Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Allivision09: Vítězný projekt Sandman Adama Danka

Vítězné projekty mezinárodní designérské soutěže Allivision09, kterou uspořádal časopis AutoDesign&Styling a společnost Allivictus už známe. Nyní je čas podívat se na jednotlivé projekty podrobněji.
Zpět na článek
7. 2. 2010 00:11
10. 2. 2010 14:16
7. 2. 2010 00:11
Jo ale ...?
Gratuluji k prvnimu mistu, ted mi jeste nekdo vysvetlete, k cemu je to dobre..? Pomocne moturky davaji i na kola a uz hezkou radku let, ,,smykove" rizeni neni co se tyce vyuziti energie zrovna nejefektivnejsi..dal se rozepisovat nebudu....
Rozbalit vlákno
27
Avatar - delphino
7. 2. 2010 08:17
Re: Jo ale ...?
já bych k tomu "ale" přidal ještě jednu věc. Je hezké napsat, že bez motorku to pojede 50 kmh, ale na kole mám něco naježděno i když na lehokole jsem ještě nejel a musím říct že na treku na rovinkách jet 35 kmh potřebuje značnou natrénovanost a žádný protivítr. Tohle je ještě horší než horák ať z aerodynamického tak váhového hlediska, tak bych se nedivil, kdyby rychlost tohoto prostředku bez přídavného motorku byla max 20 kmh na rovině... Jinak i já považuju tento nápad za nejlepší, co jsem v té soutěži viděl i když některé skicované verze mi přišli hezčí než výsledná 3d vizoška.
7. 2. 2010 12:03
Re: Jo ale ...?
:yes: . Proste je to funkcne nesmysl, akorat ten klucina mel nejvic spoluzaku ;-)
7. 2. 2010 12:46
Re: Jo ale ...?
Funkčne, aj technicky. Pekné akurát na oko, ako hračka.
Žiaľ, podobne rozmýšľajú mnohí dizajnéri. Je až nepochopiteľné, ako môže niekto navrhovať veci, o ktorých podstate nemá ani šajn ako fungujú.
7. 2. 2010 13:31
Re: Jo ale ...?
Uz samotnej prenos energie z pedalu ke kolum je mi zahadou :D, ze by pedaly pohanely alternator a v nabojich kol byly zamontovany elektromotory a k nim vedly privody..aha, ted vidim, ze vykon se ma prenaset na zadni napravu. To tam bude kardan s 5ti klouby podle toho tvaru. ;-\ ...ne asi opravdu nema smysl se nad tim moc zamyslet...
7. 2. 2010 17:40
Re: Jo ale ...?
Proste realite nezodpovedajúca fantázia. Nemá to vyriešený pohon (tie minielektromotrčeky v pedáloch sú dobrá blbina), baterky sú v tom asi z notebooku, nemá to brzdy, nenašiel som pruženie, strmene efektných bŕzd sú primontované, zdá sa, vo vzduchu, nevidno riadenie, bezpečnosť nulová, ochrana pred poveternostnými podmienkami rovnako. 50 km/h je tiež iba fantáziou autora, tzv. "lehokolo" síce s dobrým jazdcom zvládne 60 km/h, ale určite nie dlhodobo, skúšal som podobný cykel raz a trvalých 40 km/h dalo teda docela zabrať. Neviem, koľko by tento zázrak mohol vážiť, ale určite viac ako taký bicykel, plus treba rátať s podstatne väčšími odpormi (aerodynamika, valivý odpor kolies). A to ešte nehovorím o reálnej cene takjto klietky, nech by už bola z hociktorého dnes bežného kompozitu potrebnej pevnosti.
Takže ako hovorím - u áut (a nie len u nich) nestojí dizajnér, ktorý nemá patričné technické vedomosti, za nič. Umenie pre umenie je v tejto branži samoúčelné. Čiže pekné, ale v prípade záujmu o tento smer odporúčam doplniť si vzdelanie strojárskeho smeru.
7. 2. 2010 19:05
Re: Jo ale ...?
:yes: :yes: :yes:
7. 2. 2010 19:50
Re: Jo ale ...?
Vdaka za kritiku. Ja len nechápem, prečo sem zasa dali takýto článok, keď už sme si to vydiskutovali v inom, veľmi podobnom...

btw, s počtom spolužiakov to nemá nič spoločné, keďže víťaza vyberala odborná porota...
7. 2. 2010 20:03
Re: Jo ale ...?
Ja jsem ti v prvni rade pogratuloval k prvnimu mistu ;-) :yes: . Je to pekny, jen jsem se snazil pochopit, jakou funkci a hlavne jak by ji to melo plnit, ale to je u konceptu vice mene nemozne zodpovedet... Chvalim barvy, pirpominaj mi moji hokejovou vystroj od Nike :-) :yes: .
7. 2. 2010 21:17
Re: Jo ale ...?
Obrátená strana mince, ak je človek populárny - ber to s nadhľadom hviezdy. ;-)
Inak bolo by zaujímavé, keby si tento svoj nápad prepracoval do nejakej reálnej podoby. Bez nezmyslov ako sú elektromotorčeky v nábojoch pedálov, s lepšie vyriešeným pohonom, podvozkom a riadením, s nejakou tou ergonómiou, bezpečnoťou a ochranou pred vodou a blatom, plus pridať aspoň háčik na batoh, človek málokedy chodí bez batožiny. ;-)
8. 2. 2010 02:03
Re: Jo ale ...?
>:D To by z toho ale notne musel vzniknout slapaci Velorex :-! >:D .
8. 2. 2010 08:49
Re: Jo ale ...?
Zase by som tak skeptický nebol. Zámer autora nepostráda zmysel, chýba mu iba spojitosť s realitou. Keď sa chce, dá sa veľa a ja by som tento návrh nepovažoval za stratený, ale naopak, dá sa na ňom stavať.
8. 2. 2010 10:49
Re: Jo ale ...?
jo, muze vzit skelet, ktereho tam neni moc a zbytek celej prekopat
8. 2. 2010 11:33
Re: Jo ale ...?
Ty si niekedy niečo kreslil a dizajnoval? Keby si sa snažil aspoň pochopiť, o čom to je.
Základná myšlienka je dobrá, tej by som sa určite nevzdával, podobne by som určite nemenil celú stavbu a koncepciu vozidla, len ho dotiahol do reálnejšej podoby, a dizajn upravil v rámci až po zapracovaní všetkých technických a praktických podmienok. Samozrejme, na oko to treba prekopať celé, ale idea je viac ako dobrá.
8. 2. 2010 12:03
Re: Jo ale ...?
Neresim to...je mi to ukradene, ja jsem na prumce rysoval treba prevodovky a ty by fungovaly i v realnem svete i kdyz jsem se mel ridit specifickymi kryterii a temi nebyl jen prevod.
V otazce designu tenhle kousek nic noveho neprinesl, napad s pomocnym motorkem je fajn, ale uz tu je asi 40 let a funkcne je to...nefunkcni..
8. 2. 2010 20:26
Re: Jo ale ...?
si príliš prísny
8. 2. 2010 16:08
Re: Jo ale ...?
Zatiaľ neplánujem v tomto projekte pokračovať, jedine že by sa našiel nejaký investor >:D
Ono, v škole máme zvyčajne na jeden koncept vyhradený len jeden semester, tak aj toho času by na to bolo málo. Ale ak niekoho zaujíma moja tvorba, všetko nájdete na mojom blogu - www.adamco-danko.blogspot.com

Budem rád, keď mi aj tam niečo skritizujete ;-)
8. 2. 2010 19:26
Re: Jo ale ...?
At se dari chlape. :yes:

edit : Ted jsem koukal na ten blog... proc porad navrhujete p_coviny a nenavrhnete neco, co se da i vyrobit a bude to fungovat...?
8. 2. 2010 20:42
Re: Jo ale ...?
tentoraz si to vystihol dobre ;-) :yes:
8. 2. 2010 21:02
Re: Jo ale ...?
:-) dakujem pekne .
9. 2. 2010 07:53
Re: Jo ale ...?
A čo projekt brutal.sk to je skutočné auto, ktoré bude naozaj jazdiť...alebo študentská formula...
9. 2. 2010 08:38
Re: Jo ale ...?
jedna lastovička leto nerobí.....proste 90% tvorby (ak nie viac) je totál unreal

na VŠVU ešte stále šéfuje katedre dizajnu doc. Klein?
9. 2. 2010 17:07
Re: Jo ale ...?
Jasne, myslím že na slovensku nie je nikto kto by ho mohol nahradit... A možno preto robíme stále "totál unreal" veci >:D
9. 2. 2010 13:47
Re: Jo ale ...?
To ze bude jezdit je scifi, ale chvalim, je to pekny. Co takhle zkusit navrhnout auto, ktere by se prodavalo ve vetsim poctu, v poctu, ktery by se nepocital jen na kusy.. Zkus navrhnout superlevne kabrio, to by se mohlo hodit trba Dacii, nebo Kii..proste neco spartanskeho s platenou strechou, vybava jen topeni, posilovac rizeni a brzd, radio s dostacujicim ozvucenim, neco, co bude levne na vyrobu, tim padem levne i pri prodeji, misto pro 2 lidi, zadne sci-fi tvary...zadna obr kola, 15tky - 16ky jsou az az..jeden vejfuk a aby to cele vazilo do 1,1tuny...
9. 2. 2010 17:11
Re: Jo ale ...?
Ak to bola reakcia na brutal.sk, tak ten bude jazdiť určite a formula v podstate tiež jazdila...

No a k tomu lacnému kabriu, nebránil by som sa keby bola taká téma
9. 2. 2010 17:16
Re: Jo ale ...?
A kdo to bude vyrabet..toho bruatla..?
10. 2. 2010 14:16
Re: Jo ale ...?
Jeden pán zo Slovenska, ale ide len o jeden kus, nie o sériovú výrobu...