Alfa Romeo GT - Sangue caloroso

Alfa Romeo GT - Sangue caloroso

 
 

Pokud Vám srdce tepe 9.000 pulsy za minutu, krev má 99 oktanů a dýcháte air-kitem místo hrtanu, pak jste naladěni na notu italských plechových gepardů, kterým se pod lakovanou kůží převaluje horká krev neboli sangue caloroso. Pátrat po příčinách závislosti na ostrých italských hřebcích má nevalný smysl, podobně jako bádat nad chemií lásky. Náklonnost k nízkoprofilovým pneumatikám, červenému červenému laku a sedmimístným cenovkám se totiž rodí v cuore sportivo – sportovním srdci.

První pohled samozřejmě patří katalogům Maserati, Ferrari, Lamborghini či De Tomaso, ovšem ne každý k autu za mnoho milionů bude zároveň kupovat automaticky další vůz pro všednější motoristické mise, než je pár ostrých koleček po závodním okruhu. Větší výběr najdete u automobilek kalibru BMW, Audi, Saab a v poslední době též navrátivší se Alfa Romeo.

Ta před pěti lety ohromila svět snem pro 156 všedních dní. Motoristická veřejnost se předháněla ve velebení designu, kromě titulu Vůz roku nová Alfa vyhrála i bezpočet anket a fakticky pomohla smýt velkou část špíny, uvízlé na pověsti staroslavné automobilky.

Nejnovější Alfa, vzniklá na jejím základě, je po dlouhé době velkým kupé slavné značky a oživuje démona, který vdechl slávu a sílu předchůdcům, milníkům veleslavné historie hada a kříže. V první řadě pomyslného muzea slávy stojí Guilietta Sprint, která v roce 1954 dosahovala 165 km/h a fakticky založila kategorii vozů GT. Obzvlášť zahřeje pohled na lehká kupé Guilia Sprint GT z roku 1963 se 103koňovou šestnáctistovkou a hned vedle o dva roky mladší ostrou verzi GTA, první abonentku tří slavných písmen. Třetím objektem vzpomínek a inspirace je rafinovaná Alfetta z roku 1972, nabízející ze čtyřválce 1,8 122 koní a odpovídající jízdní výkony.

Nejmladší dcera slavného rodu svým extravagantním oděvem hrdě přiznává příbuzenské svazky s ostatními Alfami, zvláště příď je kompilátem typů 147 a 156. Asymetricky umístěná SPZ, svažující se kapota s nostalgickým šípem až k silnici a zvýrazněné nasávací otvory Vám rychle osvěží vzpomínky na nadšení z da Silvových kreací. Pokrevní podoba pokračuje až k B-sloupku, kdežto zbytek karoserie značně zmohutněl ve jménu vnitřního prostoru. Toho si však všimnete jen z profilu, zadeček od Bertoneho je sexy a přikrášlený mini světýlky a odtokovou hranou á la Fiat Coupé. Nárazník kamufluje svou mohutnost a objímá pořádnou oválnou koncovku výfuku. Všechna rušivá místa na kostýmku jsou potlačena, takže boční i přední blikače, stejně jako zadní mlhovky se skrývají prvním pohledům.

Lůno nové Alfy doslova žhne pekelnými emocemi. Přístrojová deska a středová konzole z typu 156 neztratily po pěti letech nic ze svého náboje a doslova jiskří energií. Sedačky jsou skvěle tvarované a vysoké bočnice z řidiče budou v každé zatáčce ždímat adrenalin. Vrcholem je hliníková tyč s koulí na místě, kde mají obyčejná auta měkkou řadicí páku. Efektní ranvejí pro rozlet je kůže barvy okysličené krve, jasná volba každého neklidného alfaře. Konzervativnější povahy můžou volit ještě z černé, modré, béžové a šedé a klidnější, jednobarevné ladění interiérových panelů. Rozmazlovat se pak nechají dvouzónovou klimatizací, hi-fi BOSE či multimediálním systémem Connect.

Ve startovní listině jsou zapsány čtyři zdroje síly; s výjimkou základního (1.8 T.Spark, 103 kW) žádný z nich nemá méně než 150 koní a 200 newtonmetrů, neumí méně než 200 kilometrů v hodině a nezrychluje na stovku déle než 10 horkých vteřin. Už pilíř nabídky nasazuje vysokou laťku, dvoulitrový šestnáctiventilový zážehový čtyřválec 2.0 JTS s přímým vstřikem benzínu do válců (121 kW/6.400 ot., 206 Nm/3.250 ot.) dosáhne první stovku za 8,7 s a zastaví se až šestnáct dílků za druhou. Rychlostní skříň je pětistupňová.

Nafta už dotekla i pod kapoty sporťáků a kromě střídmosti dělá radost svým obdivovatelům i pořádným zátahem odspoda. Milovníci sazí si přijdou na své s šestnáctiventilovou jedna-devítkou JTD Multijet, krmenou vstřikováním Common Rail druhé generace a vyvíjející parádních 110 kW při 4.000 ot. a zajímavých 305 Nm/2.000 ot., nejvíce z celé palety. Šetření je zde na pravém místě, protože dietní porce nafty stačí k dosažení stovky za 9,6 s a pokoření dvoustovky o 9 km/h, to vše prostřednictvím šesti rychlostních stupňů.

Vysokotlaké proudění krve způsobuje špičkový šestiválec 3,2 l s variabilním časováním sacích ventilů, který k cílové rovince žene 240 trénovaných koní (6.200 ot.) a proti všem silám zase 300 medvědích newtonmetrů (4.800 ot.). Magická čísla znějí 243 km/h a 0-100 km/h za 6,7 s a do nejvyšší rychlosti budete řadit šestkrát, případně vůbec se sekvenční převodovkou Selespeed.

Nové Alfy prosluly agilními podvozky a GT rozhodně není proti. Dobré netřeba měnit, jen vylepšovat, takže stejně jako v Alfě 156, i zde pracují vpředu dvojitá příčná ramena a vzadu McPhersony s nestejně dlouhými příčnými rameny. Kde končí možnosti podvozku, nastupuje standardně montovaný stabilizační systém, případně brzdový asistent a osud uprošuje pevný skelet karoserie a šest airbagů. To je ovšem smutný konec a ten žádnému alfaři nepřejeme, mnohem více bude radostného flirtování s novou italskou slečnou, půvabnou a zároveň ostrou jak chilli paprička.

Štítky Alfa Romeo

 

Tapety

Alfa Romeo GT Coupé Alfa Romeo GT Coupé
Alfa Romeo GT Coupé Alfa Romeo GT Coupé
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Alfa Romeo GT Cabriolet: Pohrobek bez střechy Alfa Romeo GT Cabriolet: Pohrobek bez střechy

Již od startu výroby kupé Alfa Romeo GT se spekulovalo o…

Alfa Romeo GT: Addio, cuore sportivo! Alfa Romeo GT: Addio, cuore sportivo!

Alfa Romeo GT odchází do automobilového důchodu. Výroba…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Čvančarová o líbání s Donutilem v seriálu Doktor Martin: Jako olíznutí krávy!

Čvančarová o líbání s Donutilem v seriálu Doktor…

Ta mlaskla! Věčně zamračený Miroslav Donutil (65) jako doktor Martin Elinger se konečně usmívá díky zasnoubení s…

 

iSport.cz

Padesát českých hráčů se připravuje na NHL. Kde žádný není?

Padesát českých hráčů se připravuje na NHL. Kde žádný není?

Více než padesát českých hokejistů se účastní přípravných kempů klubů NHL. S čtyřmi hráči mají největší…

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby vedli asistenti

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby…

Bídné derby se Slavií (0:2) leccos naznačilo, v pondělí se přistoupilo ke konkrétním krokům. Zdeněk Ščasný končí…

 

Reflex.cz

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období hojnosti v severním Nigeru

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období…

Zapadající slunce ozařuje obličeje vysokých, až anorekticky štíhlých mužů. Jejich výšku ještě zdůrazňují pštrosí…

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém začátku života miminka závisí všechno

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém…

Česká miminka plavou, otužují se a cvičí podle jejího metodického systému, maminky zase hýčkají svá batolata…