Ceny pro ČR - 2,2 JTD 136hp 839 000,- , 2.2 JTD 150hp v zakladu s manualem zacina na 880 000,- , ve vybave Super a s automatem 979 000,- , 2.2 JTD 180hp vybava Super 969 000,- , s automatem to same 1 029 000,- a 2.9 V6 510hp 2 045 000,-. Ceny s DPH.
Na některých trzích je vyšší daňová sazba nad 100kW, takže je tam spousta motorizací se softwarově sníženým výkonem. O Německu nevim, ale v například v Belgii to tak je.
Proc tohle auto na operativni leasing?
Bud ji chci vlastnit... a nebo chci proste auto na presuny, a je mi jedno, cim jezdim.
Pro ty, kdo spadaji do druhe skupiny tady je operativni leasing.
Jak vytrhl půlku? Operativní leasing vylučuje vlastnictví. Tam není o čem mluvit. Jakou formou si auto pořídím, však nemá co dělat s tím, jestli mi na autech záleží, jestli se mi to auto opravdu líbí a chci ho atp. Ty možná fasuješ auta, která rád nemáš, ne všichni to tak mají. A jen proto, že mám auta rád, dané auto se mi líbí a chci ho, si ho ještě nemusím chtít nechat déle než rok nebo dva.
Když jsem koukal po Ghibli, tak jsem také plánoval si ho nechat jen 6-12 měsíců. A rozhodně jsem po něm nekoukal proto, že jsem chtěl nějaké přemisťovadlo z A do B a bylo mi jedno, co to bude. To bych koukal na něco dotaženějšího, tedy tu tvou manželku. Místo milenky, která mi občas poleze krkem, ale jindy to bude pěkná jízda.
Nezastírám, že se mi Alfa moc líbí. A taky se to dá chápat jako "služba veřejnosti" :-) , zkrátka udělat silnice a ulice hezčí. Tohle auto není nas*rací jako např. X6, spíš si lidi řeknou: "To je pěkný auto, a hele, ona je to Alfa!"
Je vidět, že nejsi podnikatel, proto jsou ti výhody operáku utajeny. A že bych ji chtěl mít navěky se říct nedá, potom to bude asi nějaké kombi... A nebo Alfa Stelvio >:-[]
asi není úplně o. k. : Firma investovala do vývoje architektury více než miliardu eur, přičemž její úspěch závidí právě na giulii. Já bych použil spíše slovo "závisí"
Už vidím, jak někdo za dieslové italské auto dá milion místo BMW, MB, Audi nebo Jaguara, když se chce odlišit. Ani jedna ze současných Alf se neprodává dobře. Ono jich teda moc není - vlastně dvě, když nepočítám motokáru. A to právě kvůli cenám. Ale třeba se pletu...
Kdyz byli schopni slusne prodavat i tak prumerne auto, jako byla 159, nevidim duvod, proc by se nemelo prodavat skvele auto, jakym podle vseho bude Giulia.
Znacka stale tahne, jen jaksi poslednich 20 let nebylo co s logem Alfa Romeo na kapote realne koupit. To se podle vseho meni prave s Giulii, takze jsem optimista.
Nesouhlasím, současné Alfy se neprodávají kvůli tomu, že nestačí na konkurenci, nikoliv kvůli vysoké ceně. Když mají nyní podle všeho konkurenceschopné auto, tak by byli hloupí a sami proti sobě kdyby vypálili nějakou směšně nízkou cenovku. Prodávat auta za nízké ceny umí každý trouba.
Tady trochu nesouhlasim.
Giulietta na konkurenci v pohode staci... je to dobry auto.
Ale kdo chce dobroj predoolku, vetsinou nejde pro Alfu.
Podle me je to marketingova chyba, nikoliv technicka.
Marketing ve smyslu definice ciloveho zakaznika, ne pseudomarketing, s cilem prodat i sunt.
BRZ a GT86 jsou taky vychvalovaná auta....ale jen na webu. V reálu je skoro nikdo nekupuje. Mi přijde bláznivé dát tolik peněz za Itala. Ale uvidíme... V rodině jsme kdysi Alfy měli. Byly krásné a nekvalitní.
Srovnání s GT-86 mi moc nesedí, Alfa míří do střední třídy, která je obecně stále žádaná a pokud bude technicky na výši (ano souhlasím, že internetové řeči o tom nerozhodují, ale to ukáže až praxe), tak nevidím důvod aby za požadované peníze nebyla slušně prodejná pokud v něčem nezklame. Naproti tomu GT-86 míří do třídy, která je v Evropě prakticky vyhynulý druh, takže její prodeje budou malé. Chudí, kteří chtějí sportovnější auto si nemohou dovolit živit další auto v rodině za účelem sportu a tudíž si maximálně dovolí nějaký warm nebo hot hatch, protože na druhé či další auto do rodiny určené pro zábavu prostě nemají finance a primárně musí udržet užitkovost a bohatí, kteří mají pro denní používání auta v relaci 1-2 mio. si malý sporťáček se slabým čtyřválcem prostě nemají důvod kupovat, protože si mohou dovolit, v případě, že chtějí sportovat, daleko zajímavější sportovní auta samozřejmě za vyšší ceny než je GT-86, takže 911 za násobně vyšší ceny se bude vždy paradoxně prodávat násobně lépe než GT-86, prostě auto, které si ti co "by si ho koupili" nekoupí, protože nemají zdroje na financování auta pro zábavu a ti co zdroje mají si jej nekoupí, protože loví auta pro zábavu v úplně jiných vodách, takže tak trochu auto pro nikoho (především tedy v Evropě).
S analýzou sporťáků souhlasím a nemusí být mezi nimi ani takový rozestup finanční ve třídě sportovních aut. Přesně to trefil ford s mustangem. Co se Alfy týká, obávám se, aby nedopadla podobně jako ta GT86. A když jsme u toho vidím tam ještě jedno mínus a to je zázemí....protože mezi prodejci a servisy Alfy a prémiových značek je dost propastný rozdíl. A Franta, co prodává Punto (nebo síše neprodává) nebude umět oslovit zákazníka BMW 3er či C Klasse a nebude na to mít ani odpovídající podmínky.
... přesně tak, SUV bude pro Alfu asi tak 3x důležitější než tento sedan.... pravda je, že kdyby se sedan nepovedl, uškodilo by to i všem budoucím modelům.... ale to se zatím moc reálné nezdá.... ;-)
predat 100 000 takychto sedanov uz buduci rok vo svete je dozaista odvazny ciel... neviem kolko asi tak planuju predat v amerike a cine ale povedzme ze ak v tychto kutoch sveta predaju buduci rok dohromady 60 000 aut ( co sa mi nezda nijako malo ) ..... tak na europu ostane predat este stale solidnych 40 000 aut.... len pre priklad... ani mazda 6 nepreda v eu 40 000 aut rocne a to ani zdaleka a to ma navyse v ponuke aj kombik.... samozrejme su to len take hypotezy ... mozno nakoniec len v samotnej cine predaju 60 000 kuskov rocne ale budme uprimni ... ak by tych 100 000 kusov v globale rocne nevyslo asi by to nikoho neprekvapilo ... ved pozname niekolko europskych modelov v strednej treide ktore su celosvetovo vcelku zname a zabehnute a maju aj kombiky a napriek tomu maju problem predat 100 000 aut v globale za rok vo svete ... takze ak to dokaze nemasovo orientovana alfa len so sedanom ( cize bez kombika ) a s cenami ktore budu v priemere asi kusok vyssie ako bezny mainstream tak jej zatlieskam a dam klobuk dole.... sam som zvedavy hlavne na jej predaje v eu mimo domaceho trhu :-) .. aby z toho nakoniec mimo domoviny nebola len kusovka ... ale nepredbiehajme
PS: este k tym sedanom... dnes uz ich zeru aj SUVecka... a alfa tiez jedno chysta... tak uvidime ako sa prichod SUV od alfy prejavi prave aj na tych vytuzenych predajoch giulie ... ( mna by vobec neprekvapilo keby zakaznik afy uz dal prednost SUVecku pred sedanom )
Nevi nekdo, proc Alfa neuvazuje o pouziti tohoto motoru? Vim ze Evropa je raj sazometu, ale preci jen, tento motor by se mi do tohoto auta hodil jako zakladni motorizace mnohem lip, nez ty dehty, se kterymi vstupuji na trh...
zaujimave tiez bude ake "sikovne" benziny okrem tej "stvorlistkovej" vytunenej top verzie ( ktora bude dozaista hodne draha a malopredajna ) ponuknu na takom americkom trhu .... lebo maloobjemove kosacky tam v laske stale moc nemaju .. fakt som zvedavy ako sa alfa giulia uchuti aj tam... a hlavne s cim tam chcu prerazit a zabodovat ... ale zatial marne hladam v jej portfoliu vhodny motor ( nejaka objemnejsia a dostupna atmo verzia aspon 2,2-2,5L ) s ktorym tam predaju rocne aspon 30 000 kuskov
atmo sa v tejto dobe už moc nenosí a aj za morom začínajú turbiť.
Majú tam nejaký 2L turbo tak tá 1750 je asi z hry na hlavných trhoch,môj názor.
Prajem džúlii úspech,a hlavne nech ju vidno na cestách.
napriek tomu tam vacsinu predajov stale tvoria atmosfericke benzinove motory.... bez ktorych tam bude mat alfa len polovicne sance na nejaky ten vacsi uspech...
len si zober ake atmo motory tam ma mazda kia nissan honda ci toyota v tejto triede :-) .. nejakym len povedzme jednym turbom v ponuke to z pohladu alfy zachranit asi nepojde ... ta nadvlada astmosfer tam par rokov este stale bude
Dvoulitrové turbobenzíny nabízejí v USA už i americké automobilky, takže Alfa s avizovanou nabídkou dvoulitrových turbobenzínů nešlápne vedle.
Otázkou spíše je, co chtějí nabídnout v Evropě. Od roku 2020 bude v Paříži zákaz dieselů, další města asi budou následovat. V avizované paletě motorů však chybí nějaký "základní benzín" .. ty dvoulitrové turba budou na Evropu moc drahé.
v eu problem z pohladu alfy vidim aj v tom ze sedany tu uz moc nefrcia a alfa sa tu zrovna spolieha na sedan... dost odvazne ... a ked pride alfa SUVecko po gulii uz mozno siahne len malokto... co by nebolo prekvapenim ...
Tak 2.2 JTS 4-valec a 3.2 V6 Pentastar skoncili s 159. 2.5 a 3.2 V6 busso skoncili se 156. Podle me budou teda pouzivat podladene 6-valce, ktere maji v planu pouzit ve QV a to kdo vi jestli. Ale jak rikas v US je sestivalec slusnost...
ja by som si tam vedel predstavit aj nejaky atmo 2,4-2,5 kludne aj stvorvalec ( okolo 130-140kw ) .. ale chapem ze je to len zbozne scifi... a budme uprimni ta "stvorslitkova" verzia aj ked objemom a poctom valcov by mohla byt ideal tak cenovo aj vykonom uz zrejme bude hodne mimo "beznych" spotrebitelov a to aj za velkou mlakou.... jedine zeby tuto verziu motora este nejako vyrazne podladili a ponukli teda okrem tej top verzie aj vykonovo nejaku jej slabsiu variantu ktora by aj cenovo padla podstatne nizsie do teritoria "beznych" motorizacii
Toppere, ty jsi zaspal v devadesátkách a odmítáš si připustit současný trend přeplňování. Můžu říct, že mě docela obtěžuje a asi nejsem sám, když tu meleš takové nesmysly. Kdybys trochu používal tu zátku co ti sedí na krku, tak uznáš, že 200 koňské turbo pojede vedle 190 HP atmosféry jako z praku.
Já mám rád atmosféry, ale musí to být alespoň V6 nebo VTEC a nebo boxer. Oproti tomu velkoobjemové atmo čtyřválce jako třeba 2,4i v Kizashi bývají motory na prd. Taky tu jde o emise atd., takže automobilky jsou tlačeny do poměrně úzkých mantinelů, chápeš?
No, a co treba si pripustit, ze jsi tak z(de)formovanej masazi, ze uz s atmosferickym motorem neumis jezdit?
Turbomotor je neprehlednutelne lepsi... pro vyrobce.
Existuji spatne, dobre i excelentni turbomotory... a existuji spatne, dobre a excelentni atmosfericke motory.
Turbomotory jsou blizsi tem dieselovym... projevem i servisni nakladnosti.
Jestli ti to vyhovuje, tak si to uzivej - ale nenut to vsem ostatnim. ;-)
Tak já stále jezdím s atmosférickou 1,6, ale to auto je jen přepravník z A do B, nějaká radost z řízení nebo zátah se nekoná. No dobře, na dvojku do devadesátky to jede, ale to je vše. Pro běžná auta je přeplňování skutečně výhodné, ať už z pohledu spotřeby i dynamiky.
Jezdím s turbomotorem už 5 let a žádný extra servisní nákladnosti jsem zatím nezaznamenal. Vlastně jo máš pravdu za těch 5 let jsem platil 2000 korun za čištění regulace naklápění lopatek. To je fakt ranec peněz čoveče >:D Jinak jsem se dozvěděl, že ač má turbo 250 tkm tak je pořád ve výborným stavu.
1. 2.5 litr s 1.6 turbo fakt nedas... pokud nebude ridic toho 2.5 litru chtit
2. kdo kohp "da" si vyzkousis tak jednou, dvakrat do roka... a az dospejes, tak uz vubec ne. Ale denne s tim autem budes zit. ;-)
To opravdu nechci. :-)
Napsal jsem nekde neco takoveho?
Mluvim primarne o servisnich nakledech... a z pohledu jizdy prave o tom prubehu!
Nenech se vlacet prvnimi dojmy... ano, turbo motor te "nakopne", az ti zcervena tvar nadsenim, jakej jsi zavodnik... diky tomu zapomenes na to, ze se mu nechtelo "sbirat" na zacatku... a ze brzo zvadne.
Odpustis mu, ze vlastne nikdy presne nevis, co udela... kdyz pridavas plyn, zalezi na nem, v jake je nalade - jake mel pred tim otacky.
Dobra atmosfera je proste "citelnejsi" a spolehlivejsi. Jezdecky - i provozne.
Dobre turbo je treba fajn nadlouhe dalnicni prejezdy. Kdyz das tempomat na 140 a jedes dalsi tri hodiny rovne, pak je dobre turbo opravdu lepsi.
Ale tim tady nkdo neargumentoval...
pokial si prehliadol moje slovo "priebehom", tak si sa ku nemu prave zaradil... :-!
Takze druhy pokus ?
A o servisoch sa nebavme. Dobry motor ( a ze poznam vela dobrych turbomotorov ) vydrzi tak isto atmo, ako aj turbo. Priamy vstrek mas uz defakto vsade, turbo na 200+tkm dimenzovane tiez... Takze neviem co riesis.
Ano, turbodiera - ale tu bezny smrtelnik pri predpisovej jazde malokedy zaregistruje tak, aby mu dokazala vyraznejsie vadit, kedze moderne automaty ( ZF 8HP, S-tronic - 7°DSG ) reaguju rychlo a podraduju vcas.
Ja viem o com je dobra atmosfera - dobra velka atmosfera ( akt. V8 4,8 385PS / 500 Nm )... ;-)
No tak záleží s jakou... Peugeot má ze své 1.6THP nějakých 195kW a kolik, 380Nm? Top atmosféra má dejme tomu 100k z litru, takže teoreticky 250k... ale krouťák třeba 280Nm. Bohužel mě teď žádná taková nenapadá a za top atmo o daném objemu považuju Mazdí SkyG s jejími 192k.
2.5 liter je taky nestastny objem pre atmosferu - zbytocne vela pre 4 valec co vedie k vysokemu zdvihu (pripad Mazdy) a taky motor je nevhodny pre dolovanie max. vykonu, a sucasne zbytocne malo pre optimalny 6 valec, tam je to financne aj vykonovo vyhodnejsie nad 3 litre.
Takze taketo motory sa stavaju skor na vysoky krutiaci moment od spodu a uzivatelsku privetivost, kde sa +20% objemu oproti 2.0 prejavi :-)
Teoreticky by ostra slusne nadstvorcova I6 / V6 s objemom 2.5 nemala mat problem dosiahnut 300k, ale je to ekonomicky nezmysel...
Pokud pojem nadčtvercová chápeme stejně (vyšší zdvih než vrtání), tak by jsi z nadčtvercové R6/V6 nikdy takového výkonu z 2,5 litru nedosáhl. Všechny současné atmosféry s tak vysokým litrovým výkonem 120 hp z litru (a že se dají spočítat na prstech jedné ruky nešikovného truhláře) jsou podčtverce (bore/stroke ratio někde kolem 1,25) protože jediná cesta jak dosáhnout takového vysokého měrného výkonu jsou vysoké otáčky někam přes 8000 ot./min. a to vyžaduje silně podčtvercový motor.
Neřekl bych, že silně podčtvercová koncepce je až tak nutná. Máš pravdu, že taková ta Ferrari, Porsche a další jsou často dost výrazně podčtvercová a dosahují přes 120 koní z litru, nicméně jen o trochu horších 100-110 koní z litru už dostaneš i z nadčtvercové koncepce.
Třebas ta S2000 měla měla 87×84mm (1,04), po modernizaci a instalaci 2.2 motoru pak byla S2000 dokonce nadčtvercová s 87×90mm (0,97). V prvním případě 120 koní z litru při jen velmi lehce podčtvercové koncepci, v druhém případě 110 koní z litru při lehce nadčtvercové. Audi RS5 mělo 84,5×92,8mm (tedy nadčtvercových 0,91) a také mělo téměř 110 koní z litru. Totéž se týká Gallarda. Jak Audi, tak Gallardo mají max. výkon při 8,0-8,25 tisících při nadčtvercové koncepci.
Tudíž si myslím, že kdyby se hodně zapracovalo, ta 2,5ka by se někam k 270 koním dala dostat, aniž by musela být silně podčtvercová. Točivý moment by mohl být někde kolem těch 265 Nm. Osobně si ale nemyslím, že by bylo vhodné to ladit takhle vysoko. Mít to tak 220-230 koní z 2,5 litru, byla by to fajn alternativa k turbu. Myslím, že by bylo fajn mít stále na výběr rozumnou atmosféru mezi turby stejně jako kdysi člověk mohl koupit turbo mezi atmosférami (např. VW/Audi, Peugeot/Citroen, Mercedes)
Potvrdil jsi, to co píši, nejvýkonnější motory, které mají 120 hp nebo přes, mají podčtvercovou koncepci, při čtvercové či nadčtvercové už to klesá na 110 hp z litru a níže. Takže dostat 300 hp z 2,5 litru atmosféry o čemž psal kolega, znamená jít na podčtvrcovou koncepci, která jediná je schopná dosáhnout maximálního měrného výkonu (samozřejmě za cenu mizerné měrné spotřeby). Podle mého názoru je současné rozumné maximum z 2,5 litru právě někde kolem té Mazdy, tedy 190-210 hp. Víc lze dosáhnout, ale zhoršuje se spotřeba i emise a do toho se dnes u běžných aut nikdo nepustí a jak vidno, tak i řada supersportů to právě kvůli této skutečnosti postupně s atmosférou vzdává. Stačí se podívat na současné nejlepší atmosféry (nemá smysl argumentovat deset let starými motory, které by nesplnily Euro6 ani omylem) a ani u jednoho z těch co se reálně vyrábí a dosahují výkonu 120 hp z litru není nadčtvercová konfigurace.
napisal to blbo, malo byt podstvorcovy, ale aj so slusne nadstvorcovym motorom sa este nieco trosku da... ;-)
[odkaz]
sme tu uz tesne na hrane maximalnej strednej piestovej rychlosti...ale da sa. ;-)
vrtanie 84,5mm x zdvih 92,8mm, teda pomer vrtania ku zdvihu : 0.91:1
Novucicky novy V8 4.0 Biturbo by Porsche, ktory je rodina s Audi V6 TFSI pre S4 2016´ ma ale krasnu stovrcovu charakteristiku: 86x86 pri rozteci valcov 93mm - klasicky dodrzana hrubka steny medzi valcami 7 mm ( predtym 5,5 ).
Takze nove motory budu moct byt aj tocivejsie a ako vidno aj robustnejsie. :yes:
84,5x92,8 je starý motor, kterému se o plnění EU6 nezdálo ani v nejdivočejších snech, nehledě na maličkost, že ani tak zdaleka nedosahoval 120 hp z litru které by 300hp z 2,5 litru vyžadovalo.
Nie kolego. Je to sice uz stary motor, ale furt aktualny ( Euro 6 ) v novej R8 a Huracane.
No a poratame 5,2 litra a 610 PS a mame 117 PS / liter. ;-)
Ano, toto je uz ale asi maximum mozneho. Aj ked vraj este pride Huracan Superleggera, ktora asi iny motor mat nebude...Toz ja sa necham prekvapit. ;-)
Ale suhlasim, ze honit 2,5-ku na 300 PS atmosfericky je dnes uz pokial nie nezmysel, tak nevidane. ;-)
Mě pod rozměrem 84.5 x 92.8 napadla stará 4,2 V8 s maximem 420-450 hp.
Vzhledem k tomu, že ani ta V10 nemá 120 hp z litru a navíc se blíží ideálnímu objemu válce 500 cm3, tak udělat nadčtvercový V6/R6 s objemem 2,5 litru s nepříliš optimálním objemem válce 416 cm3 o výkonu 300hp považuji za dost těžko řešitelný úkol. Když použít objem 2,5 litru tak pak by asi optimální cesta byl pětiválec, šestiválec není na takový objem optimální konfigurace (pokud jde o získání velkého výkonu).
Obávám se, že nemáš pravdu. Je zajímavé, že se mu dle tebe o plnění EU6 nezdálo ani v nejdivočejších snech, přitom on EU6 plní i v realitě :-)
Hurracan LP610 má tento docela pěkně nadčtvercový motor 84,5×92,8 mm, dle výrobce plní EURO 6 a dává 117 koní z litru. Je také verze LP620, která má dokonce 119 koní z litru. Je pravda, že to není 120 koní, ale "jen" 119, nicméně s docela dost nadčtvercovou koncepcí. Souhlasím s tím, že podčtvercová koncepce umožní snáze dosáhnout vyššího litrového výkonu, ale dá se to i s nadčtvercovou.
Nicméně takhle honit 2.5ku v normálním autě je blbost. Mazda tu 2.5 dost poddimenzovala (má uřízlý vršek). Když si vezmu 121kW dvoulitr, ta 2,5 mohla mít snadno 151kW. Myslím, že na takových 160kW by to mělo jít snadno naladit (když např. 1,5 v MX-5 má 96kW).
Na druhou stranu, LP620, to se bavíme zase o trošku jiné kategorii.
Mazda to moc nehrotí, zvláštní je, že dvoulitr v MX-5 má jen 118kW, což teda její sportovní image právě nepodporuje. 2.5G by asi klidně mohla mít o 10-15kW víc...
To pochopitelně beru, ale pořád tu máš street legal EU6 atmosféru se 117 koňmi z litru. Zajímavé je i to, že street legal auto má jen o dva koně na litr méně než LP620. Přitom tys tvrdil, že se ji o EU6 nezdálo ani v nejdivočejším snu, což není pravda, protože ta amosféra EU6 splňuje a těm 120 koním na litr je hodně blízko na dohled s docela znatelnou nadčtvercovou koncepcí. Ale je to výjimka.
Já jsem reagoval na rozměr válce 84.5 x 92.8, pod kterým jsem si představil starou 4.2 V8 a té se o EU6 skutečně nezdálo. Ano V10 je jediná nadčtvercová atmosféra, která má slušný výkon a splňuje současné regule, nicméně ani ta na 120 hp z litru nedosahuje. Takže když se vrátím na začátek celé diskuze, postavit 2,5 litrový V6/R6 a výkonem 300 hp s nadčtvercovou architekturou a splňující současné regulace je nedosažitelné a nikdo to neumí. Dostat se na 120 hp z litru a udržet se přitom pod požadovanými limity umí jenom dva nebo tři supersportovní motory, všechny s podčtvercovou stavbou.
Ano, neumí. Jde ale o to, že ten motor má koncepci docela znatelně nadčtvercovou a dostal se se splněním EU6 na 117 koní na litr, což je prostě velmi blízko. Ano, není to 120, ale je to dost blízko 120. Opravdu jsi si tak jistý, že kdyby se ta 10% nadčtvercovost zmenšila (třeba něco ve stylu 86 x 88mm), že by na těch 120 koní nedosáhli?
Jasně, takto nadčtvercový motor by se asi na 300 koní z 2,5 nedostal, ale těch 293 koní, které by měl, je hodně blízko. Kdyby se ta nadčtvercovost zmenšila, nemyslím si, že by bylo nereálné tam přidat těch 7 zbývajících koníků.
V Americe je spousta aut, která mají 2.4 atmo a nevím proč, ale snad všechny 184 koní. Když si v USA půjčíte auto, je dost velká naděje, že takový motor dostanete. A většina z nich jezdí fakt na *, v Kizashi jsem nejel, ale v Toyotě Camry, Nissanu Altima nebo Hyundai/Kia to je hrůza. A dobrá 1.6 turbo jim dá určitě na *, jak někdo píše dole. Ale jsou i výjimky, ať 2.5 od Mazdy nebo 2.4 od Hondy jezdí dobře. A pocitově mi připadal velice živý motor v Chrysleru 200, jestli se nepletu, je to 2.4 původem od Fiatu. Jak někdo psal, jsou dobré a špatné atmosférické motory a jsou dobré a špatné turbomotory. Je mi trochu smutno, že se automobilky soustředí hlavně na turbomotory a vývoj jde očividně tím směrem.
Věcná: 3.2 V6 ze 159 a Brery nebyl pentastar (Chrysler), ale nějaký General Motors, jako ostatně i celá platforma pro tyto auta.
Což bylo taky kamenem úrazu - Alfa udělala auto na platformě Opelu Vectra a chtěla ho prodávat za ceny trojkového BMW a spol. Něco podobného zkoušel Jaguar s X-Typem. Naštěstí jim zákazníci za tohle ukázali červenou. Jaguar už to pochopil, Alfa snad teď s Giulií taky. Pokud budou dělat dobrá auta na vlastní technice a ne laciné šmejdy s hezkou kastlí, zákazníci si je najdou. :yes:
Aha, mas pravdu, nevim proc, ale celou dobu jsem myslel, ze tam byl Pentastar. Snad o nem uvazovali ze zacatku, nebo fakt nevim jak se mi to dostalo do hlavy. Ano byl to nejaky motor od GM vyrabeny v Australii Holdenem.
Nevim jak moc podobny byl podvozek s Vectrou, ale kdyz porovnavali jizdni vlastnosti 159 a soudobe 3er, tak Alfa vyhrala i presto ze to byla predokolka. Test se da dohledat na youtube.
V době kdy spatřil světlo světa Pentastar už Alfa pomalu házela neprodané 159/Brery/Spidery do lisu a zamykala bránu.
Oba benzíny JTS byl upravené Holdeny, s vlastními hlavami a přímým vstřikem.
Jediné, co měla 159 společného s Vectrou byl základní motor 1.8Ecotec. Podvozek i většina techniky byla unikátní a s žádný jiným autem se nakonec nesdílela, přestože ji vyvíjeli společně s Opelem a Saabem.
Tak 159 nebyla na GM platforme ani nahodou, tim mene na platforme jakehokoliv Oplu.
Alfa vyvinula vlastni platformu, kvuli predpokladaneho sdileni se Saabem nejtuzsi ve tride, z cehoz profitovala a nabizela nejlepsi jizdni vlastnosti ve tride. Bohuzel nasledne na naklady zustala sama, na vyuziti vysokopevnostnich oceli musela rezignovat a tim ztezkla a ztratila cast kouzla. Nicmene porad drzela prapor nejlepsi predokolky, na dostrel k BMW3.
Platforma nazvaná "GM/Fiat Premium platform" byla vyvinutá společně GM a Fiatem a byla původně zamýšlena pro použití i na straně GM (Saab, Opel, Buick), ale GM na ní stihlo představit pouze koncept Opel Insignia (2003) a nastalo ukončení spolupráce GM s Fiatem. Obě strany měly právo ji použít, což Fiat učinil a postavil na ní Breru, Spider, 159 a koncept Visconti. GM mimo zmíněného konceptu Insignie už platformu nikde nepoužil a zamítl ji kvůli vysoké hmotnosti postupně jak u Saabu, tak u Buicku i u Opelu a všechny jejich modely z té doby jsou postavené na GM platformě nazvané Epsilon II. Takže platforma byla společně vyvinutá, ale u produkčních aut sdílená nebyla, protože GM jí použil jen u jednoho konceptu (produkční Insignie už je na Epsilon II).
Ako si to vysvetliť??
Doposiaľ zástupca auto.cz nerozdýchal aké je to auto dobré (? >:-[] ) a dávať príliš pozitívne dojmy na talianske auto je na dasauto.cz nemysliteľné...alebo sa toho divadla zástupca dasauto.cz, ako podnikového webu Volkswagen AG, ani nezúčastnil? :*);-)
na autorevue cz uz marketing koncernu nakazal vyhladat novinarsku kacicu, ako niekde tusim v spanielsku testovali novinari prve kusy a ani jeden nefungoval a vacsinu ich museli odtiahnut lebo nedosli a mali strasne vela poruch >:D samozrejme 99% citajucich to zozralo aj s navyjakom a ucel sa podaril vsetci v diskusii nakydali na alfu ze aj tak vzdy bude smejdom a v koncerne si mastili ruky... hnus
prvy pokus sa uz vlastne odohraval davnejsie... [odkaz]
To sú riadne blvance... 8-s
"Aspoň že podle těch, kteří se jako první s Giulií svezli, jezdí auto nad očekávání dobře."
Takže "pán" Žák sa nezviezol, ale opísal plky iných novinárov...vlastne sa ani nečudujem, že tam nebol...bol tam vôbec niekto reálne z českej kotliny? Alebo je Giulia tak nezaujímavé auto, že ani nestálo za vycestovanie...? >:-[]
autorevue cz od zaciatku kyda na giuliu a podporuje tak zazite predsudky voci znacke, v diskusiach vidno ze to funguje,... toto boli len dva priklady staci si na ich stranke kliknut na znacku alfa a popozerat nadpisy a obsahy clankov o giulii, pekne to tam masiruju
Na opačnej strane sú novinári, ktorí sú z toho auta nadšení. Som zvedavý na osobnú skúsenosť, a keď presvedčí, aspoň budem mať v našich podmienkach relatívne unikátne auto... :-) Chce to však počkať, na autách z prvého roku produkcie treba čo to vychytať, ale to vôbec neplatí len pre Alfu...
Hm, jde o informace převzaté odsud [odkaz] , přejalo je i pár dalších zahraničních webů. Pokud v timesech nekecají (proč by měli?), tak to zrovna dobrá vizitka není, přestože s drobnými nedokonalostmi se u nulté série počítá. Jít si pro Giulii z prvního roku výroby asi bude vyžadovat odvahu.
ja si myslim ze kecali, je to samo moj nazor, neverim ze hociaka automobilka je tak blba aby nevyskusala predvadzacky na kriticky pretras ked sami dobre vedia o co vsetkym pojde a s akou povestou bojuju...
ja si myslim???
jak muzes tvrdit, ze nekdo kyda hnuj, kdyz o tom nic, ale vubec nic nevis?
byls tam? smutny to rozhodne je. nemam duvod neverit, ze pisi, co zazili. ona by si to v opacnem pripade automobilka take nemusela nechat libit...
mne se giulia libi, a uvazuju o QV, plne si vedom a ocekavajic podobne potize.
ale ztratit soudnost jako ty? to bych nerad....
Ten dvoulitrový turbobenzín vypadá dobře... 197k je sice trošku za očekáváním, to je spíš mainstreamová hodnota, ale vzhledem k v zásadě mainstreamovým cenám by to mohlo být ok... a navíc papírové koně nejsou všechno.
Jinak samozřejmě šestiválec je šestiválec, ale to už je zase jiná cenová...
Budou tam dvoulitrový turbo benzíny a vůbec bych se nebál instalace motoru 1,4T. Atmo 2,5l, kde ho mají? Proč ho vyvíjet? Nesmysl a hloupost. Aby jezdil jako AR musel by mít alespoň 250HP.
Roli 147 kW benzínu jim pokrývá nový dvoulitr, takže duplikovat ho ještě "starou" 1.8 TBi by bylo zbytečné.
Pokud jde o budoucí motory, tak šestiválec podle mne nebude (vlastní nemají a vyvíjet nebudou, americké pentastary nechtějí, možná podladí tu 2.9 z QV někam ke 300 koním, ale to je spíš jen zbožné přání).
Já bych řekl, že motorová nabídka je prozatím komplet, tzn. nafta 150 a 180 koní, benzín 200 a 280 koní. Chybí jen silnější nafta.
Za sebe vidím sweetspot v tom základním benzínu, podle belgického ceníku stojí míň, než nejslabší nafta, a podle testů je s ním spousta srandy.
Když srovnám BMW M3 a Giulii QV, jsou to obě skvělá, rychlá auta. A ač mám k BMW obrovský respekt a po technické stránce o něm nepochybuji, u té Alfy dostává člověk jakoby něco navíc. Pro mě je Giulia QV důkazem, že i ze sedanu střední třídy se dá udělat umělecké dílo.
Podľa vyjadrení Michala Karpata dostáva človek s Giuliou QV umelecké dielo s lepšou použiteľnosťou pre každý deň (v porovnaní s M3; viď. dojmy z jázd nižšie) :-)
Pro mě je Alfa Romeo synonymem automobilové krásy - stačí se podívat na její modely napříč historií. A když se Alfě podaří udělat automobil, který je technicky na podobné úrovni jako to BMW (navíc v případě QV ještě beroucí v potaz sportovní minulost Alfy), tak ta estetická hodnota a s tím spojená image značky (v kladném smyslu slova, nemyslím poruchovost ;-) ) dělá v mých očích z Alfy něco víc. Je to však můj subjektivní názor, který nikomu necpu.
Len zo zvedavosti:
dostáva človek niečo naviac za tie prachy v prípade Audi, BMW alebo Mercedesu? Samozrejme myslím podobnú triedu, takže priestor a výkon nebudú správne odpovede.
Teraz nehovorím vôbec o Alfe, len porovnanie uvedených značiek proti najbežnejším autám podobnej triedy.
Nie, nie, nech Vás nepletiem, nejedná sa zatiaľ o dojmy spod Malých Karpát, ale o dojmy Michala Karpata z úvodných novinárskych jázd v Taliansku:
[odkaz]
(od začiatku a potom 2. časť - QV od 18:15 min.)
Ani minutu, je sice pravda, ze v ni bezny smrtelnik jeste prakticky nejel, ale tohle je presne logicky nastupce mych predeslych bezproblemovych 145, 156 a 159, tak snad se za nejakej ten rok postesti. Hned co budou ve Zlineru predvadecky, jdu vyzkouset :yes:
Alfy 145 a 156 jazdili bez problemov? Nemali nejake zavady aspon na zaciatku? Ja by som teda 156 bral, ale s opatrnostou. 145 prakticky nepoznam. Alfa ktoru vlastnim mala nejake problemy, ale to bola este v zaruke :-)
Kdyz vis kde kupovat, neni problem, ja koupil da se rict vsechny od mates auto nebo alfistu a nikdy jsem nemel zavaznej problem, ani jednou jsem zadnou nezustal nikde viset za tech cca 10 let co je sedlam a kdyz uz se neco menilo, tak prevazne preventivne, nikdy to nedoslo do stavu nepojizdnosti, takze na italy nemuzu rict krivyho slova a tesim se na dalsiho
U mňa bol najvážnejší problém že sa vybila baterka a preto auto neštartovalo. Ale to je zase nedostatočná prevencia. Inak bolo vcelku dosť drobných závad, ale podobnú skúsenosť mám aj so Škodovkou. Musím pochváliť že podvozok stále v poriadku aj keď si vytrpel svoje. Je to Giulietta z prvých sérií, asi 2 mesiace od začiatku výroby modelu.
Vidím, nicméně nehodnotil jsem konečné zpracování, ale vizuální dojem z celku. Nemůžu si pomoct, ale při letmém pohledu tam cítím BMW, což je na Alfu škoda - ale to je subjektivní dojem - avšak BMW, které by se mi líbilo. Interiéry z Mnichova totiž nijak pěkně nevypadají - opět subjektivní. :-)
Tak po letech slibů a odkladů je nástupce 159 v prodeji. Ale pro koho to auto se současnou paletou motorů vlastně je? V dehtu si to žádný opravdový alfista nekoupí, sazomet by mohl mít úspěch teoreticky u fleetu, ale střední manažerská vrstva je zvyklá na Passaty, A4, Insignie, Mondea, 3er a v ČR hlavně Superby a o Alfu asi moc "kravaťáků" svého šéfa žádat nebude. Pak je tu QV, které si ale zase mnoho lidí dovolit nemůže... A normální motor? No, zatím jen tradiční čekání... >:-[] >:D
Alfa má práve jedny z najlepších dieslov. Pokiaľ u Giulie udrží tradíciu, môže to byť dobrá voľba pre ne-alfistov ktorým sa nebudú báť takejto zmeny. Už som sa bavil s pár ľuďmi ktorí chceli Alfu, ale nakoniec po porade s "odborníkmi" brali niečo iné. :-)