27.3. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Alpina B5 Bi-Turbo Edition 50: Oslava 50 let dvorního úpravce BMW

 

Speciální model má vyjadřovat typické hodnoty značky Alpina: vysoký komfort a skvělé jízdní schopnosti.

Dvorní úpravce vozů BMW, firma Alpina v letošním roce slaví 50 let své existence. Na oslavu tohoto výročí vznikly dva speciální modely: B5 Bi-Turbo Edition 50 a B6 Bi-Turbo Edition 50.

Duo aut odvozené od BMW řady 5, respektive řady 6 je poháněno výrazně upraveným 4,4litrovým osmiválcem, který je vyladěn na výkon 441 kW a točivý moment 800 N.m. Díky této síle se jedná o vůbec nejsilnější silniční vozy v historii Alpiny, ve srovnání s modelem B5 Bi-Turbo se jedná o nárůst 44 kW a 70 N.m.

Agregát používá dvě speciální turbodmychadla poskytující až plnicí tlak 1,2 bar. Zvláštní pozornost konstruktérů byla věnována optimalizaci průtoku vzduchu, novinkou jsou též mezichladiče – vzduchem chlazený za předním nárazníkem a dva vodou chlazené u dmychadel. Optimalizovány byly i další komponenty motoru, jako lehké písty, které mají lépe vydržet dlouhodobou tepelnou zátěž.

Alpina B5 Bi-Turbo umí díky silné V8 zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,2 sekundy a uhání až rychlostí 328 km/h. S ohledem na své parametry má být vůz také úsporný – kombinovaná spotřeba paliva činí 9,5 litru na 100 kilometrů. Standardem je samosvorný diferenciál, auto tak bude skvěle jezdit nejen po rovině, ale i v zatáčkách.

K tématu: Alpina zvažuje výrobu speciálních modelů k padesátému výročí

Vedle upraveného agregátu je novinkou titanový výfukový systém vyvinutý ve spolupráci s firmou Akrapovič. Ten díky minimalizaci protitlaku zlepšuje odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, ve srovnání s nerezovým potrubím je navíc o 17 kilogramů lehčí.

Zvenku je B5 Bi-Turbo možné poznat díky novým kolům. Jedná se o první výraznou úpravou kol Alpina Classic po více než deseti letech. Díky postranním řezům v každém paprsku se podařilo hmotnost každé sad kol snížit proti předchozím 20palcovým kolům o výrazných 15,6 kilogramu.

Automobil bude dostupný pouze ve třech odstínech karoserie – zelené, modré a sépiové. Uvnitř se objevují ručně čalouněná sportovní sedadla v černé kůži a zelenými detaily. Dekor na palubní desce je pianově černý. Dalšími specialitami jsou keramické ovladače nebo kovové emblémy na sedačkách.

Alpina postaví pouze 50 exemplářů B5 Bi-Turbo Edition 50 (sedanů a kombi) a 50 exemplářů B6 Bi-Turbo Edition 50 (pouze kupé). Na britském trhu ceny startují na částce 86.850 liber (cca 3,23 milionu korun).

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei

Čína v reakci na varování před technologiemi čínské firmy…

Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu

Americký výrobce hodinek a dalších módních doplňků Fossil…

Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku

Společnost Samsung C&T prodala svých sedm solárních…

Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů

Španělská automobilka Seat překonala prodejní rekord…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky

V pořadí již 26. řada Top Gearu se odhaluje v první…

 



Alpina B5 Bi-Turbo: M5 z Buchloe a rovnou také v kombíku Alpina B5 Bi-Turbo: M5 z Buchloe a rovnou také v kombíku

Alpina vystavuje v Ženevě upravenou poslední generaci…

Alpina B5 posiluje: 540 místo 507 koní Alpina B5 posiluje: 540 místo 507 koní

Alpina zvyšuje výkon přeplňovaného osmiválce B5, který…

 



 
Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Dnes 19:50

Jak lépe využívat ložnou plochu pick-upů, která bývá po většinu času neobsazená, ukázala v roce 1999 švýcarská firma Rinspeed Design.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů, závody na běžkách a lyžích i návrat dinosaurů

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data operátorů se spoléhá minimum lidí

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data…

Pokud se chceme připojit k internetu přes mobilní telefon, máme v podstatě dvě možnosti. Buď využít nějaký…

 

iSport.cz

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen, ale takhle žít nechci

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen,…

Jako mladý hráč si splnil velké přání. V létě 2017 podepsal smlouvu ve Fiorentině, kam se o rok později šel rvát…

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje. Kádr má hotový

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje.…

Bezproblémová výhra 6:1 proti druholigovému Ústí nad Labem vykouzlila Pavlu Vrbovi úsměv na tváři. Trenér…

 

Reflex.cz

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické ambice určitě nemám

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické…

Moderátor nespočitatelného počtu pořadů televize Barrandov Jaromír Soukup oznámil vstup do politiky a vznik…

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače „léčily“ pacienty ještě před 80 lety

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače…

Anémii, letargii, nespavost, migrény, návaly horka, hemeroidy, anorexii, nadýmání, zažívací potíže, podrážděnost…