reklama


Alfa Romeo v Ženevě 2005

Alfa Romeo v Ženevě 2005

 
 

Už dlouho nepřijela Alfa Romeo na významný mezinárodní autosalon takto vyzbrojena. Nová Alfa 159, která nahradí úspěšnou 156, se netrpělivě vyhlížela několik měsíců a nakonec přesně splnila očekávání.

Rozruch způsobila sériová podoba obdivované studie Brera, která naznačila nové designové prvky. Ačkoliv naproti Alfy Romeo debutoval „baby“ Aston, neměla milánská automobilka o návštěvníky nouzi. O příjemné rozpoložení mužské části publika se staraly krásné modelky, které rozdávaly úsměvy na všechny strany. Není divu, že se pánům ze stánku vůbec nechtělo.

159

Pokud srovnáte novou 159 s předchůdcem, zjistíte, že designéři vařili podle známého receptu a přidávali nebo zaměňovali pouze ingredience. I evoluční změna tvarů ovšem přinesla mnoho nového a přidala 159 na dynamice a agresivitě. Strůjcem dynamičtějšího vzhledu jsou zejména přední světlomety tvořené třemi samostatnými svítilnami, které nejsou překryty tvarovým krytem, zadní světlomety a karoserie s ostřejšími přechody.

Přestože základní koncept zůstal nezměněn, přináší Alfa Romeo 159 ve srovnání s předchůdcem některé zásadní změny. Nárůst vnějších rozměrů na 4 660 mm délky, 1 828 mm šířky, 1 417 mm výšky a rozvor 2 700 mm přinesl prostornější interiér. Zlepšení pocítí především cestující vzadu a to v oblasti kolen. Palubní deska i středová konzola navazuje tvarem na předchůdce a v tomto směru nepřináší mnoho nového.

Konstruktéři ovšem zapracovali na rozmístěním a velikosti ovládacích prvků a zpracování plastů, které jsou sice tvrdé, ale precizně slícované. Otázku bezpečnosti řeší pevný skelet, inovovaný záchytným systém a například osm airbagů včetně airbagu kolenního. Samozřejmostí jsou systémy ABS, EBD, ASR, MSR a elektronický stabilizační systém VDC. Lepší jízdní vlastnosti a pohlcování nerovností zajistí moderní platforma s víceprvkovým zavěšením zadních kol (možnost i 4x4).

Z motorů budou zpočátku dostupné tři zážehové jednotky: 3.2 V6 24V (191 kW/260 k a 322 Nm ), 2.2 (136 kW/185 k a 230 Nm) a 1.9 (118 kW/160 k a 190 Nm). Všechny motory splňují standardy Euro IV. Z naftových motorů se počítá s 1.9 JTD s výkonem 88 kW/120 k a točivým momentem 280 Nm, 1.9 (110 kW/150 k a 320 Nm) a 2.4 (147 kW/200 a 400 Nm). Také vznětové motory splňují emisní normy Euro IV.

Všechny motory budou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, dostupné budou i převodovky Salespeed. Z výbavy nebude chybět nic, co bychom v takovém voze očekávali. Jen namátkou zmiňme navigaci, parkovací senzory, dešťový senzor, rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bose sound system a další.

Brera

S konceptem Brera Alfa Romeo naznačila (v roce 2002), že neřekla 156 poslední slovo a plánuje stavět ještě krásnější auta. Zakulacený koncept s dramatickým výrazem tvořeným třemi kruhovými světlomety vyhrál řadu cen a svedl mnoho mužských i ženských pohledů na mezinárodních autosalonech. Ačkoliv sériová verze představená právě v Ženevě ztratila některé charakteristické rysy studie, dramatický výraz zůstal zachován.

Sériová Brera vychází ze stejného základu jako 159, přední část naznačí příbuzenský vztah světlomety, maskou i kapotou. Zadní část kupé se s přerostlou sestřičkou rozchází, když sází na ještě nekompromisnější, avšak sexy tvary. Délka nového kupé 2+2 dosahuje 4413 mm, šířka 1830 mm a výška 1372 mm, rozvor činí 2525 mm. Interiér narozdíl od exteriéru následuje model 159, téměř shodně vypadá palubní deska a středová konzola, odlišné jsou výplně dveří.

Vnitřní prostor charakterizuje sportovní těsnost, což neznamená, že se řidiče nenalezne za volantem optimální polohu. Ani prostor na zadních sedadlech není pouze nouzový, ale umožní v relativním pohodlí cestovat ve čtyřech i na větší vzdálenosti. Zavazadlový prostor se základním objemem 236 litrů přesto nahrává cestování ve dvou, absence zadních pasažérů totiž dovolí sklopit sedadla a zvětšit objem na 546 litrů.

Výběr motorů se zúží na dvě zážehové a jednu vznětovou jednotku. Benzínové motory JTS se představí v objemech 2.2 litru a 3.2 litru s výkonem 135 kW/185 k a 190 kW/260 k, za naftu nastoupí pouze 2.4 JTD s výkonem 147 kW/200 koní. Všechny motory posílají standardně výkon na přední kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. V nabídce bude i převodovka Salespeed a pohon 4x4. Bezpečnostní systémy jsou shodné s modelem 159.


Fotogalerie z výstaviště
 
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Zemědělec Rada protestoval proti Babišovi, přivezl si mrtvé prase Zemědělec Rada protestoval proti Babišovi, přivezl si mrtvé prase

Zemědělec Bohumír Rada dnes před ministerstvem financí a…

Turečtí důstojníci žádají o azyl, bojí se Erdogana Turečtí důstojníci žádají o azyl, bojí se Erdogana

Několik tureckých armádních důstojníků požádalo o azyl v…

Průměrná mzda výrazně vzrostla, nahoru ale půjdou i ceny Průměrná mzda výrazně vzrostla, nahoru ale půjdou i ceny

Průměrná mzda v Česku ve třetím čtvrtletí meziročně…

Označil oponenty za lůzu a prohrál. Renzi zopakoval chybu Clintonové Označil oponenty za lůzu a prohrál. Renzi zopakoval chybu Clintonové

Je to jako podle kopíráku. Vzpoura voličů v…

 
Zdroj: redakce
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během vystoupení

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během…

Stála na pódiu, zpívala do mikrofonu a najednou krev! Tereza Černochová (33) byla v šoku, když se jí během…

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční zombie akce Dead Rising 4

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční…

Vánoce jsou časem klidu a pohody. Ne však v coloradském městečku Willamette, ve kterém propukla další zombie…

 

iSport.cz

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je nebezpečné, slyšel i Lineker

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je…

Tahle stará česká „pravda“ v drtivé většině případů neplatí, ale když už, každý si jí všimne. Teď i Jürgen Klopp…

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu. Rád by dál vedl Spartu

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu.…

Je mu teprve šestatřicet, ale za dva měsíce toho stihl strašně moc. Změnil hru Sparty, uřídil tým s početnou…

 

Reflex.cz

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných měst si nakonec vybral Žatec

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných…

Apple před dvěma týdny vypustil do světa svoji vánoční reklamu pro posílení značky Frankie’s Holiday. Spot přímo…

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná americká ambasáda

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná…

Těžko uvěřitelný příběh o falešné ambasádě, která leta bez povšimnutí čehokoliv nekalého působila v africké…

 
 
reklama