reklama


Alfa Romeo Giulietta: České ceny

Alfa Romeo Giulietta: České ceny

 
 

Dva měsíce před tím, než do ČR příjdou první Giulietty, prozradila Alfa Romeo na kolik si svou novinku cení.

Malé značky to neměly nikdy snadné a dvojnásob to platí v době jako je ta dnešní. Alfa Romeo se na nové pořádky v evropské automobilové branži začala připravovat novým malým Mitem, ale tento model slavné jméno z Milána sám spasit nedokáže. Tento strategický úkol má na bedrech Giulietta, která se má letos v červnu začít prodávat i na českém trhu.

Nástupce Alfy Romeo 147 oživuje jméno, které se v historii automobilky objevilo již dvakrát. Název Giulietta Alfa poprvé použila u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a později na sedanu z let 1977-85. Tentokrát se ale jedná o klasický hatchback nižší střední třídy s dospělými vnějšími rozměry (4351 mm x 1798 mm x 1465 mm, rozvor 2634 mm) a odpovídajícím zavazadelníkem (350 l).

Ambice

Zatímco předchozích Alf 147 se vyrobilo celkem 600 tisíc kusů, k tomu aby byli akcionáři Alfy Romeo spokojení, musí Giulietta vygenerovat vyšší prodejní čísla. Cílová skupina se mezigeneračně pozměnila. Alfa s Giuliettou necílí na převážně mužskou část populace, ale i na ženy - řidičky. V hledáčku marketérů jsou zejména bezdětné páry v produktivním věku od 30 do 49 let. Automobilka odhaduje, že v Evropě ročně prodá v průměru 100 tisíc vozů. Pro srovnání: Volkswagen v roce 2009 prodal v Evropě 562 tisíc Golfů, Audi prodalo 186 tisíc vozů A3, BMW 172 tisíc kusů řady 1, SEAT 69 tisíc Leonů a mateřský Fiat 68 tisíc Brav.

V Itálii by podle předpokladů mělo 11 % zákazníků Giulietty přesedat z Alfy 147, ve zbytku Evropy tento podíl činí 22 %. Všem je ale jasné, že nový model musí přilákat zejména nové nebo staronové klienty.

Technika
Lidé od Alfy Romeo se dušují, že v Itálii bylo uděláno vše pro to, aby budoucí zákazníci byli spokojení. Zcela nová platforma je postavena na nových nápravách. Vpředu jsou modifikované vzpěry McPherson, které však dostaly těhlice z hliníkové slitiny, takže došlo na významné snížení neodpružené hmoty (-4 kg protí McPhersonu z oceli). Vzadu je víceprvková náprava s jedním podélným ramenem (z hliníkové slitiny) a dvěma příčnými rameny (ocelové profily) uchycenými v hliníkové nápravnici. Hmotnostní úspora na zadní nápravě činí 10 kg, proti stejné konstrukci vyrobené z ocelových komponent.

Řízení muselo dostat elektrický posilovač, kvůli minimalizaci kombinované spotřeby, která je u Giulietty mimořádně důležitá proto, že model bude tvořit velkou část produkce značky a bude tedy zásadně ovlivňovat flotilový průměr. I přesto prý bude Giulietta autem pro řidiče. Posilovač je zcela nové konstrukce, není uchycen na sloupku, ale až dole u hřebenu řízení (mj. to znamená snížení těžiště), má nízké vnitřní tření, které pomáhá zachovávat maximum informací, které přicházejí od kol. Posilovač je integrální součástí palubních asistenčních systémů, intenzitu jeho účinku lze nastavovat prostřednictvím standardního voliče DNA. Součástí výbavy bude systém Dynamic Steering Torque, který umožňuje mj. přiřizování při brzdění na nestejném povrchu (ABS může brzdit s vyšší intenzitou bez rizika nestability) nebo dává mírné kontra při jízdě v zatáčce, aby byl oddálen zásah stabilizačního systému.

Z Brava přebírá Giulietta jen několik málo jednotlivých součástí - ocelové rámy předních sedadel nebo chladič motoru. Platforma jako taková je nová, z Brava byl použit podlahový plech ve střední části, ale ta byla u Giulietty současně dále vyztužena. Přední i zadní část je zcela nová, vpředu byla integrována nová příčná hořčíková vzpěra a vše bylo připraveno na předvedení jednoho z nejlepších výsledků v testech Euro NCAP. Oficiální data uvidíme v nejbližších týdnech.

Ceny

Alfa Romeo postavila svou cenovou strategii v Evropě na nacenění Giulietty na stejnou nebo lepší úroveň než má nejúspěšnější model v segmentu - VW Golf - se srovnatelnou výbavou a motorizací. Neznamená to tedy, že by Golf měl být jediným a hlavním konkurentem, ale spíše ukázka toho, že za stejné nebo menší peníze chtějí Italové v Evropě prodávat "po všech stránkách lepší zboží".

První cena na českém trhu začíná na 454.000,-Kč za základní přeplňovaný motor 1,4T (88 kW, 206 Nm) a výbavu Progression. Součástí standardní výbavy všech Giuliett bude stabilizační systém, manuální klimatizace, přední, boční a okenní airbagy, elektricky ovládaná přední okna + zrcátka, autorádio s CD/MP3, 6 reproduktorů, přední hlavové opěrky Anti whiplash, palubní počítač a Start&Stop systém.

Druhý stupeň výbavy - Distinctive - je o 45 tisíc dražší a dostane navíc elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, přední mlhové světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, ovládání rádia na volantu, volant v kůži s černým matným středem, bíle podsvícené budíky, tempomat, 16palcová kola z lehkých slitin, pruh na přístrojové desce šedá Magnesio a autorádio s CD/MP3 s 8 reproduktory.

Alfa Romeo Giulietta - Zážehové motory - Ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,4T1,4T MultiAir1,8 TBi
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]136813681742
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]88/5000125/5500173/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]206/1750230(250)/2500300(340)/1900
Max. rychlost [km/h]195218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,47,86,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,45,87,6
Pohotovostní hmotnost [kg]128012901320
Cena Progression [Kč]454.000,---
Cena Distinctive [Kč]499.000,-586.000,--
Cena Quadrifoglio [Kč]--716.000,-

Alfa Romeo Giulietta se začne na českém trhu oficiálně prodávat 24.června 2010, první vozy k nám ale dorazí pravděpodobně už ve druhém červnovém týdnu. Nedočkaví zájemci mohou již nyní u dealerů Alfy Romeo Giuliettu objednávat. Na začátku budou k dispozici 3 zážehové motory a dva turbodiesely. Slabší verze dvoulitrového JTD se 103 kW dorazí na český trh během podzimu.

Špičkový model Quadrifoglio Verde má již taky ceníkovou cenu. S bohatší výbavou proti Distinctive startuje na 716.000,-Kč.

Alfa Romeo Giulietta - Vznětové motory - Ceny na českém trhu (červen 2010)
Motor1,6 JTDM2,0 JTDM2,0 JTDM
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159819561956
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]77/4000103/-125/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]280(320)/1750-320(350)/1750
Max. rychlost [km/h]185-218
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,39,38,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,4-4,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1310-1320
Cena Progression [Kč]501.000,---
Cena Distinctive [Kč]546.000,--652.000,-
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 

Tapety

Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulietta: České ceny


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video) Modernizovaná Alfa Romeo Giulietta: Stará známá v nových šatech (+video)

Alfa Romeo přiveze do Ženevy modernizovaný hatchback…

Alfa Romeo Giulietta může dorazit s pohonem zadních kol Alfa Romeo Giulietta může dorazit s pohonem zadních kol

Nová generace Alfy Romeo Giulietta má být postavena na…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama