Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina v Ženevě 2010

Michal Fokt
Asi nejvíce pozornosti na sebe značka Alpina letos strhává tím, že její nový model B7 prakticky nahrazuje absenci tovární BMW M7.

Alpina B7 Bi-Turbo

Pokud automobilka BMW nezmění své plány ohledně modelu M7 a vy přesto na superrychlé bavorácké limuzíně trváte, nezbývá vám než skončit v náručí Alpiny. Ale to nakonec není vůbec špatné… Pod kapotou B7 je totiž dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 373 kW při 5500 min-1, který na zadní kola posílá mamutích 700 Nm a to v rozmezí 3000 až 4750 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h má limuzíně trvat jen 4,7 sekundy a maximální rychlost činí 280 km/h. Charakteristický vzhled autu propůjčují kola „Alpina CLASSIC“, která jsou k mání v rozměru 20 a 21“, ale nesmíme zapomenout ani na funkční aerodynamické doplňky – přední i zadní spoilery jsou nově navrženy tak, aby snižovaly vztlak (vpředu o 30 % a vzadu o 15 %) a zároveň ten přední umožňuje přísun většího množství vzduchu ke chladiči. Dvě koncovky výfuků jsou integrovány do zadního nárazníku.

V luxusním, ale nijak výstředním interiéru, který je obšit kůží a Alcantarou, najdeme pochopitelně logo Alpiny na vyhřívaném volantu a modré podbarvení přístrojů v kapličce, jinak se uvnitř budete cítit jako v každém jiném sedmičkovém BMW…

Alpina D3 Bi-Turbo

Rodinka trojkových bavoráků s pofaceliftovou vizáží a označením Alpina D3 Bi-Turbo má pod kapotou dvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel, vyladěný na výkon 157 kW při 4100 min-1, jenž zásobuje zadní kola porcí až 450 Nm (při 2000 min-1). Čtyřválce lze kombinovat jak se šestistupňovým manuálem, tak s automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů.

Kupé a sedan zvládnou zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,9 s, kombíku to trvá jen o 0,3 s déle a ručička rychloměru se zastaví na údaji 244, respektive 241 km/h u kombi. Automat na dynamiku negativní vliv nemá, pouze lehce zhoršuje spotřebu.

Alpina B3 S Bi-Turbo

Také modelová řada B3 S, zahrnující sedan, kombi, kupé a kabriolet prodělala od BMW převzatý facelift. Svébytný charakter vozům z Buchloe opět dodává decentní aerokit a nabídka typických kol z lehkých slitin.

Dvěma turby přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu 3,0 l poskytuje výkon 294 kW při 6000 otáčkách a točivý moment 540 Nm při 4500 otáčkách. Tenhle motor lze mít ale pouze se šestistupňovým automatem ZF.

Sedan a kupé zvládnou stovku shodně za 4,7 s a identická je i maximální rychlost 300 km/h, kombi je o desetinku pomalejší a zvládne „jen“ 296 km/h. Nejhůře je na tom se zrychlením těžký kabriolet se 4,9 s, kombi však překonává v maximálce o 2 km/h.


Michal Fokt