Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfu Romeo Giulietta čeká lehký facelift, dostane i dvouválcový motor?

Zářijový autosalon ve Frankfurtu by mohl vidět hned dva facelifty Alfy Romeo. Italská značka se chystá vylepšit oba své modely.
Zpět na článek
5. 8. 2013 16:13
5. 8. 2013 16:33
5. 8. 2013 16:50
5. 8. 2013 18:52
5. 8. 2013 17:42
5. 8. 2013 18:09
6. 8. 2013 09:27
5. 8. 2013 16:13
5. 8. 2013 16:45
5. 8. 2013 16:57
5. 8. 2013 17:03
5. 8. 2013 17:06
5. 8. 2013 17:27
5. 8. 2013 20:45
5. 8. 2013 17:05
5. 8. 2013 17:57
5. 8. 2013 18:05
5. 8. 2013 19:17
6. 8. 2013 09:48
6. 8. 2013 13:00
6. 8. 2013 16:37
6. 8. 2013 17:14
6. 8. 2013 17:41
7. 8. 2013 11:35
7. 8. 2013 13:26
5. 8. 2013 17:43
5. 8. 2013 17:35
5. 8. 2013 19:09
5. 8. 2013 19:40
5. 8. 2013 19:52
5. 8. 2013 21:41
6. 8. 2013 09:33
Avatar - Hittman
5. 8. 2013 16:13
Alfa - Fiat
Alfa s Fiatem v zádech nemá šanci na život a úspěch 8-s
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Emel
5. 8. 2013 16:33
Re: Alfa - Fiat
Z čeho tak soudíš? Mně se zdá, že Alfa zatím kráčí správným směrem - je tu povedená Giulietta, slušné MiTo, hodně zajímavá 4C. Chystá se SUV a kabrio - sice na společném základu s MX-5, ale přesto, zřejmě dostatečně svébytný model. Kdybys to napsal o Lancii, tak bych souhlasil, ale Alfa si zatím na nepřízeň Fiatu stěžovat nemůže.
5. 8. 2013 16:38
Re: Alfa - Fiat
Tak tak :yes: Navíc s tou Miatou se není za co stydět ;-) spíše naopak. Například i takový Morgan 3 wheeler má z Miaty převodovku. Alfa na tom není zle byť to podle momentální nabídky tak nevypadá. Taky se víc bojím o Lancii.
Avatar - Hittman
5. 8. 2013 16:44
Re: Alfa - Fiat
Nevim nevim, kdy byla naposledy Alfa v zisku? Mito a Giulietta sice zajímavá auta, ale sráží je cena, dílenské zpracování, atd. Mizerná prodejní síť. Kdo je vlastně pro Alfu konkurence? Golf asi ne, tak prémiovky? Tak k BMW si nečuchne, audi alfu také předčí nehledě na nový A.
5. 8. 2013 16:45
Re: Alfa - Fiat
Dílenské zpracování? Děláš si legraci? >:D
5. 8. 2013 19:54
Re: Alfa - Fiat
Tak to mi fakt nedá se nepřidat:) Dílenské zpracování je opravdu MEGA mizerné a když říkám MEGA myslím tím MEGA :-) Sám jsem majitel Giulietty a opravdu lituji, že jsme si toto auto pořídili - v dobré víře, že Alfa se už konečně musí snažit a přiváží kvalitní model. Ani náhodou, máme najeto 60 tis. a v servisu už jsme byli x krát, věčně nějaké reklamace, vrzání interiéru, zavěšení zadních kol, pískání brzd (prý je to zcela běžné, ne lehké pískání, ale fakt hvízdání, výměna věnce volantu z důvodu vrzání, nefunkční zapínač pásů (indikace a pískání, že nejste připoutaní..) A co mě ještě víc vadí - milion malých drobností v logice a ergonomii, které když používáte každý den, mě neuvěřitelně točí.... Prostě příště to bude Golf a nebo něco na ten způsob ale většího...
Avatar - grifith
5. 8. 2013 20:23
Re: Alfa - Fiat
Takže jsi ten model pohanil až po střechu, ale jsi stále jeho majitelem? To jsi zřejmě asi masochista, co? Nebo to nebude až takové horké? Giuliettu znám opravdu dobře a pokud máš mega mizerné dílenské zpracování, tak buď máš zcela posunutý pojem vnímání tohoto pojmu a tvé předchozí modely byly sedmičkové baworáky, eskové mercedesy apod. a tím pádem lze Giuliettě něco vytknout nebo máš neskutečného smolíčka na kus, poslední možností je tvrzení nepravdy. Každopádně korunu tvému pláči dává lamentování nad drobnostmi v logice a ergonomii. Jak jsi to auto kupoval? Doma z gauče přes net a auto jsi vůbec neviděl a neprojel, jinak by sis sám nemohl tedy vybrat takovej "brak" a za toto si můžeš naliskat tak akorát sám. Vybrat auto není stejně banální jako koupit rohlík, co? >:D
5. 8. 2013 20:35
Re: Alfa - Fiat
Jak tě tak čtu, ty budeš asi další ten z chytráků co všechno byl a všechno zná a přitom ho... zkusil v ři.. byl ... Nebudu ti tady vysvětlovat za jakých okoloností a proč jsme si toto auto vybrali, protože se mi nechce a ani nemám důvod to tady obhajovat, ale rozhodně nejseš schopen, idkyž ty mi jistě řekneš opak, za testovací jízdu ikdyby byla dlouhá 100 km, což by ti asi žádný dealer jen tak nedovolil, zjistit všechny maličkosti a vyzkoušet opravdu všechno za různých podmínek. Já se s tebou opravdu nemám chut dohadovat, takže si klidně tvrď dál to svoje "když ji znáš tak strašně dobře" a přitom jezdíš prosim tě v čem? Já jsem reagoval jen na tvůj výsměšný komentář, že to auto přece nemůže být špatně dílensky zpracované.. Dokazuje to historie, současnost i já jako jeden z majitelů... A jako předchozí auto jsem měl předminulou generaci Mondea, zrovna v těchhle věcech Alfu rozhodně předčilo!
5. 8. 2013 20:41
Re: Alfa - Fiat
To dílenské zpracování o kterém jsem psal bylo samozřejmě ze statického pohledu na showroomu. Slícování dílů perfektní, textura plastů hezká... jednoduše vše působilo dobrým dojmem. Dóle nám píše Renton úplný opak toho co píšeš ty. Nenmám důvod nevěřit ani jednomu z vás, ale jeden z vás nemá nejspíš pravdu a nebo měl jeden štěstí a druhý smůlu. Můžu vědět jaký konkrétní ročník vlastníš a co knkrétně ti na ergonomii vadí.
Testovací jízda je skutečně jen taková seznamovací...
5. 8. 2013 20:53
Re: Alfa - Fiat
Může se stát, s vyloženě špatným kusem, který byl dělán zrovna na konci července v Itálii, to by vše vysvětlovalo... to neříkám.:) Tohle je konkrétně ročník 2010, jestli se nepletu konec roku.. Sám o sobě tvrdím, že jsem perfekcionalista, to je pravda, ale ne v každém autě mám takové výtky jako tady. S tou ergonomií a logikou dám tedy pár příkladů at se o tom případně pohádáme / pobavíme:) .. Zrovna dnes jsem zuřil při nastavení roletky/stínění na čelním skle - má pouze 2 polohy - na skle anebo ohnutá tak, že ti vlastně nestíní, nic mezitím neexistuje (a přitom by stačil jen "tužší" chod aby to drřelo, kde zrovna potřebuješ. Klima - taky záležitost sama pro sebe, jednou při 22 stupních chladí, jindy ne a když se pohybuješ klidně o pár stupnů nahoru, nic se nedeje, je stejné, až když se dostaneš třeba na 27, najednou ti jde horký vzduch. Nemůžeš se spolehnout, že teplota na daný stupeň bude vždy stejná a bude těm stupňům opravdu odpovídat. Pozice za volantem (a to bylo taky v několika testech) je hledáním té správné pozice klidně i na několik jízd ale stále ti přijde, že to není uplně ono. Stěrače - mají pouze myslím 5 chodů, jenomže problém nastává když jedeš rcyhlostí tak od 50-60 km/h rcyhleji, nejlepší je to na dálnici, když mrholí a ty potřebuješ stírat jen občas, tak nastavení mají taková, že při těch vyšších rychlostech má systém svou hlavu a jede rcyhle, tudíž i na nejmenší stupeň to valí jak při průtrži mračen a zachvíli začnou pěkně skřípat stěrače po skle, takže radši stírám "manuálně" když neprší vydatněji.. A tak a tak dál, opravdu jsou to drobnosti, ale fakt mě neskutečně žerou každý den. Ještě třeba jedna maličkost - chceš si připojit telefon k USB a poslouchat je v rádiu - logické by bylo mít USB v loketní opěrce - ne o no je v kastlíku spolujezdce, ze kterého ti samozřejmě trčí krásný drát, pecka.
Avatar - grifith
5. 8. 2013 21:12
Re: Alfa - Fiat
Přesně jak píšu, prostě neschopnost vybrat a vyzkoušet auto před nákupem. 99% toho co píšeš se dá zjistit dokonce v autosalonu u stojícího auta. Přítomnost a umístění USB, poloha za volantem, sluneční roletka. Pokud je takový problém s klimou nebylo by to na reklamaci? A co se týká rychlosti stírání, s tím jsem problém neměl vůbec, ale chápu, že toto je věc čistě individuální... Nezlob se na mě, ale takovej je můj názor.
5. 8. 2013 21:22
Re: Alfa - Fiat
Proč pohádat? No to řešení usb tak má vícero aut a taky jsem tohle řešení nepochopil. Ty stěrače mě překvapují. To i můj starej Renault přizpůsoboval rychlost stírání podle rychlosti jízdy a když se auto zastavilo na semaforech tak ta prodleva stírání už byla hodně velká a stěrače nedřeli nasucho. S pozicí jsem problém neměl ale je fakt že jsem prcek mám 175cm takže většinou sedím na krátko, ale tohle mě nepřísluší hodnotit bo jsem odkojen záchodovým posezem a v Alfě jsem si připadal jak v závodním stroji. Celkově mě to auto moc nadchlo.
To s tou klimou je ale nepříjemný, to už by snad byla lepší i manuální. Taková věc se odhaluje při předváděcí jízdě jen těžko. S tímhle bych je otravoval tak dlouho dokud by nedošlo k nápravě.
Avatar - Renton
5. 8. 2013 21:08
Re: Alfa - Fiat
Ja mam rok vyroby 7/2011, najazdenych 28 000km. Na UK forach sa pisalo, ze Giulietty z prveho roku vyroby mali urcite problemy. Co si pamatam, tak sa lamala hlavica paky, vrzgali operadla (stacilo premazat kolajnicky) a este vrzgali plastove listy na dverach. Co sa ergonomie tyka: zle sa nastavuje operadlo, lebo ruzica je umiestnena vlavo dole, vedla sedaku a ledva sa tam zmesti ruka. Potom ma este napada prepinanie palubneho PC, kde sa da ist len jednym smerom (pri zapnutom tripB to je dost preklikavania). Toto vsetko sa ale da zistit na testovacej jazde a mne to neprislo ako neprekonatelny problem. Minuly mesiac som bol na servisnej prehliadke, ziadne problemy.
Avatar - grifith
5. 8. 2013 20:43
Re: Alfa - Fiat
Tak pokud si auto vybrat prostě neumíš, tak nám to fakt vysvětlovat nemusíš. A pokud mě něco tak vadilo, jak tu popisuješ ty, auto už je dávno z baráku pryč.... Mě nemusíš nijak interpretovat, stejně ti ten rozbor nejde. S Giuliettou nemám najeto jako ty 60 tisíc, ale jen desetinu, ale i tak je to pro zhodnocení popsaných věcí stačí. Jinak jezdím Renaultem Fluence. Jak dokazuje historie špatné dílenské zpracování Giulietty, to asi víš jen ty,nebo taky ješt žiješ v době, kdy i Fiaty hnijí v autosalonu? No nechme tě trápit se v ní, příjemné samotrýznění vinšuju
5. 8. 2013 20:59
Re: Alfa - Fiat
Já to neinterpretuju tobě, tak se prosím uklidni, reaguju jako majitel na to, že to auto po dílenském zpracování není dobré, at už chceš nebo ne, hájit si to můžeš, ale taky ti to nejde. A to, že máš Renault Fluence myslím také leccos vysvětluje, v tom případě je diskuse s tebou opravdu zbytečná, to nemyslím ve zlém, je to holé konstatování.
Avatar - grifith
5. 8. 2013 21:07
Re: Alfa - Fiat
Co to prosím vysvětluje? Abych se poučil >:D
5. 8. 2013 20:37
Re: Alfa - Fiat
A ještě k tomu masochistovi - máš 5 letou záruku a auto, co se ti zprotivilo, koupil si ho jako nové a máš Alfu, kterou at chceš nebo ne, hodně těžko prodáš, resp na tom hodně ztratíš, prodával bys? To bych pak tebe nazval masochistou.. Ještě to nějaký čas vydržím, ale Alfa mi už do pazour rozhodně nesmí.
Avatar - grifith
5. 8. 2013 20:45
Re: Alfa - Fiat
Tomu jednoznačně říkám naprosto chybný postup při výběru vozu a jinak klidně se teda o těch chybách rozepiš, samotného by mě zajímalo, co tě na autě štve? Pokus si kupuješ Alfu, z čistě rozumového hlediska a vždy musíš v našich končinách počítat s horší cenou při prodeji a delší dobou prodeje. Jsi bohužel v česku. :'-(
Avatar - Emel
5. 8. 2013 16:50
Re: Alfa - Fiat
Konkurence pro Giuliettu je jak prémie, tak mainstream... tak to ostatně bylo vždy, Alfa byla a je někde mezi. Jestli MB-A nebo Giulietta je věc názoru, samozřejmě proti AMG nemá Alfa co postavit, ale ve srovnatelných motorizacích má Alfa co nabídnout (a je levnější - jak jsi to myslel s tou cenou?).

Pár Giuliett jsem viděl a u nich bylo dílenské zpracování příkladné - na úrovni Audi, ale efektnější - aspoň co se interiéru týče, ale ani jinak jsem žádné stížnosti neslyšel.
Avatar - Hittman
5. 8. 2013 16:52
Re: Alfa - Fiat
Nechci soudit, ale uvidíme, jak budou vypadat po 200 tis. km.
5. 8. 2013 17:00
Re: Alfa - Fiat
Nechceš soudit? Ale navrchu jsi psal že má Alfa mimo jiné i problém s dílenským zpracováním. Tak bych tě poprosil jestli by to šlo trochu konkrétněji. Kde je ten problém? :-)
5. 8. 2013 16:57
Re: Alfa - Fiat
Já si hověl pár minut ve verzi quadrifoglio a ven se mě nechtělo >:D Pravda je to top, ale nepochybuju, že i základní verze nemá s dílenským zpracováním problém. Hittman nejspíš myslel materiály typu tvrdý plast. To jsem nějak nezkoumal, nejsem gelog abych to zkoumal kladívkem. :-)
Avatar - Renton
5. 8. 2013 17:42
Re: Alfa - Fiat
QV nemam, len tu "zakladnu" verziu :-) Musim povedat, ze interier je spracovany naozaj dobre, jedina vec co vrzga bolo operadlo. Zrejme znamy problem, lebo v servise hned vedeli o co ide a opravili to za 5minut. Co sa plastov tyka, na vsetkych relevantnych miestach su pouzite makcene plasty, zvysok je povedzme lepsi standard. Co u plastov skor ocenujem je to, ze ani po 2 rokoch nevidiet skrabance. Komu vadi plast na palubke, moze ho nahradit lestenym hlinikom (v QV standard a vyzera to nadherne) alebo karbonom ;-)
5. 8. 2013 17:47
Re: Alfa - Fiat
Jsi mimo? Cena Mito od 289 tis. - Giullieta 379 tis. To je srovnatelný se škodovkou. Špatné dílenské zpracování? To si pleteš s Fiatem Uno z osmdesátek. AR je dávno někde jinde. Vyměnil jsem škodárnu za AR a snížili se mi náklady na servis na polovinu a mám hezčí auto. Myslím, že ekonomické problémy a podivná prodejní a produktová strategie automobilky se do kvality aut AR neprojevuje. Další výhoda je, že AR se tady skoro nekradou oproti škodám a vw. AR má konkurenci v neobvyklých autech a značkách jako MINI, Fiat 500, Hyundai Veloster apod. A 200 tis. km s tímto autem opravdu najezdit neplánuju. Giullieta je prostě na povožení i tu rodinu za bábi odveze, ale cihle na barák ti jako golf či oktáva tahat nebude. >:D
5. 8. 2013 18:52
Re: Alfa - Fiat
Veloster? Kristovanoho >:D
Avatar - twistedTSD
5. 8. 2013 22:06
Re: Alfa - Fiat
Mimochodem, zdá se mi, že Giulietta teď cenově nevychází špatně, s Mitem je to horší...
5. 8. 2013 17:42
Re: Alfa - Fiat
Giulietta je povedeným modelem jen pokud vezmeme v potaz nedávnou produkci Alfy. Proti MB A, A3, 1-er, ale i proti Golfu či dokonce Leonu nemá objektivně co nabídnout. Co se týče MiTa, tak to osobně považuji za nejhorší evropské supermini na trhu. Drahé, nekomfortní, s otřesně podtlumeným podvozkem, s horším interiérem než sesterské Punto...to vše zabaleno do nepříliš pohledného kabátku.
Avatar - Emel
5. 8. 2013 18:09
Re: Alfa - Fiat
No s tím já nesouhlasím, pro mě má Giulietta co nabídnout jak proti Golfu, tak proti MB-A nebo A3 nebo BMW 1. Mimo jiné má velmi dobré brzdy, skvělé řízení, velmi působivou kabinu se slušnou možností individualizace... a hlavně, výborně vypadá. Pokud bych měl dnes kupovat hatchback, určitě bych Giuliettu nevynechal z užšího výběru.
Avatar - grifith
5. 8. 2013 20:27
Re: Alfa - Fiat
Naprosto souhlasím. Giulietta je jedním z nejzajímavějších vozů nižší střední třídy i přesto, že věkově již nějaký ten křížek má ;-)
Avatar - Emel
6. 8. 2013 09:27
Re: Alfa - Fiat
Představená byla... kdy, 2010? To jsou 3 roky...
Avatar - Renton
5. 8. 2013 16:13
Facelift
Podla obrazkov to bude asi velmi mierny facelift:

[odkaz]

Ale mal by sa zmenit aj interier, mozno takto:

[odkaz]
(nesiel vlozit priamo link na obrazok, takze link je v prispevku od "Blue Zee" )

Karosarske verzie bohuzial chybaju, aspon to kombi mohli spravit ;-\
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
5. 8. 2013 16:32
Re: Facelift
ja talianov nikdy nepochopim.. idu faceliftovat to co facelift ani nepotrebuje ale ze im chybaju nove modely to im akosi nevadi... nemaju model v strednej ani vyssej strednej triede... v nizsej strednej triede okrem hatchu tiez nemaju nic ziadny kombik .. mito medzi malymi autami je ako trojdverak uz uplne stratene a nezmyselne .... pritom stacilo spravit aj 5 dverovu verziu a predaje mohli byt trojnasobne vyssie... nechapem a nechcem ani pochopit preco sa sami takto nicia.... taliani su nepoucitelni a talianske auto by som si kupil jedine asi pandu alebo f500.... inu znacku ako fiat urcite nie lebo by som sa bal ci neskrachuje.... nerozumiem.. alfa ma krasnu historiu.. vzdy vyrabala pekne modely a dost modelov ale toto co sa deje poslednych par rokov mamma miaaa.... konec.... skocila brera , 159tka, alfa GT, alfa 166, a ja neviem ake dalsie este modely.... a nove nic... nic nove co by nakoplo alfu k zivotu... vzdy je to len o nejakych novyc hfarbach lakoch faceliftoch motoroch a faceliftoch faceliftovanych faceliftov .... asi by mali sefovia autmobilky alfa romeo ist do korei na exkurziu kde by im ukazali ako sa sikovne efektivne rychlo a ucinne dnes robia uspesne auta a aj by im ukazali talianom ake auta vyrabat ( karosarske verzie a triedy ) aby sa vyhli neuspechu.... lebo zjavne taliani nevedia co vyrabat 8-s
Avatar - Emel
5. 8. 2013 16:45
Re: Facelift
Jestli ono není jednodušší faceliftovat než udělat nové auto střední třídy ;-) .

Je lepší dělat věci pomalu a pořádně než šlápnout vedle a pokazit si pověst nějakým nedodělkem. Samozřejmě je škoda nechat současné zákazníky 159 utéct ke konkurenci, vždy je tu riziko že už se nevrátí... ale prostě nová Alfa ve střední třídě, to musí být něco mezi Mazdou a BMW... a to není úplně sranda.

Uvědom si, že tu máme od Alfy 3 nové svébytné modely za posledních 5 let - to není na relativně malosériovou automobilku zase tak špatné...
5. 8. 2013 16:57
Re: Facelift
ano je to uplne tragicke :-) pretoze maloseriova automobilka je preto, ze nema skoro nic na predaj
5. 8. 2013 17:03
Re: Facelift
Rád bych ti připoměl, že jednu dobu jistá automobilka nabízela pouze Fábii a Octavii a kde je dnes? Takže klídek. ;-)
5. 8. 2013 17:27
Re: Facelift
To není ani tak neschopností značky, ale více ekonomickou situací, která dopadla téměř na všechny. I na Škodovku. -22% je nic neříkající číslo. Na ekonomické výsledky je třeba nahlížet více do hloubky. Uvedu příklady:

1. automobilka hodně investovala a navzdory vysokým prodejům se díky masivním investicím propadla například o -10%

2. automobilka do ničeho neinvestovala a díky nízkým prodejům se propadlo o -10%

Tedy čísla jsou stejná, ale znamenají úplně něco jiného. Bohužel pro nás čtenáře zde redaktoři servírují často pouze prázdná čísla, ale nic navíc.
5. 8. 2013 20:45
Re: Facelift
No nevim. U mistniho prodejce Skodovky je na place jeste porad hromada OII RS ktere se dlouho prodavaly lepe nez Rapid + OIII dohromady - az ted se to zacina lamat na stranu novinek.

Na cestach jsem dotedka potkal jen jednu jedinou OIII, zato treba nove Audi A3 maji jen na nasi ulici tri, a taky bileho Leona, nove Golfy a Clio ani nepocitam.

Sam asi z O2 na O3 prechazet nebudu, ledazyby udelali rychle facelift, ona O3 ve verzi Elegance vypada hur nez O2 Ambiente - to nove radio SWING je nehezke, a vubec to v interieru vypada nevalne - treba ty krasne packy z Golfa VII se k matnemu plastu O3 nehodi.
6. 8. 2013 08:01
Re: Facelift
no ja ti nevim. toyota hlasi rekordni prodeje a predpoklada pokoreni hranice 10 milionu a schade s nejlepsi karou vesmiru se propada
Avatar - Emel
5. 8. 2013 17:05
Re: Facelift
Tragická je Lancia, která rezignovala na vlastní auta a lepí znáčky na Chryslery, to nemůže dlouhodobě fungovat... respektive, může to fungovat pouze s vědomím value for money bez ohledu na značku.

Alfa sice nemá moc modelů, ale má pokryté prodejně nejdůležitější segmenty, má konečně i solidní sporťák pro posílení image... takže se není za co stydět.
Avatar - del42sa
5. 8. 2013 17:57
Re: Facelift
za to ale nemůže Lancia jako taková, ale vedení automobilky a to jak to před mistrem Fantozzim tak za něj ;-) Píšeš to jako by si tento úděl vybrala Lancia sama :no:
Avatar - Emel
5. 8. 2013 18:05
Re: Facelift
Tuhle myšlenkovou šarádu jsem nepochopil... vedení Lancie jsou neschopní idioti, ale značka samotná za to nemůže, sama si to nevybrala? Já nějak naivně předpokládal, že za automobilku vždy rozhoduje nějaké vedení a značka samotná, úst nemaje, vlastní rozhodnutí nečiní... ;-)
Avatar - del42sa
5. 8. 2013 19:17
Re: Facelift
myšlenkovou šárádu tady předvádíš akorát ty a nebo účelově hraješ hloupého 8-s

Nejdříve napíšeš, že Lancia si za své postavení může sama ( jako by mohla rozhodovat pouze sama za sebe bez ohledu na ostatní značky koncernu Fiat ) a pak tomu nasadíš korunu prohlášením, že značka jako taková rozhodnutí nečiní..... >:D :yes:

Věřím tomu, že ve vedení Lancie jsou ještě lidé, kterým na značce záleží, bohužel tito lidé (ať mají úmysly sebelepší) nerozhodují o tom, co bude nebo nebude Lancia vyrábět, stejně jako o tom nerozhodují lidé pracující v Alfě Romeo, protože vše má pod palcem kápo Marchionne.

A ten rozhoduje o tom, že Lancia bude jen přelepovaný Chrysler , stejně jako je odpovědný za to, že tu doteď nemáme nástupce 159/166/Brery/Spideru ;-)

PS: tím "vedením automobilky" v předchozím postu nebylo myšleno vedení Lancie, ale vedení celého koncernu Fiat samozřejmě ;-)
Avatar - Emel
6. 8. 2013 09:48
Re: Facelift
Vedení koncernu, to je jiná, s tím částečně souhlasím... jenže ani Marchionne by nepodřízl slepici snášející zlatá vejce. Ale pokud nesnáší ani obyčejná?

Vezmi si paralelu v koncernu VW - Škoda dostává relativně hodně prostoru, rozšiřuje modelovou paletu a tak dále. SEAT byl spíš ten třetí vzadu. Osobně věřím tomu, že za tím nejsou zlí šéfové koncernu, ale šikovní lidé u nás ve Škodovce - tak to funguje ve většině velkých firem, čím více se ti daří, tím více prostoru dostáváš. A naopak.

Jmenuj poslední model Lancie, který si opravdu zasloužil respekt, poslední opravdu dobré auto... jaj, to už je doba.
Avatar - del42sa
6. 8. 2013 13:00
Re: Facelift
Jo jo, šikovní lidé... >:D Když jsou peníze, jde ledacos ;-) Když nejsou, můžou tam být sebešikovnější lidé, ale když ti někdo nad tebou krouhne finance, tak seš nahranej......
Avatar - Emel
6. 8. 2013 16:37
Re: Facelift
Peníze jsou. Pokud dokážeš z každého vloženého milionu vrátit dva, tak se pro tebe ten milion najde. Pokud z každého vloženého milionu vrátíš půl, pak ti někdo ty finance krouhne, dřív nebo později.
Avatar - del42sa
6. 8. 2013 17:14
Re: Facelift
Kdyby to bylo až tak simple, tak dneska Alfa prodává 500 tisíc vozů ročně.
Avatar - Emel
6. 8. 2013 17:41
Re: Facelift
To je právě obráceně. Pokud by Alfa prodávala 500.000 ročně, pak by nebyl problém urychlit vývoj nových modelů. Momentálně se jako nejziskovější část koncernu jeví Chrysler, proto se mu po zásluze dostává největší pozornosti.
Avatar - del42sa
7. 8. 2013 11:35
Re: Facelift
Ježíší Emele 8-s ! Není prodejů bez nových modelů, bludný kruh..... 8-s

Chrysler se prodává protože americký trh už není v současné době postižen krizí narozdíl od toho evropského, nehledě na velké rozdíly v cenách pohonných hmot i samotných automobilů v porovnnání s Evropou.
Avatar - Emel
7. 8. 2013 13:26
Re: Facelift
Není prodejů bez nových modelů, ano. Klíčová otázka ale zní... bylo by prodejů s novými modely? Byly by ty prodeje takové, aby se vývoj těch modelů zaplatil a přineslo to zisky?

Pokud by Lancia měla špičkový tým lidí s jasnou a věrohodnou vizí toho, jak během deseti let dovést automobilku ke zisku a rozkvětu, jistě by pro ně koncern peníze obstaral - je to investice jako každá jiná a rozumný investor holt posuzuje riziko a návratnost.
5. 8. 2013 17:00
Twinair???
Tak mne osobne sa moznost pouzit ako zakladny motor dvojvalec vobec "nenabizi", neviem, kde na to autor prisiel, ci je to podlozene nejakym zdrojom zvnutra, alebo iba prejav vlastnej invencie ci snaha rozpumpovat diskusiu :-)
Osobne by som privital QV s prevodovkou TCT, aj ked by to bola z hladiska celkovych predajov okrajova verzia.
Rozbalit vlákno
3
5. 8. 2013 17:05
Re: Twinair???
S příchodem nového SUV se možná dočkáš obojího. ;-)
5. 8. 2013 17:38
Re: Twinair???
u Giulietty je to na 99% nesmysl.... zas jen naivní pokus o nějaké popíchnutí diskuse.... :*)
5. 8. 2013 17:35
1 do V
to chce jednovalec :-!
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2013 18:33
Facelift nedorazil
Giulietta se mi moc líbí, ovšem až na ty přední světla - nepochopím, jak u auta s takhle extrémně vysokým předkem mohli udělat světla na výšku, čímž tento designérský problém ještě zdůraznili... Očekávál jsem, že při modernizaci ten předek předělají pořádným faceliftem s nízkými širokými lampami, leč nestalo se tak... Škoda!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
5. 8. 2013 18:43
Re: Facelift nedorazil
No jo, to je prostě nový designový jazyk Alfy, se kterým je Alfa sama očividně spokojena, takže ho vidíme i na 4C a velmi pravděpodobně ho uvidíme i na dalších modelech... taky mi přišla zajímavější vizáž 159 nebo 147 se světly na šířku. Ale jak píšeš, i tak se mi Giulietta líbí :-)
5. 8. 2013 20:52
Re: Facelift nedorazil
Jo jo, jak jsem vide titulek clanku hned jsem doufal ze udelaji novy nabrouseny predek (ten soucasny je fakt jak teleci hlava) a kde nic tu nic. A prevodovka (hlavne delka radicky) a'la Mazda/Honda by se taky hodila at se to taky ridi "sportovne"
5. 8. 2013 18:58
Re: Facelift nedorazil
Je to vždy o detailech a úhlu podledu.

Někdy stačí málo [odkaz]
a někdy chybí moc ;-) [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2013 19:36
Re: Facelift nedorazil
to jsem asi nepochopil... promiň.
:-(
5. 8. 2013 22:32
Re: Facelift nedorazil
Giulietta potřebuje hlavně pořádná kola a ideálně i nějaké to "závodní" pozlátko. Pak se z vykulené baculky stane krásná sportovkyně. Člověka ani nenapadne, že by tam světla byla nějak nepatřičně.
To je ale problém většiny dnešních aut...
5. 8. 2013 21:35
Re: Facelift nedorazil
Presne tak. Tie svetla su katastrofa! Propomina mi to placuceho klauna. Co za antidizajnerskeho "taliana" to vobec napadlo a aki hotentoti to nakoniec schvalili?! Toto predsa nemoze ziadny vytvarne citiaci clovek spachat ani nahodou.
Avatar - Deathstar
5. 8. 2013 19:09
Alfa
Za mě dělá Alfa moc hezká,průměrně kvalitní,jízdně velmi dobrá a celkem dost nepraktická auta,pro tu "svoji" cílovou skupinu zákazníků.Do srovnání s ostatními modely to zapadá obtížně,Alfa je buď chceš nebo nech být.

MiTo-trochu předražené,trochu drncavé,ovšem zcela subjektivně krásná extravagantnější verze Fiatu Punto.nejlepší volba asi 0.9 twin air

Giuletta-slušně jezdící,velmi hezký hatchback, na velikost auta málo prostoru uvnitř,originální interier.nejlepší volba 1.4Tb 170k

4C-designová hračka,myslím,že to nebude motoricky a podvozkově taková bomba jak slibovali,ale ten vzhled!!

ještě poměrně aktuální 159-těžké,málo místa,opět skvělý vzhled hlavně kombíku,dobrá jízda.nejlepší verze-2.0JTDm 170k. Benzíny nedávaly tu váhu v 159tce nejhorší byl žravý a poměrně líný V6 4x4

Tak já vidím,Alfy.Podle mě má značka potenciál,ale musí se s ní a novými směry opatrně.
AR bude vždy něco ne-mainstreamového.:)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
5. 8. 2013 19:40
Re: Alfa
Hlavně to neuspěchat !! ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2013 19:35
klídek...
Giulieta je super auto... a právě v ní bude ten dvouválec dávat smysl!
Je to charakterní točivý motor... takže v Puntu je čtyřválec 1.2 s momentem dosupným už při zvýšeném volnoběhu lepší... do červené Giuliety bude tenhle motor mazec!
A jsem si jistej, že bude výkonější, než je v 500...
;-)
Rozbalit vlákno
5
5. 8. 2013 19:52
Re: klídek...
To myslíš fakt vážně? >:D Alfu Romeo s dvuválcem 8-s 8-s 8-s To je přece naprosto nepřijatelné. Ještě tak do Fiatu 500 (vzhledem k tradici),ale do Alfy nikdy a do Giulietty už vůbec ne. Pane bože, už jen ty vibrace a ten zvuk! To je přece úplně prznění značky. Alfa musí mít minimálně 4 válce, to není Fiat! Kdo tohle nechápe, Alfu si asi nekoupí, neboť to není Alfista :-!
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2013 20:13
Re: klídek...
myslíš?
To mě mrzí.. že ani po 10 Alfách a asi 800tis km v nich se nemůžu považovat za Alfistu...
;-)
Chce to jen být dříve narozený!
Ten dvouválec evokuje velmi věrně zvuk a vlastně i chování ortodoxních boxerů... Alfasuda jsem neměl, ale 33 postupně tři a všechny byly SUPER!
I když jedna byla diesel... a Sprint s boxerem 1.7? Úplnej nářez!
Na úrovni milování...
;-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2013 20:14
Re: klídek...
až jsem se nostalgicky zasnil... kdo někdy slyšel vytočenýho boxera, ví o čem mluvím...
:-!
5. 8. 2013 21:41
Re: klídek...
Tak to mě opravdu překvapuje, že po "10 alfách" by jsi akceptoval jednáctou s dvouválcem pod kapotou. Nic proti alfáckému boxeru, ale Twin Air je úplně jiný šálek čaje, - 2 válce jsou prostě zase jen 2 válce.... Nikomu to nevnucuji, ale pro mě je to v jakémkoliv autě nižší střední třídy naprostá zhovadilost, natož pak v Alfě. Ale svůj názor tu nechci nikomu vnucovat, jen jsem si ho dovolil zde prezentovat, protože informace o tom, že by TwinAir mohla dostat i Giu mě prostě zvedla ze židle ;-\ Stejně si ale myslím, že se tak nestane, protože by to mohlo ohrozuit image tohoto modelu. Ono už i v MiTu je to dost silné kafe...
Avatar - Emel
6. 8. 2013 09:33
Re: klídek...
Nemyslím, pro auto pozicované jako Giulietta vidím jako rozumné minimum tu 1.4T. Přestože má 0.9 stejný výkon, myslím, že dynamicky bude i za základní 1.4T zaostávat. Do Mita dejme tomu...
5. 8. 2013 21:51
těžká doba pro Alfu...
nemyslím si, že by za špatným prodejem Alf stála mizerná kvalita, ty auta jsou srovnatelná s čímkoliv jiným prodávaným v Evropě. Alfa 4C se mi moc libí, ale nejspíš bude pro běžného člověka dost nedostupná. Já sám mám doma jednu Alfu a jeden koncern. Alfu mám třetí a tu poslední už přes 5let a tak dlouho jsem ještě žádné jiné auto neměl a že jsem jich měl už víc jak 30. Alfy vždycky byly trošku jiné, ale v současnosti to jsou auta, které jsou velice podobná těm ostatním - zejména použitou technikou a to je asi největší problém, nedokáží krom vzhledu nabídnout o moc víc než ostatní evropské značky, za tu cenu nedokáží nabídnout tu zábavu co dříve. Snad se jim podaří udělat nějakou tu zadakolku s motorem alespoň V6 - to by si svého kupce určitě našlo. Občas slyším nějakou tu špatnou zkušenost s Alfou, ale mizerné kusy se najdou u všech značek, já tu zkušenost nemám a jestli mám, tak to nebyla Alfa. Osobně si myslím, že facelift nic moc nezmění, ty auta jsou hezká, ale protože rád jezdím na srazy na kterých je vždycky většinou přes 100 Alf, tak Giulietty a Mi-ta jaksi chybí, když se tam náhodou nějaké objeví, tak to nikoho moc nezajímá, zájem Alfistů končí Brerou, obdivují se především všechny staré Alfácké V6tky, tak že dokud Alfa nezačne vyrábět auta, která zaujmou lidi, co si je dříve kupovali, tak to nevidím dobře, bohužel to je ale i dobou, díky emisním normám si už nemůže kupovat taková auta, co se nám líbí i nečím jiným než vzhledem a tak si kupujeme auta co nejmíň žerou a mají nejdelší záruku :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
6. 8. 2013 09:42
Re: těžká doba pro Alfu...
Současné Alfy pořád nejezdí špatně, Giulietta je jízdně velmi dobrá. Krom designu dokážou nabídnout i hezký interiér - zase mluvím o Giuliettě, tam se člověk na první posazení cítí výjimečně, mnohem víc než třeba v GTI, přitom to není taková opičárna jako ST.

V6 zadokolka... kolik takové auto může stát? Minimálně mega, jako 370Z, ale spíš víc. To ti nestačí 4C? Dostupnější varianta by snad mohl být klon MX-5, s 1.75TBi...

Alfy jako zadokolky, to už je poměrně dávná minulost. Nevím jestli ta přízeň Alfistů není trošku sentimentální, takové těšení se z mýtů o tom, jak kdysi mohli vyprášit kožich BMW. Osobně třeba Breru za příliš povedené auto nepovažuju... zejména kvůli hmotnosti na úrovni 159.
6. 8. 2013 19:49
Re: těžká doba pro Alfu...
Když se mi poštěstí našetřit alespoň 1,5 mega na nový auto, tak za současné situace skončím u BMW nebo Mercedesu, protože High-tech 4C si stejně nebudu moci dovolit. To auto je stvořené vyloženě jenom pro zábavu a je stavěno tak, aby bylo co nejlehčí. To je sice fajn, ale to bych musel nejdříve našetřit těch 1,5 mega 2x, protože kdo si dneska může dovolit mít jedno auto pro rodinu a jedno na zábavu? Já to teda tak mám, ale přeci jen se pohybuju v jiných částkách a ani to nemám čistě rozdělené zábava - rodina, prostě do práce, v dešti, v zimě a po městě jezdím Golfem, když jedu dál než 50km, tak jedu Alfou, protože i když je GTA hodně ostrý, tak má pořád hodně z toho GT a na dálkové cestování je neskutečně příjemné a má i kufr a plnohodnotné sedačky vzadu. 156tka sice nebyla co se týče kufru největší, měl jsem sedana i sportwagona a nikdy jsem neměl s prostorem problém a i do sedana jsem dal v pohodě kočárek. Byla to sice už předokolka, ale pořád lehké a zábavné auto. 159 byla sice dokonalejší, asi i kvalitnější, ale těžká, bez cuore sportivo motorů. Několikrát se v diskuzi objevilo o nadváze 159tky, ale ona byla vlastně jenom stejně těžká a nezábavná jako všechny ostatní auta, nebyla špatná, ale stejná, jedna z mnoha a stejně na tom je i Giulietta. Měl jsem možnost otestovat Giulietta QV - o 10koní méně než má 147 GTA, nebylo sice špatné svezení, ale je to podobné jako v Glolfu GTI nebo Focusu, nic co by mě hnalo adrenalin do žil. Proto říkám - zadokolka s pořádným motorem - sedan, kombi, k tomu nějaký ten dvoumístný Spider a 4C- taková auta Alfa v minulosti dělala - s předokolkou, el. diferákem a el. servem a malým turbomotorem díru do světa neudělají - to dneska dělají všichni - krom BMW a Mercedesu a těm se vcelku daří.