Touring Superleggera může vyrobit malou sérii nádherného kupé Alfa Romeo Disco Volante, milánská automobilka dala palec nahoru. Pokochejte se i novými fotografiemi.
Titulní snímek je doslova skvostný. S rostoucím se nořením do galerie se nadšení postupně vytrácí, až z něho nakonec zůstane jen malá diskusní slza nostalgie...
Trochu mi to připomíná Zagata, taky z některých úhlů krásné studie, ale z jiných (obvykle z těch běžných) to byla katastrofa, tak zprznit některá Ferrari uměl fakt jen on...
Zvenčí není co vytknout, ale ten interier je už trochu moc, ne? Zrovna tady by platilo, že méně je někdy více - je to hrozně přeplácaný, ten vnitřek se vážně nepovedl :no:
A možno aj 4 variácie na tú istú tému.
Alfa má obrovský potenciál. Tým to ale bohužiaľ končí.
Nebol by pod kapotou tejto Alfy perfektný motor 1.4 TSI s vypínaním 2 valcov? Alebo 2-litrový TSI z Octavie RS?
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
no za prvé motor z 8C pochází z poněkud ušlechtilejší stáje než je VW >:D , za druhé si nemyslím, že by VW byl schopen takové auto vyrobit, protože jde defakto o ruční výrobu, za třetí, pokud by ho VW vyrobil, nejspíš by ho nedokázal prodat. U těchto aut je to přesně obráceně - Alfa dokáže vyrobit na stejné technické úrovni auto jako je Golf, ale má problém ho masově prodat, protože lidi, co takové auta kupují, jsou zvyklí kupovat Golfy, ale lidi co si kupují auta jako je Alfa 8C, Lambo nebo Ferrari, tak si NIKDY nekoupí sporťák od VW. Je to podobně naivní, jako když si VW myslel, že si někdo místo Mercedesu nebo BMW 7 koupí luxusní Volkswagen >:D
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
Zaujímavé je, že Bentley patrí do koncernu Volkswagen, a v podstate to nikomu nevadí. Odvtedy čo je Bentley pod krídlami koncernu VW, objem jeho predajov viacnásobne vzrástol.
Nevidím žiadny dôvod, prečo by sa to isté nemohlo zopakovať pri oveľa mainstreamovejšej značke ako je Bentley, teda pri Alfe. A VW by určite vedel vedel dobre marketingovo zvládnuť, aké motory do Alfy montovať. Možno by ponechal pôvodné a asi by ich doplnil koncernovými. Je rozdiel, či poviem, že v Alfe je motor z VW alebo je tam motor z Porsche.
Určite by Alfa pár zákazníkov stratila, ale rádovo viac (teda min. 10x viac) by ich získala ako stratila. Alfa je teraz značka pre Talianov a fajnšmekrov zo zahraničia. Žiadna masovka v štýle Audi či Mercedes sa z nej vo Fiate nikdy nestane.
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
Mozno mozno keby, boli by sme v nebi....
Podstatna je tvoja prva myslienka, ze by tam mal ist 1,4TSI alebo 2,0TSI, co je totalny nonsens. To su onicom motory bez charakteru, bez zvuku a pre dany model aj bez vykonu a s podivnou rozpadavajucou minulostou a neistou buducnostou.
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
Jena věc je, zda by taková auta dokázal vyrábět VW jako takový, druhá, zda by to dokázala Alfa ve vlastnictví VW. Chápu VW, že má zájem o Alfu, protože taková vyloženě sportovní značka jí v portfoliu chybí (Lamborghini je trochu jiný segment). Jde o to jak by s Alfou následně naložil, přepokládám, že by pod touto značkou nabízel variace aut na bázi Golfu GTI, Audi TT , RS4, RS6 s motory TFSI, TSI a TDI, ale staly by se tak z Alfy pouze přestrojené VW a Audi, tedy auta zcela jiného charakteru, než byly klasické Alfy. On se o něco podobného tak trochu pokusil už Fiat unifikací některých dílů a tím začal postupný konec, Alfy pod křídly VW by se možná prodávaly, ale otázkou je, zda by to byla ještě Alfa :-(
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
Volkwagen nie je hlúpy. Nemeckí manažéri na rozdiel od tých vo Francúzsku a Taliansku vedia veľmi presne odhadnúť, čo a ako treba urobiť, "aby sa vlk nasýtil a koza zostala celá".
Ak VW Alfu kvôli niečomu chce, tak kvôli jej histórii a jedinečnému dizajnu. Je nad slnko jasné, že dizajn Alfy by ponechal na starosti Talianom. A možno by sa niečo z talianskeho dizajnu prenieslo aj na iné značky koncernu VW.
Nie som veštec, aby som vedel, ako by to urobil po technickej stránke. Ale ak sa dnes pozrieme na Škodovku, tak pred 20 rokmi nikto ani len nesníval, že by škodovka mohla vyrábať také autá, aké vyrába, a v takých množstvách.
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
přesně - VW není hloupý a tak mu nejde o to zachránit Alfu Romeo, ale koupit si tu značku, aby mohl prodávat více svých aut se znakem Alfy na kapotě. Kdyby mu šlo o italský dizajn, tak si dávno nechal navrhovat auta u některých z italských studií - i Alfy vznikají tam... Škodovka je trochu jiný příklad, tam nezůstal kámen na kameni, ale ta by neměla šanci vůbec přežít, protože jejím posledním autem co udělala sama byla vlastně felicie - evoluce favoritu a od té doby se tam vyrábí Volkswageny s trochu jinou karoserií a je nutné říci, že je to v tomto případě dobře, protože ta technika je úplně někde jinde - no i když Škodovácká 1.3 OHV - 3x uložený klikový hřídel po letech přežila většinu VW motorů >:D
moc tomu chci věřit...ale těch termínů už bylo tolik...třeba o Giuliettě v kombi se nemluví vůbec, což je škoda..nová "159" se vydá na dost nejistou cestu posunu k luxusním vozům. Jako návrat k pohonu zadních kol nadšeně chválím, jen se bojím nereálné ceny..tak jak je tomu právě u Giulietty a obzvlášť tady v ČR..to je ve srovnání s PL a SK nehoráznost
Souhlasím, Alfa by se měla raději zaměřit na modely, které jsou masově prodejné a dokáží automobilce generovat provozní kapitál a k tomu přiměřený zisk, model nahoře je sice nádherný, ale koupí si ho jenom pár přiměřeně bonitních jedinců, to ale nezajistí automobilce s pouhými třemi modely budoucnost.
Alfa prostě zaspala dobu a její nabídka je naprosto žalostná, to nemůže změnit ani produkce malých sérii skvostných modelů.
Jedno se ale Alfě nedá upřít, když chce dokáže stvořit nádherné auto !! :yes:
Neuveritelne prepracovany model, nie je tomu co vytknut.
To vsak plati pre exterier, interier by mohol byt mierne zjednoduseny. Najma co sa tyka stredoveho panelu. Interier ma mnoho napaditych detailov, ktore by vsak potrebovali zosuladit a vyhladit do hodnotneho celku.
Alfa by skor mala uvazovat o vlastnej vyrobe tohto auta, hoci aj spolocne s dielnou entuziastov, ktori to dali dokopy, nie iba o kyvnuti na modifikaciu existujuceho modelu.
Tohle auto je typická reflexe obecného povědomí o modelkách - navenek je krásné, vábí oko svými křivkami a detaily, ale uvnitř?... Alfa 8C je sice krásná, ale takovýto koncept by si zasloužil víc než jen "slepeniny", které jsou dosti cizorodé v celkovém kontextu díla. Nu škoda. A nebudu lhát, že mě nemrzí tahle bratrovražda. Alfa Romeo 8C je na rozdíl od tohoto sice moc krásného konceptu, přece jen dotažený kus designu po všech stránkách, takže kdybych byl čistě hypoteticky majitelem 8C, tak bych jej neprznil, krásnou, ale nesourodou kastlí. Tohle auto by si zasloužilo samostatný projekt a karosáři by se měli zaměřit spíše na modely, které převléknout potřebují a nenechávat zmizet už tak dost omezenou sérii těchto krasavic, ale to je jen můj osobní názor.