13.10. 2014 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale: Závodní Julie na videu od Petrolicious

Mexická Carrera Panamericana byla opravdu vražedným závodem. Giulia Sprint Speciale se jí sice zúčastnit nemohla, ale závodí v té současné, která je určena klasikům.

Mexičané chtěli konkurovat Italům, zejména slavným podnikům Mille Miglia a Targa Florio, který se po druhé světové válce proměnil v klání sportovních vozů. V letech 1950-1954 tak uspořádali celkem pět ročníků své obdoby. První se konal na oslavu otevření mexické části Panamerické dálnice. Jenže po tragédii v Le Mans 1955 už žádný další vypsán nevypsali, i tento vskutku velkolepý závod byl totiž nebezpečný, protože si za nedlouhou dobu svého trvání vyžádal 25 obětí na životech. V řadách pilotů i diváků. Mezi vítězi najdeme Piera Taruffiho, Luigiho Chinettiho, Karla Klinga, Umberta Maglioliho a nepřemožitelného Juana Manuela Fangia. Alespoň z těch slavnějších, startovaly dvoučlenné posádky a jezdci se střídali.

V roce 1988 přišel návrat, ale už pouze pro historické vozy, hlavně z padesátých a šedesátých let minulého věku. I když se nyní formát podobá ještě více klasické rallye, není to rozhodně žádná procházka růžovým sadem a jízda pravidelnosti, na trase dlouhé přes 3.500 km se celý týden jede na ostro. Po místních klikatých silničkách. A nevyhrávají žádná béčka, v seznamu nejvýše postavených lze narazit třeba na Brita Alaina de Cadeneta (1990) nebo soutěžáka Stiga Blomqvista (2009). Ročník 2010 vyhrál jeho mladší finský kolega Harri Rovanperä. I dnes tu ale číhá nebezpečí. Auta jsou sice v základu klasická, musí však projít nezbytnými úpravami, přičemž instalace ochranného rámu dovnitř je jen základ.

Také Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale ročníku 1965 představuje účelovou stavbu výhradně pro tento závod, zatáčky na mexickém asfaltu je nutné projíždět co nejrychleji, třeba i 130 km/h. Takže není a ani nemůže být v původním stavu, což poznáte nejen ze sportovního volantu Momo. Ale její majitel Conrad Stevenson z ní má určitě radost. Postavil si ji vlastníma rukama, říká jí „Elaborata“, klasické alfy má rád a jejich znovuoživení se věnuje dlouhá léta. Renovuje sice sem tam i fiaty, ale v garáži stojí hlavně vozy s křížem a hadem. Loni s Giulií obsadil 21. místo v celkové klasifikaci a vyhrál třídu Historica A Plus. Pro karoserii zvolil podobu Bertoneho, respektive Scaglioneho verze Sprint Speciale kvůli nižšímu nosu a lepší aerodynamice. Základ z ní měl, zbytek včetně přídě vyrobil znovu. Připomeňme, že originály poháněl pod přední kapotou umístěný čtyřválec 1,57 l/84 kW. Jeho alfa, kterou díky nedostatku času postavil za pouhý rok, je navíc ve startovním poli plném hlavně amerických studebakerů (s kamarádovým jel Stevenson poprvé v roce 2001) příjemným zpestřením. A jak lze slyšet na videu z dílny Petrolicious, má i pořádný zvuk!

Rallye Dakar 2018







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover? Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover?

Alfa Romeo zvažuje, co bude s modely MiTo a Giulietta.…

Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi

Italský supersedan dokázal svoji dokonalost. Podařilo se…

 



 
Peugeot 202 (1938-1949): Nejmenší lvíče se světly v masce

Peugeot 202 (1938-1949): Nejmenší lvíče se světly v masce

Dnes 08:00

Ve druhé polovině 30. let tvořil pilíř výrobního programu Peugeotu typ 402. Na začátku roku 1938 se přidal nejmenší 202. Jako jediný přežil druhou světovou válku...




Blesk.cz

Bučkovou v Amazonii srazila horečka dengue: Léčili ji v misionářské nemocnici

Bučkovou v Amazonii srazila horečka dengue: Léčili…

Modelka Eliška Bučková (28) je doma v Čechách, zatímco její partner Jakub Vágner (36) opět brázdí řeky…

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sny nováčka Pokorného: Ve Slavii chci Ligu mistrů a návrat do reprezentace

Sny nováčka Pokorného: Ve Slavii chci Ligu mistrů a…

Nad Vyšehradem se pomalu stmívalo, ale pro něj všechno začínalo. Lukáš Pokorný po utrápeném podzimu v…

 

Reflex.cz

Žádné opulentní hody pro zahálčivé parazity na účet státu se v Česku nekonají. I proto nemáme uprchlíky

Žádné opulentní hody pro zahálčivé parazity na účet…

Jedním z horkých témat (nejen) posledních voleb bylo: Vážení voliči, zatočíme s parazity, zatočíme…

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…