Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta: Oficiální informace a nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (335)
Giulietta nahrazuje Alfu 147 po 10 letech. 4,35 m dlouhý hatchback stojí na rozvoru s délkou 2,63 m. Vrcholným modelem bude Giulietta Quadrifoglio Verde se 172 kW. Standardem pro všechny verze je systém Alfa DNA.

Po mírném zaváhání před oficiálním termínem premiéry se Alfa Romeo Giulietta konečně představuje oficiálně a v celé své kráse. Model, který nahradí Alfu 147, se poprvé ukáže na autosalonu v Ženevě v březnu 2010 a do prodejen Alfy Romeo pak dorazí na jaře. Očekávané slovní označení Milano nakonec vystřídalo mnohem slavnější jméno Giulietta, dříve použité u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a sedanu z let 1977-85.

Karoserie

Nová Alfa Romeo Giulietta patří do nižší střední třídy, kde bude o zákazníky soupeřit po boku Volkswagenu Golf, Audi A3, BMW 1, Fordu Focus nebo Mazdy3. Automobil měří na délku 4,35 m, na šířku 1,80 m a na výšku 1,46 m, rozvor náprav činí 2,63 m.

Design je dílem Alfa Romeo Style Centre. Sportovní elegance novinky čerpá z odkazu kupé 8C Competizione, přesně tak jak to stratégové v Itálii naplánovali. Přední maska má nezaměnitelné tvary a charakteristické proporce už na fotografiích, ve skutečnosti budou ovály předních světlometů s diodami pro denní svícení celkem jistě o poznání působivější. Firemní trojúhelník vystupuje z přídě díky chromovanému orámování centrálního otvoru, převážně hladká kapota má jen nenápadné prolisy.

Do vysokých a hladkých boků se naproti tomu zařezávají ostré prolisy nad předními i zadními koly. Péče o siluetu byla stejně důkladná jako před deseti lety u Alfy 147 - viditelné proto zůstaly pouze přední kliky, které se současně stávají designovým šperkem. Druhý pár klik je důkladně ukryt do C-sloupku.

Záď je odkazem na italské automobilové klenoty s rudými kulatými koncovými světly. Moderní interpretace sází na populární světelné diody s efektním nočním designem. Stylisté nezapomněli na krásný nápis pod firemním logem na víku, ani na výraznou dvojici koncovek výfuků.

Výbava

Oficiální fotografie přístrojové desky zatím bohužel nejsou k dispozici, ale Alfa slibuje kvalitní design a materiály také uvnitř Giulietty. První uvolněný snímek ukazuje špičkovou verzi s koženými sedadly, která mají vyšité firemní logo do hlavových opěrek. Dvojice střešních oken prosvětluje interiér, přední díl je otevíratelný.

Součástí výbavy všech Alf Giulietta bude systém Alfa DNA, převzatý z MiTa. U nového modelu bude přepínačem možno volit tři jízdní režimy - Dynamic, Normal a All Weather - které ovlivňují odezvu motoru, nového řízení, elektronicky (pomocí brzd) generovanou svornost diferenciálu (Q2) a citlivost stabilizačního systému.

Motory

V první fázi prodeje bude standardní Alfa Romeo Giulietta nabízena se dvěma zážehovými motory 1.4TB (88 kW) a 1.4TB MultiAir (125 kW) a se dvěma vznětovými motory 1.6 JTDM (77 kW) a 2.0 JTDM (125 kW).

Prozatímním potvrzeným vrcholem modelové řady bude Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde s novým motorem 1750 TBi (172 kW).

Ondřej Láník
Diskuze (335)
Avatar - ReznikCZE
14. 12. 2009 21:17
Re: ALFATÁLNÍ GIULIETTA
:no: . . .V portfoliu Fiat je velice nadčasová technika . . Který z konkurentů má v základní výbavě samosvor, systém DNA, T-jet 120, 177 a 240 koní? 1.6 a 2.0 nejmodernější M-jet (120 a 170koní)? Alfa vždycky měla nejlepší podvozky ve třídě a pak tu mám 3 roky záruku a 3 roky nebo 120 tis. km servis zdarma ;-) v základní výbavě ani nechybí servo s tuhostí v závislosti na rychlosti a klimatizaci . . .
Avatar - ReznikCZE
9. 12. 2009 19:50
Re: HYSTERIE? Ne...pragmatismus
viď že jo :-)
Avatar - ReznikCZE
9. 12. 2009 19:50
Re: Technický smysl AR a co je možné vyčíst z článku o Giuli
Jo jo Alfa věe přizpůsobuje jízdnímu stylu a nádhernému designu . .Ale myslím že u nás má už předem útrum hold českej trh italským autům moc nesvětší :-/ (mimo Pandu)
Avatar - ReznikCZE
9. 12. 2009 19:46
Re: Cena
Souhlas :yes:
8. 12. 2009 12:59
Technický smysl AR a co je možné vyčíst z článku o Giuliettě
Nová Giulietta: Pozoruhodné jsou rozměry: V nižší stř. tř. patří k nejdelším, k nekširším a k nenižším(výrazně pod 1500 mm !); je s jedním z nejdelších rozvorů ; světlost vypadá jedna z nejniších (odhaduji 120mm). Vše je ve prospěch stability - mechanické i aerodynamické (např. i výrazná dolní odtrhová hrana v nárazníku). To je u všech AR obecné. Dále mají AR - proti ostatním vozům stejné koncepce - posunutou kabinu a sezení dozadu kvůli lešímu poměru vah na př. a zad. nápravu, ale proti klasické koncepci s využitím všech předností koncepce předního pohonu s mot. napříč. Zavěšení obou náprav je ve výšce těžiště nebo spíše nad ním (i vzadu !!!). Vepředu i vzadu je lichoběžník - vepředu s vysokou těhlicí podle dávného patentu Hondy - tedy žádný měkčí McPherson, který je běžný i u BMW. Toto uspořádání společně se sladěním pérování obou náprav se projevuje v prudkých zatáčkách stejným náklonem vepředu i vzadu, jako u vycizelované klasické koncepce s rozdělením vah na nápravy 1/1(BMW). Podobné zavěšení používá i Mazda - Honda ho u Civicu opustila - Audi má s takovým předkem technické potíže. To vše je (opakuji) děláno u AR pro velmi přesné vedení vozu (i na úkor skromnějšího místa vzadu a menšího zavazadelníku). To jsou ty hlavnější znaky AR - proto srovnávání s konkurenci v nižší stř. třídě není dost dobře možné (např. tolik zde citovaný Golf až do použití zadního víceprvkového zavěšení se v zatáčkách i ve srovnání s konkurencí naprůměrně kroutil - více napadal na vnější přední kolo a zvedal vnitřní zadní).