Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia GTA bude mít 500 koní!

Michal Fokt
Diskuze (23)
Sportovní sedan Giulia GTA vznikne s cílem rozcupovat emtrojkové BMW i C 63 AMG. Klíčem k tomu bude dvakrát přeplňovaný třílitrový V6.

Sedan střední třídy značky Alfa Romeo s pohonem zadních kol, to už je po letech spekulací a odkladů pomalu legenda formátu olgoj chorchoje, vše ale zatím nasvědčuje tomu, že se už příští rok dočkáme. Ba co víc, takové auto s prémiovými ambicemi musí pochopitelně mít i odpovídající sportovní verzi a odpovídající v tomto případě znamená srovnatelnou s BMW M3.

V případě Giulie by měla podle informací Auto Expressu nést označení GTA a zatímco o míře odlehčení, které pojmenování slibuje, lze zatím pouze spekulovat, jedno by mělo být (téměř) jisté. Giulia GTA by měla dostat firmou Ferrari vyvinutý a značkou Maserati využívaný motor V6 3.0 twin turbo, jehož výkon má oscilovat mezi 490 a 530 koňmi (360-390 kW).

I v případě té nejslabší varianty by tak měl výrazně překonat zmiňované BMW M3, které má ze stejné kubatury momentálně "jen" 430 koní, což by mohl být, pokud se Němci nechají vyprovokovat, další impuls k závodům ve "zbrojení", tím spíš, že by Giulia GTA měla být lehčí, než M3.

Šestiválec by měl být zkombinován výhradně s dvouspojkovou převodovkou s pádlovým řazením pod volantem a jeho sílu bude na zadní kola přenášet mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Standardem se pro GTA mají stát hliníková kola s tradičními kulatými otvory a stejně jako svého času model 156, i Giulia dostane skrytou kliku zadních dveří, která bude u sedanu evokovat vzhled kupé, jehož výroba se neplánuje.

Michal Fokt
Diskuze (23)
17. 8. 2014 23:04
Re: A nebylo by lepší
O Giuliettě QV samozřejmě vím (i o tom že model pro rok 2014 má být rychlejší), ale proč by nemohla existovat i verze GTA? Však Golf má taky nejen GTI ale i R (R32 i předchozích generací), Focus byl nejen ST ale i RS, současná generace má jen ST ale údajně se připravuje RS. Renaultsport má několik verzí Mégane RS, Oktávka RS je sice úplně něco jinýho ale taky má 2 verze (jak říkám nezapadá mezi ně ale je to taky nižší střední). Seat má 2 verze Leona Cupry, atd. atd. V nižší střední je mezi hot hatchi přeereskováno, prostě vrcholných verzí hot hatchů je dost, tak když chce Alfa zaútočit, proč ne radši na ně? Snad u Alfy nezapoměli, jak naladit podvozek předohrabu tak, aby byl lepší než konkurence?
Taky mi moc neštymuje ta jejich zdráhavost dát jim opravdovej, mechanickej samosvor. Když mohly mít Viscodrive v sérii předohrabavý turbobenzínový Fiaty Coupé či Lancie, nebo Torsena či Quaife (nevim jakej je v tom rozdíl, asi výrobce, oboje dle nákresů vypadá jako šnekový diff) Alfy 147 a GT "Q2" (což byly ropáky !!!!) proč ho nemohly mít v sérii i 147 GTA, 156 GTA, V6kový GTVčka a proč ho konečně nemá třeba i ta Julča se zeleným čtyřlístkem, která místo toho má elektronickou napodobeninu (WTF - když už i VW přišel na to že to nefunguje), nebo proč se teda neprodává aspoň verze GTA co by ho měla.
16. 8. 2014 13:01
Re: A nebylo by lepší
Giulietta QV (tedy ne GTA) už nějaký ten pátek jezdí a mezi HH se dá řadit k půměru co se jízdních schopností týká. A její prodeje - stejně jako prodeje řady Giulietta celkově - dávají, či spíše nedávají, důvod k výrobě ještě extrémnějšího HB na její platformě.
16. 8. 2014 12:59
Re: podarí
Tak to jsi tady asi tak vzácný jako lední medvěd na Sahaře.
15. 8. 2014 22:28
A nebylo by lepší
.. nejdřív udělat třeba Giuliettu GTA?
Lidi co si kupujou BMW M3, Audi RS4, M-B C63 AMG jsou snobi, těm Ital nikdy nebude dost dobrej pokud se nejedná o Ferrari, Lambo nebo aspoň Maserati, ne kvůli technice ale protože imič!
Od zákazníka co chce hot hatch se dá čekat že si chce někdy i pořádně zajezdit a Giulietta má k tomu předpoklady, vždyť ti špageťáci pořád musejí mít know-how k tomu, aby z ní udělali H-H který se všemi těmi Megany, Golfy, Focusy, Leony R, RS, GTI, ST, Cupra apod. vytře podlahu.
Avatar - Fe
15. 8. 2014 19:50
Re: podarí
Možno ty veriš na zelených mužíčkov. Ja verím na Giuliu a nové Alfy. :-!