Alfa Romeo ve Frankfurtu 2009

Alfa Romeo ve Frankfurtu 2009

 
 

Sportovní odnož koncernu Fiat nadále přežívá krizi s utlumeným přísunem velkých novinek a konceptů.

Alespoň prozatím tak červenou dostal nástupce modelu 166 a některé zcela nové výrobní řady, stejně jako uvedení vysokovýkonných modifikací GTA do celé současné výrobní řady (ještě v Ženevě se ukázal koncept MiTo GTA). Důraz se naopak přesunul k menším modelům s vysokou přidanou hodnotou a zřejmě již za půl roku se můžeme těšit na opožděného nástupce modelu 147 a kabriolet, odvozený od mita. Zatímco během letošního ženevského autosalonu jsem konstatoval malé množství opravdových novinek, z Frankfurtu jsem odjel se stejným dojmem. Na nový model nedošlo vůbec, skutečné novinky se odehrály jen pod kapotou mita. Na stánku, o něco méně než tradičně obleženém vyzývavými modelkami a více věnovaném dětem, životnímu prostředí a životu vůbec, čeká také jedna z posledních příležitostí osahat si u Ferrari kompletně vyráběný model 8C Competizione. Celkem tisíc vyrobených kusů si své zákazníky už dávno našlo a brzy už nebude důvod jej dále vystavovat. Na úplný závěr ovšem chystá Alfa Romeo ke svému jubileu příští rok malé překvapení...

MiTo MultiAir

Absenci nových modelů vynahradila Alfa Romeo více než důstojně – jako první uvede na trh model, vybavený revoluční technikou ventilového rozvodu MultiAir. Protože první MultiAir je zážehová čtrnáctistovka (vyrábí se v závodě Termoli), půjde zatím přirozeně o mito, sdílející podlahovou plošinu s Grande Puntem. Stávající zážehové čtrnáctistovky 1,4 MPI 58 kW a přeplňovaná 1,4T ve dvou výkonových verzích (88 a 114 kW), budou doplněny dalšími třemi MultiAir s výkony 77 kW (atmosféricky plněná), 99 a 125 kW (turbo). Obchodní značení bude MultiAir/MultiAir TBi a výsledkem by měly být nové dimenze úspornosti a šetrnosti, přitom ale také výkonové hmotnosti a sportovního náboje. Novinka totiž zaručuje nárůst výkonu o 10 % a točivého momentu o 15 % při současném snížení spotřeby paliva o 10 %. Pozitivním přínosem je také snížení množství pevných částic a nespálených uhlovodíků ve výfukových plynech o 40 % a snížení emisí NOx až o 60 %. Nezanedbatelnou výhodou pro Alfu také je, že všechny zážehové motory jsou čtrnáctistovky z jediné rodiny, takže sdílejí značné množství dílů a také zástavbové rozměry.

Konstruktéři odstranili přímou mechanickou vazbu mezi vačkovou hřídelí a sacími ventily a nahradili ji elektrohydraulickým aktuátorem se solenoidovým ventilem, schopným otevírat sací ventil do značné míry nezávisle na poloze vačkové hřídele a především nezávisle na ostatních válcích. Ventil je totiž vytlačován krátkým vysokotlakým vedením. Výrazně se tak zkvalitňuje a zpřesňuje regulace cirkulace vzduchu a výfukových plynů a zjednodušuje mechanická konstrukce motoru, protože odpadá nutnost druhé vačky a složitého mechanismu variabilního časování, omezuje se i potřeba EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventilu, protože systém je schopen značného překrytí otevření výfukových i sacích ventilů a tím nízkoztrátové vnitřní recirkulace v mnohem větší míře, než dovedou nejlepší VVT systémy.

Motor bez přeplňování je spojen s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, varianty s turbodmychadlem mají šestistupňovou. Součástí standardní výbavy, která též přispěje k nižší spotřebě paliva, je také systém Start&Stop. Ten je spojen s GSI (Gear Shift Indicator), který informuje řidiče, kdy přeřadit, aby jezdil s co nejnižší spotřebou při maximálním využití točivého momentu.

Přelomový význam nové technologie oslavila automobilka uvedením nového barevného odstínu modrá Tornado, zkrácené řadicí páky a mírně vylepšeného pérování a řízení.

Mito Quadrifoglio Verde

Nejvýkonnější varianta Quadrifoglio Verde je vybavena třístupňově nastavitelným adaptivním podvozkem Dynamic Suspension, který Alfa Romeo vyvinula ve spolupráci s Magnetti Marelli. Ten integruje tlumiče s elektronicky nastavitelnou charakteristikou se způsobem práce ESP, motormanagementu a ostatních snadno ovlivnitelných charakteristik, například účinku elektrického posilovače řízení. Přepínat jej lze do poloh Normal, bezpečné All Weather (maximalizovaný účinek všech bezpečnostních asistentů) a přirozeně i Sport.

Přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir TBi o výkonu 125 kW malé MiTo vystřelí z 0 na 100 km/h za něco málo přes 7 s, je však přitom velmi úsporná, její kombinovaná spotřeba dosahuje jen 6 l/100 km. Důležitou novinkou je první zástupce nových, zásadně vylepšených převodovek konstrukce Fiat, vyráběných v závodě Verrone, šestistupňová skříň C635. Ta by měla, podle výrobce, řadit exaktně, tiše, s konstantní ovládací silou a nižšími třecími odpory.

Součástí výbavy jsou, kromě jiných sportovních doplňků, také exkluzivní 17“, matně titanová kola, kryty zrcátek a rámečky světlometů ve stejné barvě, a také inovativní světlomety s černými parabolami, vyrobenými patentovanou technologií kovové sublimace. Nejvíce se pochopitelně architekti „vyřádili“ v celočerném interiéru, kde nevynechali jediný trik, jak za málo peněz umocnit značně sportovní pocity.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei

Čína v reakci na varování před technologiemi čínské firmy…

Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu

Americký výrobce hodinek a dalších módních doplňků Fossil…

Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku

Společnost Samsung C&T prodala svých sedm solárních…

Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů

Španělská automobilka Seat překonala prodejní rekord…

 
Zdroj: redakce

Štítky Alfa Romeo Frankfurt 2009

 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo ve Frankfurtu 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů, závody na běžkách a lyžích i návrat dinosaurů

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data operátorů se spoléhá minimum lidí

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data…

Pokud se chceme připojit k internetu přes mobilní telefon, máme v podstatě dvě možnosti. Buď využít nějaký…

 

iSport.cz

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen, ale takhle žít nechci

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen,…

Jako mladý hráč si splnil velké přání. V létě 2017 podepsal smlouvu ve Fiorentině, kam se o rok později šel rvát…

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje. Kádr má hotový

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje.…

Bezproblémová výhra 6:1 proti druholigovému Ústí nad Labem vykouzlila Pavlu Vrbovi úsměv na tváři. Trenér…

 

Reflex.cz

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické ambice určitě nemám

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické…

Moderátor nespočitatelného počtu pořadů televize Barrandov Jaromír Soukup oznámil vstup do politiky a vznik…

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače „léčily“ pacienty ještě před 80 lety

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače…

Anémii, letargii, nespavost, migrény, návaly horka, hemeroidy, anorexii, nadýmání, zažívací potíže, podrážděnost…