Aliance Renault-Nissan loni prodala 6,1 milionu vozů
Francouzsko japonské uskupení Renault-Nissan v loňském roce po celém světě prodalo 6 085 058 vozů. Meziročně tak došlo k téměř neznatelnému poklesu o 0,09 %. Většímu poklesu zabránilo rozšíření statistik o prodeje značky Lada. Automobilka Renault v roce 2009 prodala 2 309 188 vozidel, japonský Nissan 3 358 413 vozů. Meziročně to znamenalo pokles prodeje o 3,1 %, resp. o 9,4 %.
Dílčí informace o prodeji vozidel značky Renault v loňském roce jsme již přinesli v článku Renault oznámil pokles prodeje v roce 2009 o 3,1 %, zlepšení nečeká. Co se jednotlivých trhů týká, dokázal Renault v západní Evropě v loňském roce zvýšit své prodeje o 2,7 % na 1 445 879 automobilů, Nissanu vzrostly na uvedeném trhu prodeje o 0,4 % na 382 438 vozů. Ve střední a východní Evropě naopak obě automobilky vykázaly značný propad prodeje. Prodeje skupiny Renault klesly v tomto regionu o 19,9 % na 404 417 vozidel, Nissanu pak o 49,1 % na 107 048 vozů. Nissan ztrácel i na domácím japonském trhu, na němž loni prodal o 11,6 % vozů méně. V USA pak klesly prodeje vozů Nissan o 17,9 % na 599 396 automobilů.
Oběma automobilkám se naopak dařilo v Asii, kde Renault zvýšil prodeje o 16,3 % na 156 462 vozidel, Nissan pak o 25 %na 949 646 jednotek. V Číně vzrostly prodeje Nissanu o 38,7 %. Hlavní zásluhu na tom měl vlajkový model Teana s nárůstem prodeje o 149,2 %.