Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B5 Bi-Turbo Edition 50: Oslava 50 let dvorního úpravce BMW

David Bureš
Diskuze (14)
Speciální model má vyjadřovat typické hodnoty značky Alpina: vysoký komfort a skvělé jízdní schopnosti.

Dvorní úpravce vozů BMW, firma Alpina v letošním roce slaví 50 let své existence. Na oslavu tohoto výročí vznikly dva speciální modely: B5 Bi-Turbo Edition 50 a B6 Bi-Turbo Edition 50.

Duo aut odvozené od BMW řady 5, respektive řady 6 je poháněno výrazně upraveným 4,4litrovým osmiválcem, který je vyladěn na výkon 441 kW a točivý moment 800 N.m. Díky této síle se jedná o vůbec nejsilnější silniční vozy v historii Alpiny, ve srovnání s modelem B5 Bi-Turbo se jedná o nárůst 44 kW a 70 N.m.

Agregát používá dvě speciální turbodmychadla poskytující až plnicí tlak 1,2 bar. Zvláštní pozornost konstruktérů byla věnována optimalizaci průtoku vzduchu, novinkou jsou též mezichladiče – vzduchem chlazený za předním nárazníkem a dva vodou chlazené u dmychadel. Optimalizovány byly i další komponenty motoru, jako lehké písty, které mají lépe vydržet dlouhodobou tepelnou zátěž.

Alpina B5 Bi-Turbo umí díky silné V8 zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,2 sekundy a uhání až rychlostí 328 km/h. S ohledem na své parametry má být vůz také úsporný – kombinovaná spotřeba paliva činí 9,5 litru na 100 kilometrů. Standardem je samosvorný diferenciál, auto tak bude skvěle jezdit nejen po rovině, ale i v zatáčkách.

Vedle upraveného agregátu je novinkou titanový výfukový systém vyvinutý ve spolupráci s firmou Akrapovič. Ten díky minimalizaci protitlaku zlepšuje odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, ve srovnání s nerezovým potrubím je navíc o 17 kilogramů lehčí.

Zvenku je B5 Bi-Turbo možné poznat díky novým kolům. Jedná se o první výraznou úpravou kol Alpina Classic po více než deseti letech. Díky postranním řezům v každém paprsku se podařilo hmotnost každé sad kol snížit proti předchozím 20palcovým kolům o výrazných 15,6 kilogramu.

Automobil bude dostupný pouze ve třech odstínech karoserie – zelené, modré a sépiové. Uvnitř se objevují ručně čalouněná sportovní sedadla v černé kůži a zelenými detaily. Dekor na palubní desce je pianově černý. Dalšími specialitami jsou keramické ovladače nebo kovové emblémy na sedačkách.

Alpina postaví pouze 50 exemplářů B5 Bi-Turbo Edition 50 (sedanů a kombi) a 50 exemplářů B6 Bi-Turbo Edition 50 (pouze kupé). Na britském trhu ceny startují na částce 86.850 liber (cca 3,23 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (14)
27. 3. 2015 19:13
Re: Ach ta logika
Podpis :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2015 14:53
Re: Ach ta logika
Díky budu si to pamatovat :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2015 14:52
Re: Ach ta logika
Jestli maj 5 kilo tak sou hodně hodně suprový. To sou nějaký hořčíkový?
Rozhodně je ale úspora 15,5 kilo na jednom disku absurdní a že to neví v redakci je hodně smutný
27. 3. 2015 14:11
Re: Ach ta logika
Pro vaši zajímavost: na konzultaci se podílel Ondra Chamilla ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 13:50
Re: Ach ta logika
Bez pneu tipuji tak 5-6 kilo, ale nevážil jsem to.