Alfa Romeo Giulietta: Nové oficiální fotografie
Nová Giulietta je nejdůležitějším modelem Alfy Romeo za posledních pět let. V portfoliu nahradí řadu 147, která měla ve své době úspěch mezi odbornou veřejností (např. zisk titulu Auto roku 2001) i u zákazníků. S Giuliettou má automobilka nemalé ambice – 147 chce překonat ve všech ohledech.
Základem je zcela nová platforma, vyrobená z 90 % z vysokopevnostní oceli. Konstrukce podvozku se sice vzdává předního zavěšení s dvojitými lichoběžníky, avšak uchovává si zadní víceprvkovou nápravu a na poměry nižší střední třídy přináší nebývale vysoký počet hliníkových dílů.
Nabídka motorů bude kombinovat čtyři z nejnovějších agregátů skupiny Fiat, na vrcholu pak stane pátá verze označená tradičně Quadrifoglio Verde. Standardem bude systém Start&Stop a splnění emisní normy Euro 5.
Z nabídky zcela zmizí atmosférické agregáty, základní 1,6 TS tak střídá stejně výkonný 1,4TB s 88 kW. Tento motor Alfa připravila především pro použití ve městě, čemuž odpovídá maximum točivého momentu 206 Nm dostupné již od dieselových 1750 min-1.
Dalším zážehovým motorem v nabídce bude 1,4TB MultiAir o výkonu 125 kW. Maximum točivého momentu je 250 Nm. Vrcholem se stane motor 1750 TBi v provedení Quadrifoglio Verde.
Základní turbodiesel 1,6 JTDM je zástupcem nové generace motorů MultiJet II. Nový typ vstřikování common rail s hydraulickým ventilem umožňuje přesnější dávkování paliva, což se pozitivně projeví na spotřebě, složení emisí i vyrovnanosti chodu. Nejvyšší výkon tohoto agregátu je 77 kW, maximum točivého momentu 320 Nm leží v 1750 min-1. Stejnou technikou disponuje také 2,0 JTDM, který dosahuje 125 kW a 350 Nm při 1750 min-1.
Standardem bude ve všech případech šestistupňová manuální převodovka. Dvoulitrový turbodiesel a 1,4TB MultiAir se budou nabízet i s novou dvouspojkovou převodovkou.
Doporučujeme |
Alfa Romeo Giulietta: České ceny |