13.10. 2014 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale: Závodní Julie na videu od Petrolicious

Mexická Carrera Panamericana byla opravdu vražedným závodem. Giulia Sprint Speciale se jí sice zúčastnit nemohla, ale závodí v té současné, která je určena klasikům.

Mexičané chtěli konkurovat Italům, zejména slavným podnikům Mille Miglia a Targa Florio, který se po druhé světové válce proměnil v klání sportovních vozů. V letech 1950-1954 tak uspořádali celkem pět ročníků své obdoby. První se konal na oslavu otevření mexické části Panamerické dálnice. Jenže po tragédii v Le Mans 1955 už žádný další vypsán nevypsali, i tento vskutku velkolepý závod byl totiž nebezpečný, protože si za nedlouhou dobu svého trvání vyžádal 25 obětí na životech. V řadách pilotů i diváků. Mezi vítězi najdeme Piera Taruffiho, Luigiho Chinettiho, Karla Klinga, Umberta Maglioliho a nepřemožitelného Juana Manuela Fangia. Alespoň z těch slavnějších, startovaly dvoučlenné posádky a jezdci se střídali.

V roce 1988 přišel návrat, ale už pouze pro historické vozy, hlavně z padesátých a šedesátých let minulého věku. I když se nyní formát podobá ještě více klasické rallye, není to rozhodně žádná procházka růžovým sadem a jízda pravidelnosti, na trase dlouhé přes 3.500 km se celý týden jede na ostro. Po místních klikatých silničkách. A nevyhrávají žádná béčka, v seznamu nejvýše postavených lze narazit třeba na Brita Alaina de Cadeneta (1990) nebo soutěžáka Stiga Blomqvista (2009). Ročník 2010 vyhrál jeho mladší finský kolega Harri Rovanperä. I dnes tu ale číhá nebezpečí. Auta jsou sice v základu klasická, musí však projít nezbytnými úpravami, přičemž instalace ochranného rámu dovnitř je jen základ.

Také Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale ročníku 1965 představuje účelovou stavbu výhradně pro tento závod, zatáčky na mexickém asfaltu je nutné projíždět co nejrychleji, třeba i 130 km/h. Takže není a ani nemůže být v původním stavu, což poznáte nejen ze sportovního volantu Momo. Ale její majitel Conrad Stevenson z ní má určitě radost. Postavil si ji vlastníma rukama, říká jí „Elaborata“, klasické alfy má rád a jejich znovuoživení se věnuje dlouhá léta. Renovuje sice sem tam i fiaty, ale v garáži stojí hlavně vozy s křížem a hadem. Loni s Giulií obsadil 21. místo v celkové klasifikaci a vyhrál třídu Historica A Plus. Pro karoserii zvolil podobu Bertoneho, respektive Scaglioneho verze Sprint Speciale kvůli nižšímu nosu a lepší aerodynamice. Základ z ní měl, zbytek včetně přídě vyrobil znovu. Připomeňme, že originály poháněl pod přední kapotou umístěný čtyřválec 1,57 l/84 kW. Jeho alfa, kterou díky nedostatku času postavil za pouhý rok, je navíc ve startovním poli plném hlavně amerických studebakerů (s kamarádovým jel Stevenson poprvé v roce 2001) příjemným zpestřením. A jak lze slyšet na videu z dílny Petrolicious, má i pořádný zvuk!








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio? Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio?

Těšili jste se na sportovně laděný kombík střední třídy…

Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé? Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé?

V italské automobilce Alfa Romeo nastává renesance. Po…

 



 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Na Primu míří posila! Koho známý moderátor a herec připraví o flek?

Na Primu míří posila! Koho známý moderátor a herec…

Divácké zprávy na Primě od 1. června posílí moderátor a herec, kterého kdysi proslavila role Rudy z Ostravy…

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

 

iSport.cz

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou Mašek či Nečas

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou…

Z nominace fotbalové reprezentace do 21 let před mistrovstvím Evropy vypadl Aleš Čermák. Záložníka Sparty na…

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…