Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia se vyvíjela jen 2,5 roku

Michal Fokt
Diskuze (68)
Šéfinženýr Alfy Romeo prozradil pár zajímavostí ze zákulisí "záchranného" modelu značky. Mimo jiné se pochlubil i extrémně krátkou dobou vývoje Giulie.

Na pořádné auto, hodné značky Alfa Romeo, jsme čekali dlouhých deset let. O to více překvapí, že vývoj nového sedanu střední třídy Giulia trval podle šéfinženýra Philippa Kriefa pouze dva a půl roku. Běžným standardem jsou přitom čtyři roky a výjimkou prý není ani pětiletý vývojový cyklus. Možná by tedy bylo dobré se ptát, co vlastně vývojáři v Miláně do roku 2013 dělali, ale nebuďme uštěpační.

Neméně zajímavé je, že auto vyvíjelo pouze 11 lidí. Sestavení takto malého týmu souvisí se snahou automobilky realizovat odlišné postupy a odlišit se od konkurence i v této oblasti. Malý počet vývojářů, označovaný "Skunkworks approach", umožňuje dělat rychlé porady i rozhodnutí.

Alfa Romeo Giulia se nám představila rovnou ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde, jádrem prodejů ale budou masověji prodávané verze, Krief nás v náznacích připravuje na to, že máme počítat s benzinovým čtyřválcem ("pravděpodobně") a naftovým šestiválcem, na který je prý vůz připraven a záleží jen na rozhodnutí, zda se stane součástí nabídky nebo ne. Podrobnější informace budou zveřejněny na podzim na frankfurtském autosalonu a myslím, že se dá s jistotou očekávat obojí.

Michal Fokt
Diskuze (68)
Avatar - petr164
21. 7. 2015 23:00
Re: Alfa
No, od harleyáře to sedí >:-[]
Avatar - petr164
21. 7. 2015 22:58
Re: Souvislost
159ku zavraždila neochota pochopit, že se systematicky pracuje na finanční krizi a že je nutné prodávat usedlé pseudojistotě požadující pohodlí a nikoli agilnost jízdy na limitu. Závodit Alfa ostatně oficiálně přestala ještě dříve... Jinak já jse místo 159ky raději pořídil švédský expres starší výroby pro bytelnou konstrukci a výdrž daleko nad 15 let do doby, kdy přeživší opět rostou na ceně. Ostatně moje šlechtěná 164ka Busso TB má již hodnotu, za níž jsem ji před deseti lety kupoval...
Avatar - petr164
21. 7. 2015 22:50
Re: Tak to je teda bída...
Jen do okamžiku, kdy ani Ferrari neudrží své mnohdy poněkud diskutabilní zákazníky a nové nezíská...
Avatar - petr164
21. 7. 2015 22:49
Re: Tak to je teda bída...
Zrovna Ital Design a Giugiara osobně bych za nepřiměřené finanční požadavky v těžké době za nekomplexně pojatý design nejraději zažaloval. Ono být tak na peníze jako GG se nevyplatilo žádnému z jeho zákazníků. DeSilva také jde tam, kde více platí, nikoli tam, kde by mělo být jeho srdce a rozum. Audi? No, žádný zázrak, i když solidní zrození současného stylu. Ale ten gril jako od čtyřnápravového Frightlinera, no, nevím nevím... Víte, trocha patriotismu neškodí a když zrovna národní tvůrci mnoho nepředvádějí je slušností slíbit pomoc na první požádání v trochu lepších časech, jež se dnes trochu falešně představují. Ani jeden z italských "mistrů" to neučinil...
Avatar - petr164
21. 7. 2015 22:38
Re: Tak to je teda bída...
Chlapče, ono jde hlavně o jízdní vlastnosti. Design Giulie není vůbec špatný, reminiscence na staré hranaté kastle jsou sice i u mne na denním pořádku a 164ku považuji za mistrovské dílo Pininfariny, ale realita moderního zadohrabu a požadavky na bezpečnost a účinné obtékání tyhle představy rychle zahánějí. Obávám se, že nejvíce design kritizují ti, kteří sami nic v životě nenavrhovali a nebyli konfrontováni s realitou. Takže buďme rádi, že tu Giulie je s kvalitou a vlastnostmi, které na hlavu porážejí nejapné pokusy se 166kou (hezká, ale technicky horší a nákladnější na provoz a opravy než 164ka) a otylou Brerou (opět krásná, ale mizerně ovladatelná). Takže buďme realisté.