Alfa Romeo v Ženevě 2005

Alfa Romeo v Ženevě 2005

 
 
10.3. 2005 Libor Zezulka

Už dlouho nepřijela Alfa Romeo na významný mezinárodní autosalon takto vyzbrojena. Nová Alfa 159, která nahradí úspěšnou 156, se netrpělivě vyhlížela několik měsíců a nakonec přesně splnila očekávání.

Rozruch způsobila sériová podoba obdivované studie Brera, která naznačila nové designové prvky. Ačkoliv naproti Alfy Romeo debutoval „baby“ Aston, neměla milánská automobilka o návštěvníky nouzi. O příjemné rozpoložení mužské části publika se staraly krásné modelky, které rozdávaly úsměvy na všechny strany. Není divu, že se pánům ze stánku vůbec nechtělo.

159

Pokud srovnáte novou 159 s předchůdcem, zjistíte, že designéři vařili podle známého receptu a přidávali nebo zaměňovali pouze ingredience. I evoluční změna tvarů ovšem přinesla mnoho nového a přidala 159 na dynamice a agresivitě. Strůjcem dynamičtějšího vzhledu jsou zejména přední světlomety tvořené třemi samostatnými svítilnami, které nejsou překryty tvarovým krytem, zadní světlomety a karoserie s ostřejšími přechody.

Přestože základní koncept zůstal nezměněn, přináší Alfa Romeo 159 ve srovnání s předchůdcem některé zásadní změny. Nárůst vnějších rozměrů na 4 660 mm délky, 1 828 mm šířky, 1 417 mm výšky a rozvor 2 700 mm přinesl prostornější interiér. Zlepšení pocítí především cestující vzadu a to v oblasti kolen. Palubní deska i středová konzola navazuje tvarem na předchůdce a v tomto směru nepřináší mnoho nového.

Konstruktéři ovšem zapracovali na rozmístěním a velikosti ovládacích prvků a zpracování plastů, které jsou sice tvrdé, ale precizně slícované. Otázku bezpečnosti řeší pevný skelet, inovovaný záchytným systém a například osm airbagů včetně airbagu kolenního. Samozřejmostí jsou systémy ABS, EBD, ASR, MSR a elektronický stabilizační systém VDC. Lepší jízdní vlastnosti a pohlcování nerovností zajistí moderní platforma s víceprvkovým zavěšením zadních kol (možnost i 4x4).

Z motorů budou zpočátku dostupné tři zážehové jednotky: 3.2 V6 24V (191 kW/260 k a 322 Nm ), 2.2 (136 kW/185 k a 230 Nm) a 1.9 (118 kW/160 k a 190 Nm). Všechny motory splňují standardy Euro IV. Z naftových motorů se počítá s 1.9 JTD s výkonem 88 kW/120 k a točivým momentem 280 Nm, 1.9 (110 kW/150 k a 320 Nm) a 2.4 (147 kW/200 a 400 Nm). Také vznětové motory splňují emisní normy Euro IV.

Všechny motory budou standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou, dostupné budou i převodovky Salespeed. Z výbavy nebude chybět nic, co bychom v takovém voze očekávali. Jen namátkou zmiňme navigaci, parkovací senzory, dešťový senzor, rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bose sound system a další.

Brera

S konceptem Brera Alfa Romeo naznačila (v roce 2002), že neřekla 156 poslední slovo a plánuje stavět ještě krásnější auta. Zakulacený koncept s dramatickým výrazem tvořeným třemi kruhovými světlomety vyhrál řadu cen a svedl mnoho mužských i ženských pohledů na mezinárodních autosalonech. Ačkoliv sériová verze představená právě v Ženevě ztratila některé charakteristické rysy studie, dramatický výraz zůstal zachován.

Sériová Brera vychází ze stejného základu jako 159, přední část naznačí příbuzenský vztah světlomety, maskou i kapotou. Zadní část kupé se s přerostlou sestřičkou rozchází, když sází na ještě nekompromisnější, avšak sexy tvary. Délka nového kupé 2+2 dosahuje 4413 mm, šířka 1830 mm a výška 1372 mm, rozvor činí 2525 mm. Interiér narozdíl od exteriéru následuje model 159, téměř shodně vypadá palubní deska a středová konzola, odlišné jsou výplně dveří.

Vnitřní prostor charakterizuje sportovní těsnost, což neznamená, že se řidiče nenalezne za volantem optimální polohu. Ani prostor na zadních sedadlech není pouze nouzový, ale umožní v relativním pohodlí cestovat ve čtyřech i na větší vzdálenosti. Zavazadlový prostor se základním objemem 236 litrů přesto nahrává cestování ve dvou, absence zadních pasažérů totiž dovolí sklopit sedadla a zvětšit objem na 546 litrů.

Výběr motorů se zúží na dvě zážehové a jednu vznětovou jednotku. Benzínové motory JTS se představí v objemech 2.2 litru a 3.2 litru s výkonem 135 kW/185 k a 190 kW/260 k, za naftu nastoupí pouze 2.4 JTD s výkonem 147 kW/200 koní. Všechny motory posílají standardně výkon na přední kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. V nabídce bude i převodovka Salespeed a pohon 4x4. Bezpečnostní systémy jsou shodné s modelem 159.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
Zdroj: redakce

Štítky Alfa Romeo Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…