Alfa Romeo v Ženevě 2005

Alfa Romeo v Ženevě 2005

 
 

Už dlouho nepřijela Alfa Romeo na významný mezinárodní autosalon takto vyzbrojena. Nová Alfa 159, která nahradí úspěšnou 156, se netrpělivě vyhlížela několik měsíců a nakonec přesně splnila očekávání.

Rozruch způsobila sériová podoba obdivované studie Brera, která naznačila nové designové prvky. Ačkoliv naproti Alfy Romeo debutoval „baby“ Aston, neměla milánská automobilka o návštěvníky nouzi. O příjemné rozpoložení mužské části publika se staraly krásné modelky, které rozdávaly úsměvy na všechny strany. Není divu, že se pánům ze stánku vůbec nechtělo.

159

Pokud srovnáte novou 159 s předchůdcem, zjistíte, že designéři vařili podle známého receptu a přidávali nebo zaměňovali pouze ingredience. I evoluční změna tvarů ovšem přinesla mnoho nového a přidala 159 na dynamice a agresivitě. Strůjcem dynamičtějšího vzhledu jsou zejména přední světlomety tvořené třemi samostatnými svítilnami, které nejsou překryty tvarovým krytem, zadní světlomety a karoserie s ostřejšími přechody.

Přestože základní koncept zůstal nezměněn, přináší Alfa Romeo 159 ve srovnání s předchůdcem některé zásadní změny. Nárůst vnějších rozměrů na 4 660 mm délky, 1 828 mm šířky, 1 417 mm výšky a rozvor 2 700 mm přinesl prostornější interiér. Zlepšení pocítí především cestující vzadu a to v oblasti kolen. Palubní deska i středová konzola navazuje tvarem na předchůdce a v tomto směru nepřináší mnoho nového.

Konstruktéři ovšem zapracovali na rozmístěním a velikosti ovládacích prvků a zpracování plastů, které jsou sice tvrdé, ale precizně slícované. Otázku bezpečnosti řeší pevný skelet, inovovaný záchytným systém a například osm airbagů včetně airbagu kolenního. Samozřejmostí jsou systémy ABS, EBD, ASR, MSR a elektronický stabilizační systém VDC. Lepší jízdní vlastnosti a pohlcování nerovností zajistí moderní platforma s víceprvkovým zavěšením zadních kol (možnost i 4x4).

Z motorů budou zpočátku dostupné tři zážehové jednotky: 3.2 V6 24V (191 kW/260 k a 322 Nm ), 2.2 (136 kW/185 k a 230 Nm) a 1.9 (118 kW/160 k a 190 Nm). Všechny motory splňují standardy Euro IV. Z naftových motorů se počítá s 1.9 JTD s výkonem 88 kW/120 k a točivým momentem 280 Nm, 1.9 (110 kW/150 k a 320 Nm) a 2.4 (147 kW/200 a 400 Nm). Také vznětové motory splňují emisní normy Euro IV.

Všechny motory budou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, dostupné budou i převodovky Salespeed. Z výbavy nebude chybět nic, co bychom v takovém voze očekávali. Jen namátkou zmiňme navigaci, parkovací senzory, dešťový senzor, rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bose sound system a další.

Brera

S konceptem Brera Alfa Romeo naznačila (v roce 2002), že neřekla 156 poslední slovo a plánuje stavět ještě krásnější auta. Zakulacený koncept s dramatickým výrazem tvořeným třemi kruhovými světlomety vyhrál řadu cen a svedl mnoho mužských i ženských pohledů na mezinárodních autosalonech. Ačkoliv sériová verze představená právě v Ženevě ztratila některé charakteristické rysy studie, dramatický výraz zůstal zachován.

Sériová Brera vychází ze stejného základu jako 159, přední část naznačí příbuzenský vztah světlomety, maskou i kapotou. Zadní část kupé se s přerostlou sestřičkou rozchází, když sází na ještě nekompromisnější, avšak sexy tvary. Délka nového kupé 2+2 dosahuje 4413 mm, šířka 1830 mm a výška 1372 mm, rozvor činí 2525 mm. Interiér narozdíl od exteriéru následuje model 159, téměř shodně vypadá palubní deska a středová konzola, odlišné jsou výplně dveří.

Vnitřní prostor charakterizuje sportovní těsnost, což neznamená, že se řidiče nenalezne za volantem optimální polohu. Ani prostor na zadních sedadlech není pouze nouzový, ale umožní v relativním pohodlí cestovat ve čtyřech i na větší vzdálenosti. Zavazadlový prostor se základním objemem 236 litrů přesto nahrává cestování ve dvou, absence zadních pasažérů totiž dovolí sklopit sedadla a zvětšit objem na 546 litrů.

Výběr motorů se zúží na dvě zážehové a jednu vznětovou jednotku. Benzínové motory JTS se představí v objemech 2.2 litru a 3.2 litru s výkonem 135 kW/185 k a 190 kW/260 k, za naftu nastoupí pouze 2.4 JTD s výkonem 147 kW/200 koní. Všechny motory posílají standardně výkon na přední kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. V nabídce bude i převodovka Salespeed a pohon 4x4. Bezpečnostní systémy jsou shodné s modelem 159.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Alfa Romeo Ženeva 2005

 













Blesk.cz

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého podnikatele: Svatební šaty stály téměř 8 mega!

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého…

Když se vdává dcera oligarchy, peníze létají vzduchem! Elina Bazhaeva (21) po sedmiměsíční známosti řekla své…

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

 

iSport.cz

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury STES Koželuh

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury…

Na jednom z důležitých postů v českém fotbale dojde ke střídání. Luboš Kuželuh končí jako ředitel marketingové…

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku neodejdu, slibuje

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku…

Vlastimil Petržela novým trenérem fotbalového Slovanu Liberec? Podle informací serveru Tyden.cz by k takovému…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…