Alfa Romeo Giulietta: Oficiální informace a nové fotografie
Po mírném zaváhání před oficiálním termínem premiéry se Alfa Romeo Giulietta konečně představuje oficiálně a v celé své kráse. Model, který nahradí Alfu 147, se poprvé ukáže na autosalonu v Ženevě v březnu 2010 a do prodejen Alfy Romeo pak dorazí na jaře. Očekávané slovní označení Milano nakonec vystřídalo mnohem slavnější jméno Giulietta, dříve použité u sedanu a kupé z let 1954 až 1965 a sedanu z let 1977-85.
Karoserie
Nová Alfa Romeo Giulietta patří do nižší střední třídy, kde bude o zákazníky soupeřit po boku Volkswagenu Golf, Audi A3, BMW 1, Fordu Focus nebo Mazdy3. Automobil měří na délku 4,35 m, na šířku 1,80 m a na výšku 1,46 m, rozvor náprav činí 2,63 m.
Design je dílem Alfa Romeo Style Centre. Sportovní elegance novinky čerpá z odkazu kupé 8C Competizione, přesně tak jak to stratégové v Itálii naplánovali. Přední maska má nezaměnitelné tvary a charakteristické proporce už na fotografiích, ve skutečnosti budou ovály předních světlometů s diodami pro denní svícení celkem jistě o poznání působivější. Firemní trojúhelník vystupuje z přídě díky chromovanému orámování centrálního otvoru, převážně hladká kapota má jen nenápadné prolisy.
Do vysokých a hladkých boků se naproti tomu zařezávají ostré prolisy nad předními i zadními koly. Péče o siluetu byla stejně důkladná jako před deseti lety u Alfy 147 - viditelné proto zůstaly pouze přední kliky, které se současně stávají designovým šperkem. Druhý pár klik je důkladně ukryt do C-sloupku.
Záď je odkazem na italské automobilové klenoty s rudými kulatými koncovými světly. Moderní interpretace sází na populární světelné diody s efektním nočním designem. Stylisté nezapomněli na krásný nápis pod firemním logem na víku, ani na výraznou dvojici koncovek výfuků.
Výbava
Oficiální fotografie přístrojové desky zatím bohužel nejsou k dispozici, ale Alfa slibuje kvalitní design a materiály také uvnitř Giulietty. První uvolněný snímek ukazuje špičkovou verzi s koženými sedadly, která mají vyšité firemní logo do hlavových opěrek. Dvojice střešních oken prosvětluje interiér, přední díl je otevíratelný.
Součástí výbavy všech Alf Giulietta bude systém Alfa DNA, převzatý z MiTa. U nového modelu bude přepínačem možno volit tři jízdní režimy - Dynamic, Normal a All Weather - které ovlivňují odezvu motoru, nového řízení, elektronicky (pomocí brzd) generovanou svornost diferenciálu (Q2) a citlivost stabilizačního systému.
Motory
V první fázi prodeje bude standardní Alfa Romeo Giulietta nabízena se dvěma zážehovými motory 1.4TB (88 kW) a 1.4TB MultiAir (125 kW) a se dvěma vznětovými motory 1.6 JTDM (77 kW) a 2.0 JTDM (125 kW).
Prozatímním potvrzeným vrcholem modelové řady bude Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde s novým motorem 1750 TBi (172 kW).