Opravdu by mě moc zajímalo, kolik se u nás prodalo Míťů se základním seškrceným motorem 1.4 s 51 či 58 kW :-O Takovéhle chcíplotiny nedávají v Alfě vůbec smysl. Další chyba je vyřazení 1.4 M-Air se 77 kW a jeho nahrazení šíleným dvouválcem - pro Alfu opravdu šílené! Jako jediná slušná volba se tak jeví už jen 1.4 M-Jet s 99 kW, ten už je ale zase dost drahý...
Ne každej si kupuje Alfu na sprinty.
MiTo je městská kabelka pro náctileté kočky a ty ve svých prioritách mají výkon motoru někde na straně 654 vlevo dole.
navyse to nema v ponuke ani diesel.... ktory je dnes tak v mode v celej europe
dvojvalec sa svojim hlucnym, zabavnym a nekultitovanym chodom pracujucim na principe nahodnych vybuchov hodi do malej f500ky ale v MiTo to nebude ideal, suhlasim, tam mi to nepride ako zabavna motorizacia ale skor uz nevhodna
Já bych právě bral tu chcíplotinu 58kW myslím,že je to pro MiTo hodící se motor,pro někoho,co to chce do města jako hezkou nákupní tašku a malé auto...
Kdo chce jezdit,rychle a sportovně stejně si MiTo nekoupí,protože je jízdně silně podpůměrný,na větších kolech,která patří k silnějšímu motoru ,je strašně nepohodlný a ze sportovnějším motorem je obrovsky předražený...
Podle mě to není pravověrná Alfa,je to jenom Punto s hezčí karoserií,a drahý je to jako blázen,je to jedna z nejhorších Alf co kdy byly...
Toho šílenýho dvouválce bych se na proti tomu zastal, má 105 koní,takže naprosto stejně jako 1.4M-air 77kw a při normální jízdě bude možná i úspornější,a charakteru MiTa se docela hodí...
problem dvojvalca myslim ze nebude vo vykone a kolega vo vykone tiez asi problem nevidi..... problem vidim v nekultivovanosti, hlucnosti a aj vysokej spotrebe ktora ako vieme v tomto motore je porovnatelna s 1,6tkami stvorvalcami
Bez urážky,ale v MiTu vidím v 80% ženy ve městě a ještě takové ty ženy co podle vzhledu mají za muže podnikatele a manuální prací se zrovna neživí a každá křižovatka je pro ně hrozba smrti....asi víš jak tu nadsázku myslím:DDD
A ty myslím ocení,že motor hezky slyší,že jim nezdechne,že se nechá dobře podtáčet a to dvouválec splňuje prefektně narozdíl od atmosfery..
Já bych osobně bral tu 1.4 58kW,ta mi k tomu autu sedí..silný motor je drahý a stejně si ho v šasi MiTa neužiješ..
Neříkám,že to dělají všechny ženy,jen říkám co vidím na silnicích:)
Ještě jsem například neviděl v MiTu rodinu..Určitě nějaká je,já to jen s nadsázkou zobecňuju,to co vidím,tak se hned nečerti:)
A vepřové hlavy jezdí ve všem možném,ale málokdy tě ohrozí řidič dejme tomu v Citroenu nebo v Renaultu tolik,jako mladý nadějný kravaťák v Audi ,předvádějíc kamarádům,jak to turbo tahá a jak ten třílitr diesel letí..
Já vím jsou to stereotypy,neplatí to bez vyjímek,ale něco na tom je,to by asi ty stereotypy nevznikly..:)
Možná jo,ale za mě ti říkám,s řidiči BMW ani Mercedesů nemám žádnou výrazně blbou zkušenost..něco málo určitě,třeba po Praze,nějaká ta přednost nedaná atd,ale nepamatuju si..
S řidiči Audi mám velké neblahé zkušenosti,na které se nedá zapomenout...
Jedna téměř katastrofální situace na Praze 10,A6tka,mladík za volantem předjížděl,proti auto,vytlačil mě až na chodník...
Další,nedání přednosti na jedné vesnici,jel jsem 100kmh na široké okresce,mimo obec,on vyjížděl za baráku z nějaké napůl polní cesty,mladý,nové Audi A4,já brzdil div mi nevylezly oči z důlků,on se neobtěžoval ani uhnout..
Na dálnici jsem ve 130kmh předjel jednu pomalu jedoucí A5ku,a jelikož jsem si asi dovolil ji předjet s Fávem,tak mě následně předjel a dal mi plné brzdy...Což je ve Favoritu opravdu chuťovka,dobržďovat A5ku..to nakonec řešili policajti,protože mě blokoval cca 20km směrem k Praze po dálnici...
a mohl bych pokračovat,tohle je asi nejhorší z toho..Já jezdím defenzivně opatrně,rozhlížím se vždy a všude,ono se s Favoritem ani jinak jezdit nedá..
Nevím proč Audi přitahuje tenhle typ lidí,já vím je to stereotyp,ale prostě největší výskyt * za volantem,alespoň ve středních Čechách,kde jezdím, je v Audi,a je to většinou mladý frajer do 30ti let...Košile a bluetooth sluchátko je taky velmi častý doplňek,musím říct..nechci někoho tímhle urazit,ale je to jenom to co vidím..:)
Nechápeš, na co reaguju:
Nikdo ti nedupne na brzdy jen proto, žes ho předjel s Fávem, jsem si 99,9% jistý, že tě předjel a brzdil, protožes ho naštval, a že Fávo tím důvodem nebylo.
Klidně si to nech pro sebe, málokdo má koule na to, přiznat, že udělal blbost.
Já neříkám,že mě brzdil kvůli tomu,že mám Fávo..myslel jsem to ironicky,protože jiný důvod mě nenapadl,proč to dělal:)
Když udělám chybu,tak ji přiznám,ale nevím co je chybnýho na tom, legální rychlostí na dálnici předjíždět Audi,které se courá.:).
Ale jo.. to víš že ho mohlo klidně rozčilit, že máš fávo >:D Párkrát sem takovyho blázna předjel v transitu ( podotýkám jel sem 130) a hned me musel vyblikávat ... >:D
Já nevím no,měl jsem v autě přítelkyni a její prarodiče,nikdo na něj nic neukazoval,normálně jsem jel,dojel sem za něj,nechal v rychlým pruhu prosvištět Oktávku a pak blinkr a předjetí..Trvalo mi to samozřejmě,s plným Favoritem pár chvil a pak jsem se normálně zařadil,nevlítl jsem mu před čumák nic.. a najednou na to dupnul,přejel mě a myška ,brzdy...
Já bych se pomalu ani nedivil,protože vím,že někteří experti fakt reagují nelibě na to,že je předjedou dodávky,stará auta atd..Bohužel..
A nechci fakt nikoho urážet,může existovat samozřejmě nějaký mlaďoch,co jezdí ze svoji Audi dobře a bezpečně,ale zatím jsem na silnici řešil fakt krizovku dohromady čtyřikrát ..Z toho jednou motorkáře a třikrát řidiče Audi....
Znovu ti upřímně píšu, že tomu nevěřím.
Navíc ty tady celkově podsouváš rovnici Audi = agresor za volantem, zobecňuješ a tím posledním odstavcem jsi to jen podtrhnul.
Klidně si žij v nenávisti k Audi, byť auto samozřejmě nemůže za to, kdo a jak ho řídí. Většinou ho řídí člověk a ten holt může udělat chybu, být rozrušený, dezorientovaný, naštvaný atd, ale Audi může za všechno...
Já tě nenutím tomu věřit,to je Tvůj boj,nemám důvod si vymýšlet:)
Audi nemůže za všechno mě se třeba Audiny líbí,ale já mám s řidiči Audi negativní zkušenosti.To je fakt který vidím na silnicích na vlastní oči!
Jinak podle průzkumu ministerstva dopravy,za rok 2012,nejvíc nebezpečný řidič a nečastější účastník nehod je mladý muž ve věku 25-29 let v Audi..Příčinou bývá ve většině případů rychlost a nedodržení vzdálenosti.To jsou čísla a fakta.
Zaujatý nejsem,ale z vlastní zkušenosti se těm číslům nedivím.)
Pokud máš Ty Audinu,tak to není nic proti Tobě,prostě podle čistě mých subjektivních(!!!) zkušeností,hodně mladých v Audi,jezdí jako prasata....
Z toho celkového počtu prasat za volantem,jich prostě největší procento jezdí v Audi...Alespoň tam kde jezdím já...
Audinu nemám a nikdy jsem neměl, vadí mi to zobecňování.
To je prostě nesmysl.
Prasí řidiči kdečeho, ty sis zkrátka jen vzpomněl na pár, kteří čirou shodou okolností řídili Audi, nic víc, nic míň.
Ty si kolego nedáš pokoj:D
Já chápu,že tě štve zobecňování,ale tohle byly asi největší prasárny co jsem zažil.
Jinak nikdy mě nějak kriticky neohrozil třeba řidič Citroenu,Renaultu,Dacie atd.., a představ si,ani Mercedesu nebo BMW,které je často označované za auto pro blbečky.
Nikdy mě nikdo v medvědu nebo v bávu neohrozil tak,že bych se fakt bál,což se řidičům Audi třikrát povedlo,jak jsem psal..
Je to subjektivní,je to zobecňování,ale já mám takové zkušenosti.
Jinak ještě tě "popíchnu" a pokusím se napsat,jen podle mých zkušeností(!!) a toho co jsem zažil,(převážně tedy po Praze,středních a jižních Čechách)co sedlají a v čem jezdí největší vepři..
1.Audi většinou s mladým řidičem
2.jezdci na superbikách a crosskách(to je zlo,hlavně na vesnici..)
3.vytuněná starší auta typu Golf III,Civic II se spoilery a technem naplno uvnitř atd..
4.VW Passat a VW obecně
5.Oktávky starších modelů,opět mlaďoch za volantem
6.malá korejská auta řízená nervozními řidičkami(to hlavně v Praze)
7.strécové ve 120tce nebo v Žigulu,co jedou na silnici třikrát za rok (vesnice)
To je stereotypů viď?.A všechno jsem to zažil a vypozoroval:)
MOžná by stačilo pár dní nečíst D-Fense >:D
A teď jak to vidím já:
1. Korejské SUV, většinou má pod SPZ nápis www.autocent.cz, nebo něco podbného, co dává všem najevo, jak v tom majitel umí chodit
2. Mašiny, to je kapitola, za mně hlavně řezání zatáček, to je někdy masakr. Krosky na dědině většinou ani nemaj světla a bahno z nich lítá na všechny strany...škoda mluvit.
3. Vytuněné auto jsem nepotkal už drahně let, tuneři už většinou přišli na to, že šaška poznáš na sto honů.
4. Nevím, nic nenormálního, spíš naopak, jezdí s tím jak klobouci.
5. Taky nic, spíš se jen šinou.
6. Jo, občas.
7. Tak kachnu, nebo žigula jsem na cestě nepotkal už ani nepamatuju, to dřím potkám Aston-Martin :-)
Jak píšu - prasí se ve všem možném, buď v klidu, to taky vypozoruješ.
Mě tohle udělaly nedávno taky... sice to bylo Oktávka I, ale pán mě nejdříve zuřivě nechtěl pustit do pruhu (dálnice se zužovala a zdravil me prostředníčkem, za to, že bych se rád zařadil), potom při zpětném rozdvojení najel do levého, já za ním ( v pravém jel náklaďák) a šup na brzdy....
Nepřeju ti to zažít... Nakonec po pár km uhnul, tak sem radši ujel...
No - a jak ses chtěl zařadit?
Samozřejmě naprosto slušně, že?
Nezjevil ses mu najednou z ničeho nic u boku s blinkrem a poukazem na zip?
Netroubils, nerozhazoval rukama, bla bla...?
Zkus trochu uvažovat i za druhé, ne jen za sebe, to je to celé.
Když už jsi s ním měl nějaké extempore, jedno, kdo za něj mohl, měl sis pak od něj držet odstup, nechat ho odjet a ne jet hned za ním...Ty brzdy se pak daly čekat - tím to neobhajuju, ale říkám, že se vývoj é situace dal předpokládat.
Kapiš?
Jasně, píšou to na netu, tak to tak určitě je a basta fidli, internet má dycinky pravdu, viď, makovičko?
A nemohla ta story z tvého odkazu být i takto:
Paní H jela s manželem v autě, jela domů, jela rovně, jela na kruháč, že má někdo jinej, kdo už na kruháči je, přednost, to neřešila, slyšela troubení, manžel hodil fakáče a jeli dál a najednou prásk...
Mohlo to tak bejt, že jo?
Paní H. klidně mohla prasit, až si ten maník s pistolí (kdo ví, jestli to byla pistole, víme jen o rozbitém okně, projektil se nenašel, takže to klidně mohl být třeba šutr, nebo kdo ví co) cítil ohrožený a prostě se bránil.
Ale to bys musel uvažovat nejen o tom, co se tobě líbí (samože je to hezká story o chudáčkovi v kraksně, po kterym střílí hajzlik, co si nakradl na ofrouda), ale musel bys uvažovat o tom, jak život obvykle chodí a že věci se obvykle nedějí bez příčiny.
Jak píšu - 99,9% případů je jen polopravda a "ponížená oběť" "piráta" nemá koule na to přiznat, že prasila, až za to dostala přes hubu.
A co to 0,1%?
Ano, tak tam je možné, že někdo na někoho ůtočl bez přímé příčiny, třeba pod vlivem drog, nebo chlastu, nebo co já vím...
Nicméně je mi jasné, že vysvětlovat to tobě s tvým extrajednoduchým myšlením je naprosto zbytečné, takže si dál přijímej zprávy z médií jako hotové pravdy, good luck.
Člověče, asi málo jezdíš po cestách. Když vidím Audi, vždy už jsem více ve střehu, neboť člověk nikdy neví, co čekat. Mě naštěstí zatím nikdo ještě nevybržďoval, ale občas to vidím (nebo jiné agresivní chování) a skutečně v drtivé většině to jsou majitelé Audi a VW Group obecně (a dle mého názoru často bezdůvodně).
Samozřejmě častá námitka je, že těch aut jezdí hodně, a proto je to často vidět. Tak jsem si udělal takový svůj průzkum a po jízdě si zapisoval, jaké auto udělalo nějakou nebezečnou věc (předjíždění přes dvojitou, podjíždění, vybržďování, myšky, projetí na červenou delší dobu poté, co naskočila,..). Zastoupení vozů VW Group v našem vozovém parku je 40%, přesto měly významně větší počet těchto událostí a v poměru na počet aut mi vyšel dokonce 3,5krát častější výskyt agresivního chování. To není málo.
Tohle je celkem logické. Protože vozy VW group se vyskytují nejčastěji jako služební, proto si s nimi řidič dovolí více. A je jedno, jestli je to Fábie, či A6tka...
No, po cestách jezdím dost hodně na to, abych si pak po jízdě zapisoval, kdo mi kde šláp na kuří oko...Panebože, to je snad zlej sen >:D
Hel, už toho nechme, tohle nikam nevede...
Prostě mě to zajímalo, zda je to jenom zdání nebo ne. A nejde o to, kdo mi šlápl na kuří oko, minimum těch situací se týkalo mě, šlo o sledování chování v mém okolí. Už jsem zažil takové situace, kdy borec následně vybržďoval auta, která před ním na čtyřproudovce naprosto regulérně odbočovala doleva v odbočovacím pruhu (nikdo z nich nezdržoval), a to je předjel zleva už v křižovatce při jejich odbočování a pak jim začal dělat naschvály. Opravdu jsem nepochopil, jaký k tomu mohl mít důvod... Ale ty mi ho jistě řekneš.
Předjel zleva auta, co byla v levém odbočovacím pruhu a odbočovala doleva?
Ano, mohl to být magor, takoví se občas vyskytnou, ale jak už jsem psal tak asi 0,1%.
Proto těm historkám nevěřím.
Podle toho, co píšeš se mi zdá, že jezdíš někde na divokém západě..nebo spíš východě :-)
Předjel ta auta, když byla v křižovatce odbočující doleva (je to čtyřproudovka, takže místa habaděj - konkrétně zde [odkaz] ). Zažil i borce, kteří to předjižděli v křižovatce zprava, ale bez schválností, prostě standardní ohrožující myška. No, podobných magorů potkávám vcelku dost, a to bych řekl,že se situace dramaticky zlepšuje proti minulosti.
Takže, ty také trestáš každou malou řidičskou chybu agresivním chováním? Ona je příčina a příčina...
Jedna věc je, když ta paninka/chlapec/pán/ holka... vletí na kruháč a nedá přednost, protože čumí jinam, nezná to tam.. nebo je to prostě ( a ted se neuražte ) ženská.... Takových potkáš denně na cestě desítky. Stejně tak dá blinkr na prava a jede do leva.... proste řidičská chyba často z nepozornosti, někteří se omluví, někteří ne ( někdy mají i dost práce s jízdou samotnou )..... a potom je oprávněníhodné jet za ní, vybržďovat, ohrožovat, nebo takového člověka dokonce zmlátit????!!!!! Proboha... to snad ne? Většina inteligentních řidičů takového člověka ignorují, maximálně zatroubí či upozorní, protože chybovat je lidské a ruku na srdce, kdo z nás je tak dokonalý řidič, že se mu tohle nikdy nestalo?
Druhá věc je, když někdo jede agresivně, ohrožuje, najíždí, provokuje, nadává, ukazuje prostředníček a podobně.... ano... takový ať se nediví, že po hubě dostane, né každý je nad věcí a někdo mu to "půjde vrátit" a s chutí.
Já tohle nemíří na Audináře, ale obecně na agresivní řidiče a z vlasntí zkušenosti můžu říct, že 90% z těchto agresorů nepotřebuje důvod, jaký udáváš.
Nikdy se ti nestalo, že při zpomalení do města tě začal častovat nadávkami a posunky řidič, kterého si zpomalil? Poté tě předjel, najížděl na tebe, párkrát zabrzdil... ? To asi jezdíš jen autobusem ne? Zkus někdy ve velkém městě použít zip při řazení do pruhů.. 1 z 10ti aut tě nepustí a bude na tebe najíždet a nadávat ti co se tam sereš.... atd atd...... mohl bych pokračovat až do aleluje a to nejsem řidič z povolání, co pak ti, kteří musí mít stovky zkušeností každý týden....
Ozzmane - kde jsem, kruci, napsal, že chyby trestám, kór agresivním chováním?!
Z čeho ti takový nesmysl vyplynul??
To si děláš srandu, nebo máš jen blbej den?!
Gró mojeho sdělení je v tom, že NEVĚŘÍM, že by lidi dělali takové prasárny bezdůvodně.
Nevěřím historkám typu "klidně si jedu podle předpisů a najednou mně někdo agresivně ohrožuje, bo mám žluté auto".
Už jen fakt, že si ti aktéři dosazují, proč to asi udělal (starý fávo/honění si trika...) ukazuje na fakt, že si dělají alibi sami proti sobě, neboť ví, že nejsou bez viny.
V biblickych pribehoch sa jeden prezyval "neveriaci Tomas", tu mame neveriaceho mariačka.
Problem je, ze mas klapky na ociach; tam sidli gro tvojho problemu s poznanim svojho okolia a javov v nom.
Tvoj pes uvazuje zlozitejsie ako ty, pretoze ten blud v texte je tvoj.
Bud taky laskavy a neprotirec si.
Ale uz sme dosli k tomu, ze si prostoduchy a teda je to ospravedlnitelne.
", jediné o co ti jde je shodit ostatní, přitom shazuješ jen sám sebe. " - poznavas sa v tom?
Tak sa toho drz a nestrapnuj sa.
Btw, mariačko, nikde ta nezhadzujem; opat len tvoja halucinacia; lec ty s tym zacinas na potom nahravas na smec.
Neviem, preco sa nafukujes, ked tvoja odpoved na moj clanok bola len znoska bludov "coby kdyby" s vymyslenou statistikou 99,9% a zakoncena ubohym pokusom o urazku.
O com chces vobec diskutovat pri svojom pristupe?
No nevím, jestli v Mitu jezdí 80% žen, tak je asi potkáváš ve městě, kde bydlí 95% ženských (mmch, kde to je, to by se mi líbilo? >:D ), já v Mitu teda většinou potkávám chlapy.
A jelikož Mito vlastním, rozhodně si nemyslím, že by to byla nákupní taška, ne nadarmo se říká, že je to jediný opravdu sportovní a hravý auto, který Alfa v nabídce má. Což se teda teď mění uvedením 4C. Viz třeba recenze Fifthgear, kde jí hodnotí třeba líp jak Mini [odkaz]
Já nevím,já jsem v MiTu jel,sice jen jednou,po městě a kus po okresce,takže toho máš najeto samozřejmě mnohem víc,ale řeknu ti čistě moje dojmy....
Byla to verze 1.4T 135 koní,a přišlo mi,že šasi toho auta silně nestíhá výkon motoru,v zatáčkách se kývalo,bylo takový nestabilní,nedotáčivý jak prase, brzdy při jemným brždění průměr,po prudkým sešlápnutí jedovatý až moc,výkon tahá za řízení=nechtěl bych vidět těch 170 koní..
Čekal jsem teda,že to bude po městě pohodlný,když to působilo,tak nejistě a měkce při rychlý jízdě..
Jenže omyl,poskakovalo to a drncalo jak blázen..
Něco z toho padá na vrub 17 tkám,co to mělo,ale byl jsem dost zklamaný,čekal jsem za ty prachy co to stojí o dost víc..
Je to jak nejistý,a ne moc sportovní,tak k tomu ještě nepohodlný :DDD...
Spojuje to obě ty nectnosti,což nevím jak v Alfě "dokázali"...
Ještě jinak,aby to nevyznělo,že MiTo je křáp,to zase ne.
Ve městě na 17 tkách to chápu,kdyby se přezulo na 16 tky s vysokým profilem,asi by to jelo líp,ale stejně mi to nepřijde jako moc dobrý auto do města,má to velkej rejd,kufr nic moc,těžký dveře,nevím prostě do města vysypu hned spoustu lepších aut,ale nechám město bejt..
Když se s tím jede normálně ,tak je to dobrý auto,ten motor byl super,krásně táhnul,žádná turbo díra,řazení dobrý,ale jak se přidalo,tak to auto znervóznělo,nedotáčelo se,brzdy při námaze začaly kousat,tak nějak se to celý kývalo..
Prostě nevím,při normální jízdě je fajn,ale když tlačíš na pilu,tak spíš než sportovní, bych ho popsal jako kousavý a jedovatý malý auto..
Myslím,že MiTo,jak už sem psal,má význam ze slabým motorem,ty nejsilnější motory si neužiješ a silně překonávají možnosti auta a podvozku:)
Ne, netrestá, párkrát jsem to zkusil (mladická blbost) a to mně poučilo dostatečně, já bych jednal tak, jak jsem ti to popsal - prostě bych ho nechal odjet, kašlal na něj...
Jojo, bylo to na tebe a o vlákno výše, bohužel, internet v mobilu není můj kamarád, za to se Ivošovi omlouvám >:D
Já se přiznám, že sem párkrát taky vypěnil ( kdo ne ), ale vybil sem si zlost vztyčeným prostředníčkem.. >:D ale to pouze na lidi z mého druhého příkladu.
Ty jsi s tím dvou válcem ještě nejel, viď? Když jsem si půjčil na vyzkoušení Ypsilonku s dvouválcem (verze s 85CV), tak jsem jí přebíral a na palubním počítači svítil dlouhodobý průměr 7,6l/100km. Když jsem jí po asi 150km vracel (cca. 50% okresky a 50% jízda po Praze), tak tam bylo už 8,3l/100km a to jsem to nijak extra nehonil. Jako sorry, ale k čemu ten motor je, když má takovou spotřebu i v tunovém autě. Ani si nechci představovat, za kolik bych jel s dvouválcem ve Fiatu 500L. 8-s Přítelkyně, která jezdí na holku dost svižně, má u dvojkové Delty 1,6 16V dlouhodobý průměr kolem 7,5l a to je to auto z r. 1998 a najeto má 240tis. km.
Takže když to shrnu, tak motor 1.6, který plní normu EURO -5 má stejnou spotřebu jako motor 0.9 turbo, který plní normu EURO 5. Já tomu říkám dobrý výsledek.
presne tak... ten dvojvalcovy motor zerie ako seriozna 1.6tka v o dve triedy vacsom aute... do mesta pre zeny teda uplne nevhodna kombinacia , je to hlucne, nekultivovane, pazrave... s bohvie akou zivotnostou ;-\
Jak to tady čtu, tak články o super káře Sagvana Tofiho tady najdou vděčné čtenáře >:D Na to, jak to tady zastoupení Fiatu patlá, viz Bravo pouze v dehtu ;-\ tak ceník Mita nevypadá ještě tak zle. Je to sice dražší, ale to je prostě Alfa a ne křáp z indického pralesa. K tomu kritizovanému dvouválu. Kdo z vás to jel? Ten motor se krásně toči a má to velmi zajímavý zvukový projev v otáčkách. Doporučuji vyzkoušet.
Máš tam chybu, není to Alfa, je to Punto, to za prvé.
Za druhé - 0,9 TA jsem jel v 500 a musím říct, že k charakteru ne moc vybavené verze s modro-bílou kombinací a otvírací střechou, jetou v okolí Livorna, se hodil skvěle.
Spotřeba přes 7l/100km, pod šest se na italských cestách s italským provozem nemáš šanci dostat.
Takže podle mně je to motor dobrý jako základ do Pandy a 500, nikam jinam se nehodí, není žádný důvod kupovat MiTo 2C, místo MiTa 4C.
Ježišmarja, MiTo je asi stejně tak Punto, jako si je Audi A1 blízký s Ibizou nebo Polem. Nehledě na to, že i to stoletý a x-krát přemalovaný Punto je dodnes tak kvalitně a poctivě postavený auto, že by mu mohl leckterej modernější konkurent závidět.
Ehm, v čem si je Punto s MiTem bližší než A1 s Polem? Měl jsem za to, že italský vozy spolu sdílej "jenom" platformu SCCS ( [odkaz] ), stejně tak jako spolu A1 a Polo sdílej koncernovovu platformu PQ25 ( [odkaz] ), upřímně rád se ale nechám vyvést z omylu.
Nemůžu si pomoct, ale jsem na tyhle hlášky o překabátěných Volkswagenech nebo Fiatech celkem alergický - platforma podle mýho názoru auto "nedělá", jednotnou platformu spíš vnímám jako usnadnění a zlevnění výrobních procesů pro výrobce, který nemusí mít nezbytně nutně negativní vliv na různorodost nabídky. Vždyť finální naladění podvozku nebo řízení může být i u modelů postavených na totožný platformě úplně odlišný, nemluvě o tom, že po stránce vnějšího designu i interiéru můžou na jedný platformě vznikat naprosto svébytný auta, viz MQB.
nikto netvrdi ze ten motor sa netoci krasne... problem vidim vo vysokej spotrebe a nekultivovanosti chodu... mozno v f500ke je to sranda ale v MiTo to chce uz nieco serioznejsie a menej pazrave ;-)
Vystihl jsi to úplně přesně, do F500 se ten motor svým charakterem docela hodí, ale určitě ne do Alfy. No a o té šílené spotřebě si u tohoto motoru cvrdlikají vrabci na střeše. Fiat to podle mě s tím downsizingem těžce přehnal, radči měl vyvinout nějaký slušný litrový tříválec jako to udělal Ford.
presne tak, trosku to uz s tym dvojvalcom prepiskli, jedinu realnu vyuzitelnost ma snad len v malej 500-ke ako take zabavne auticko ale MiTo potrebuje nieco serioznejsie.... ked uz MiTo do mesta pre zenu tak asi najskor s tou 1,4kou 59kw .. to bude bohjate stacit aj mimo mesto a zrat to bude menej ako dvojvalec a bude to mat aj vyssiu zivotnost
Myslím, že pri vývoji toho motora hralo veľkú úlohu hlavne to, že v mnohých EU krajinách sa rôzne dane a poplatky, prípadne PZP (povinné ručenie) odvíja od objemu motora. A tam tých chýbajúcich niekoľko cm3 môže urobiť dosť. Niežeby som nekultivovanosť a spotrebu obhajoval ... ale treba brať do úvahy aj takého hľadisko. Momentálne veľa ľudí pri kúpe auta rieši TCO (total cost of ownership) a potom už nehrá rolu len výkon a spotreba. Kto jazdí málo, hlavne v mestách v krajine kde sa platia poplatky podľa objemu motora, ten v tom zmysel vidí.
Dvouvál je v pohodě, problém je hmotnost, auto s ním a s řidičem má vážit maximálně 850kg, jinak jsi na parametrech 1,2 - 1,4, jak dynamicky, tak spotřebou a cenově podstatně výš = nesmysl.
Točí se krásně. Ale pak žere skoro stejně jako moje Thema V6 >:D Pod 3000tis. ot./min. má ten motor dost nepříjemný projev, nulový zátah, vybruje a pocitově ho člověk podtáčí.
Nemám, "busso" bylo až ve třetích sériích. Já mám druhou sérii s motorem 2,8 V6 (PRV) a automatem ZF. Jestli kupuješ Auto, Motor a Sport Classic, tak jí mám v čísle zima 2012. Ale co do počtu vyrobených kusů je druhá série s PRV a ZF ještě vzácnější, než třetí série s 3,0 V6. Já se k ní dostal úplnou náhodou... Themu jsem sice vždycky chtěl, ale spíše s nějakým ryze italským motorem a manuálem. Jenže dneska je spousta Them v takovém stavu, že když chce člověk perfektní kousek s jasnou historií, tak si už nemůže moc vybírat. A tu svou jsem sehnal v opravdu zachovalém stavu, po prvním majiteli, s veškerou dokumentací a jako bonus je ve velmi vzácné výbavě. Takže nebylo co řešit. :-) Kromě toho se mi válí doma ještě Integralka 16V a Uno Turbo i.e. ;-)
Jj, těch šestiválců moc není, 2.8 tuplem... Atmosférické i. e. nebude asi moc zajímavý motor, zato Turbo 8V nebude po dobrém majiteli vůbec špatné, 16V vymírají - i ta mechanika, proti cromě myslím vylepšená, nebude na ten masivní výkon kdovíjak dimenzovaná, nezadírající favorit to holt nikdy nebude a vůbec bude dost zběsilá... ale v Deltě Integrale - to jo, jednou by se mi líbila. No a Uno Turbo, to musí také být pěkně dravá kára.
V Themě nebyl žádný motor špatný. 2,0 8V a 2,0 16V byly prostě základní motorizace, nic víc, nic míň. Ale špatný motory to nebyly. A třeba ve třetí sérii přišla vylepšená verze 2,0 V.I.S. (152CV), která je z hlediska dnešních cen benzínu asi nejlepší volbou, pokud chce někdo Themu ještě stále na denní ježdění. 2,0 Turbo 8V měl slušnou spolehlivost, ale byly jen v prvních sériích a tak jich do dnešních dnů moc nezůstalo. 2,0 Turbo 16V (177/181CV) byl asi nejbrutálnější motor ze všech, overboost na 1,6 baru dokázal divy, ale také to byly nejnáchylnější motory, co kdy v Themách byly. 2,8 V6 byl super po stránce zvuku, zátahu a hlavně spolehlivosti (tady je znát, že se na vývoji podílelo Volvo). Ale litrový výkon nepatřil ke špičce ani tenkrát... Je to asi nejlepší motor na dlouhé cestování, ale na závodění to není. 3,0 V6 od Alfy měl všechny výhody PRV + dohnal výkonovou ztrátu na konkurenci a ještě měl ten správný sportovní projev. Navíc to byl jediný šestiválec, který se dostal i do Themy SW (byť šestiválcových kombíků vzniklo jen něco málo přes 800ks). Ale přišel až na poslední roky a dnes stojí v perfektním stavu nemalé peníze. 2,0 Turbo 16V (201CV) byla turbo verze pro třetí sérii. Papírový výkon vyšší, než u 16V (181CV), ale pocitově o něco mírnější (ale taky spolehlivější) verze. No a nakonec 8.32... to je lahůdka, na jejíž provoz je ovšem potřeba nemalých prostředků.
Tak to je jasný, když auto, tak v benzínu. :-) Jestli se jednou budu chtít věnovat zemědělství, klidně si koupím traktor. Ale zatím to na potřebu dieselu nevidím... >:-[]
Jó, 8.32 - to byl ten přiškrcený osmiválec od Ferrari. A od koníka to nebyl první motor. To ve Stratosu byl tuším Bizzariniho šestiválec z Dina. Trochu mi to připomíná 4C, sice čtyřválec, ale příčně a podobná linie karosérie, jen o hodně blíž k silnici, nakonec ani Fluvia, nebo jak se to staré rallyové auto jmenovalo, je dost podobná... Současná Lancie mi nepřipadá vysloveně tragická, ale ypsilonka už nebude takový kult jako předchozí generace a Delta... nevím, moc se mi nelíbí. 300C alias Thema je moc obtloustlé a americké, o tom MPV nemluvě. Zajímavé by bylo udělat retro v hranatém stylu 80. let, o to se snad ještě nikdo nepokoušel. Ale třeba BMW 1 má předek dost strmý, na to masku a na ní navazující světlomety s černým pozadím a dvěma parabolami na každé straně jako Delta Integrale. Je to střelené, já vím, ještě střelenější by bylo narvat do Alfy Giulietty transaxle od Maserati a v Lancii z něj udělat Transaxle 4x4... A souhlas, že jsou ty 3.0 V6 SW vzácné. Dražší už je snad jen ten osmiválec, ale investice zajímavá... Motor od Alfy musel být mezi atmosférami ve své době špička. Vždyť BMW nemělo do příchodu VANOSu svůj řadový šestiválec zdaleka tak plynulý. A to na něm AR moc modernizací za tu dobu nedělala, pominu-li jinou hlavu a hliníkový blok (který už v Themě byl). A k tomu ten zvuk...
Ještě, ten diesel nemusel být na svou dobu vůbec špatný. Rozhodně bych řekl, že bude vcelku moderní Iveco SOFIM lepší než traktorové VM Motori ve 164, i když mělo přes 300 Nm.
Ta cena je trochu vyšší...
Mně se docela líbí tohle: [odkaz]
Ale zajímavé je, že před nedávnem tam měli podobné auto, podobná výbava, podobné kilometry a stejné město, jen o 500, nebo možná až 1500 éček levnější... no, aspoň, že je hezky naleštěný lak kolem motoru. :-)
Cena odpovídá stavu a množství dochovaných kusů v daném stavu. Když koupíš vrak za 1000 EUR a budeš ho chtít nechat profesionálně zrenovovat, tak tě to vyjde ještě dráž. Ta Alfa je pěkná a navíc za hubičku. Ideální pro někoho, kdo si chce pořídit svůj první youngtimer. :yes:
Byl sice od Ferrari, ale když bychom se koukli dál do minulosti na úplný základ toho motoru, tak to byl v podstatě původní osmiválec Lancie ze závodní D50, viz. můj krátký článek na Lancia klubu: [odkaz]
Ale je jasné, že v průběhu let se na tom motoru změnilo či upravilo tolik věcí, že to asi nelze tak úplně brát. ;-)
Bože, to je blbec. Upřímně nevím, co by měl opisovat, ale ten článek mi přijde napsaný jak od typického čecha. Opět jsem si připomněl, proč Svět Motorů nekupuji.
Přesně tak, ceník faceliftovanýho MiTa je nastavenej velmi slušně nejen optikou tradičně mizerný cenotvorby Fiatu, ale i na poměry českýho autotrhu jako takovýho. Je to zkrátka Alfa, nadto velmi pěkná, a to práve proto, že ctí tradiční oblý tvary včetně zakulacených světel, což je designovej jazyk pro Alfu historicky zdaleka nejtypičtější a navíc se k malýmu autu hodí postatně líp, než rádobydrsný ostrý hrany nebo nedej bože nějaká zběsilá změť tvarů ve stylu korejských dortů od pejska a kočičky.
Ten dvouvál se k MiTu vysloveně hodí, stejně tak jako sedne pětistovce. Zda se jedná o ideální motorizaci kupříkladu do "7-místnýho" MPV 500L Living, to je samozřejmě jiný téma, v této diskuzi ovšem úplně irelevantní. A mimochodem zde hojně propíraná spotřeba je u diskutovanýho motoru zcela v relaci k adekvátně velkým a výkonným konkurentům - podle spritomonitoru má 500ka s V2kou spotřebu 6,1 na sto, zatímco třeba takovej VW Up! se zdechlym atmosférickym tříválcem o 75 koních si podle stejnýho zdroje bere jenom o půl litru míň. Čili rozdíl s ohledem na odlišnost v chakrakteristice obou motorů snadno ospravedlnitelnej. A že někde někdo jednou jel s fiaťáckym dvouválcem za 30 litrů na sto, to jaksi statisticky vůbec nic neznamená - je to přitom pouze věrohodná statistika, která člověka opravňuje k vynášení obecných soudů na téma spotřeby, podobně jako třeba spolehlivosti atd.
Edit: Aby mě někdo neosočoval, že si ty výše udavaný spotřeby pro F500 resp. Up! cucám z prstu, přikládám příslušný odkazy:
Dvouválec se nehodí k žádné Alfě Romeo.
Up! s tím tvým "zdechlym atmosférickym tříválcem o 75 koních" je tu o více jak 100 tis. Kč lacinější (a ne, že by to byli konkurenti MiTa), tak marně přemýšlím nad tím, jestli to v kontrastu spotřeby a vlastností, vůbec za ty šílený prachy stojí.
Ale Alfa nikdy nevyráběla jenom velký a "přemotorovaný" sporťáky, naopak takový modely byly podobně jako její slavnej závodní program spíše doplňkem nabídky a účinnym marketingovym nástrojem. Těžiště nabídky Alfy od války spočívalo v relativně běžných modelech pro každodenní použití, a to i včetně poměrně malých modelů jako byl Alfasud. "Cuore sportivo" Alfám dodával nadprůměrný důraz na jízdní vlastnosti, dynamický design, pokrokový technický řešení a právě ta vysloveně sportovní omáčka kolem, jako byly modely quadrifoglio verde, různý prototypy a závodní speciály, slavná historie apod., nikoliv však stovky koní pod kapotou.
Nehledě na to, že dneska se vrhaj do malých segmentů i automobilky s podstatně lepším image a hlavně s nesrovnatelnými prodejními úspěchy, než jakých kdy dosahovala Alfa. A že je trend downsizingu, v jehož důsledku se vcelku běžně začínají objevovat motory s méně než 4 válci, to není vina ani zásluha Alfy. Naopak kvituju s povděkem, že se Fiat snaží v rámci tohohle trendu, kterej na rozdíl od většiny ostatních diskutujících nevnímám bezvýhradně negativně, spolu s VW udávat tón. A propó je o tolik horší dvouválec ve 4-metrovym kompaktu od Alfy, než plánovaný 3-válec v nadcházející 5-er s délkou takřka 5 metrů?
Co se týče srovnání MiTa a Upu, použil jsem ho čistě s ohledem na soustavně kritizovanou spotřebu u fiatí V2. V ničem jinym bych ty auta nesrovnával, ale když už jsi zmínil jejich logicky diametrálně rozdílnou cenu, tak mi to nedá nenapsat, že mezi MiTem a Upem je rozhodně rozdíl odpovídající 100 tisícům.
Kulturou chodu ty motory budou naprsto - ale naprosto - někde jinde. Stupeň odhlučnění subkompaktu a vyšší střední, je taky diametrálně odlišný.
Pokud chceš srovnávat, lepší tedy vytáhnout Polo vs MiTo. Ale tam dojdeš k jednomu jedinému závěru. Totiž, že Polo s 1.2 TSI, je co do vlastností a projevu mnohem lepším vozem, než MiTo s dvouválcem. A to vše při cca zachovaném poměru ceny a výkonu.
Z hlediska kultury chodu bude BMW nepochybně podstatně kultivovanější, přesto si tipuju, že projev toho 3-válce bude i přes veškerý odhlučnění působit u 5-er mnohem víc nepatřičně, než projev lehce uřvanýho dvouválce v MiTu. Mně navíc nešlo jenom o reálnej dopad motorizace s méně než 4 válci na chování toho kterýho motoru, myslel jsem to spíš v psychologický rovině - v jakym vozu si spíš nezaujatej člověk dokáže představit motor se 2 resp. 3 válci, ať už se vcelku chová jakkoliv. Zda v pětimetrový prémiový repre limuzíně, anebo v malym městskym italskym bejčkovi. Pro mě je správně za b).
Jinak já původně nechtěl srovnávat nic jinýho než motor V2 od Fiatu s podobně výkonnym agregátem v podobně velkym autu konkurence, abych mohl dokázat, že s tou spotřebou to u Italů nebude tak horký. Vzal jsem proto F500 V2 na straně jedný a Up! R3 na straně druhý (neni důvod očekávat, že v MiTu bude V2 při stejný zátěži žrát významně víc než v F500). Ty jsi pak cenově srovnal MiTo s Upem, což kulhá na obě nohy, i kdyby byly jejich motorizace nemlich stejný. Pokud teď přicházíš se srovnáním V2 v MiTu a TSI v Polu, nezbývá než uznat, že v tomhle duelu maji Němci navrch. Neznamená to však, že by byl dvouválec v MiTu špatnej a jako základ nevhodnej motor, a už vůbec to nepotvrzuje mnou rozporovaný tvrzení, že V2 žere i trávu kolem silnice.
Testy tříválců od BMW jsou již dostupné. A co je tedy známo, je, že už v jedničkovém BMW je rozezná jen věci znalý člověk. O jejich projevu v o dvě třídy lepším voze nemám žádný strach. Sice nejsem zastánce tohoto extrémního downsizingu, ale výsledek v podání BMW nemám proč zpochybňovat. BMW žádný velký přešlapy nedělá, o italech se to ovšem s úspěchem tvrdit dá.
V MiTu si ten dvouválec v průměru řekne o 7 litrů, což je opět trochu mimo v porovnání s konkurenčním Polem o stejném výkonu s plnohodnotným motorem.
Druhá věc je ta, že TwinAir není základním motorem, ale poměrně drahou variantou, která je téměř o 100 tis. dražší než ten základ. Přitom za svojí cenu nabídne: vyšší reálnou spotřebu, ubohou kulturu chodu a vysokou hlučnost.
Dvouválec se podle mě svým charakterem k MiTu hodí v pohodě. F500 s dvouválcem je výrazně dražší než Up, to je pravda, ale ne ani tak kvůli motoru. Ona totiž už i základní F500 s 1,2 je výrazně dražší než Up. Fiatu se prostě zatím daří F500 prodávat celkem draho, což není nic špatného.
Jinak, jsem zvědav co budeš psát, až v brzké době přijde 3-válec do pětkového BMW. ;-)
přesně tak.. je to krásná Alfa... a zrovna v ní mi přijde ten dvouválec jako zcela na místě!
Do Punta patří klidnej čtyřválec... Alfa je s dvouválcem správnej živočich.
Se spotřebou a "nekulturností" kecáte... kdo z vás v tom opravdu jel?
Myslím s tím motorem - hostejno v jakém autě. Já jo - a usmíval jsem se ještě 2 hodiny!
Je to návykový... a krásný... a kouzlo je právě v té volbě: chceš jet rychle? Můžeš. Ale zaplatíš za to.
Chceš jet úsporně - můžeš!
Ale pak netrháš asfalt... pochopitelně.
Tak, tak. Jen dvě sériově vyráběná auta na světě měla do strany otevíratelné víko motorového/zavazadlového prostoru: Lancia Beta Monte Carlo a Škoda 105/120/130 :-)
Tak ono záleží na typu motoru a jeho uložení....pro nějaké rozsáhlejší opravy to není tak praktické.......asi nejvíc praktické bylo řešené mercedesu kdy ta kapota šla odjistit a otevřít do absolutní roviny
tuhle sem se bavil s jedním italem co tady dělá konzultanta pro italské firmy. Došlo i na auta. No to sem se zasmál. Chlapec nahodil smutný výraz, zejména když došlo na Alfu a lancii. A dodal naprostou perlu, to si od itala cením - že jediný důvod proč není Ferrari ve stejném stovu jako tyto dvě slavné automobilky (pod vedením fiatu) je ten, že u Ferrari je to nemožné dokázat i pro fiat.
A že jediný důvdo, pokud by si měl koupit současný fiat je motor a prostě ta technická stránka. Jinak že je tot toální bída a nic co by ho oslovilo.
A nad tím co dnes Fiat vyrábí a nad koupí Chrysleru jen smutně vrtěl hlavou!
Tak toto si myslí rodilý ital wolfíku. A jestli kecám at se propadnu do Volffsburgu!
chevy je americka klassa.... uplne iny svet ako auta z europy ale napriek tomu sa najde jedno stare auto od chevyho ktore by som chcel asi viac ako cokolvek ine stare europske ak by som bol zberatelom krasnych kuskov , bol by to chevy chevelle cabrio zo 70 rokov [odkaz]