Diskuse

Alfa Romeo Giulietta (1977-1985): Jůlinka číslo 2

1.12.2017

Na Giuliettu, druhou toho jména se poněkud zapomnělo. Hranatý design s vysokou zádí se ne každému líbil a léty ji odsunul do pozadí.

 

  • 00 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 01.12.2017  19:30

    Doplním, ...

    .... že u těchto Giuliett transaxle s tzv. rychlou kardankou zatěžoval víc synchrony v převodovce svými vyššími setrvačnými hmotami a momenty. Pokud mělo auto 2x - 3x kolem zeměkoule nebo víc, tak často při necitlivé manipulaci docházelo na některém kvaltu (většinou 2. a 3.) "k počítání zubů".
    • 00 Reagovat !

      foto Ondris

      Ondris 01.12.2017  22:12

      « Re: Doplním, ...

      Ono to je jeste akcentovany tim, ze Italove obecne delaji synchrony z nejakyho srackovyho materialu - odchazej totiz na vsem napric celym vyrobnim spektrem...
      I na mnohem modernejsich autech.
      • 10 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 02.12.2017  17:14

        « Re: Re: Doplním, ...

        Ty zas kecáš... a nevíš o čem.

        Nahoře je to dobře, převodovky na Alfě 33 a jejích derivátech a na 75 a příbuzných, měly skutečně po té, co ujely dost km, tuhle nectnost.
        Měly totiž společnou konstrukci... a na některých rychlostech 2 - 3 - 4, nevím, jestli všech, to už se mi enchce hledat a nepamauju si to, měli synchron jiné konstrukce. někde se dočteš o "zubové spojce"... není to zubová spojka v pravém slova smyslu. Je to lehčí, tenčí, a má to menší počet "zubů"... výhodou byla možnost rychlejšího řazení... dodnes jsou opravdu závodní převodovky bez synchronů, protože zdržují.
        Nevýhodou byla nižší životnost.

        Proti větě "Pokud mělo auto 2x - 3x kolem zeměkoule nebo víc, tak často při necitlivé manipulaci docházelo na některém kvaltu (většinou 2. a 3.) "k počítání zubů". " nemám vůbec nic... tvoje slinty o italkých srackach jsou uplně mimo mísu.
        • 00 Reagovat !

          foto

          Roman Řezníček 03.12.2017  20:17

          « Re: Re: Re: Doplním, ...

          Samozřejmě, úplně stené problémy měly i skutečné transaxle konstrukce od Porsche u modelů 924, 944 a 928 (Alfy nebyly Transaxle, protože neměly pevně spojený motor s převodovkou nosnou rourou, navíc Alfy měly spojku vzadu u převodovky a nikoli vpředu). Akorát těm Porschákům ješt praskaly osičky diferáků, kolo stálého převodu a podobně, protože to měli navíc materiálově poddimenzované (jako všichni Němci).
          Giulietta, 75 a 90 měly hromady dětských nemocí, které se nepodařilo až do konce produkce (únor 1992 znamenal konec modelu 75) vyřešit. Zejména se jednalo o problémy se spojovacím hřídelem, který byl spojen trojicí Hurdyho spojek (a sůl tu gumu překvapivě za dvě zimy vyžrala), které řidiči často nepoznali a tím vznikaly nevývažky (hřídel se točil otáčkami motoru, převodovka byla až za ním), které měly za následek poruchy spojky a unašeče spoj, hřídele. Alfa dodávala komplet unašeče + hřídele jako vyvážený a hotový náhradní díl, ale za odpovídající cenu. Již u Giulietty se projevovalo nedostatečné chlazení zadních brzd, které vyvrcholilo u výkonnějších modelů 75 (turbo a 3.0 V6), kdy uměly zadní brzdy za jediný brněnský okruh úplně umřít. Problémy byly i s výměnou zadních destiček (poloosy se musely povolit a vyjmout kotouče), seřízením táhel řazení a samozřejmě i se seřízením dvou vojitých karburátorů WEBER 40 nebo 45 DCOE podle kubatury (které se pak používaly i na závodních Š130 RS). Pokud se nechal spoj. hřídel a jeho unašeč nevyvážený, povolovaly se i držáky karburátorů, díky čemuž se v těsnení mezi hlavou a karburátory tvořily škvíry a motor sál falešný vzduch. Nebylo to přitom okem viditelné, takže opět spousta lidí vůbec nevěděla, že je tam problém a motor nešel seřídit.
          Nebyla to právě spolehlivá auta, chtěla hodně zkušeností a pevnější nervy, ale zato jízdní vlastnosti byly přímo úžasné a zážitek z jízdy byl vždy charakterizován pusou od ucha k uchu. Rozhodně bych nesouhlasil s tím, že nebyla nadčasové. Naopak, obávám se, že právě nadčasovost celé konstrukce byla jejich největším problémem...
          P.S. DeDion samozřejmě není tuhá náprava!
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 01.12.2017  21:20

    krásné auto

    Dnešní hmyzí kreace tomu často z hlediska úrovně nedosahují ani po kliku u dveří...
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 01.12.2017  23:23

      « Re: krásné auto

      Ádo, protentokrát s tebou výjimečně plně souhlasím! :-) :yes:

      Po té zde nedávno prezentované zrůdě Priměře P12 a ještě horších výtvorech AZLK je tento skvostný sedánek opravdový balzám na duši! Toto byla vskutku nezapomenulná milánská klasika, děkuji autorovi za super článek! :-) :yes: :yes: :yes:
      P.S. Klínovitý tvar v roce 1977 skutečně předběhl svoji dobu minimálně o 5 či spíše 10 let. Jinak maličká poznámka ke článku - šířku měly Alfetta a sesterská Giulietta téměř totožnou (rozdíl několika málo cm), stejně jako rozvor a téměř i rozchod. Giulietta (zejména zpočátku s těmi menšími motory) byla jasně řazená do nižší střední třídy, zatímco do střední spadala Alfetta. Podobně to bylo i u předchůdců těchto modelů, Giulie a mírně větší řady 1750/2000.
  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 02.12.2017  16:59

    Dík za hezkej článek

    Ano, bylo to fajn auto... měl jsem postupně dvě. Jasně, 75 byla hezčí... ale s Jůlinkou se asi lepší žilo.
    Nebo že by to bylo tím, že jsem byl mladší?
    ;-)

    Nafťák byl prostě vytrvalec... ale 1.6 benzín fascinoval výkonem a samozřejmostí, s jakou zrychloval. Měl jsem II = ještě bez pruhů, ale s delší převodovkou.
    Lišily se trochu i zadníma lampama.
    BMW té doby jen koukalo...

    Obě měly dřevěnej volant. Vychytávka, co se dneska nevidí... a už roky ho marně sháním pro svou veteránoidní 164... nejsou.
    :-(

    Škoda těch drzých a hloupých reklam... takže zase jdu pryč.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Rodiče vzali Martina (†3) a Milana (†4) na nákupy. Během cesty domů všichni zemřeli strašnou smrtí.

Rodiče vzali Martina (†3) a Milana (†4) na nákupy.…

Obyčejný nákup skončil neuvěřitelnou tragédií. Rodiče se vypravili nakoupit sladkosti pro kamarády malého…

Pukají ledy. Jihokorejský prezident přistál za jásotu lidí v KLDR, vítal ho i Kim

Pukají ledy. Jihokorejský prezident přistál za…

Letoun jihokorejského prezident Mun Če-ina v noci na úterý přistál na letišti v severokorejské metropoli…

 

iSport.cz

Přišel jako hvězda, teď sedí na lavičce. Proč Buffon v PSG nechytá?

Přišel jako hvězda, teď sedí na lavičce. Proč Buffon…

Chtěl si ještě prodloužit kariéru, s milovaným sportem se nedokázal definitivně rozloučit. Italský brankář…

LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví Barcelona, Inter i Dortmund

LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví…

Finalista minulého ročníku Liverpool ztratil dvoubrankový náskok, nakonec ale nad Paris St. Germain vyhrál 3:2…

 

Reflex.cz

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké přírody, které vás určitě pobaví

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké…

Soutěž Comedy Wildlife Photography Awards je tak trochu zvláštní ocenění pro fotografy, jejichž vášní je focení…

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po staletí stále tají svůj původ a funkci

El Fuerte: Záhadná bolivijská pevnost, která po…

El Fuerte neboli Pevnost o svém původu a zejména funkci stále mlčí. Podivný kamenný útvar opracovaný do…