Alfa Romeo Giulietta: České ceny

Alfa Romeo Giulietta: České ceny

 
 

Dva měsíce před tím, než do ČR příjdou první Giulietty, prozradila Alfa Romeo na kolik si svou novinku cení.

Malé značky to neměly nikdy snadné a dvojnásob to platí v době jako je ta dnešní. Alfa Romeo se na nové pořádky v evropské automobilové branži začala připravovat novým malým Mitem, ale tento model slavné jméno z Milána sám spasit nedokáže. Tento strategický úkol má na bedrech Giulietta, která se má letos v červnu začít prodávat i na českém trhu.

Nástupce Alfy Romeo 147 oživuje jméno, které se v historii automobilky objevilo již dvakrát. Název Giulietta Alfa poprvé použila u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a později na sedanu z let 1977-85. Tentokrát se ale jedná o klasický hatchback nižší střední třídy s dospělými vnějšími rozměry (4351 mm x 1798 mm x 1465 mm, rozvor 2634 mm) a odpovídajícím zavazadelníkem (350 l).

Ambice

Zatímco předchozích Alf 147 se vyrobilo celkem 600 tisíc kusů, k tomu aby byli akcionáři Alfy Romeo spokojení, musí Giulietta vygenerovat vyšší prodejní čísla. Cílová skupina se mezigeneračně pozměnila. Alfa s Giuliettou necílí na převážně mužskou část populace, ale i na ženy - řidičky. V hledáčku marketérů jsou zejména bezdětné páry v produktivním věku od 30 do 49 let. Automobilka odhaduje, že v Evropě ročně prodá v průměru 100 tisíc vozů. Pro srovnání: Volkswagen v roce 2009 prodal v Evropě 562 tisíc Golfů, Audi prodalo 186 tisíc vozů A3, BMW 172 tisíc kusů řady 1, SEAT 69 tisíc Leonů a mateřský Fiat 68 tisíc Brav.

V Itálii by podle předpokladů mělo 11 % zákazníků Giulietty přesedat z Alfy 147, ve zbytku Evropy tento podíl činí 22 %. Všem je ale jasné, že nový model musí přilákat zejména nové nebo staronové klienty.

Technika
Lidé od Alfy Romeo se dušují, že v Itálii bylo uděláno vše pro to, aby budoucí zákazníci byli spokojení. Zcela nová platforma je postavena na nových nápravách. Vpředu jsou modifikované vzpěry McPherson, které však dostaly těhlice z hliníkové slitiny, takže došlo na významné snížení neodpružené hmoty (-4 kg protí McPhersonu z oceli). Vzadu je víceprvková náprava s jedním podélným ramenem (z hliníkové slitiny) a dvěma příčnými rameny (ocelové profily) uchycenými v hliníkové nápravnici. Hmotnostní úspora na zadní nápravě činí 10 kg, proti stejné konstrukci vyrobené z ocelových komponent.

Řízení muselo dostat elektrický posilovač, kvůli minimalizaci kombinované spotřeby, která je u Giulietty mimořádně důležitá proto, že model bude tvořit velkou část produkce značky a bude tedy zásadně ovlivňovat flotilový průměr. I přesto prý bude Giulietta autem pro řidiče. Posilovač je zcela nové konstrukce, není uchycen na sloupku, ale až dole u hřebenu řízení (mj. to znamená snížení těžiště), má nízké vnitřní tření, které pomáhá zachovávat maximum informací, které přicházejí od kol. Posilovač je integrální součástí palubních asistenčních systémů, intenzitu jeho účinku lze nastavovat prostřednictvím standardního voliče DNA. Součástí výbavy bude systém Dynamic Steering Torque, který umožňuje mj. přiřizování při brzdění na nestejném povrchu (ABS může brzdit s vyšší intenzitou bez rizika nestability) nebo dává mírné kontra při jízdě v zatáčce, aby byl oddálen zásah stabilizačního systému.

Z Brava přebírá Giulietta jen několik málo jednotlivých součástí - ocelové rámy předních sedadel nebo chladič motoru. Platforma jako taková je nová, z Brava byl použit podlahový plech ve střední části, ale ta byla u Giulietty současně dále vyztužena. Přední i zadní část je zcela nová, vpředu byla integrována nová příčná hořčíková vzpěra a vše bylo připraveno na předvedení jednoho z nejlepších výsledků v testech Euro NCAP. Oficiální data uvidíme v nejbližších týdnech.

Ceny

Alfa Romeo postavila svou cenovou strategii v Evropě na nacenění Giulietty na stejnou nebo lepší úroveň než má nejúspěšnější model v segmentu - VW Golf - se srovnatelnou výbavou a motorizací. Neznamená to tedy, že by Golf měl být jediným a hlavním konkurentem, ale spíše ukázka toho, že za stejné nebo menší peníze chtějí Italové v Evropě prodávat "po všech stránkách lepší zboží".

První cena na českém trhu začíná na 454.000,-Kč za základní přeplňovaný motor 1,4T (88 kW, 206 Nm) a výbavu Progression. Součástí standardní výbavy všech Giuliett bude stabilizační systém, manuální klimatizace, přední, boční a okenní airbagy, elektricky ovládaná přední okna + zrcátka, autorádio s CD/MP3, 6 reproduktorů, přední hlavové opěrky Anti whiplash, palubní počítač a Start&Stop systém.

Druhý stupeň výbavy - Distinctive - je o 45 tisíc dražší a dostane navíc elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, přední mlhové světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, volant v kůži s černým matným středem, bíle podsvícené budíky, tempomat, 16palcová kola z lehkých slitin, pruh na přístrojové desce šedá Magnesio a autorádio s CD/MP3 s 8 reproduktory.

Alfa Romeo Giulietta - Zážehové motory - Ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,4T1,4T MultiAir1,8 TBi
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]136813681742
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]88/5000125/5500173/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750230(250)/2500300(340)/1900
Max. rychlost [km/h]195218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,47,86,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,45,87,6
Pohotovostní hmotnost [kg]128012901320
Cena Progression [Kč]454.000,---
Cena Distinctive [Kč]499.000,-586.000,--
Cena Quadrifoglio [Kč]--716.000,-

Alfa Romeo Giulietta se začne na českém trhu oficiálně prodávat 24.června 2010, první vozy k nám ale dorazí pravděpodobně už ve druhém červnovém týdnu. Nedočkaví zájemci mohou již nyní u dealerů Alfy Romeo Giuliettu objednávat. Na začátku budou k dispozici 3 zážehové motory a dva turbodiesely. Slabší verze dvoulitrového JTD se 103 kW dorazí na český trh během podzimu.

Špičkový model Quadrifoglio Verde má již taky ceníkovou cenu. S bohatší výbavou proti Distinctive startuje na 716.000,-Kč.

Alfa Romeo Giulietta - Vznětové motory - Ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,6 JTDM2,0 JTDM2,0 JTDM
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159819561956
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]77/4000103/-125/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]280(320)/1750-320(350)/1750
Max. rychlost [km/h]185-218
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,39,38,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,4-4,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1310-1320
Cena Progression [Kč]501.000,---
Cena Distinctive [Kč]546.000,--652.000,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce

Írán zavedl sankce proti 15 americkým společnostem za…

Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem

Korejská lidově demokratická republika nepatří mezi…

 
 

Tapety

Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulietta: České ceny






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video) Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video)

Alfa Romeo přiveze do Ženevy modernizovaný hatchback…

Alfa Romeo Giulietta může dorazit s pohonem zadních kol Alfa Romeo Giulietta může dorazit s pohonem zadních kol

Nová generace Alfy Romeo Giulietta má být postavena na…

 



 
Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Dnes 18:49

Tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký vyhrál 36. ročník Valašské rallye, úvodní podnik mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal ani synovi!

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal…

Krásy italských hor i nové partnerky, tanečnice Lucie Hunčárové (31), omámily zamilovaného kuchaře Emanuela…

 

iSport.cz

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si minimálně půl roku nezahraje

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si…

Kapitán irských fotbalistů a obránce Evertonu Seamus Coleman si po hrůzné dvojnásobné zlomenině nohy nejméně půl…

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý talent, ten zavinil góly

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý…

Kocovina pokračuje! Fotbalisté Nizozemska v kvalifikaci MS 2018 klopýtají a vážně hrozí, že nezvládnou postoupit…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…