Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Spider: Nové motory 1,8 T (968.000,- Kč) a 2,0 JTD (953.000,- Kč)

Diskuze (38)
Nabídku kabrioletu Alfa Romeo Spider obohatily dva nové motory: turbodmychadlem přeplňovaný 1,8 T o výkonu 147 kW a základní turbodiesel 2,0 JTD s výkonem 125 kW. Atmosférický 2,2 JTS naopak zůstává v nabídce jen s převodovkou Selespeed.

Alfa Romeo Spider dostala dva nové motory, paleta pohonných jednotek tak nyní čítá pět různých agregátů. Zatímco přeplňovaný 1,8 T o výkonu 147 kW je novým benzinovým základem (dosavadní 2,2 JTS zůstává v prodeji jako alternativa s robotizovanou převodovkou Selespeed), čtyřválec 2,0 JTD je rozšířením dieselového portfolia směrem dolů.

Agregát, který vznikl výraznou modernizací staršího čtyřválce 1,9 JTD, je novinkou modelového roku 2010 a postupně se objeví ve všech velkých modelech skupiny Fiat. Spider s tímto turbodieselem je sice nejpomalejší motorizací (0-100 km/h za 9,0 s, nejvyšší rychlost 218 km/h), ale zároveň nejlevnější variantou tohoto modelu.

Vedle nového vznětového čtyřválce jsou i nadále dodávány naftové pětiválce ve dvou výkonových verzích s manuální nebo automatickou převodovkou. Vrcholem nabídky je šestiválec 3,2 V6 JTS s pohonem předních nebo všech kol, ve verzi 4x4 také volitelně s automatickou převodovkou.

Alfa Romeo Spider - ceny na českém trhu (únor 2010)
Motor1,8T2,2 JTS Selespeed3,2 V6 JTS3,2 V6 JTS Q4
Převodovka6M6A (robot.)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1742219831953195
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]147/5000136/6500191/6200191/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1400230/4500322/4500322/4500
Max. rychlost [km/h]235224250244
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,88,87,27,0 (7,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,29,111,111,5 (12,2)
Cena manuál [Kč]968.000,--1.080.000,-1.155.000,-
Cena Selespeed/automat [Kč]-968.000,--1.215.000,-

Standardní výbava obsahuje dvouzónovou klimatizaci, volant a řadicí páku potažené kůží, tempomat, rádio s ovládáním na volantu, palubní počítač, mlhovky a 17palcová kola. Bezpečnostní výbavu tvoří stabilizační systém VDC, Hill Holder a pětice airbagů (dva čelní, dva boční a kolenní pro řidiče). Vozy s převodovkami Selespeed a Q-Tronic mají řazení na volantu.

Příplatek za multimediální systém s navigací Blue & Me Nav je 19 tisíc Kč, měnič CD vyjde na 12.500,- Kč, připlácet je však nutné i za podporu MP3 (6 tisíc Kč). Výbavu lze rozšířit o audiosystém Bose (+22.500,- Kč).

Elektricky ovládaná přední sedadla vyjdou na 22.500,- Kč, kožené čalounění lze mít od 45.000,- Kč. V nabídce jsou dále například bi-xenonové světlomety (+20.000,- Kč), paket Sport (hliníkové pedály, červené brzdové třmeny a sportovní budíky, +18.000,- Kč) nebo zadní parkovací senzory (+10.000,- Kč).

Alfa Romeo Spider - ceny na českém trhu (únor 2010)
Motor2,0 JTD2,4 JTD2,4 JTD
Převodovka6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]195623872387
Válce/ventily4/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]125/4000154/4000147/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360/1750400/1500400/2000
Max. rychlost [km/h]218231225
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,08,18,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,46,87,9
Cena Brera [Kč]953.000,-1.055.000,-1.115.000,-

Ceny Alfy Romeo Spider jsou o 50 tisíc Kč vyšší než u sesterského kupé Brera. O jeho českých cenách s novými jsme informovali v článku Alfa Romeo Brera: Nové motory a nové ceny na českém trhu.

Diskuze (38)
23. 2. 2010 07:52
Re: SUBSPIDER
Protože neumíš psát mezeru za čárkou a tak to editor bere jako jedno slovo. To má omezenou délku.

Doporučuji se nejdřív naučit psát, pak si něco zjistit o věcech, o kterých chceš psát a pak teprve kritizovat.
22. 2. 2010 13:29
Re: SUBSPIDER
OK, ale nejde to šmahem odsoudit ve stylu "do spideru se nevlezou ani dva dospělí lidi". Prostě ten problém je vyloženě záležitost jedné motorizace se 4x4 a jen v předfaceliftové verzi (ono kdyby se taliáni při tvorbě tech.dok. trochu zamysleli a tu celkovou hmotnost nafoukli o 50kg, tak se tady o ničem nebavíme....). Jinak samozřejmě pro roadster je hmotnost zásadní, zvlášť pokud se chce tvářit sportovně.... (ostatně právě proto tenhle Spider není zrovna můj šálek čaje....)
Avatar - hattori_hanzo
22. 2. 2010 13:24
Re: SUBSPIDER
Naštěstí já tolik při svojí výšce 186 cm nevážím,ale u lidí s výškou přes dva metry je to váha docela normální.
To že u roadsterů je tahle nosnost malá,je docela známá a i vcelku pochopitelná věc.Narozdíl třeba od Lexe,C6 nebo S-Maxe.
Chtěl jsem jen reagovat na větu "tak se nějakou hmostností vůbec nezabýváš",když Alfa je na tom evidentně asi nejhůř.Takže se hmotností zabejvat musíš a to dokonce vlastní.
22. 2. 2010 13:13
Re: SUBSPIDER
třeba tenhle starší test uvádí u Spideru "zuladung" 210kg

[odkaz]

Snad to chlapci z autobildu výše počítali dobře.... V tom případě ta nosnost 170kg platí asi jen pro starší (těžší) verzi 3.2 V6 s 4x4 pohonem....

Takže ano, v případě jednoho provedení předfaceliftové verze Spideru můžeš mít problém s celkovou hmotností, pokud ty sám vážíš 115kg. To je opravdu fatální zjištění.... (mimochodem, ten Nissan v odkazu výše uveze 183kg....)
Avatar - hattori_hanzo
22. 2. 2010 13:10
Re: SUBSPIDER
Mělo tam bejt schválně I.t.á.l.i.j.e.,ale nějakej pravopisnej filtr mi to asi nepustil. :-)