Alfa Romeo: Po 8C a 4C přijde 6C
Kromě slavných osmiválců vyráběla automobilka s křížem a hadem ve znaku i neméně proslulé šestiválce (6C – sei cilindri). Ať už měly 1,75, 2,5 nebo 3 litry objemu. Ale to bylo v období před a po druhé světové válce. Nyní se k tomuto názvu vrátí. Po velkém a malém sporťáku přijde i prostřední sourozenec. Ne, konkurence americkým „pony cars“ to nakonec nebude. Co se děje? Vypadá to tak, že signore Marchionne se přece jen rozhodl konečně přestat slibovat a začít sypat do Alfy potřebné peníze.
Fiat momentálně vlastní tři sportovní značky (Lancia už jí bohužel není). A tak se nedivme, že jako základ pro Alfu Romeo 6C bude podle britského Auto Expressu použito Maserati Alfieri. I motor pochází od trojzubce: třílitrový vidlicový šestiválec poskytne zhruba 357 až 387 kW, což určitě postačí k působivým výkonům. Jak doba velí, o přeplňování nepřijde, dostane hned dvě turbodmychadla. O klasické koncepci pohonu se nemá smysl dlouze rozepisovat, ta je jaksi samozřejmostí, předokolkové kupé by si nikdo nekoupil. Těšme se na stylové auto s klasickým alfáckým štítem na přídi a úzkými diodovými hlavními světly. Střecha má připomínat tvarem nejaerodynamičtější věc na světě: dešťovou kapku. Opět návrat do minulosti! Kombinace oblin a ostrých agresivních linek by mohla vypadat efektně, jak ostatně naznačují vizualizace Auto Expressu.
Alfy 6C se dočkáme během tří let, rok po sériovém Alfieri. Ale produkce bude opět limitována na „několik tisíc jednotek“. 8C bylo vyrobeno pět stovek, 4C skončí po 3.500 exemplářích. Alespoň je záruka, že potřebné penízky do firemní kasičky šestiválcový sporťák jistě přinese. U Jaguaru a Porsche mají zase o čem přemýšlet a strachovat se, jak jim konkurence z jihu Evropy zatopí. Už aby to bylo! Samozřejmě všechny výše zveřejněné informace jsou zatím spekulacemi, ale znáte to, na každém šprochu... Bylo by fajn, kdyby se konečně se staroslavnou automobilkou začalo něco dít. Tedy hlavně něco pozitivního...