Objektivně - slíbili sporťáček udělali 4C, slíbili sedan s motorem a RWD a udělali Giulii, slíbili akční SUV a udělali Stelvio. Jasně, nějaká "ale" by se jistě mohla najít. Třeba v termínech realizace.
že redakce neumí vygooglit ani obrázek - [odkaz] , tak sice se dá pochopit záměr alfy ukrojit něco z podílu A5, BMW4, ale myslím si, že v jejich pozici tohle není na pořadu dne.
Re: A kdy udělají Giulii 2.0 s manuálem se nepochlubili?
Úprimne, dosť dobre nerozumiem smútku nad manuálom. V strednej triede, konkrétne dobre vybavenej Giulii, kde cenovka (a nie je to len o cene) atakuje často 55 000 € je záujem o manuál minimálny. V prípade verzie QV by to bol problém (nie je, manuál je k dispozícii) ale v „sériovke“, kde 90% zákazníkov volí automat, nevidím dôvod na manuál. Úprimne, ak by Alfa dala k nižším špecifikáciám páku, pôjdeš reálne do showroomu a kúpiš ju? Neber to osobne, ale tu na fórach hodnotia a komentujú aj luxusné triedy áut ľudia, ktorý študujú a sú radi, že majú jazdenku za 5 000 €. Dôležitý je názor reálneho zákazníka a ver mi, poznám dvoch, ktorí Giuliu majú a manuál ich ani len nenapadol. Automobilky majú trh veľmi dobre zmapovaný a vedie, čo ľudia chcú, aj keď súhlasím, u Alfy to neplatí vždy a rozhodnutie nevyrábať verziu kombi (SW) považujem za nepochopiteľnú ignoráciu a dól do vlastnej bránky.
Tak s tím souhlasím, 6C by byla pecka. Co ale nepochopím je kompaktní SUV místo Mita a Giulietty :-(
Problém těchto dvou aut byl hodně kontroverzní design přední části a vysoká prodejní cena. SUV trn z paty nevytrhne, svět je jimi zahlcen až moc... Tak nějak nechápu lidi, že tyhle mini SUV vůbec kupují...
Protože dnes podobně hledají prakticky všude, třeba i u Porsche (a samozřejmě nejen tam, viz D3, Jag, Volvo), kde je Macan (dlouhodoběji) nejprodávanějším modelem značky.
A máš snad pocit, že se Stelviem šlápli vedle, že se bude prodávat hůř, než Giulia?
Naopak, tak proč by nedělali to, co dnes chtějí lidi kupovat především a hlavně jsou za to ochotni zaplatit víc, než za malý, nebo kompaktní hb?
Pro mě za mě, nebráním jim v nějakém tom gazíku s nastřelenou marží. Nepřijatelné pro mě je, že jím chtějí nahradit dosavadní modely nižších tříd. Nenahradí, odporuje to dlouhodobě budované image. Ani někým tolik kritizované BMW se svou nepřebernou záplavou crossoverů, SUV, SAC či MPV nezredukovalo tradiční modely.
Zkrátka, část dosavadních zákazníků a většina silné fanouškovské základny si do budoucna u Alfy prostě nevybere...pokud nemají mega na Giulii (v naftě nebo automatu).
Dvoudveřové kupé (6C) by byla pecka, ale určitě ne ohledně prodejních čísel.
To, že někdo nechápe lidi, kteří kupují SUV (včetně těch menších) žádnou automobilku neuživí...
P.S. A jestli předpokládáš, že by např. změna designu přední partie Mita, mohla udělat "zázrak" s jeho prodeji, tak to si já naopak nemyslím.
U MiTa s tebou souhlasím (je male a jen 3dv), ale Giuliette by to pomohlo dost. Pak už jen ta cena.
Ohledne toho chápání na to koukám z pohledu vícečlenné rodiny, kde malé čí střední SUV nemůže uspět, jelikož se tam celá 5ti členná rodina prostě nevejde. Velké zvenčí, malé zevnitř...