Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo v Ženevě 2009

Vitek
Diskuze (8)
Po loňské estrádě kolem nádherného nového MiTa bylo letos na stánku u hada a kříže po skutečných novinkách poněkud smutno.

Radost zachraňoval jen nový koncept adepta na nejvýkonnější subkompaktní hot-hatch a moderní přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec, který má spolu s loňskou odtučňovací kúrou nebohé stopadesátdevítce, decimované obstarožními motory GM a obludnou pohotovostní hmotností, vrátit část alfovské lehkosti, která jí dosud chyběla.

MiTo GTA Concept

Za zkratkou GTA se skrývá označení Gran Turismo Alleggerito, tedy odlehčené GT. Alfa se rozhodla naplnit původní význam a kromě zvyšování výkonu půjde u GTA cestou snižování hmotnosti. Širšího uplatnění se dočká karbon, použitý na zadní spoiler, střechu a kryty zpětných zrcátek. Části brzdového systému, zavěšení kol a podvozku jsou zase z hliníku.

Konstruktéři se zaměřili na snížení aerodynamického odporu a zvýšení přítlaku, k čemuž slouží přední spoiler, deflektor na zadní hraně kapoty a zezadu též masivní extraktor a plochá podlaha. Výrazně jsou zvětšeny nasávací otvory v předním nárazníku s černou mřížkou. Sportovní vzhled dále podporují černá zpětná zrcátka a černé orámování předních bi-xenonových i zadních světel. Na bocích dále nalezneme nové nástavce prahů. Litá kola mají odlehčenou konstrukci a průměr 19 palců.

Podvozek je snížený o 20 mm. Přední náprava má značně upravenou geometrii a dostala hliníková ramena. Řízení ve verzi GTA má být strmější a citlivější, jeho odezva se mění s volbou režimů systému Alfa D.N.A. Standardem pro vrcholné provedení také budou adaptivní tlumiče vyvinuté ve spolupráci s firmou Magneti Marelli. Významnou změnou jsou také brzdy Brembo s kotouči z kombinace litiny a hliníku, šetřící 15 až 20 % hmotnosti.

Nový čtyřválec 1,75 l Fiat Powertrain Technologies je osazen turbodmychadlem. Patří do nové rodiny B, vybavené přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Výkon je 169 kW a maximum točivého momentu 350 Nm. Alfa slibuje jízdní výkony na úrovni atmosférického třílitru při spotřebě typické pro čtyřválcové motory. Motor bude spolupracovat se systémem Alfa D.N.A., který je součástí standardní výbavy u všech verzí Alfy Romeo MiTo.

MiTo GTA se stane nejvýkonnějším autem v segmentu malých vozů. Pro srovnání Mini John Cooper Works má 155 kW (1,6 turbo), Renault Clio 2,0 16V RenaultSport 145 kW a sesterský Abarth Grande Punto s motorem 1,4 T-Jet 114 kW, respektive 132 kW ve verzi Esseesse.

Na ženevském autosalonu se představila předprodukční verze. Sériové provedení oslaví premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

159 TBi, 1,9 JTDM 125 kW

Loňský autosalon v Ženevě viděl premiéru modernizované Alfy 159, která se představila s řadou drobných kosmetických změn a přepracovaným podvozkem, u nějž došlo na hliníková ramena přední nápravy, odlehčené stabilizátory a u čtyřválců na jednodílné hliníkové brzdiče na předních kolech, což dohromady ušetřilo cenných 45 kg.

Letos má zákazníky přilákat dvojice nových pohonných jednotek. Přeplňovaný čtyřválec 1,8 Di Turbo Jet, známý již z Lancie Delty, se u Alfy Romeo skrývá pod označením TBi. Je vybaven přímým vstřikováním paliva, dvěma turbodmychadly a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Výsledkem bude výkon 147 kW (200 k), relativně nízká spotřeba a splnění podmínek Euro 5. Standardně tento motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek bude k dispozici i sekvenční automat Aisin. Kromě nového motoru TBi zůstávají stávající motory, tedy čtyřválce Opel 1,8 MPI (103 kW/140 k), 1,9 JTS (118 kW/160 k), 2,2 JTS (136 kW/185 k) a šestiválec Holden 3,2 V6 JTS (191 kW/260 k).

Druhou novinku představuje nová verze motoru 1,9 JTDM 16V. Čtyřválcový turbodiesel je v současnosti nabízen s výkonem 110 kW (150 k) a v Ženevě má být odhalena verze 125 kW (170 k), která se zařadí pod pětiválec 2,4 JTDM (154 kW/210 k). Zájemci o vznětové motory tak budou moci volit ze čtyř motorizací, protože na dolním konci nabídky je ještě čtyřválec 1,9 JTD 8V (88 kW/120 k).

BM


Vitek
Diskuze (8)
Avatar - truckercech
29. 3. 2009 12:46
váha?? css
že auto váží o něco víc než ostatní je hrozné???? blbost vykompenzuje se to výkonem a bytelností, zas na druhou stranu když je auto těžší ale dobře nastavené jak výkonově tak podvozkem a dobře ta váha rozložena ku poměru rozměrů vozu tak klidně může být možná rychlejší (proč ne) ale stabilnější kvůli težišti vozu a např na českých cestách bytelnější auto které ještě docela dobře bude sedět je takřka nutnost....

jo a nemluvě o cenocých relacích (nevím sic jak pořizovací ale spíše nd a servisy)
Avatar - ethicon
22. 3. 2009 12:50
Re: snaha
mne to už pripadá napriek tisícom argumentom a priamym porovnaniam hmotností s konkurenciou písanie týchto blábolov ako programové...predtým to boli frázy o zlom dielenskom spracovaní, nekvalite a teraz ked tieto dva hlavné "argumenty" odpadli tak tunajší papagáji bez overenia púšťajú do sveta takéto "perličky" asi so zámerom, že stokrát opakovaná lož sa stáva nakoniec pravdou....porovnajme napr. údajný etalon jazdných vlastností Ford Mondeo so 159, alebo BMW3...na konkurenčnom serveri dokonca bývalý redaktor Radek Ondrášik napísal, že 159 je o cca 200-300kg ťažšia ako konkurencia...tomu už hovorím silný kaliber.... :no:
11. 3. 2009 13:30
hmotnost....
.... hmotnost AR159 je často omílané téma, nedávno se to tady řešilo na jednom ubohém blogu... Prostě to auto je úplně stejně těžké jako všechny další v dané kategorii...

O "obstarožním" motoru 2.2JTS od GM tady jeden poměrně uznávaný přispěvatel napsal, že to je velice povedený motor (tuším napsal výborný, ale nechce se mi to dohledávat tak volím raději mírnější slova....).

Holt ale ty největší blbosti vždycky vyvolají tu největší diskusi, takže proč si nerýpnout že.... Bravo redakce, jestli vám nevadí že vypadáte jako totální analfabeti.... 8-s
10. 3. 2009 10:14
opakovaci papagaj
Nemozem sa ubranit dojmu, ze novinari na Auto cz su opakovaci papagaji, ktorych to ako jedinych este nepreslo. Niekto niekedy povedal ze AR 159 je tazka a papagaji typu Auto CZ to ako jediny opakuju dodnes, co nieje a ani nebola pravda uz na zaciatku. Porovnaval som si automobilky s rovnakym motorom rovnakou triedou a rovnakou vybavou a vysledok bol, ze Alfa Romeo 159 bola este o par kg lahsia ako konkurenti. Skutocne ma to uz nebavi citat nezmysli typu velka hmotnost.V tomto pripade primitivny nazov obludna!!! Dalej k obstaroznym motorom. Co tym autor myslel? Obstarozny je asi on sam. Ked si niekto mysli o Common railu s normou Euro 5, ze je obstarozny motor, tak nema co robit v tomto fachu. Este pripominam, ze Alfa spolu s Fiatom vymyslela system common rail. a zacali ho pouzivat vsetky automobilky aj zaslepeny koncern Volkswagen, ktory ako jediny mal skutocne obstarozny diesel, rovnajuci sa traktoru. Ale to bol VW, tak preto sa hovorilo o tychto motoroch len v superlativoch. Ze? Ked je niekto zaujaty nejakou znackou nema pravo pisat a nie ju este hodnotit. Mam taky dojem, ze autora niekto za to plati. A ked nie, tak je dvojnasobny blb a robi to len pre svoje vlastne potesenie. Alfa Romeo dala motoristickemu svetu tolko co maloktora automobilka.