Jo, pro naší princeznu typické, je třeba ukázat, že je jiná, ona přec ví a zná, a proto... Bristol... cože, to už mi tu nikdo nebaští, aha, no tak Alpina... třeba. >:D
Jinak, od Alpiny logický krok, po příchodu M5. Ono vůbec teď pro Alpinu nebudou moc dobré časy, současná eMka (a jistě hlavně ta příští) svým příklonem k turbům, a nově i dýzlům, kradou Alpině její místo na slunci, tohle byl vždycky její rajon. Jsem docela zvědav, jak tyhle nové em větry s Alpinou zamávají.
Analytické a dedukční myšlení asi NEbude vaší "nejsilnější stránkou", že? ;-)
(pro vaše dobro "alespoň doufám" :-)
PS: Jinak Bristol samozřejmě dostává před Alpina PŘEDNOST :yes:
Nicméně spojení VELKÉHO výkonu a přitom "nebývalé kultivovanosti jízdy" a ovládání vozu = to je to co mne na Alpina opravdu "bere" :yes::-):yes:
PPS: Ale jinak "děkuji za (tu) princeznu" ;-)
A co se analýzy či dedukce týká, v tvém případě je míra trapnosti s jakou předvádíš své pokrytecké ignoranství v těchto diskusích taková, že k tomu, aby bylo vidět do všech >:D:-) sLožiťoučkých ZÁ :-! koutíček tvé osoB(rumla)nosti, stačí jen umět číst. ;-)
"nebývalé kultivovanosti jízdy" ... KYLIE, učíš se ty testy nazpaměť? Kočičko vždyť jen pořád papouškuješ, co si kde přečteš, ale nemáš ani trošku zdání.
Vidím že mezi BUŘŘŘTÍKem a BURTIKem je docela big Big ale opravdu BIG rozdíl ;-)
PS: Nojo, vždyť já vlastně ještě nemám ani řidičák :-)
(a řídit něco jako vůz(ozy) mající přes 500 PS? No to si vůůůbec NEdovedu představit.. ;-)
To jezdím (když to jde - vzhledem k provozu - už i tomu "brzkorannímu" to jde ale "čím dál tím hůř" ;-)
PS: A v reálu na delší trasy "ťukám" spíš tak 220 "a něco" km/h.. :-)
..a na to rozhodně NENí třeba 500 PS - na to úúúúplně stačí Citroën C5 V6 :yes:;-)
(a tohle NEbyl ffftip :-)
Já jsem jen její (fanda)!!! Strašně mně KYLIE baví, když mám volno, přečtu co je novýho ve světě aut a pak rovnou na příspěvky KYLIE.
Celý den píše zajímavé příspěvky, kolem druhé ranní sesumíruje výhody citroenu C5 a pak v ranních hodinách někde kolem chuchle brnkne na tempomatu 220 kmh a za 2 hoďky je o 440 km dál!!!
Hermés s C5kou v jedné větě, >:D to je přesně to, proč tu máš tolik "fanoušků". Koukám, že BURTIK bude taky nějaký pOpleTA :-);-) co nedokáže ANALYZOVAT tvou strašně složitou Kyliduši. >:-[];-)
Fanoušky ráda "potěším" - do Citroën C5 V6 Exclusive Criollo šátek od Hermés, kabelka od Prada, oblečení od H-I-G-H a boty od La Silla "zapadnou jak ulité" (prostě tam patří) .. si představte že bych takhle oblečená sedala třeba do "lidovky" PASSATu :-)
PS: Buřtík mne "zanalyzoval" DOKONALE - takové splynutí duší jako je mezi mnou a jeho černou kreditkou abyste pohledal.. ;-)
Já už to vím - to o dalším zvýšení výkonu (dokonce jsem to tu nedávno psala.. :-)
PS: Mně se moc Moc MOC líbí - ale NEzcela plní kritérium "nenápadný provozně NEnáročný vůz co se v česku NEkrade" ;-)
Spozná ten rozdiel niekto kto sa hraniciam auta nepriblíži ani na 70% ? ;-\ Ale hádam pri odpichu z križovatky na stanovených 50km/h budeš o 0,1 sekundy skôr, to sa už rááta... >:-[]
0-100 km/h je víceméně (naprosto) NEsmyslný parametr (na který bůhvíproč VŠICHNI koukají) - MNOHEM zajímavější bude nárůst kW i Nm při "běžné jízdě" (při elasticitě vozu - při tom co by se NA PRVNÍM MÍSTĚ "mělo" měřit/porovnávat.. ;-)
..neb z 0 na 100 km/h nejezdíme vpodstatně NIKDY, elasticitu/pružnost využíváme DENNĚ (při předjíždění - tam "pořádný zátah" doslova "mibluji" :yes::-)
Ale jinak musím říct, že hodnota zrychlení 0-100 je v případě hodnocení aut s výkonem, řekněme nad 150 koní opravdu málo. Podstatné rozdíly se většinou projeví až ve druhé stovce, tj. údaj 0-200 má určitě vyšší vypovídací hodnotu než 0-100, údaj 100-200 by byl jistě taky zajímavý, hlavně s ohledem na velkou míru dálničního využití dnešních povozů. ;-)
No, (6ti stupňový) automat v CITROËNech už je "trochu postarší" (dává se tam od r. 2004) a pochopitelně umožňuje jak ruční řazení, tak ... jako všechny automatické převodovky "z principu" (i ty třístupňové v dobách kdy jsme ještě všichni tady byli "na houbách") ... "umí" KICKDOWN :-)
Ale s tím 0-200 souhlasím (já se koukám tak na od 0-160 km "nahoru" ;-)
PS: Přiznám (a "uznám" :yes: ) že měření 100-200 km/h mne nějak NEnapadlo - ale "LÍBILO BY SE MI" :-)
Fakt umí kickdown? Žůů. A jak tedy poznáš tu "pružnost", jejíž každodenním využíváním se tu zaklínáš, když ti při jen trochu prudším přidání plynu automat podřadí? Nepředpokládám, že si řadíš v man. modu, když jinde píšeš, že ani nevíš, co má automat právě zařazeno. Máš v tom, jaký div, pěkný brajgl. ;-)
NEmyslím :-)
PS: Možná VY byste si v tom měl (alespoň zkusit) "udělat pořádek" ;-)
PPS: I když jestli NEpoznáte jestli je vůz/motor pružný/nepružný - tak.. :-)
Já do běžného provozu za "slušně pružné" normální auto vidím takové, které z 80ti na 120 km/h "hupsne" alespoň pod 5 sekund (pro představu Ferrari Enzo to umělo za 1,72 sekundy - cca v těch dobách vw Passat V6 3.2 FSi /na 3ku/ za 5,4 s ;-)
PPPS: Vy snad (nějak "důkladně(ji)" sledujete (vás při normální jízdě "zajímá") CO má váš automat zrovna zařazeno? :-)
Kategorie vůz/motor pružný/nepružný je nesmysl. Mluvíš-li o pružnosti, mluvíš o pružnosti motoru, proto se údaj o pružném zrychlení udává pro jednotlivé převodové stupně. Např. turbodýzly jsou díky příznivějšímu průběhu toč. momentu pružnější než benzinové atmomotory, v hodnotách pružného zrychlení na urč. převodové stupně mohou být rychlejší než ta atmosféra i s vyšším abs. výkonem. Jenže to nic neříká o tom, jak bude to které auto rychlé absolutně, a to proto, že auta mají převodovky. Takže kategorie elasticita motoru je zajímavá v rámci srovnání stejných motorů, např. 2,0 dýzlů (s plus mínus shodným zpřevodováním), ale v obecném posuzování, jak je které auto rychlé, je k ničemu, to už ono obligátní číslo 0-100 má vypovídací hodnotu větší, ačkoliv... viz. co jsem psal výše.
Fakt? (turbodiesel je pružnější než benzínová atmosféra..?
Opravdu? (pružné zrychlení se udává PRO jednotlivé stupně?
No TO jsou ale věci.. :-)
(já bych tedy místo "PRO" použila jiné formulace - ale myslím že CHÁPU co chtěl autor říci.. ;-)
Elaticita je v reálném autoprovozu NEJ"zajímavější" parametr vozu - a můžete srovnávat RŮZNÉ vozy a RŮZNÉ motory ... a občas objevíte docela ZAJÍMAVÉ výsledky (viz mnou zmiňované: velký těžký "pohodový parník" s mírným přesahem do vyšší střední Citroën C5 V6 je "pružnější" než malý výrazně lehčí sportovní hatchback Golf GTi - ale i mnoho jiných opravdu zajímavých výsledků, řekněme "VÝRAZNĚ ODPORUJÍCÍCH" zažitým představám..
PS: A to obligátní 0-100 km/h je (snad krom nějakých sportovních vozů) "naprostý nesmysl" (když už "začínala" bych někde na 0-160 km/h nebo raději ještě "více" - to už alespoň o vozu něco řekne ... jinak je to ale v REÁLu stejně "důležitý" parametr jako jestli vůz má maximálku 290 nebo 305 km/h.. :-)
..ani jedno vám NEřekne jaký ten vůz je ;-)
Co na takové blábolení říct, snad jen že guma je pružnější než ocel, to by tak mohlo stačit. Popřál bych ti ještě pružnou mysl, ale na to už je asi taky pozdě, ve tvém věku. ;-)
Tak dokonce věk "nasazujete"? ;-) Hmmm, (velmi) VYSOKÁ "úroveň" :yes::yes::-)
No a jinak - za tím co jsem napsala o "důležitosti" elasticity jako v reálu NEJdůležitějšího měřitelného parametru (narozdíl od "nesmyslného" 0-100 km/h si S-T-O-J-Í-M ;-)
Pěkný den - anonyme BEZ jediného údaje.. :-)
Ne, tohle fakt není seznamka, zkus tu Vlastu. ;-)
A pominu-li ten příšerný guláš, cos tu navařila kolem pojmu elasticita motoru, pak mi prosím nějak předveď, jak je c5 v6hdi rychlejší než golf gti např. ve zrychlení 60-120, což je takové to denně používané zrychlování při předjíždění. oboje třeba s at v režimu D. Ju, díky.
Získal-li jste (ZCELA) mylný dojem, že se s vámi kdokoli chce seznámit VELMI se omlouvám - to je NAPROSTÉ NEdoruzumění! :-)
PS: No tak jestli jeden benzín Golf GTi máte, tak to MŮŽEME vyzkoušet v praxi - RÁDA "předvedu" ;-)
(jinak stačí číst/sledovat informace z autoprůmyslu.. :-)
PPS: Párkrát jsme to zde již i diskutovali - a bylo to včetně odkazů (ale sorry, v Záložkách apod. je NE"uchovávám".. ;-)
..nicméně "v paměti" mi tahle "zajímavůstka" zůstala.. :-)
Představ si, že se pružné zrychlení udává pro konkrétní převodové stupně - u manuálních převodovek. U automatů tomu tak nebývá, tam se to měří s kickdownem (někdy pro různé režimy převodovky).
Vy jste asi NEpochopil (mou) VELMI VÝRAZNOU (alespoň jsem myslela) ironii.. (viz dole 21:26 ;-)
PS: A to "turbodýýýzly" to NEjsem já - to já jen "přepsala" DINARův "originál" :-)
PPS: A tím "pro" jsme myslela že je vhodnější/správnější spíš Sssss konkrétním zařazeným převodovým stupněm.. ;-)
Já se AUTOMATů většinou "neptám" (nedívám se) jakou tam má rychlost, ale KDYŽ už je to (velmi VELMi) výjímečně třeba, tak spíš řadím (nej)NIŽŠí "možnou" rychlost.. :-)
Až napíšeš normálně formulovanou otázku, tak ti odpovím. Neustudoval jsem kyliištiňu.
Na co myslíš, že narážejí Dinar s whitem. No, že se ptám. Ani netušíš.
Jaká klička. Chtěl jsem pouze otázku, kterou chápu. A takto formulovanou otázku již chápu.
Podřazování na nejnižší možnou rychlost nemá nic společného s pružností. Tím se totiž dostáváš do teritoria, kdy se právě měří třeba to 0-100.
Byl byste tak laskav a odešel si své urážeco-komplexy řešit nějak jinam nějak jinak? ;-)
Třeba čtením - Vlasty nebo něčeho takového "uklidňujícího" :-)
(přiznám že) NEvím jak to myslíte s tím "do teritoria 0-100 km/h"? :-|
Pružnost "logicky" měříme na všechny "funkčně možné" převodové stupně (a že na ten nejnižší je nejlepší to je také "docela logické", ne? ;-)
Ostatně stejně se chová i ten automat.. :-)
NE to opravdu NEvím.. a PROTO se PTÁM.. ;-)
..a vy bohužel NEodpovídáte.. :-|
PS: Tak CO má společného podřazení pro lepší elasticitu a "teritorium 0-100 km/h"?? JAK se tím (zmínkou o podřazení pro lepší pružnost) "dostávám do teritoria 0-100 km/h"??? :-)
Súhlas... Navyše ak by nejaký výrobca chcel mať primát len v zrýchlení z 0-100 tak mu "stačí" auto správne sprevodovať. Jednička extrémne dlhá tak aby to vytiahla až na tých vytúžených 100km/h a mali by super čas nakoľko by nebolo potrebné preradzovať. Samozrejme by tomu musel se***vať slušný, pružný motor...
Mne šlo s nadsázkou o to, že pri takejto porcii výkonu nemôže bežný vodič nárast výkonu o cca 7% pocítiť. Ak by to bolo zvýšenie pri motorizácii ktorá má 100 koní tak OK... Ale za Alipnu :yes:
Ano - to souhlasím, tahle zvýšení jsou spíš "číslíčkové hrátky" (na druhou stranu u minulého vozu mi nahráli komplet nový software motoru i převodovky - a výkon se zvýšil ... teď si to nepamatuji přesně - o 3 kW a 5-10 Nm nebo něco takového) a BYLO to cítit (zcela JEDNOZNAČNĚ) - možná NE až tak "nárůst" výkonu, ale ta "optimalizace průběhu podání výkonu" (nebo jak se to správně řekne), ta tedy cítit BYLA ;-)
toto je ako by sa tu zhrkli štangasti s krčmy "u supersportovniho diesla".. M5 B5 si akosi konkuruju velmi okrajovo.. M5 tak ako som na nej jazdil skvela na okruh a pre fanatika aj na okresky a dialnice.. B5 tak ako som na nej siel /minula generacia/ uvolnena ine gumy - no runflat no kostitras - ina kalibracia podvozku viac gt ako sport.Desivo rchla ale uplne ina ako m5. Vykon a zrychlenie aj ked budu na 0,0000000001% rovnake nemusia hovorit nic o realite. Odporucam raz jazdit a potom mudrovat. off
Počúvaj, bača "panzohorysvatejtekvice", to moudro cos tu právě napsal, tu může napsat úplně každý, kdo si někdy přečetl nějaký srovnávací test BMW M a podobné Alpiny a přitom ani nemusí mít takovou potřebu zdůrazňovat, že zrovna on takové auta (údajně) reálně řídil...
Nabúduce s tým zkús radšej ohúriť ty "šatngasty" v tej vašej krčme... ;-) >:-[]
V čem jako "Ameriku"? V těch dvou VINech (že mají vozy Alpina DVĚ čísla VIN? ;-)
PS: Myslím že TO (narozdíl např. od "(skoro)opravdového objevení Ameriky" s formulací typu: "turbodýzly jsou pružnější než atmosferické benzínové motory" :-) ) zas tak VŠEOBECNĚ ZNÁMÁ informace NENí neNí NEní NenÍ nENí - kapiš(to)? ;-)
PPS: Já klidně přiznám že NEvím kde/jak se to druhé č. vyráží (a když to víte - kde se "škrtá" to první "původní" číslo" BMW? A proč tam vyráží obě? Slyšela jsem že tu a tam s tím nějací "úřední šimlové" na STK mají mívají PROBLÉM? :-|
VIN Alpiny se přeráží přímo u BMW, Alpina odstíny se následně auto lakuje také přímo v BMW. K alpině ta auta přicházejí nesmontovaná, myslím nezkompletovaná stoprocentně, bez interieru. ;-)
Škoda že Dinar NEvysvětlil - jak to a proč to tak s těmi dvěma VINy je.
A proč je ten původní "křížem přeškrtnutý" a HLAVNĚ - proč ten od Alpiny (když je vyrážen přímo u BMW) je JINÝM FONTem písma ;-)
Nu nejsme ve škole a většiná z nás nejsou (věkem) malá batolata, takže by mi už nepřišlo roztomilé se na vše vyptávat jak to dělají naše svět objevující děti.
Že "hloubkově" spolupracují, to je bez diskuzí, že jsou tam dvě VIN (jedno přeškrtnuté) to vím - ale s tím že obě dělají u BMW to jsem NEvěděla..
..ono totiž (jestli jste to někdy viděl v originálu) to "původní" od BMW je "křížem" přeškrnuto (prý LASERem?) a to od Alpina je hlavně JINÝM FONTem...! ;-)
Alpina prostě umí udělat z "obyčejného" BMW záležitost pro opravdové fajnšmekry. Pro mě je Alpina společně s Jaguarem a Maserati jeden z nejlepších výrobců sedanů na světě! :yes:
dtto :yes::-)
PS: Když jsem byla "malá" Maserati Quattroporte (4té generace) V8 3.2 335 PS byl můj "favorit (sen) č. jedna" ;-)
PPS: Dnes bych ale (jednoznačně) raději volila cupku GranTurismo S :yes::-)