Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To tady dlouho nebylo! Alfa Romeo odsouvá plány na velký sedan

David Bureš
Diskuze (38)
Zdálo se, že italského konkurenta pro BMW řady 5 nebo Jaguar XF se konečně dočkáme už příští rok, z posledních zpráv ale vyplývá, že tomu tak nebude.

S uvedením modelů Giulia a Stelvio se zdálo, že značka Alfa Romeo je konečně z toho nejhoršího venku a její obroda úspěšně probíhá. Jenže navzdory mnoha pozitivním recenzím Giulia zatím ani zdaleka nedosahuje plánovaných prodejů, a to přestože třeba na americkém trhu její prodeje v prvním pololetí stabilně rostly. Zdá se, že tyto výsledky už mají vliv na další plány, protože Alfa podle všeho posouvá premiéru dalšího auta. Nebylo to tady už někdy předtím?

Dalším zástupcem nové generace vozidel značky Alfa Romeo se měl stát sedan vyšší střední třídy konkurující vozům jako Audi A6, BMW 5 nebo Jaguar XF. Podle dřívějších plánů značky měl nástupce někdejší 166 dorazit již v příštím roce, poslední zprávy z automobilky ale hovoří o jeho odsunutí až na rok 2021.

Důvod této změny, která v produktovém plánu Alfy Romeo není ani zdaleka první a jistě ani poslední, známý není. Může ale souviset s tím, že prodeje velkých sedanů nejsou takové jako kdysi. Už loni Alfa začala váhat, zda do segmentu vyšší střední třídy vůbec vstupovat. „Před deseti lety bych řekl, že musíme mít sedan, abychom důstojně konkurovali německým značkám. S rostoucí popularitou SUV se to ale mění. Neříkám, že velký sedan neuděláme, nemusí být ale další na seznamu,“ prohlásil loni šéf Alfy Romeo Reid Bigland.

Změna data uvedení může souviset i s tím, že v segmentu vyšší třídy už je koncern FCA zastoupen, a to prostřednictvím Maserati Ghibli, jehož nástupce má být postaven na nové platformě Alfy Romeo, užité už v Giulii a Stelviu.

Navíc se v zákulisí hovoří o tom, že pro příští rok Alfa chystá jiný model. Má jít o novinku střední třídy, nikoliv však o Giulii kombi, kterou automobilka odmítá (její pozici nepřímo přebírá SUV Stelvio), ale o kupé, zacílené na vozy typu BMW 4 a Audi A5. V Americe by takový automobil mohl zaujmout, jenže otázkou je, zda právě takové auto teď Alfa nejvíce potřebuje. A navíc se zdá, že i u něj došlo k posunu, protože premiéra „Giulie kupé“ se očekávala již letos na jaře, k čemuž nedošlo.

Nechme se tak překvapit, co pro nás Alfa Romeo na následující rok skutečně přichystá. V každém případě však půjde o vůz sdílející platformu s Giulií a Stelviem. A podle všeho by to mohl být i hybrid, kterému se ani Alfa v následujících letech nevyhne.

David Bureš
Diskuze (38)
25. 9. 2017 10:28
Re: Podivné priority
Ty seš chytré, néseš posrané ?
Avatar - wakantanka
20. 9. 2017 16:18
Re: Alfa stejně nemá na velký sedan jméno, ale
Mi vysvetli ako nieco v aute vyvinie kapitalovy holding ...
Avatar - Barrichello
20. 9. 2017 08:47
Re: Alfa stejně nemá na velký sedan jméno, ale
Oni totiž v reálu nemaj na nic peníze, sice furt házej čísla, jak FCA snižuje dluh, zvyšuje zisky ale už nepíšou, že třeba takový Chrysler představil za 7 let co to vlastní 2 nové modely a z toho jeden byl totální propadák.

Dodge ještě lepší, ti představili jeden ejdiný nový model - taky propadák.

No a protože v USA začali klesat už i prodeje obstarožních pikapů RAM kompletně vyvinutých a dotažených za dua Daimler/Cerberus......v podpstatě je drží nad vodou Jeepy, Ferrari a mírně se zvedající prodeje Alfy.

A v Evropě ještě sem tam prodaj nějaké to Tipo, 500 a hlavně užitkáče.

Ale do vývoje, inovací, motorů jde naprosté minimum a snaží se žít z toho co levně nakoupili a čekaj asi na zázrak nebo že je někdo koupí....
Avatar - Barrichello
20. 9. 2017 08:42
Re: Alfa Romeo si vybudovala takovou pověst, že
žádná lež, ale fakta...
20. 9. 2017 07:15
Dva pohľady
Na úspech, alebo neúspech predajov sa treba pozrieť z dvoch pohľadov. Ak chcela Alfa Giuliu predávať ako masovku strednej triedy a výrazne vyššiu cenu si ospravedlniť niečím špeciálnym, napr. objektívne špičkovými jazdnými vlastnosťami, ktoré mimochodom 2/3 majiteľov (hlavne majiteliek) tejto triedy vôbec nezaujímajú, môžeme sa baviť o totálnom neúspechu. Absenciu verzie kombi na tomto mieste treba považovať za úplný fail, ktorý ukazuje na neschopnosť manažmentu racionálne uvažovať. Ak sa ale na predaje pozrieme optikou „prémiovej“ triedy, do ktorej sa Giulia tlačí (chce tlačiť), tak predaje na úrovni cca 3500 – 3800 ks za mesiac nie sú žiadnou tragédiou. V niektorých mesiacoch sa dokonca Giulie predalo viac ako Jaguaru XE. Otázka, čo je to vlastne tá „prémia“ a či Giulia do nej naozaj patrí. O tom rozhodnú zákazníci a zatiaľ to vyzerá, že postaviť krásne, technicky vyspelé a špičkovo jazdiace auto je jedna vec, ale dokázať ho predať úplne iná. Za seba hovorím, že najväčším problémom predajov bolo nekonečné odkladanie uvedenia na trh, čo potencionálnych zákazníkov zneistilo, aktuálna absencia verzie kombi, ktorá v tomto segmente tvorí polovicu predajov a samozrejme sebavedomá cena, ktorá bude musieť ísť o cca 3 – 4 000 € dole, inak to bude posledný sedan tejto značky a so Stelviom (ktorého sa napr. za minulý mesiac predalo viac) možno aj posledné modely vôbec.