Mám obavu, že to dopadne následovně, nové mito bude pětistovka s alfím předkem, nová giullieta bude pětistovka L s alfím předkem. Značkový crossover. :-!
Chtěl určitě ještě napsat, že ... místo dvou dobře jezdících a velmi pohledných HB ... jen se bál >:D
Btw jinak má pravdu Crossover Alfu místo MiTa a Giulietty značku nespasí. Navíc jak známe pana účetního, bude si za to chtít účtovat opět až příliš sebevedomou cenu = další hřebíček do rakve Alfy ;-\
Já jsem se díval na evropské prodeje a nenašel jsem Giuliettu mezi 20-ti kompakty vůbec, tak jsem si říkal - co na tom jako funguje?
Ale špatně jsem hledal, ona je v prémiových kompaktech, cca 20tis. ks za pololetí. Což není nic moc, ale je to daleko lepší, než jsem čekal. Takže to ironie být nemusela.
lepší nápad!
Nech nakupujú od VW Polo/Golf a v ITA to môžu iba preznackovať na Alfu.
Spokojnosť na oboch stranách :
VW bude mať Alfu a Serdžo bude predávať .
Alfa si hlavne musí konečne určiť priority, zaradenie na trhu a podľa toho upraviť/doplniť modelovú ponuku. Zatiaľ len prešľapuje na jednom mieste a skúša reakcie zákazníkov, čo je krásne vidieť na predajných výsledkoch napr. Giulie. Ak chcela Alfa Giuliu predávať ako masovku strednej triedy a výrazne vyššiu cenu si ospravedlniť niečím špeciálnym, napr. objektívne špičkovými jazdnými vlastnosťami, ktoré mimochodom 2/3 majiteľov (hlavne majiteliek) tejto triedy vôbec nezaujímajú, môžeme sa baviť o totálnom neúspechu. Absenciu verzie kombi na tomto mieste treba považovať za úplný fail, ktorý ukazuje na neschopnosť manažmentu racionálne uvažovať. Ak sa ale na predaje pozrieme optikou „prémiovej“ triedy, do ktorej sa Giulia tlačí (chce tlačiť), tak predaje na úrovni cca 3500 – 3800 ks za mesiac nie sú žiadnou tragédiou. V niektorých mesiacoch sa dokonca Giulie predalo viac ako Jaguaru XE. Otázka, čo je to vlastne tá „prémia“ a či Giulia do nej naozaj patrí. O tom rozhodnú zákazníci a zatiaľ to vyzerá, že postaviť krásne, technicky vyspelé a špičkovo jazdiace auto je jedna vec, ale dokázať ho predať úplne iná. Za seba hovorím, že najväčším problémom predajov bolo nekonečné odkladanie uvedenia na trh, čo potencionálnych zákazníkov zneistilo, aktuálna absencia verzie kombi, ktorá v tomto segmente tvorí polovicu predajov a samozrejme sebavedomá cena, ktorá bude musieť ísť o cca 3 – 4 000 € dole, inak to bude posledný sedan tejto značky a so Stelviom (ktorého sa napr. za minulý mesiac predalo viac) možno aj posledné modely vôbec. Výroba Coupe, alebo sedanu vyššej strednej triedy je v čase zanedbateľných predajov (hlavne coupe) týchto karosárskych verzií, navyše plne pod kontrolou nemeckej trojky, absolútnym blúznením manažmentu. AR potrebuje silný kaliber v hatchbackoch nižšej strednej triedy, prípadne spomínaný crossover, ktorých predaje „zarobia“ na zvyšok.
Za mě chybí v nabídce Giulie venější verze do fleetů. Prostě benzín cca 120 kw s manuálem za ceníkovku (před povinnou slevou) cca 820 tis. D3 tyhle verze mají a pár lidí z okolí co mají při výběru svého služebáka volnou ruku tohle volí a budgetem na to dosáhne.
Popravdě - na Giulii jsem si dělal zálusk sám, ale diesel prostě nechci a nejlevnější benzín je za 950 tis. Neříkám že za 147 kw a automat je to moc, ale ta částka už je pro mě nedosažitelná..
Taky se mi spousta věcí nelíbí a těch podivných rozhodnutí je celá řada, ale jinak se musí nechat, že i přes to všechno Marchionne dokázal vytáhnout Fiat, Alfu, Maserati a nyní celé FCA do stále se zlepšující křivky. V rámci možností co mají a nabízí je koncern v celkem dobré formě a roste.
Nahradit 2 výborně jezdící (nicméně již zastaralé a zbytečně zatížené nepovedeným desigem světlometů) hatchbacky jedním kompaktním crossoverem je u značky jako AR naprostou sebevraždou. To už je fakt evropští zákazníci vůbec nezajímají?!!
Taky coupé od Giulie je ekonomický nemysl, počet odlišných karosářských dílů od sedanu je obrovský (pravděpodobně by se i mírně zkracoval rozvor), zato prodeje budou minimální. Sportwagon na stejném rozvoru jako sedan vyžaduje mnohem méně investic a přitom má nesrovnatelně větší prodejní potenciál! A taky je životně nutný benzinový dvoulitr s manuální převodovkou, jinak Giulia ztratí svoji tradiční evropskou klientelu, dosavadní majitele 156 a 159! To už se v té centrále AR fakt definitivně zbláznili?l!!!!! 8-s8-s8-s
Já nejsem milovník SUV , ale realita je ta, že ten segment roste. A ti "nadšení řidiči" Alfě zatím moc prodejně nepomáhají. Takže jo - umí(nebo uměli?) krásný auta, ale zatím jim to prodejně moc nešlape. SUV jim může, nebo taky nemusí přivést nové zákazníky.
...přijít s tímto nápadem před 5-ti lety, mohl mít dnes Sergio dostatek kapitálu na hračky typu kupé, barchetta apod.
Samozřejmě, že SUV a crossovery jsou vstupenkou k zisku...k tomu kýženému zisku, zajišťujícímu růst modelového portfolia. Tankuje snad kohokoliv z majitelů Boxsteru, 911 nebo třeba Continentalu (nemyslím Lincoln), že se jejich vývoj financuje z peněz generovaných SUV, SAV a já nevím co ještě?
Ano, pokud k tomuto A bude i správné B, nemám nic proti. :yes: