Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Allivision09: Soutěž pro mladé designéry má vítěze

Soutěž vypsala společnost Allivictus s.r.o. Česká republika a časopis AutoDesign&Styling. Auto.cz bylo mediálním partnerem soutěže.
Zpět na článek
20. 11. 2009 12:43
20. 11. 2009 12:48
20. 11. 2009 13:11
20. 11. 2009 15:10
20. 11. 2009 15:31
20. 11. 2009 16:45
20. 11. 2009 16:51
20. 11. 2009 19:25
20. 11. 2009 20:57
21. 11. 2009 16:33
20. 11. 2009 15:33
24. 11. 2009 00:04
neregistrovaný "veet"
24. 11. 2009 07:11
24. 11. 2009 10:17
neregistrovaný "veet"
25. 11. 2009 19:49
20. 11. 2009 17:12
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 17:29
20. 11. 2009 19:33
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 20:14
20. 11. 2009 20:54
20. 11. 2009 21:02
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 16:40
20. 11. 2009 21:01
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 16:39
20. 11. 2009 19:35
20. 11. 2009 21:02
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 16:38
21. 11. 2009 17:27
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 21:39
20. 11. 2009 15:21
20. 11. 2009 17:22
20. 11. 2009 17:42
20. 11. 2009 19:27
20. 11. 2009 22:15
20. 11. 2009 21:09
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 22:10
21. 11. 2009 10:15
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 17:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 11. 2009 21:10
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 23:19
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 11. 2009 10:13
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 16:36
21. 11. 2009 17:27
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 21:33
21. 11. 2009 23:32
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 11. 2009 20:10
21. 11. 2009 20:29
21. 11. 2009 20:30
21. 11. 2009 23:04
22. 11. 2009 23:14
22. 11. 2009 18:41
22. 11. 2009 13:53
neregistrovaný "veena"
22. 11. 2009 22:17
neregistrovaný "nextrom"
22. 11. 2009 23:15
23. 11. 2009 07:02
23. 11. 2009 21:51
neregistrovaný "nextrom"
23. 11. 2009 22:33
23. 11. 2009 10:19
neregistrovaný "kamil322"
20. 11. 2009 12:43
Bože...
Keď nás v budúcnosti má čakať toto...
Všetky tieto prapodivné výtvory sa na autá podobajú jedine tým, že majú nejaké kolesá a dá sa (snáď) do nich sadnúť.
Inak je to všetko do radu číra fantázia bez akéhokoľvek zmyslu a reálneho podkladu, česť výnimkám. Ako vidno, do takejto súťže často možno prísť s čímkoľvek, bez ohľadu na zadanie, a bez ohľadu na to, či je vôbec možné, aby niečo také reálne existovalo a mohlo fungovať, hoci v budúcnosti. Zdá sa, že dôraz na rendering a prezentáciu vysoko prevyšuje skutočnú invenciu a nápady, ešte raz poďakovanie tým, ktorí do toho vložili naozaj veľa. Ale z väčšiny návrhov som buď rozčarovaný, alebo zhrozený. ;-\
Rozbalit vlákno
29
20. 11. 2009 12:48
Re: Bože...
:yes: :yes: :yes:
20. 11. 2009 13:11
Re: Bože...
Nuž, vďaka za názor... Robíme čo sa dá, ale keď sa to ľuďom nepáči, tak to zrejme robíme zle. Neviem či už niekto z vás kritikov skúšal prísť s niečím prevratným, ale nie je to také jednoduché. Každý z nás študentov vie nakresliť pekné auto, ale naša (snáď) budúca práca bude spočívať v niečom inom - v predpovedaní budúcnosti a udávaní trendov, ktoré samozrejme nemusia byť hneď dobre prijaté...
20. 11. 2009 15:10
Re: Bože...
Nejde o to prísť s niečím prevratným. Stačí prísť s niečím zaujímavým, ale aby to malo aj nejaký zmysel a bolo to aspoň trochu reálne. Pretože toto je zväčša len umenie pre umenie, často púha utópia bez náznaku šance hoci len čiastkovej realizácie, a niekedy - povedzme si to úprimne - aj bez aspoň základnej znalosti fyziky. Materiály sú ďalšia kapitola, ale budiž, tuná bola práve v tomto smere úplná voľnosť, hoci si myslím, že aj v tomto smere sa dá predpokladať, čo asi bude niekedy možné, a čo nie.
Výhodou vás študentov je, že nie ste viazaní podmienkami z praxe - čo ale po škole môže byť nevýhodou. Predpovedanie budúcnosti a udávanie trendov je nádherná a lákavá vízia - po ktorej často nasleduje tvrdý pád. V praxi má človek-hoc na špičkovom poste dizajnéra v špičkovej firme-zviazané ruky, a ver mi, že pevne. Svet je dnes taký, že vízie a udávanie trendov je málokto ochotný financovať, a je nutné uspokojiť sa s podstatne obyčajnejšími cieľmi.
Aby si ma nepochopil zle - gratulujem k úspechu, bezpochyby Tvoj model patrí k tým lepším v tejto súťaži, a aspoň sa vcelku držíš jej zadania. Kritika je smerovaná viac k celkovému obsahu súťaže, aj iných súťaží, proste ten trend "unreal" sa mi nepáči, nedáva mi žiadny zmysel. Pretože automobilový dizajn, resp. všeobecnejšie priemyselný dizajn je práve o realite, o praktickom použití.
K Tvojmu modelu - vozítko, ktoré by z vhodného kompozitu mohlo byť zaujímavým ako kvázi bicykel na 4 kolesách, vyhliadkové vozidielko do prírodných parkov, kúpeľných miest, safari a tak podobne. Pekný výber tvarov aj farieb. Ak by to mal byť elektromobil, narážam na problémy - príliš neriešiš umiestnenie pohonu, riadiacej jednotky a akumulátorov. V prípade prevádzky po verejných komunikáciách neriešiš ochranu pasažiera pred poveternostnými podmienkami, či aktívnu alebo pasívnu bezpečnosť. Nevidím náznak pruženia kolies či vedenia náprav, žiadne osvetlenie...proste hračička.
Suma sumárum - jediná, pre mňa podstatná výtka smeruje k tomu, že tieto návrhy sú príliš ďaleko od akejkoľvek reality, alebo s ňou dokonca nemajú nič spoločného. Ako cvičenie či vízie o.k., beriem, nevidím v tom však okrem vizuálneho zážitku nijaký hlbší zmysel. ;-)
20. 11. 2009 15:31
Re: Bože...
Presne, to bylo prvni, co me take napadlo: Cim je ten elektromotor asi napajen? Zadne misto na baterie, zadne slunecni kolektory ... mozna ze pod sedlem je jaderny reaktor :-)
No a ta pestirna travky (2.misto), to je fakt ulet >:D
20. 11. 2009 16:45
Re: Bože...
Hmm, ani neviem kde začať. Myslím si, že sme tu narazili na jeden veľký problém výchovy dizajnérov, a to ten, že sú počas štúdia príliš málo konfrontovaní so skutočnými potencionálnymi zákazníkmi, teda s vami všetkými. Iné je, keď svoj projekt prezentujem svojmu učiteľovi, ktorý je svojím spôsobom tiež trochu uletený a nadšene súhlasí s každou aj najmenej reálnou víziou, a iné keď sa bavím s niekým, kto pochádza z "reálneho" sveta a za svoje peniaze chce maximum pohodlia, praktickosti a štýlu.
Čo sa týka komunikácie s reálymi zamestnávateľmi, tá je v mojom ateliéri na vysokej úrovni (nie je tomu tak na všetkých školách, bohužiaľ). Za posledných 10 rokov sme spolupracovali s mnohými atomobilkami svetového mena, spomeniem napr. BMW, Mercedes, VW, Ford, Audi... a mnohých študentov zobrali na študijné stáže, niekoľko (a nie málo) dostalo aj prácu, dokonca sú dnes na vysokých pozíciách (Jozef Kabáň). Takže kontakt máme, povedal by som, nadštandardný. Veľa tiež závisí od témy, ktorá bola v tomto prípade dosť voľná a preto nečudo, že niektorí sa nechali možno až moc uniesť fantáziou...
Čo sa týka môjho návrhu, so spomenutými výtkami súhlasím, som si ich vedomý a pri prípadnej realizácii by som musel všetko prerobiť do takej miery, že by sa to na pôvodný koncept možno ani nepodobalo. Dôležitá je tu hlavná myšlienka malého human powered vozidla.
Btw, vďaka za gratuláciu ;-)
Avatar - T613
20. 11. 2009 16:51
Re: Bože...
a to je právě to, co mi konzumenti nechápeme. Vyhraje to něco, o čem se ví, že to nebude fungovat. Umění pro umění.
20. 11. 2009 19:25
Re: Bože...
VŠVU? Docent Klein? Ale to sa pýtam len zo zvedavosti. ;-)

Zabudol si na jednu vec, na ktorú mimochodom zabúdajú mnohí umelci - tou verejnosťou a tým zákazníkom si aj Ty sám. Navrhuješ zásadne to, čo by si bol schopný a ochotný používať, čo by plnilo Tvoje predstavy? Skús svoje riešenia komunikovať sám so sebou - síce to trošičku zaváňa schizofréniou, ale je to užitočné. Neoddeľuj sa od "potenciálnych zákazníkov", pretože s takým odstupom nemáš šancu im dokonale porozumieť.

Čo sa mňa týka, zastávam názor (a zastáva ho aj plno odborníkov z fachu), že dobrý dizajnér musí byť najprv technikom. Aby nebol iba umelcom, je potrebné, aby poznal technické a konštrukčné riešenia a uzly, aby poznal materiály, ich použitie, aby poznal technológie, mal by ovládať aspoň približne technické podmienky stavby vozidiel, a mal by, samozrejme, byť aj používateľom vecí, ktoré chce navrhovať, aby poznal všetky atribúty praktického použitia. Mať predstavivosť, dobrú fantáziu, bohaté nápady a šikovné ruky, to je super základ - ale iba základ. CHce toproste viac. Tak sa drž.

;-) :yes:
20. 11. 2009 20:57
Re: Bože...
Áno, môj pedagóg je naozaj Doc. Klein...
Súhlasím s názorom, že by som ako dizajnér mal poznať aj technickú stránku veci. Btw, nikdy som netvrdil opak. Len som povedal, že to nikdy nebude hlavnou náplňou mojej práce. Snáď vás môj nový projekt, na ktorom práve pracujem, presvedčí ;-) , dosť v ňom kladiem dôraz na konštrukciu náprav a nosného rámu, ktorý je základným kameňom celého konceptu. Potom sa to pokúsim niekde zverejniť, snáď to bude mať úspech :-)
21. 11. 2009 16:33
Re: Bože...
Zverejni to aj tu, auto.cz má na to rubriku ;-)
20. 11. 2009 15:33
Re: Bože...
Problém je v tristní ergonomii značného množství designů.

Ad: Výherce, nedovedu si představit, jak bych se do něčeho takového poskládal. Kola? Po něčem tak kostrbatém se dá jezdit? Co valivý odpor? Ano, vypadá to coooooooool, ale využitelnost? Mrzká. :no:

Ad druhé místo: Lehat si do přepravního prostředku? Vždyď je to proti přírodním zákonům! Nemyslitelné. Ale opět výhra, vypadá to děsně kchůl, tak bude chlapec oceněn. :no:

Ad třetí místo: Tohle cením, má to hlavu i patu, využitelnost, realizovatelnost. To je pro mne výherce.
:-! :yes:
neregistrovaný "veet"
24. 11. 2009 00:04
Re: Bože...
Zdravím Vás,
dovolil bych si Vám oponovat s kritikou na první a druhý návrch. Jsem autorem třetího návrhu, který pasujete do role vítěze- zač Vám samozřejmě děkuji, ale rád bych přidal svůj názor, že oba dva projekty na prvním a druhém místě mají své umístění vybojované a zasloužené.

Stěžovat si u vítězného projektu na dezen pneumatik... :-) a u druhého na ležící polohu. Dle mě je škoda se na projekty dívat až tak detailně. Všichni umístění jsme studenty automobilového designu a projektem řešíme určitý koncept-vizi která reaguje na zadání. Proto si zkusme v globálu odpovědět zda a jak projekt na první, druhém i třetím místě splňují a řeší zadání soutěže...„Ideas for a Better World“
děkuji ;-)
24. 11. 2009 07:11
Re: Bože...
Jednoznačne. Zadanie bolo natoľko voľné, že by mu vyhovelo prakticky čokoľvek kolesami. ;-)
Tu je skôr kritika toho, že sa produkuje len "umenie pre umenie", riešenia nie s možnosťou realizácie v hoci vzdialenejšej budúcnosti, ale i riešenia nerealizovateľné absolútne. Myslím, hoci tiež najviac preferujem praktickú využiteľnosť nápadu, že jossalito to trochu prehnal, nejde o pojazdné modely, ktoré by mali predvádzať svoje schopnosti v praxi.

Problém vidím skôr v celkovom smerovaní dizajnu a výchove dizajnérov, dokážete stvoriť množstvo nádherných vecí - ale najčastejšie úplne unreal. Čiže štúdie nádherné, ale do výroby sa nakoniec dostávajú takí "majstri elegancie", ako napríklad VW Fox. A to iste uznáš, že z pohľadu dizajnu je to auto na skutočne úbohej úrovni.

Chcelo by to aj niečo praktickejšie a reálnejšie. A publikovať to hoci tu na auto.cz. Pod článkom je vždy možnosť na diskusiu, vypočuť si chvály aj kritiky, myslím, že to tvorcovi môže dať veľa, takýto priamy kontakt s verejnosťou. Čo myslíš?
neregistrovaný "veet"
24. 11. 2009 10:17
Re: Bože...
Naprosto s tebou souhlasím. Samozřejmě jedna věc je názor poroty a naprosto druhá je názor ať už odborné či neodborné veřejnosti, kde se nám designerúm perfektně zrcadlí nakolik byly pochopeny naše myšlenky, vize atd...

Chápu kam směřuješ se slovy, že by to chtělo něco realnějšího, praktičtějšího... Spousta designéru, nejen u nás na atelieru, pracuje na konvenčnějších projektech pro automobilky. Kdy jsou zadání a výsledky podstatně realnější a funkčnější. A právě tyhle soutěže nám dovolují popustit uzdy našeho myšlení a vyzkoušet něco nového, neotřelého, provokujícího.. ;-)

Pokud se však vrátím zpět k realnějším a funkčnějším projektúm, asi pochopíš, že právě tyhle projekty není možné zveřejňovat, nakolik jsou zpracovávané pro automobilky..
25. 11. 2009 19:49
Re: Bože...
To po Tebe ani nežiadam, ale určite má každý z vás v hlave nejaké auto, na ktoré vám zadanie nikto nedal... ;-)
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 17:12
Re: Bože...
Pán Danko, som poctený tým, že Vám môžem napísať svoju otázku. Môžete mi odpovedať na jedno, prosím Vás, a ešte sa sem zajtra vrátiť, keďže asi budem ešte otázku.
Čo je na Vašom aute také, že splňuje myšlienku: Ideas for a better life, čo znamená: myšlienky pre lepší život. V čom je podľa Vás Vaše auto také, že je pre lepší život.
Ďakujem
20. 11. 2009 17:29
Re: Bože...
Médiá to trošku pomotali, pretože pôvodné zadanie bolo podané trochu inak - Ideas for a "better" world, teda myslené ironicky. Je to téma, ktorá priamo reaguje na problém krízy a ja som sa snažil spraviť niečo, čo bude dostupné naozaj pre každého - tak ako bicykel, len posunuté kúsok ďalej. Preto tá inšpirácia velocipedmi...
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 19:33
Re: Bože...
Pán Danko, ale ak by to bolo ironicky myslené, tak by to nemalo byť dobré auto. Aspoň ja takto chápem to čo ste povedali.
20. 11. 2009 20:14
Re: Bože...
Stále sa nechápeme. Téma nie je celá myslená ironicky, len slovo "lepší" v spojení lepší svet... teda svet v ktorom budú ľudia musieť šetriť každú korunu a to sa musí odraziť aj na cene automobilov a aj na celom prístupe ku navrhovaniu dopravných prostriedkov. A ja som sa snažil predstaviť jednu cestu takéhoto znižovania ceny výroby, prevádzkových nákladov a pod...
20. 11. 2009 20:54
Re: Bože...
Ber 507 s rezervou. Má iné chápanie ako by si čakal... >:-[]
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 21:02
Re: Bože...
Ak dovolíš, nemusíš za mňa tlmočiť, dobre.
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 21:01
Re: Bože...
Aha, už sa rozumieme. Nehnevajte sa, pán Danko, ale k Vášmu návrhu mám jednu poznámku. Nie je nijaké umenie urobiť auto, u ktorého sa komfort končí tým, že v ňom sedíte a ovládate ho páčkou a je poháňané aj ľudskou silou a nemá vlastne ani karosériu.Váš návrh mi pripomína nejaký kabriolet, u ktorého zostal len rám, nápravy, kolesá, volant, sedadlo a nejaký elektromotor, pričom auto musím poháňať ešte aj pedálmi. Váš návrh sa líši len tým, že má "karosériu". Že má nejaký dizajn. Myslím si, že je určite väčšie umenie urobiť auto, ktoré bude mať nejakú karosériu, komfort, aspoň svetlá, keď už nie iný bezpečnostnú výbavu a bude automobilom. Ono totiž, u auta ide o to, že netreba nijakú silu ani koňa, ani človeka. To odlíšilo prvé autá od kočiarov. Vaše auto je hybrid. (Ale nie ten, aký poznáme, čo je napoly v budúcnosti, keďže je poháňané elektrinou, ale stále aj spaľovacím motorom), ale taký, čo sa vracia do minulosti, do doby kočiarov. Vám to tak nepripadá?
21. 11. 2009 16:39
Re: Bože...
Tak sa ukáž, čo si vymyslel a navrhol ty...
20. 11. 2009 19:35
Re: Bože...
Vida, aká príkladná slušnosť, keď niečo chceš. Ale chce to ešte vylepšiť skladbu vety, prečítaj si ešte raz tú druhú v poradí. ;-)
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 21:02
Re: Bože...
Môžeš mi napísať nejaký argument, k tomu čo si včera písal na moje príspevky. Zatiaľ som čítal len hlúposti o bombách atď..
21. 11. 2009 16:38
Re: Bože...
Ja nemám kvôli čomu argumentovať, zatiaľ si nič pozitívne hodné povšimnutia nenapísal.
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 17:27
Re: Bože...
Protirečíš si.
20.11. 19:35Autor: Klaudius
Vida, aká príkladná slušnosť, keď niečo chceš. A
21. 11. 2009 21:39
Re: Bože...
A to bol akože argument? To som sa iba pousmial, koľko tvárí môže mať jeden človek...
Ak niečo chceš, si kulantnosť sama, inokedy si sprostý jak najposlednejší úbožiak. Pýtam sa, prečo?
20. 11. 2009 17:22
Bože...
Ja totiž nie som konštruktér a ani nikdy nebudem, hoci sa snažím pochopiť ako auto funguje a nezanedbávam technické predmety. Lenže moja úloha v automobilke nikdy nebude navrhovať technické riešenie, iba zaobaliť niečo, čo vymyslia konštruktéri, do estetickejšieho kabáta. Takže technické výkresy od nás čakať nemôžete...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
20. 11. 2009 17:42
Re: Bože...
tvůj koncept se mi líbí, a rozhodně po tobě nechci technické výkresy. Pouze nechápu jak můžeš navrhovat elektromobil a nikde ani nenaznačit umístění baterií.
V každém případě přeji co nejvíce, do praxe přijatých, designů :yes:
20. 11. 2009 19:27
Re: Bože...
Býva to aj trošičku inak - totiž že konštruktéri sa budú musieť vojsť do Tvojho dizajnového návrhu. Čo vyžaduje vedomosti z konštrukcie, technika, aj strojáriny vôbec. Plne odporúčam venovať sa aj štúdiu v tmto smere. Určite sa to vyplatí.

Mimochodom, máš SZ.
20. 11. 2009 22:15
Re: Bože...
Ok, s tým môžem len súhlasiť... my vlastne v škole aj máme povinné predmety na túto tému, len to neberieme do takej hĺbky ako napr. technici z STU...
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 21:09
Re: Bože...
Pán Danko(teraz reagujem iba na tento príspevok, nejdem do kontextu v tejto diskusii), máte pravdu. Dizajnér, nech si robí svoju prácu a konštruktér, nech si láskavo robí svoju robotu. S tým s Vami súhlasím. No to Vás neospravedlňuje, aby ste urobili niečo, čo je absolútne, ale absolútne nepraktické a nedali do návrhu ani len štipku konštruktérstva. Auto nie je socha, vy ste teraz robili auto ako celok, nie len ho zaobalili a preto musíte byť aj z tej štipky konštruktér. Nemôžete urobiť hocijakú hlúposť. Naviac, prejavili ste sa ako konštruktér, keď ste prišli s tým návrhom, že totiž urobme z auta hybrid medzi bicyklom a automobilom. Zamyslite sa, prosím Vás, nad tým.
20. 11. 2009 22:10
Re: Bože...
Tu si treba trocha urovnať pojmy... to že som nejakým spôsobom zakomponoval do svojej práce tlmenie a brzdy ešte zo mňa konštruktéra nerobí. Tým sa stanem, až budem vedieť všetko presne matematicky vyjadriť a odôvodniť, keď budem vedieť vypočítať potrebné sily a pod..
Ono, každý dizajnér sa musí trošku hrať na konštruktéra, veď aj pôvodný význam slova dizajnér bolo "návrhár" - človek, ktorý niečo navrhoval, teda riešil všetky aspekty tvorby výrobku, nie len jeho vzhľad. V anglicky hovoriacich krajinách stále znamená sloveso "to design" niečo navrhnúť v konštruktérskom slova zmysle... tak asi toľko, ale to už pomerne dosť odbiehame od témy, ktorou je študentská súťaž...
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 10:15
Re: Bože...
No veď práve. Preto nemôžete urobiť "hocičo".
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 11. 2009 17:28
Allvision
Byť se jedná o poměrně smělé návrhy:

Vítězný návrh se mi líbí. Působí na mě technicistním, rafinovaným a přitom příjemným dojmem. Cením si i ladění barev. A v neposlední řadě? Jistě skvělá flexibilita konstrukce. Vítězi gratuluji!

Druhý návrh, organický automobil, na mě zapůsobil svým charisma. Myslím, že by bylo Colani nadšen.
Zejména na obrázku, kterému dotváří překrásná Praha pozadí, nesmírně oceňuji celkový návrh, i v souladu s naším krásným hlavím městě.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "507--"
20. 11. 2009 21:10
Re: Allvision
"Jistě skvělá flexibilita konstrukce"
Prosím? To je ozaj domnemka, ale ako vznikla? :-O :-O :-O
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
20. 11. 2009 23:19
Re: Allvision
Mám oči a vidím.
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 10:13
Re: Allvision
A v čom je flexibilná. Renault Avantime bolo revolučné auto, toto je flexibilná konštrukcia. Myslím si, že nerozumieš slovám, ktoré používaš. Ak by bol Avantime revolučný, predsa by bol predlohou pre mnoho aut, ale pre aké bol predlohou? Pre jednu generáciu aut od Renaultu?
A toto je v čom flexibilné? Veď ak by to bolo flexibilné, bolo by to všestranné. V čom je toto všestranné?

P.S.: ZLATÝ VENTILEK za dverami, tak nezabudni. ;-)
21. 11. 2009 16:36
Re: Allvision
Niekomu proste nepomôže ani svätená...
neregistrovaný "507--"
21. 11. 2009 17:27
Re: Allvision
Vidíš v tom návrhu niečo flexibilné?
21. 11. 2009 21:33
Re: Allvision
Čo také si predstavuješ pod pojmom "flexibilita konstrukce"?
Povedal by som, že je to možnosť jednoduchej výmeny, alebo doplnenia určitých dielov za účelom prispôsobenia vozidla rôznym účelom, prípadne rôznym požiadavkám majiteľa ako v z praktického, tak aj z estetického hľadiska.
Máš nejakú inú predstavu, alebo sa nazdávaš, že nič také by tento návrh nemohol spĺňať? Mám pocit že sa vypytuješ prv, ako si dáš námahu nad vecou porozmýšľať.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 11. 2009 23:32
Re: Allvision
Příteli, pokud vím, tak jsi čtrnáctiletý žák základní školy.

Ty si myslíš, že je bůhvíjaký kumšt, rozumět označení "flexibilní"?

V životě jsem neřekl, že je Avantime revolučnější automobil, než Citroën DS. A tím, že tady pořád dokola prezentuješ opak, ztrapňuješ jen sám sebe a dáváš najevo svá četná mentální omezení.

Řeknu Ti jednu věc - Zlatý ventilek byla poměrně zábavná a svým způsobem i tradiční záležitost. Byť se jednalo o subjektivní anketu, stala se jedním ze symbolů blogu na auto.cz. TY jsi se postaral o její degradaci. Samozřejmě Ti nemusím říkat jakým způsobem.
21. 11. 2009 20:10
VELSATANISTA
Na jakékoliv horní kritické přípomínky našeho váženého kolegy Klaudia (jakkoliv ho mám jako diskutéra rád) nutno nazírat optikou jeho vkusu - za mistrovská díla světového designu považuje totiž Velsatis a Scenic. Už jen tento výčet napovídá, že jeho postoje nejsou esteticky přijatelné ani při posuzování škrabky na okurky, natož při posuzování designu horních komplikovaných návrhů.

Jsem unešen z vynikajících schopností oceněných, zejména ten projekt šlapadla (počítám ideální prostředek pro 99% zdejších diskutérů) je úchvatný. Dokonale z toho prýští zvládnutí řemesla, ta až "nesnesitelná lehkost schopností", to voko v akci, ta schopnost vyhmátnout budoucnost a zaklít ji do už i dnes bechderoucích tvarů.

Ano, jsou lidé, kteří umí. A pak jsou ovšem také silniční "velsatanisté" vkusu, kýčaři, kteří porcelánového jelena v říji, usazeného na vyšívané dečce po babičce v sekretáři po dědovi, považují za mistrovské umělecké vizuální dílo jednadvacátého století. Ti také zpravidla vozí v tom velsatisu plyšové voňavé kostky na zpětném zrcátku a štítivě ohrnují nosy, když se kolem nich v dlouhém táhlém prožene elegantní eurodrzek v elegantní devětsetjedenáctce... Svět je krásný, a vy nahoře ho děláte (a nepochybně především v budoucnu dělat budete) až... nebesky krásným.

Tedy všechny své levé palce hore, sám neumím namalovat ani banán, umím však upřímně pochválit toho, kdo umí, kdo je šikovný. Tak... BRAVO DESIGN :yes:
Rozbalit vlákno
8
21. 11. 2009 20:29
Re: VELSATANISTA
Ďakujem za všetkých zúčastnených dizajnérov - študentov za pochvalu... už som to pomaly začínal v tejto diskusii vzdávať :-)
21. 11. 2009 21:28
Re: VELSATANISTA
:-)
Až na to, že na štýl dizajnu a výber výrazových prvkov som nenapísal ani slovo. Pripomienky smerovali jedine k reálnosti návrhov a ich praktickému využitiu, k ničomu inému. Tým pádom je tvoje poukázanie na uvedené modely Renaultu absolútne irelevantné.
(Mne sa zase veľmi páči, že sa ozýva práve odborník, ktorý nazve VW Fox majstrom elegancie...
Tu sa zase musím postaviť za tieto štúdie, ktorejkoľvek z nich nesiaha kvalita dizajnu Foxa ani po kotníky... ;-) )
21. 11. 2009 23:04
Re: VELSATANISTA
Být naivní v tom nejobsažnějším významu slova, to není dar, Klaudie, to je než úděl. V tomto tedy s tebou soucítím, neboť vím, že v rámci daném tvým omezením od tebe nelze čekat přiměřeně kvalitní reakce. To, že mi tu z monitoru zobeš mé slogany, aniž bys byl schopen mezi nimi rozlišovat jejich charakter, dokresluje velmi výmluvně tvůj práh vnímání. Za domácí úkol můžeš do zítřka přemýšlet, jak jsem to vlastně myslel, když jsem onehdá napsal, že Quattroporte je takový italský superb... když tak se poraď se sobě podúrovňovými kolegy :no:

Co se týká tvého zdejšího diskuzního výronu, na který ještě i nyní slepě odkazuješ, totiž, na tvůj světonázor ohledně využitelnosti oceněných kousků, tak k tomu snad jen krátkou úvahu - Ještě, že tě nečtou designéři BMW, Mercedesu a vůbec, ještě že tě nečtou designéři obecně, neb v nám milé oblasti (automobilismu) bychom se nikdy nemohli dočkat fantastických studií, které sice již i na tvůj krhavě chápavý pohled toho na silnici moc nepředstaví, zato jsou předobrazem produkčních verzí, které si mnozí z nás následně pořizují. Já chápu, že ten tvůj příznačný porcelánový jelen tě omezuje ve schopnosti dohlédnout dál než za první garáž, ale věz, že naštěstí jsou tu ti, kteří vidí nejen k další garáži, nýbrž k další... křižovatce.

Než půjdeš spát, dej si facku, zítra se tu omluv veřejnosti a především všem vítězným autorům. A než příště zase budeš zkoušet něco napsat, seber odvahu a vezmi na pomoc mozek. Třeba někoho, kdo bude poblíž tvé klávesnice, uklízečka na dílně a tak, jistě to dopadne lépe, než když povolíš uzdu své úvahové slepoty tak, jako zde.

A to už raději vůbec nepíšu o tvém lidském zhůvěřilém rozměru, který ti dovolí bezostyšně vést veřejnou diskuzi s oceněným autorem o tom, jestli náhodou nevyrobil nevyužitelný zmetek. O jednom zmetku bych v předmětném kontextu věděl, ale ten s oceněnými produkty nemá opravdu společného vůbec nic. Naštěstí :-!
22. 11. 2009 15:37
Re: VELSATANISTA
Ty to vždy začneš myslieť inak, keď ťa niekto nachytá na hruškách. A hlavne spletieš všetko piate cez deviate, nachádzaš súvislosti tam, kde nie sú, a vyrábaš ich, kde nikdy neboli, len aby si nejak vykľučkoval.
Zatiaľ som vždy písal a píšem vlastné názory, a tak ich tu prezentujem. Nevydávam vlastné náhľady a názory za jedine platné, ani neobviňujem iných za ich názory, že majú zúžený obzor, či "nízku úroveň". A tiež sa nemusím uchyľovať k rôznym výhovorkám a klamstvám ako niekto. Vskutku, pokrytectvo je nebezpečná choroba.
Našťastie, som pohoďák, a docela sa tu bavím na jednom starom paprdovi čo si myslí, že je ten najmúdrejší...
>:D
22. 11. 2009 23:14
Re: VELSATANISTA
Co se týká tvého zdejšího diskuzního výronu, totiž, tvého světonázoru ohledně využitelnosti oceněných kousků, tak k tomu snad jen krátkou úvahu - Ještě, že tě nečtou designéři BMW, Mercedesu a vůbec, ještě že tě nečtou designéři obecně, neb v nám milé oblasti (automobilismu) bychom se nikdy nemohli dočkat fantastických studií, které sice již i na tvůj krhavě chápavý pohled toho na silnici moc nepředstaví, zato jsou předobrazem produkčních verzí, které si mnozí z nás následně pořizují. Já chápu, že ten tvůj příznačný porcelánový jelen tě omezuje ve schopnosti dohlédnout dál než za první garáž, ale věz, že naštěstí jsou tu ti, kteří vidí nejen k další garáži, nýbrž k další... křižovatce.

A to už raději vůbec nepíšu o tvém lidském zhůvěřilém rozměru, který ti dovolí bezostyšně vést veřejnou diskuzi s oceněným autorem o tom, jestli náhodou nevyrobil nevyužitelný zmetek. O jednom zmetku bych v předmětném kontextu věděl, ale ten s oceněnými produkty nemá opravdu společného vůbec nic. Naštěstí :-!
22. 11. 2009 18:41
Re: VELSATANISTA
Můžeme být rádi, že se Michalovy předchozí projekty jako Škoda Tudor II a Škoda Woodster nedostaly do výroby, protože si dokážu představit, jak bys je tady opěvoval jen proto, že by to byly škodovky.

Za sebe dávám Michalovi :yes:, anžto za poslední roky udělal velký krok dopředu, byť ten jeho skleník asi taky nikdy jezdit nebude.
neregistrovaný "veena"
22. 11. 2009 13:53
1. cena - Peugeot 307 sedan
>:D novinka pro důchodce přijíždí z Nigérie.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nextrom"
22. 11. 2009 22:17
modni prehlidka
Ta cena je opravnena - tady nejde o praktickou stranku veci, ale o to, co dokaze lidska fantazie v tomto smeru vytvorit. Technologove a technici at si ted lamou hlavu jak neco takoveho dat do provozu. Podivejme se na to ocima Jules Verne...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - T613
23. 11. 2009 07:02
Re: modni prehlidka
leč i ten Verne ponechával "technologům a technikům" manévrovací prostor pro jejich fantasii. ;-)
I když se mi vítězný návrh líbí, a to dokonce velmi, tak když se na to podíváš blíže není na něm žádný manévrovací prostor proto jak jej uvést do provozu jinak než jako šlapací autíčko. Znamenalo by to velké zásahy do designu (což přiznal i autor v diskuzi). Z tohoto pohledu jsou na tom lépe designy, které se umístili na 2 a 3 místě. Byť designově se mi líbí více právě vítězný návrh.
Celé tohle je jen o tom, že Klaudius (i já) se na to díváme právě očima techniků/technologů (živí nás to; Klaudia přímo autoprůmysl), a proto v DOBRÉM připomínkováváme. Nic víc, nic míň.
neregistrovaný "nextrom"
23. 11. 2009 21:51
Re: modni prehlidka
Nejradeji mam tam nekde pod podlahou kardanku a vzadu tuhou napravu, to me oslovuje nejlepe, s tim se citim dobre - takova klasika, asi jako kdyz nekdo umi dobre hrat na kytaru a nebo na klavir bez tech elektronickych pomucek. Ale pak je tu ta druha stranka, ta, co jednoho nabada nezustat stat na miste. Ten kdo cetl Rychle Sipy vi, ze na to aby vzniknul >Slapohyb< je potreba tak trochu vizionarske nadani. Dnesni lide vidi prave dnes neustale problem v tom, cemu se lide budoucnosti budou smat. Dnes se smejeme obrazum minulusti, kde se mobilni telefon, vazic asi deset kilo, nosil ve velkem kufru a nebo tahnul za sebou na koleckach. Ano, chybel ten spravny zdroj energie...
Jen nechte vasi fantazii z uzdy a uvidime co se stane !!

Ja si dovoluji tvrdit, ze za nejaky cas budeme nosit "benzinovou" nadrz v kapse od kalhot :-!
Avatar - T613
23. 11. 2009 22:33
Re: modni prehlidka
nextrome nejde o to, že bych si nepustil fantasii z uzdy a neviděl nějaké "gelové" baterie apod. Ale prohlédni si tu konstrukci. Je strašně subtilní na cokoliv ... Měl bys tam problémy vyskládat i baterie AAA.
neregistrovaný "kamil322"
23. 11. 2009 10:19
skleník
ten skleník je taky zajímavej. Spousta lidí by si v něm vysadila marihuanu, tomu říkám správná orientace na cílovou skupinu :-)
Rozbalit vlákno
0
7. 2. 2010 20:07
NEJLEPSI JE BOTANICKA ZAHRADA
2. misto je vylozene nejlepsi, vzdycky jsem si chtel pod zadkem v aute pestovat zeli >:D :-! .
Rozbalit vlákno
0