A teď mi řekni, kdy naposled Alfa představila nějaký model? A kolik z těch nejnovějších modelů vídáš. Po Praze jich moc není, a to lze brát v ČR jako bernou minci. Mě se tenhle koncept i docela líbí, až na tu měděnooranžovou vložku na kapotě, ale pochybuji, že něco aspoň podobného uvidíme ve výrobě. O to hůře, že se jedná jen o externí studii, tzn. že Alfa ani nic takového ve své režii nepřipravila.
Nepředstavila nic, ani nic moc nemá ve výrobním programu, ani jich po Praze moc nejezdí. To je ale druhá věc. To jsem nekomentoval, ani Alfu neobhajoval.
Komentoval jsem jen úroveň tvého "šprýmu".
Ale nic ve zlém.
Ta měděnooranžová vložka, jak říkáš, jsou kožené pásy, jako designová reminiscence řemenů historických modelů. (Stačí si přečíst článek, ale to ty někdy vypouštíš.) :-)
Studie studentů nějaké školy - institutu se obyčejně do výroby nedostává. (Opět doporučuji číst.) ;-)
Jsem trochu pesimista, tak alespoň vidím pozitivum v tom, že nechrlí jeden model za druhým jako jiní, přestože kupci teď moc nejsou. A pak propouštět, zavírat továrny, prodávat sídla a nakonec i značky. Ale jestli je tohle správný postup, to také nevím. Ale Fiata ještě na lopatkách já, tedy, nevidím.
Ok. Pravda je, že jsem před napsáním původního příspěvku článek nečetl. Co se týká kožených pásů, mě se líbí, objevili se už na nejednom konceptu dříve. Akorát bych jim udělal "korýtko" v barvě kovu. Jinak se mi koncept líbí a právě myslím, že je škoda, že Alfa nepostaví 4dv. coupé, které jsou dnes populární a ke značce s tradicí v motorsportu by se hodilo. Na to, že to je studentská práce to není špatné a je to i daleko více svěží design, než má třeba 4C.
designově je to super, ale v reálu to nebude mít úspěch ani jako koncept. nezaujme to tolik zákazníků, aby z toho mohl být slibný model střední třídy. Jako koncept dobrý, ale to je na ALFU málo 8-s
Designové studie, myslím, není nutné až tolik prožívat. Zvlášť vytvořené jako cvičení pro studenty se zadáním pro americký a asijský trh.
Pro někoho je to však opět dobrý důvod kopnout do Alfy Romeo.
Alfy Romeo se to vlastně vůbec netýká, byla je použita pro zadání úkolu studentům. Pokud dobře čtu. Vystavena také nebude na stánku Alfy, ale na stánku Institutu evropského designu (IED).
Mělo-li historické auto kožený popruh (já bych raději volil slovo řemen) na přední kapotě motoru, jsem si téměř jist, že nesloužil k upevňování zavazadel. Každý jistě ví, proč se tam řemeny aplikovaly. >:-[]
Předně, zadat schopným studentům návrh studie nové berlina sportivo je skvělé. Jejich dílo nejen že nezaostává za vyhlášenými stylistickými studii, ale na "evropská studia" statečně nerspektuje hloupý požadavek vysoké přední části kvůli údajné bezpečnosti chodců. Model je proporcionálně (hmotově) vyvážený ze všech stran navzdory posunu kabiny vzad a ctí zásady měkkých linií a ostrých hran, jež se vnájemně vhodně doplňují. Pochopitelně že k realitě to má celkem daleko (kožené prvky zmizí stejně jako aerodynamicky neoptimalizovaná spodní část), ale rozhodně jde o povedený počin. Bravo studenti di disegnatrice!