13.10. 2014 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale: Závodní Julie na videu od Petrolicious

Mexická Carrera Panamericana byla opravdu vražedným závodem. Giulia Sprint Speciale se jí sice zúčastnit nemohla, ale závodí v té současné, která je určena klasikům.

Mexičané chtěli konkurovat Italům, zejména slavným podnikům Mille Miglia a Targa Florio, který se po druhé světové válce proměnil v klání sportovních vozů. V letech 1950-1954 tak uspořádali celkem pět ročníků své obdoby. První se konal na oslavu otevření mexické části Panamerické dálnice. Jenže po tragédii v Le Mans 1955 už žádný další vypsán nevypsali, i tento vskutku velkolepý závod byl totiž nebezpečný, protože si za nedlouhou dobu svého trvání vyžádal 25 obětí na životech. V řadách pilotů i diváků. Mezi vítězi najdeme Piera Taruffiho, Luigiho Chinettiho, Karla Klinga, Umberta Maglioliho a nepřemožitelného Juana Manuela Fangia. Alespoň z těch slavnějších, startovaly dvoučlenné posádky a jezdci se střídali.

V roce 1988 přišel návrat, ale už pouze pro historické vozy, hlavně z padesátých a šedesátých let minulého věku. I když se nyní formát podobá ještě více klasické rallye, není to rozhodně žádná procházka růžovým sadem a jízda pravidelnosti, na trase dlouhé přes 3.500 km se celý týden jede na ostro. Po místních klikatých silničkách. A nevyhrávají žádná béčka, v seznamu nejvýše postavených lze narazit třeba na Brita Alaina de Cadeneta (1990) nebo soutěžáka Stiga Blomqvista (2009). Ročník 2010 vyhrál jeho mladší finský kolega Harri Rovanperä. I dnes tu ale číhá nebezpečí. Auta jsou sice v základu klasická, musí však projít nezbytnými úpravami, přičemž instalace ochranného rámu dovnitř je jen základ.

Také Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale ročníku 1965 představuje účelovou stavbu výhradně pro tento závod, zatáčky na mexickém asfaltu je nutné projíždět co nejrychleji, třeba i 130 km/h. Takže není a ani nemůže být v původním stavu, což poznáte nejen ze sportovního volantu Momo. Ale její majitel Conrad Stevenson z ní má určitě radost. Postavil si ji vlastníma rukama, říká jí „Elaborata“, klasické alfy má rád a jejich znovuoživení se věnuje dlouhá léta. Renovuje sice sem tam i fiaty, ale v garáži stojí hlavně vozy s křížem a hadem. Loni s Giulií obsadil 21. místo v celkové klasifikaci a vyhrál třídu Historica A Plus. Pro karoserii zvolil podobu Bertoneho, respektive Scaglioneho verze Sprint Speciale kvůli nižšímu nosu a lepší aerodynamice. Základ z ní měl, zbytek včetně přídě vyrobil znovu. Připomeňme, že originály poháněl pod přední kapotou umístěný čtyřválec 1,57 l/84 kW. Jeho alfa, kterou díky nedostatku času postavil za pouhý rok, je navíc ve startovním poli plném hlavně amerických studebakerů (s kamarádovým jel Stevenson poprvé v roce 2001) příjemným zpestřením. A jak lze slyšet na videu z dílny Petrolicious, má i pořádný zvuk!








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover? Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover?

Alfa Romeo zvažuje, co bude s modely MiTo a Giulietta.…

Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi

Italský supersedan dokázal svoji dokonalost. Podařilo se…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu v oblacích!

Sexy pilotka dobyla internet: Chlapi z ní mají hlavu…

Je krásná, neuvěřitelně talentovaná a chlapi z ní mají hlavu v oblacích. Nizozemská pilotka Lindy Mariëlle Kats…

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté znásilnění dívek

Zajatkyně ISIS popsala umírání žen v garáži i kruté…

Oběťmi brutálních perzekucí ze strany takzvaného Islámského státu se stali také Turkmeni jako jedna z etnických…

 

iSport.cz

Litvínovský Gerhát zničil lídra

Litvínovský Gerhát zničil lídra "forsbergem":…

Napadlo ho to prý hned, jak zjistil, že rozhodčí nařídili trestné střílení. Ovšem provést něco takového…

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče Krupy k Plíškové

Strýcová se zlobí! Podraz, popsala přestup kouče…

Barbora Strýcová třímala trofej pro vítězku turnaje v Linci a měla knedlík v krku. To když děkovala svému kouči…

 

Reflex.cz

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Výprava do nitra Nové Guiney: Země andělů a démonů

Papua-Nová Guinea patří k zemím, kterým se turisté vyhýbají. Ale kdo se nebojí, bude mít výjimečný zážitek. Tak…