Alfa Romeo Milano: První oficiální specifikace
Alfa Romeo Milano bude následovat současné trendy a představí se příští rok se šesti pohonnými jednotkami, které budou všechny přeplňované. Základem bude dnes již dobře známý motor 1,4 Turbo o výkonu 88 kW (kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km). Následovat bude vyspělejší 1,4 MultiAir Turbo, který debutoval v září na frankfurtském autosalonu v modelu MiTo. Se svými 125 kW má dosáhnout kombinované spotřeby jen 5,7 l/100 km.
Chloubou italského koncernu je agregát 1750 DI Turbo, který se letos představil v řadách 159, Brera a Spider. Tyto modely mají přímovstřikový turbomotor ve verzi se 147 kW, Milano dostane silnější 172kW verzi. Jeho kombinovaná spotřeba bude 7,5 l/100 km. Všechny tři benzinové agregáty budou mít manuální převodovku, 1,4 MultiAir Turbo dostane volitelně dvouspojkovou převodovku DDCT se suchými spojkami.
Dieselové motory bude zastupovat 1,6 MultiJet (77 kW a 4,3 l/100 km) doplněný dvěma variantami 2,0 MultiJet. Slabší z nich při výkonu 103 kW spotřebuje 4,7 l/100 km, silnější dosáhne hodnot 125 kW a 4,8 l/100 km. Nejvýkonnější turbodiesel bude mít také možnost dvouspojkové převodovky DDCT.
V nabídce budou dva stupně výbavy Progression a Distinctive. Už v základu bude například systém Electronic Q2 a přepínač Alfa D.N.A. použitý v MiTu. K základní výbavě nabídne Alfa stylistický Junior Pack, pro vyšší výbavu bude na výběr i Sport Pack a luxusně pojatý Sprint Pack.
Milano stane na koncernové platformě C-Evo, která vychází z konstrukce Fiatu Bravo. Premiéra se chystá na březnový autosalon v Ženevě, prodej má být zahájen v létě 2010.
Alfa Romeo 147 se tak dočká nástupce po deseti letech prodeje, což je na poměry nižší střední třídy neobvykle dlouhý generační cyklus.