Alpina myslí zeleně: Rychlá BMW by mohla dostat hybridní pohon
Automobily s hybridním pohonem vznikly především kvůli nižším emisním normám, mezi zákazníky jsou ale stále populárnější.
V příštích letech by hybrid mohla nabídnout také firma Alpina, která staví speciálně upravené modely BMW.
Generální ředitel Alpiny Andy Bovensiepen v rozhovoru pro britský magazín Autocar přiznal, že se vozy s hybridním pohonem stávají pro firmu stále zajímavější. Důvodem je rychlý vývoj techniky hybridů. Vznik hybridu se znaky Alpiny ale zatím má dvě důležité podmínky.
„Pokud budeme mít dobrý technický základ od BMW a pokud uvidíme rostoucí prodeje, tak bychom takové auto (s hybridním pohonem) mohli mít připravené do dvou let,“ tvrdí Bovensiepen.
Současná hybridní technika zatím není podle Bovensiepena dostatečně dobrá. Podle jeho slov jsou hybridy skvělé jen do té doby, než se jim vybijí baterie. S vybitými akumulátory se už řidič podle něj dočká jen neuspokojivé jízdy.
Šéf Alpiny nepřiznal, jaký model by mohl dostat hybridní pohon jako první. BMW však nabídku plug-in hybridů postupně rozšiřuje, naposledy představilo plug-in hybridní řadu 3. Model 330e se začne prodávat v příštím roce, nabídne kombinaci přeplňovaného benzinového dvoulitru s elektromotorem.
Podle Bovensiepena se Alpina chce zabývat také alternativními palivy, jako je třeba LPG. Zatím však není vůbec jisté, že taková Alpina vůbec vyjede na silnice.
Nabídka Alpiny nadále čítá především modely s benzinovými motory, od roku 1999 ale firma z Buchloe nabízí i turbodiesely. Vznětový šestiválec bi-turbo je stále populárnější, nyní je dostupný pro modely D3 (řada 3), D4 (řada 4), D5 (řada 5) a XD3 (X3). Podle Bovensiepena ale neutuchá ani zájem o modely se zážehovými agregáty.