Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina XD3 je vznětové BMW X3 se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 388 koní

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Německá Alpina si pro letošní ženevský autosalon připravila premiéru druhé generace svého prvního SUV. Novinka na základech BMW X3 má ohromovat především svými výkony, ale zároveň zaujmout použitelností v každodenním provozu.

Společnost Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG je sice vnímána jako tradiční úpravce vozů značky BMW, ale ve skutečnosti má status skutečného výrobce automobilů a podle toho také přistupuje k uvádění svých novinek. Nestačí jí totiž jen vydat sérii snímků, video a ceník, ale již tradičně je prezentuje veřejnosti na významných mezinárodních autosalonech.

Důkazem se ostatně stane na autosalonu v Ženevě druhá generace modelu Alpina XD3, která přímo navazuje na stejnojmenného předchůdce, s nímž automobilka z Buchloe vstoupila v roce 2013 do světa SUV.

Tradiční designové úpravy původních linií BMW X3 se omezují na decentní zdůraznění dynamicky působících předních partií i boku za pomoci typicky tvarovaného nového spodního dílu předního nárazníku či prahů. Samozřejmostí a zároveň poznávacím znamením vozů značky Alpina je design 22palcových kol modelu XD3.

Mnohem více než svých exteriérem však nové SUV značky Alpina bezpochyby zaujme svou pohonnou jednotkou v podobě třílitrového vznětového šestiválce se čtyřmi turbodmychadly. Tento motor se totiž pyšní nejvyšším výkonem 285 kW (388 k) dostupným od 4000 do 5000 otáček za minutu a točivým momentem 700 N.m.

Šestiválec modelu XD3 spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF doplněnou o software značky Alpina a pohonem všech kol. SUV má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 s, dosahovat maximální rychlosti 266 km/h a jeho spotřeba paliva se má podle nového cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure) pohybovat kolem 9,0 l nafty na 100 km.

Výkonům pohonné jednotky odpovídá i nastavení podvozku a řízení, které má být zaměřeno na sportovní styl jízdy a dosažení co nejlepší ovladatelnosti vozu. Za technikou a designem karoserie pak nebude zaostávat ani interiérem, který oproti BMW X3 nabídne díky špičkovým materiálům a dílenskému zpracování výrazně větší porci luxusu.

Prodej modelu Alpina XD3 se má u zástupců automobilky z Buchloe rozběhnout ve druhém čtvrtletí letošního roku a první vozy pak mají k zákazníkům zamířit začátkem příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
28. 2. 2018 19:41
Re: S naftou se jede lépe
Tady zase někdo zaspal a porovnává 3.0 TDI s dvoulitrem benálem atmosférou.
28. 2. 2018 14:30
Re: Tak já proti dieselům vůbec nic nemám
to je těžký, němci dělaj objektivně jedny z nejlepších motorů na světě, že nová A8 dokáže jezdit s dieselem za 8litrů a u toho jezdit rychle jako hothatch je prostě špička, akorát se to celý dojebalo emisema, pak VW podvody, no a nakonec to dopadlo tak, že diesly zakážou, prostě kocourkov je nejenom u nás, beru to tak, že za 5 let bude Alpina dělat z 90% benzín (a je to tak dobře)
28. 2. 2018 12:41
Alpina
Hmm, asi ochutnávka toho, co nás čeká také v příští trojce. Otázka jen zní, jestli to budou tři turba jako v D5S nebo čtyři jako tady. Zajímavé je, že výkon mají obě varianty stejný - 388 koní, ale ta tříturbová verze v pětce má 800 Nm a tohle má "jen" 770. Proti stávající D3 to ale znát bude (pokud navíc ještě zhubne), nicméně v příští generaci už to vidím místo D3 na B3 (ledaže bude M3 ve čtyřkolce). :-) Tipuju to na 450 benzínových koní :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 2. 2018 11:08
Re: S naftou se jede lépe
Proč myslíš? :-| ;-)

Místo Quattro turbo nafta tam šel dát V8 benzín = ale použití nafty R6 mi taky dává logiku. Ve vyspělejch zemích se nad ní smráká a do vývoje silnýho diesel R6 investovali u BMW dost energie a tahle druhá generace je docela slušná = chtěj jí využít dokud nebude šlus

Takže proč myslíš že mele ho..? :-)
28. 2. 2018 10:45
Re: Tak já proti dieselům vůbec nic nemám
taky mám radši benzín, ale někdo chce jedno rychlý auto, jezdí hodně dálnice, tak by tohle třeba mohlo být ok ne?