kto by to cakal panecku >:D .. no ale ok srandy bokom... urcite to male nove SUV bude predavat niekolkonasobne viac ako tento trojdverak s vyzorom akoby smutneho klauna :*) .. tak sem s nim.. SUV proste vladnu a alfe vlastne mozu doslova zachranit kozu... takze sem s nim co najskor.. :yes:
Alfe a Fiatu celkovo fandim, ich vozy mzdy pekne spestrovali europsku ponuku, ale ich plany a kdejake vyhovorky su na smiech. Prvu dekadu tohto storocia jednoducho ***i ako sa dalo, je otazne ci sa im z toho este podari vyhrabat, bolo by ale chlapske priznat si to, a nie len hladat vyhovorky kde sa da.
Míťa to měl spočítané prakticky od začátku. Podivný design, technika Punta, dnes již nepopulární třídveřová karoserie, sebevědomé ceny a modelová péče žádná. Ani já, téměř perfektní cílovka, jsem po něm nikdy nezatoužil. Ale stejně je ho škoda, lepší než crossover.
Bylo to dobry auto.
Svet se zblaznil, takze chce pseudonym SUV, ale to na veci nic nemeni, ze to bylo dobre auto.
Chapu, ze konci... ale toho "starika" muze vetsina "modernich" aut jen zdalky sledovat... zavistive.
A MiTo bylo fakt fajn auto. Jasne, bylo spocificky... maly, ale jelo jako vitr. Paradni sezeni, DNA je vynalez.
A to to nemusel byt ani Multiair... jedno z mala aut, kde mi nevadila ani 1.6 olejozrout...
Mě se design líbí. Je specifický, ale to neznamená, že je špatný. Navíc je paradox, jak design Alfy stárne strašně pomalu na rozdíl třeba od konzervativnějších němců. Dobrým příkladem je právě Giulietta, která je pořád jeden z nejlépe vypadajících hatchbacků i když patří k designově nejstarším. Když dneska vytáhnete 156ku (po faceliftu), tak z ní nemáte pocit, že je to 15let staré auto. Nebo Alfa 159 je tak nadčasová, že i dnes vypadá, že měla premiéru max před dvěma lety (zvenčí). Naopak například Německá auta opisují každé období tak poctivě, že si u každého auta člověk prostě tipne rok a pravděpodobně trefí.
To mě samozřejmě taky! Nicméně to je subjektivní volba, která by v kontextu mého příspěvku nefungovala. Původní 156 má na sobě několik detailů, které ji vizuálně nepustí z doby, kdy vznikla (černé lišty na nárazníku, malá klasická přední světla, grafika světel zadních, nenalakovaná zrcátka,...), proto jsem uvedl fl verzi.
Jezdil jsem tím cca 4 roky, místo nákupní tašky, atmosféra 105koní. DLouho bez poruchy, pak odešlo rízení, tak jsem ho minulej týden prodal. Ale mel jsem ho rád, toho sviste nasranýho >:D
Mito už je mrtvé delší dobu. Což o to, svým způsobem je to stále dobré auto, ale za svoji cenu zkrátka nemá krom vzhledu co nabídnout. Realita je taková, že na prodejnách stojí zaprášené kusy s cenovou kolem 350tkč, a je to až nedůstojný holobyt, kde snad není ani rádio. Prémiového na tom není absolutně nic. Pocitová zastaralost je neoddiskutovatelná.
Vedle stojí "nabitý" kus, jenž bych označil spíš výbavovým průměrem dnešní doby, jen s mnoha pozlátky, které nakračují k prémii, a u toho je cenovka přes 3/4 milionu. Bohužel nesmysl. Že to hezky jezdí a může mít výkonný motor už nikdo neocení.
Alfa si to dělá sama. Nejen svoji nerealistickou cenovou politikou, ale i tím, že u silnějších benzinových motorizací MiTa i Giulietty v posledních letech zrušila manuální převodovky. Naprosto neomluvitelné.... :-O ;-\ :'-(:-(
P.S. A manuál k benzinovému motoru 2.0 v Giulii taky dodnes nenabídli! 8-s8-s8-s:no:
Dvoudvéřáky jsou nepraktické, doba, kdy se dělávaly kvůli zpevnění karoserie je dávno pryč. Mito bylo plánováno jako základ pro mladě se sportovním duchem, ale jak dlouho jsou tito mladí pouze ve dvou a s bagáží? Navíc Mito nebylo nikdy cenově přitažlivé a sportovní svezení se vždy nabízelo za nižší cenu u konkurence a za nesrovnatelně nižší cenu sportovních ojetin. Proto nejraději jezdím se starými Alfami, které nabízejí přesně to, co ocením a co mne i baví.
Na rozdíl od pánů produktových manažerů, kteří znají skutečnou situaci běžné populace jen z rychlíku, dobře vím, že je potřeba vyrobit vcelku spartánský pětidveřový hatch s nízkou základní hmotností, dobrými sedadly s bočním vedením, živými neuchlastanými motory, přesnou, ale jednoduchou manuální převodovkou a kromě klimatizace, muziky a elektrického ovládání oken a zrcátek nic zbytečného, co vůz prodražuje, činí ho těžším a poruchovějším. Alfa by měla jít ke kořenům, protože dobře vím, že místo Dacií a Cactusů od Citroenu by v dané cenové kategorii sportovní Alfa doslova zářila. Přitom u Alfy a FCA je spousta použitelných řešení, která jsou levná, robustní a kinematicky vytříbená, že to není nereálný sen ale zcela reálná varianta. Kdo chce, ten dělá, kdo nechce, ten se vymlouvá, že to nejde.