Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo chystá osm novinek, neslyšeli jsme to už někdy?

David Bureš
Diskuze (82)
Alfa už léta plánuje a plánuje, výsledky ale zatím příliš vidět nejsou. Nejnovější produktový plán je tak trochu déjà vu.

Vedení koncernu Fiat, nyní nazvaného Fiat Chrysler Automobiles, už několik let hlásí, kterak značka Alfa Romeo bude expandovat a které všechny modely nabídne. Ten nejnovější počítá s osmi novinkami.

Kvůli mnohým nesplněným slibům z minulosti je nutné brát poněkud s rezervou i nejnovější produktový plán Alfy Romeo, zveřejněný tento týden. Podle něj má značka do roku 2018 díky rozšířené nabídce pětinásobně zvýšit prodeje na 400.000 vozů ročně. Do vývoje nových automobilů hodlá výrobce investovat pět miliard euro (137 miliard korun).

Prvního z nových aut se dočkáme v posledním čtvrtletí roku 2015 – modelu střední třídy Giulia, nabízeného jako sedan a kombi. Vůz s pohonem zadních kol zacílí na BMW řady 3. Pro roky 2016 až 2018 Alfa dále chystá dva crossovery, jeden model vyšší střední třídy (nástupce někdejší 166) a jeden speciální vůz – zřejmě kupé na základech Maserati Ghibli, o kterém se v minulosti spekulovalo.

Počítá se i s náhradou pro Giuliettu – kompaktní hatchback mají nahradit hned dva nespecifikované vozy. Naopak nástupce malého MiTa se podle všeho nedočkáme – i kvůli jeho neuspokojivým prodejům.

Zajímavá je informace o motorech, v nabídce budou čtyřválce a šestiválce, zážehové i vznětové. Ten nejsilnější má dosáhnout až výkonu 500 koní (368 kW).

Alfa bude chtít soupeřit s tím nejlepší z Německa (pozdrav prémiové trojce), její auta mají lákat na moderní motory, ideální rozložení hmotnosti, unikátní technická řešení, skvělý poměr výkonu a váhy a italský design.

Čtení předchozích řádek může vyvolat lehký pocit déjà vu, o přípravách těchto novinek už v Alfě Romeo mluví několik let. Již produktový plán z roku 2006 počítal v tříletém horizontu s příchodem crossoveru CXover a zhruba pět metrů dlouhého sportovního sedanu 169. Vedle tohoto dua byl tehdy v plánu ještě malý hatchback nazvaný Junior, který se jako jediný dočkal realizace – v podobě MiTa.

V následujících letech ale byl příchod novinek odsouván. Produktový plán z jara 2010 už nepočítal s velkým sedanem, místo něj tu byl velký crossover plánovaný pro rok 2014. Vedle toho se plánoval menší crossover, sedan a kombi Giulia (všechny tři pro rok 2012) a pětidveřové MiTo (pro rok 2013). Netřeba zdůrazňovat, že výroby se dočkal jen chystaný sporťák (nakonec pojmenovaný 4C) a modernizované verze MiTa a Giulietty.

Plán z konce roku 2012 už příliš specifický nebyl. Pro rok 2013 se podle něj počítalo s jedním novým vozem (4C), pro rok 2015 hned se čtyřmi novinkami a pro rok 2016 s jedním novým autem. Už ale nebylo určeno, o které modely se jedná.

Pozdržení příchodu nových aut Alfa vysvětlovala například přepracováním designu a koncepce pohonu (u Giulie). Naposledy byl zase vývoj novinek pozastaven kvůli nedostatku hotovosti na dokončení restrukturalizace vývojových oddělení italsko-amerického koncernu.

David Bureš
Diskuze (82)
Avatar - šmoula nešika
10. 5. 2014 09:59
Re: věřím a chci věřit
:-) No při tom, jak jsi to asi ladil, těch 25 litrů za rozvody nic hrozného nebylo. To jsou holt ty vyboulené písty a spalovací komory, leštěné sání a zašmodrchané svody s výfukem pro každou řadu zvlášť... I když mně se možná i víc líbila ta stará litinová karburátorová verze. :yes: Kéž na to Ferarri s novým V6 naváže!
10. 5. 2014 07:21
Re: věřím a chci věřit
Ne, nebál, to auto dostávalo servis minimálně jednou za rok, kdy ho mechanik prolezl od A do Z, řemen i kladky byly měněné taky tak. Holt jak motor točíš a honíš, musíš mít na něj spoleh. Ještě dodám, že v poslední fázi dostal F360 throttle body, ale než se to stačilo doladit, byla fuč... A k tomu zvuku: Právě u GTA to bylo nejmarkantnější, tam zvuk vycházel zepředu, přímo od motoru a rezonoval celou kabinou, tohle dnešní auta neumí (nechtějí umět).
Avatar - šmoula nešika
10. 5. 2014 00:21
Re: věřím a chci věřit
To musela bejt raketa. A nebál ses pak o řemen? [odkaz]
9. 5. 2014 23:43
Re: K těm "levným Alfám" nahoře...
Jak sám vidiš, tak pod učetním AR nekvete ani náznakem.
9. 5. 2014 23:36
Re: věřím a chci věřit
Kvůli mně je nehledej, mám toho s V6 od Alfy nalítáno dost a dost. 3,0 od 135 do 190 kW (C&B + výfuk + sání + vstřiky + elektronika) i s 3,2 ve 156 a 147 GTA.