Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alternativní osudy Škody: Co by se stalo, kdyby neskončila v náruči VW?

Převzetí Škody Volkswagenem započalo před 25 lety. Jak by se vyvíjely osudy největší domácí automobilky, pokud by k němu nedošlo?
Zpět na článek
11. 12. 2015 12:33
11. 12. 2015 12:41
11. 12. 2015 21:51
11. 12. 2015 15:39
12. 12. 2015 19:07
11. 12. 2015 12:48
11. 12. 2015 12:53
11. 12. 2015 12:58
11. 12. 2015 13:13
11. 12. 2015 13:20
11. 12. 2015 13:23
11. 12. 2015 13:39
11. 12. 2015 15:32
11. 12. 2015 21:11
11. 12. 2015 14:38
11. 12. 2015 14:51
11. 12. 2015 15:35
11. 12. 2015 18:45
12. 12. 2015 14:10
12. 12. 2015 02:07
11. 12. 2015 20:18
11. 12. 2015 15:28
11. 12. 2015 20:06
11. 12. 2015 20:37
11. 12. 2015 20:52
11. 12. 2015 20:49
12. 12. 2015 14:14
12. 12. 2015 14:55
11. 12. 2015 14:42
11. 12. 2015 15:37
11. 12. 2015 17:36
11. 12. 2015 19:00
13. 12. 2015 20:18
11. 12. 2015 21:58
12. 12. 2015 00:04
12. 12. 2015 00:31
12. 12. 2015 22:49
13. 12. 2015 20:21
11. 12. 2015 15:44
11. 12. 2015 19:37
11. 12. 2015 20:16
12. 12. 2015 10:42
12. 12. 2015 11:14
12. 12. 2015 11:21
12. 12. 2015 16:36
14. 12. 2015 10:10
12. 12. 2015 10:43
13. 12. 2015 09:06
14. 12. 2015 01:19
14. 12. 2015 10:11
14. 12. 2015 10:46
11. 12. 2015 12:20
Nedovedu si představit,
že by to mohlo se Škodou dopadnout líp. A je i podle mě docela velké štěstí, že nakonec byla zvolena tahle privatizační varianta, protože to opravdu mohlo dopadnout všelijak. Byla to hezká, ale trochu divoká doba.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Jenik3
11. 12. 2015 12:26
Re: Nedovedu si představit,
Nebylo by od věci dozvědět se něco ze zákulisí. Kdo na co tlačil?

Každopádně za úspěch (a neúspěch) nese zodpovědnost majitel (ten si dosazuje exekutivu) a je třeba VW ke koupi AZNP poblahopřát a k dieselgate raději ne.
Čili, ne všechno se VW daří.
13. 12. 2015 19:55
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
jj
ELEKTRICKEJ FASCINÁCIE [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] = TOŤ BUDOUCNOST, NIKOLI CNG €JROŠOLICH s CO2
ŠÁDE?? [odkaz] po ní štěká snad jen českýčokl a to jen protože mu víc nezbývá >:D >:D >:D

UŽ I SLOVÁCI VÁS PŘEDBĚHLI !! [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 12:34
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Je to tak. Ale opět je to jen další VAG friendly článek...
11. 12. 2015 12:43
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Privatizační příběh Škody ale ani jinak, než VAG friendly, vyznít nemůže.
Avatar - iudex
11. 12. 2015 13:17
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Presne tak.
Avatar - KANKUNEN
11. 12. 2015 12:51
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Ano je to tak, žádný jiný majitel, by nedovolil dělat auta lepší než dělá škodovka teď. A navíc, že je škodovce dovoleno dělat úspěšně rallyspeciály, z toho musí mít radost každý fanoušek aut. V rally nemá třeba takový Renault nic.
11. 12. 2015 13:12
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
No tak Renault se dlouhodobě zaměřuje na F1.
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 13:20
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Přesně tak, síly se štěpí dle preferencí té či oné automobilky. A přecijen F1 je stále ještě asi největší výkladní skříň technologií, tedy nejzajímavější reference.
11. 12. 2015 13:28
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Navíc v FI patří mezi ty nejúspěšnější.
11. 12. 2015 20:49
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Tak F1 je celkem slušná nuda, koukat se na to moc nedá :no:
12. 12. 2015 07:50
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Presne tak. V telce jsete celkem ano, protoze se tam stridaji kamery, ale nedovedu si predstavit jit se tam juknout nazivo... cekate, cekate a najednou vum, vzum, vzum, a zase cekate...
Avatar - wakantanka
11. 12. 2015 19:37
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
K tomu sa neda inak len ze vo Formule 1 je VW nic. Kdezto ten Renault v minulosti v rally mal minimalne R5 turbo v skupine B ze?
Avatar - iudex
11. 12. 2015 13:28
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Súhlas. Nebyť kúpy Nemcami, boli by len dve alternatívy: horšia a veľmi zlá.
Prvá alternatíva, t.j. že by Škodu kúpil Renault, by v lepšom prípade znamenala, že Škoda by teraz mala postavenie Dacie a produkovala lacnejšie verzie Renaultu, v horšom prípade by značka zanikla a v Boleslavi by sa vyrábali Megany a Cliá.
Druhá alternatíva by znamenala buď živorenie automobilky nechopnej sama produkovať konkurencieschopné autá, event. privatizáciu domácimi "podnikateľmi" a vytunelovanie a krach.
Možno v Čechách sa o tom veľa nevie, ale mementom nech je osud trnavskej automobilky TAZ (kto si ešte pamätá nechválne známe 1203ky?). Tá bola pochybným spôsobom sprivatizovaná Jozefom Majským a následne vytunelovaná a dodnes sa vedú spory medzi správcami konkurznej podstaty pôvodného štátneho podniku TAZ, š.p. a privatizovanej TAZ, a.s. (a v rozpadnutom areáli automobilky Vietnamci pestovali marihuanu).
11. 12. 2015 13:33
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
No ale pravda je, že TAZ přece jenom vstupoval do privatizace v jiném postavení. Tam se moc dobrých variant asi nenabízelo. Tady ti malí výrobci užitkáčů moc šancí nemají obecně, nakonec i Avia skončila.
Avatar - iudex
11. 12. 2015 13:50
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Iste, porovnateľné to nebolo, Favorit bol relatívne moderné auto, zatiaľ čo z 1203 sme si robili vtipy už vtedy. Každopádne silný investor mohol vytiahnuť automobilku z bahna a spraviť zo značky výrobcu lowendových konkurentov Dacie alebo iným spôsobom zachovať výrobu, hoci aj áut materskej značky. Takto z toho boli len poľovnícke zámočky pre Majského rodinu.
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Spraviť zo značky TAZ výrobcu lowendových konkurentov Dacie? A ted tu o perníkové chaloupce.
11. 12. 2015 15:26
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
TAZ srovnáváš s rumunskou automobilkou Dacia? To myslíš fakt vážně?! >:D To je absurdní i když to porovnáváš s Dacii v Čaučeskové éře! :-!
Avatar - wakantanka
11. 12. 2015 19:42
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Zabul si este na Poora. Ten sa tam nabalil hadam este viac.
11. 12. 2015 20:42
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
Souhlasím, tohle "coby, kdyby" je vždycky hrozně ošemetné. Škodovce prodej prospěl a dělá kvalitní modely - ostatně pořád patří mezi nejprodávanější auta. Taky teď plánujeme v bazaru nějakou pořizovat.
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 20:45
Re: PŘESTAŇTE SI HONIT VLASTNÍ TRIKO, STEJNAK STE ZABRŽDĚNÝ
BAN! Opět áčka...
Avatar - Deutsch
11. 12. 2015 12:33
Co by, kdyby
Kdyby byly v prde*i ryby, nebyly by rybníky.
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2015 12:41
Převzetí BMW
Nejsou někde informace, jaké měli plány u BMW? To by asi také nemuselo dopadnout úplně nejhůř, ne?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - TeeJay
11. 12. 2015 13:07
Re: Převzetí BMW
Jestli si dobře vzpomínám, BMW se také zajímalo jen o fabriku, v Bolce by byla jen montovna bavoráků. A i kdyby ne, všichni víme, co provedlo s Roverem, že...
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 13:21
Re: Převzetí BMW
Tak nějak. BMW spíš chce aby ubylo konkurence >:-[]
11. 12. 2015 13:30
Re: Převzetí BMW
Za pád Roveru mohl anglický management, nikoliv management BMW. Dovolím si nesouhlasit. Žádný likvidační záměr tam nebyl. Poslední Rover byl konstrukčně velice kvalitní automobil. Ale "tupá a nabubřelá nepoddajnost" angličanů, kteří nepochopili na čem je značka BMW založena byla zdrojem zániku.
11. 12. 2015 14:34
Re: Převzetí BMW
V prípade značky Borgward sa presadili práve likvidačné zámery BMW.
11. 12. 2015 19:58
Re: Převzetí BMW
Keď BMW ako majiteľ, zamestnával tupých manažérov, tak za to môže zase len on.
11. 12. 2015 21:51
Re: Převzetí BMW
V zásadě ano, šlo především o fabriku, ale částečně i vývoj, BMW tenkrát chyběla 1er řada a uvažovalo se že by bylo možné na hodně upraveném základě favoritu tento segment obsáhnout, každopádně značka škoda by tím zanikla. Později BMW udělalo radši kompakta do řady e36 a jedničková řada byla na čas odložena.
Re: Převzetí BMW
Co se týce tech jiných tehdejsích zájemcu o Skodu krome Volkswagenu a Renaultu tak zdaleka ne vsichni meli skutecne vázný zájem. Nekteré firmy si chtely jen otuknout situaci v automobilovém prumyslu tehdejsího Ceskoslovenska.
Avatar - Ji/Ri
11. 12. 2015 15:39
Re: Převzetí BMW
Kteří to byli?
12. 12. 2015 19:07
Re: Převzetí BMW
Nevim, jestli to souvisi, ale vzpomnel jsem si na tohle video: [odkaz]
Avatar - Merrill
11. 12. 2015 12:48
ano
a stejně se můžete ptát, kde by byla Škodovka, pokud by nás Němci přes svou rozpínavost nepřivedli do náruče Sovětů a komunistů. Jaký by byl osud Škodovky, která by vyrůstala v kapitalizmu stejně dlouho jako VW?
Rozbalit vlákno
26
11. 12. 2015 12:53
Re: ano
Souhlasím. To je teprve zajímavá úvaha! :-)
11. 12. 2015 12:58
Re: ano
Pravda je, že značky Škoda, Porsche a "VW" se po válce rozvíjely zvláštním způsobem s přihlédnutím k tomu, že na rozdíl od němců jsme byli na straně, která válku "vyhrála"
11. 12. 2015 13:13
Re: ano
Do náruče sovětů a komunistů jsme se "úspěšně" dovedli v roce 46 sami. :-!
Avatar - iudex
11. 12. 2015 13:20
Re: ano
Do východného bloku nás zaradilo rozhodnutie veľmocí na Jaltskej konferencii, resp. Postupimskej konferencii. Je ale pravdou, že "Víťazný február" 1948 sme si "úspešne" zmenežovali my, rovnako len my sme volili komunistov vo voľbách.
11. 12. 2015 13:23
Re: ano
Je samozřejmě otázka, jak by se vyvíjela situace, kdyby v roce 46 komunisti nevyhráli volby a kdyby tedy v roce 48 nebyl vítězný Únor. Ale pravda je, že jsme nakonec vůbec ani ty sověty k instalaci komoušů nepotřebovali.
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 13:39
Re: ano
Nebýt 2. světové války, asi bychom se do té náruče nehnali. Ale Stalin nebo Hitler, prašť jako uhoď :no:
11. 12. 2015 15:32
Re: ano
Všechen ten poválečný průser začal už v roce 1943, kdy idiot Beneš letěl do Moskvy strčit hlavu Stalinovi do oprátky! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Re: ano
Beneš jiste udelal hodne chyb ale to ze ho místní primitiv Arese oznacuje za idiota je prinejmensím zábavné.

Jinak to samozrejme neznamená ze kdyby Benes tehdy do Moskvy neletel tak by se Ceskoslovensko nestalo soucástí komunistického bloku.
11. 12. 2015 14:38
Re: ano
Češi áno, Slováci nie. Legálne na Slovensku vyhrali voľby demokrati, komunisti uchopili moc prostredníctvom násilného puču.
Avatar - iudex
11. 12. 2015 14:51
Re: ano
Jasné, z pohľadu len Slovenska vyhrala Demokratická strana, ale boli sme jeden štát a celkovo vyhrali komunisti. A i tak o pár mesiacov bez ohľadu na voľby všetko brali komančovia.
11. 12. 2015 15:35
Re: ano
Na výsledek voleb v roce 1946 mohou být Slováci právem hrdí, zato v případě Čechů se za volební výsledek můžeme jen a jen stydět.... ;-\ :'-( 8-s :no:
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 18:45
Re: ano
Hrdí? Však taky na poslední chvíli vylepšovali svůj obraz po ostudném fašistickém Hlinkovském Slovensku! Kdežto o tom co přijde po 48 tu skoro nikdo nevěděl, ti lidé byli často jen naivní.
Avatar - fOE
12. 12. 2015 14:10
Re: ano
To by mohla byt hodne zabavna hodina dejepisu o ostudnem fasistickem slovensku a o hrdinne(?) CR >:D
Avatar - Otrava
12. 12. 2015 02:07
Re: ano
To je dost naivní názor, protože tehdá ne každý skutečně věděl nebo tušil jak by to mohlo dopadnout a co očekávat. Lidí, co měli přehled, nebo viděli jak to funguje v Rusku a mohli o tom poreferovat zase tolik nebylo.
A věřím, že spousta chytráků, kteří odsuzují tehdejší voliče, by na jejich místě dost možná jednala stejně.

Takže toliko k vševědoucím osobám.
11. 12. 2015 20:18
Re: ano
Zajímavé jak jednoznačně dopadly volby, že? Najednou se celý východní blok rozhodl, že bude buď součástí SSSR a nebo satelit SSSR s komoušskou totalitou zcela loajální Stalinovi a jeho následovníkům.
11. 12. 2015 15:28
Re: ano
A kde kdnes mohla naše země být, kdybychom nepadli na nesprávnou stranu železné opony? Odhaduje tak úroveň někde mezi Švýcarskem a Rukouskem. nemluvě o tom, že by u nás nedošlo k takové devastaci životního prostředí a hlavně by statisíce nejtalentovanějších lidí neemigrovalo a další statisíce by neměli zničený život v kriminálech a uranových dolech ;-\
11. 12. 2015 20:06
Re: ano
Holedbáš se :-)

Na takej úrovni nebolo Česko ani za prvej republiky, keď každý tretí Čech bol Nemec. Aj keď prostonárodné povesti o tom hovoria. Skôr by to bolo niekde medzi Poľskom a Rakúskom.

A čo by bolo s českými automobilkami bez komančov? Pravdepodobne by zanikli, tak ako mnohé iné európske. Boli malé a nestál za nimi veľký domáci trh.
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2015 20:37
Re: ano
Neplácej! Arese má pravdu ;-)

Jestli bysme byli před nebo za Rakouskem se nedá odhadnout, že nesrovnatelně líp je jistota :-!
Re: ano
A co vyhnání Nemcu? Melo k nemu dojít i kdyby Ceskoslovensko padlo na tu správnou stranu železné opony?
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 20:52
Re: ano
V tu chvíli jim přece byla nějaká opona šumák. Chtěli je vykopat jako pomstu za válku a je jedno na jaké straně by potom skončili.
Re: ano
Jiste, ale me zajímá co si o tom myslí místní expert na demokracii, svobodu a spravedlnost Arese.
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 20:49
Re: ano
Jo tohle "kdyby" je jeden z mých nejvlhčích snů. Ale bohužel...
Avatar - fOE
12. 12. 2015 14:14
Re: ano
70% tehdejsiho HDP celeho ceskoslovenska produkovali sudety. 70% HDP vytvorilo tehda kolik % obyvatel CSR, 25%? Kdyz chceme zit v te legende o veleuspesnem prvorepublikovem ceskoslovensku tak je minimalne vhodne zminit i to na kom ten ekonomicky uspech stal. A nebyli to ani cesi, ani slovaci.
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2015 14:55
Re: ano
A my blbci je po válce vyhnali >:-[]
Avatar - rokyta.p
11. 12. 2015 13:13
co by bylo kdyby
Co by bylo kdyby byly v dupě ryby, nebylo by třeba rybníka, nebo jak se to říká. ...... mě by spíš zajímalo jaké by to bylo, kdyby zůstala první republika nebo v roce 68 nepřišli rusáci. Kdyby Hitler vyhlál válku si představovat raději nebudu. Se Škodovkou to v rámci reálných možností jaké byly dopadlo velmi dobře.
Rozbalit vlákno
3
11. 12. 2015 13:17
Re: co by bylo kdyby
Stačí se podívat, jak se vyvíjí autoprůmysl obecně. Za posledních 70 let došlo k zániku velkého množství značek a ty zbylé se koncentrovaly do několika koncernů, které navíc sídlí v zemích se silným domácím trhem. Podle mě by měla problém přežít jakákoliv česká automobilka bez majetkového vstupu nějakého silného koncernu a pochybuju, že by nějaká česká značka sama dokázala vytvořit nějaký silný automobilový koncern, právě kvůli malému českému trhu.
11. 12. 2015 13:37
Re: co by bylo kdyby
důkazem pro tvá tvrzení budiž osobní Tatra...
Avatar - twistedTSD
11. 12. 2015 17:58
Re: co by bylo kdyby
Osobní Tatra je spíš důkazem toho, že by Škoda neměla šanci na přežití po revoluci bez silného investora.
11. 12. 2015 13:21
Škoda vs. Lancia
Když si vzpomenu, jaká úžasná auta produkovala například začátkem 90tých let Lancia a co produkovala v té době Škoda a kde jsou obě značky teď, tak je to nejlepší odpověď na to, jak se povedla privatizace Škody.
Rozbalit vlákno
4
11. 12. 2015 13:28
Re: Škoda vs. Lancia
Přesně tak. Překotnej zánik Lancie mi hlava nebere. Z automobilky, která byla na výsluní během několika málo let dosraček.
11. 12. 2015 13:46
Re: Škoda vs. Lancia
Lancia by stála za podobnou úvahu, i když už jsem se párkrát do tohoto tématu lehce opřel. Díky za tip!
Avatar - PlumJelinek
11. 12. 2015 18:24
Re: Škoda vs. Lancia
Aleši, to je nápad na další článek! Vaše články patří mezi mé nejoblíbenější a myslím že s tímto tématem byste se dokázal obstojně poprat. Lancia, ač dnes povětšinou vysmívaná, toho má za svou dlouhou historii opravdu hodně a její příběh (včetně různých úvah co by kdyby) patří mezi ty zajímavější. Myslím, že i mezi čtenáři by se to ujalo, alespoň by třeba někteří zdejší diskuzní vševědové věděli, které že automobilce se to vůbec vysmívají.
Avatar - iudex
11. 12. 2015 13:45
OT: Jaguar príde na Slovensko
Malý, aj keď čiastočne súvisiaci offtopic: cestou okolo Nitry som musel púšťať veľkú kolónu Jaguarov a Landroverov v sprievode polície a vzápätí počul správy, že Jaguar Land Rover podpísal s vládou investičnú zmluvu. Ide o investíciu za 1,5 miliardy eur, plánovaný počet zamestnancov 2800, prvé autá by sa mali vyrábať v r. 2018, pplánovaná výrobná kapacita 150t áut ročne.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Honza Mička
11. 12. 2015 13:53
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
Dobrý den,

víme, víme :-)

[odkaz]
Avatar - iudex
11. 12. 2015 13:57
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
OK, prehliadol som. :-)
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
V té kolone byl Ralf Speth, CEO firmy Jaguar Land Rover, a dalsí manazeri JLR. Byli na ceste z Bratislavy kde s premiérem Robertem Ficem a starostou Nitry podepsali smlouvu o investici v Nitre.
Avatar - iudex
11. 12. 2015 14:20
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
Akurát že išli opačným smerom, z Nitry do BA, zrejme boli pozrieť na mieste budúcej výstavby.
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
Ano, asi byli po podepsání v Bratislave v Nitre jenom na skok.
Avatar - Ji/Ri
12. 12. 2015 10:43
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
Jsi jim dělal kočího ze to mas tak presne?
11. 12. 2015 14:42
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
A na ktorej strane mali autá z tej kolóny volant? :-)
Avatar - iudex
11. 12. 2015 14:53
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
Na ľavej, boli to autá s nemeckými ŠPZ.
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
Ano, SPZ s písmeny MTK podle sídla Jaguar Land Rover Deutschland.
11. 12. 2015 15:38
Re: OT: Jaguar príde na Slovensko
Škoda, že si nevybrali ČR, ale rozhodně patří Slovensku velká gratulace! :-) :yes:
Avatar - eXp10it
11. 12. 2015 14:42
Název článku
Tak tohle mě naštvalo ještě víc než ty poslední články o tuzingu starých škodovek nebo ten příšerný, odpadkový návod jak rozmrazovat auto.

Proč se proboha článek jmenuje "Alternativní osudy Škody: Co by se stalo, kdyby neskončila v náruči VW"?

Celý natěšený na nějaké sci-fi povídání (a třeba i vtipné fotomontáže) jsem to otevřel a přečetl až do konce a nikde nic jiného než suché povídání o privatizaci...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
11. 12. 2015 15:21
bez VW by smůla šla do s r a č e k
;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JGucci
11. 12. 2015 15:37
Roomster
Me ted nakrknul VW, kdyz zastavil projekt Roomsteru II, auto bylo hotove a pripravene do vyroby. Sice vyvoj z Caddyho jiste nestal mnoho, ale neco presto. A tvrzeni, ze misto Roomsteru se bude Skoda venovat SUV, si muzou strcit nekam, protoze to Skoda planovala stejne, jinak by byla sama proti sobe! Skoda, ze dieselgate nevypukla o neco pozdeji, stare vedeni by snad Roomster nezastavilo, kdyz ho samo schvalilo:)
Rozbalit vlákno
11
11. 12. 2015 17:36
Re: Roomster
skoda, ze dyzlgejt nevypukla o něco drive
tak o 20 let
nemuseli jsme tu upet pod rakovinotvornymi a jedovatými exhalacemi z naftových motoru napric vsemi znackami
Re: Roomster
Pozdní lítost VAGinisty. >:D >:D >:D
Avatar - eXp10it
11. 12. 2015 19:00
Re: Roomster
To že škoda nebude vyrábět "překastlovaného" caddyho jí spíše ctí. Přeji škodě aby až příjde čas na nový roomster to bylo od začátku nové auto a ne žádná slátanina.
Avatar - Individualita
11. 12. 2015 19:07
Re: Roomster
Přesně tak. A snad to nedopadne jako první Roomster 8-s
Re: Roomster
Skoda by ho nevyrábela ale prodávala. A nový model v segmentu MPV se nechystá.
Avatar - JGucci
13. 12. 2015 20:18
Re: Roomster
Mercedes taky vyrabi uzitkace a jeho image to nijak zvlast neskodi. Tady nejde jen o prelogovaneho Caddyho, ale o to, ze si Skoda do blizke budoucnosti "zazdila" moznost vstoupit do segmentu uzitkovych vozu. Pokud by strategie "jednoho modelu pod vice znackami" nefungovala, tak proc by to delala PSA v Koline, Up/Citigo/Mii v Bratislave atd.?? Je to o urcitiych sympatiich k te ktere znacce. A tento krok je pouze ochrana VW, aby jeho prodeje ted po dieselgate jeste vice nepadaly a to i za cenu, ze Caddyho pod znaky VW a Skody by se dohromady prodalo vice - a to je cista jesitnost :no: Caddyho tu jezdi dost a mrzi me, ze se modelove portfolio Skody zmensuje :no: Porad tvrdi, ze Skoda ma v Evrope brzdit Hyundai, tak proc proti nemu nepostavi i levnejsi uzitkove vozy??
11. 12. 2015 21:58
Re: Roomster
Já zas nechápal proč bych si měl kupovat caddynu s logem škodovky (jiný rozdíl v těch autech nebyl, měla to být identická dvojčata jako rapid/toledo nebo up!/citigo/mii), když v podstatě jediným důvodem proč to mělo existovat bylo to aby se název roomster neztratil z katalogu, jinak to mělo potenciál přivést nového zákazníka minimální - ti už mají dávno tu caddynu..
Avatar - twistedTSD
12. 12. 2015 00:04
Re: Roomster
Doufám, že se aspoň někdy pochlubí předsériovými prototypy, ať tedy víme, o co jsme přišli. Vždyť to auto už bylo téměř hotové a jezdilo po silnicích.
12. 12. 2015 00:31
Re: Roomster
Tak otázka co čekáš za prototypy - je to caddyna s logem škodovky, a na silnicích jezdí už víc jak 10 let, takže nic co by někoho mělo překvapit.
Avatar - twistedTSD
12. 12. 2015 22:49
Re: Roomster
Tak určitě si pohráli aspoň s maskou, světly, apod. Čistě ze zvědavosti by mě to zajímalo. :-)
Avatar - JGucci
13. 12. 2015 20:21
Re: Roomster
Taky by me to zajimalo, ale ted uz je to stejne asi jedno, kdyz nove vedeni osekává modelove rady...hlavne , ze rikaly, ze modularni platformou vznikne mnoho karosarkych verzi a modelu navic....
11. 12. 2015 15:44
Foto č.38
Teda takhle otevřeného Favorita jsem ještě neviděl :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
11. 12. 2015 19:24
Na privatizaci Škody
není ani tolik zajímavé komu byla nakonec prodána, ale samotný způsob privatizace, tedy skutečnost, že tehdejší ministr průmyslu Vrba v Pitharově vládě dokázal v roce 1991 prosadit a ustát přímý prodej. Byl to svým způsobem hrdinský čin, protože proti němu stáli Klaus (v té době byl ministrem financí), Dlouhý nebo Ježek, tedy zatvrzelí příznivci kuponové privatizace. Jakmile se Klaus po vítězství ODS v roce 1992 stal premiérem, tak všechny ostatní privatizační projekty, které počítaly s přímým prodejem a které připravil Vrba zastavil a zrušil (mimo jiné i projekty na Tatru Kopřivnice, Liaz a Škodu Plzeň). Takže Škodovka měla obrovskou kliku, že se nic nezdrželo a prodej proběhl dříve než to dokázal Klaus a spol totálně rozkulačit. Trochu v nadsázce, Vrbovi by Škodovka měla postavit pomník, protože mohla také dopadnout stejně jako ta Tatra nebo Liaz.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2015 20:39
Re: Na privatizaci Škody
Sám bych to nenapsal líp :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - Ji/Ri
12. 12. 2015 11:24
Re: Na privatizaci Škody
Amen.
Avatar - pelikoš
11. 12. 2015 19:37
nová škoda
https://www.youtube.com/watch?…… nová škoda henlein
Rozbalit vlákno
0
11. 12. 2015 20:16
Škoda Auto
Měl jsem možnost jako předseda Hospodářského výboru PČR být u transformace Škody v letech 1990 - 1995. Rozhodovalo se mezi VW a Renaulem, jiní výrazní zájemci nebyli. Klíčovou osobou celého procesu transformace byl pan Ludvík Kalma, významný český manažer, se kterým jsem v té době často jednal. Je velká škoda pro firmu Škoda Auto, že zahynul při autonehode v nové Octavii v roce 1996, jeho přínos je mimořádný a velmi si ho vážím. Kladnou roli sehrál ministr Vrba a vláda premiéra Pitharta. Ministr financí a pozdějši premiér vlady ČR Václav Klaus při rozhodování mezi VW a Renaultem podpořil VW. Osobně jsem s ním v té době o tom hovořil. V prosinci 1993 jsem s ministrem Vladimírem Dlouhým a s Ludvikem Kalmou jednal v Ingolstadtu s Ferdinandem Piechem o prodeji dalšího balíku akcií VW a podmínili jsme tento prodej výstavbou motorárny. Škoda Auto je velký úspech naší země a při pohledu na policejni Octavie ve Švýcarsku a v UK, na taxiky v Paříži a v Německých městech, nebo v Rakousku jsme všichni určitě hrdí. Přeji Škodě Auto, všem jejím zaměstnancům a spokojeným zakazníkům hodně bezpečných kilometrů.
Rozbalit vlákno
7
Re: Škoda Auto
Pane Budinský, pokud jste to skutecne Vy tak díky za informaci prímo od pramene. Samozrejme ze jiní výrazní zájemci nez VW a Renault nebyli, formulace v clánku "neuspělo tak například BMW, Fiat ani General Motors" nedává moc smyslu.
11. 12. 2015 23:25
Re: Škoda Auto
Pane Budínský. moc děkuji za informace.

Já jen doplním, že osobně považuji za hlavní dvě osoby tohoto úspěšného obchodu pana Vrbu a hlavně pana Kalmu. Je doslova ironií osudu, že se mu auto, které bylo prakticky jeho dítětem stalo i "rakví" a byl prvním člověkem, který v octavii zemřel.

Jen doplním, že jeho smrt je dodnes zahalena pochybností. Já si pamatuji, že můj strejda, který se s panem Kalmou znal se s tím nesmířil, že to byla "jen" nehoda. Prý ač to byl člověk, který jezdil rally, tak byl velmi opatrný a rozvážný a hodně se zasazoval o bezpečnost a nasazování co největšího počtu bezp.prvků do škodovek, tak mi vyprávěl, že ta nehoda se stala někdy v polovině listopadu na dost nebezpečném místě u Veselí nad Lužnicí a ten večer pršelo a byla mlha, že nevěří,že by tak riskoval.
Navíc tehdy prý měl důkazy o nějakém podvodu při výběrovém řížení na halu lakovny.
Je kolem toho spoustu podivných indicií, i závada toho kamionu byla velmi podezřelá a policie to prý také nedůsledně vyšetřovala. Jak to asi bylo se už nikdy nedozvíme a je možné, že to byla skutečně "pouze" nehoda. Ale všichni taky víme, jak divoký to tady v 90. letech bylo.....

V každém případě ať je to jak chce, můj osobní názor je, že bez VW by už dnes škodovka byla pouhou historií a rozhodně by netvořila páteř našeho průmyslu.
Avatar - Ji/Ri
12. 12. 2015 10:42
Re: Škoda Auto
Dobrý den. Rad bych se zeptal, kteří další "hráči" se kolem Škody točili? Děkuji.
12. 12. 2015 11:14
Re: Škoda Auto
Dobry den, transformace Škody Auto byl poměrne hodně slozity proces, který přímo řídila vláda České republiky v bývalé ČSFR. Vláda ČR mela v čele premiéra Pitharta. Odpovědnost měl ministr průmyslu Jan Vrba. "Točila" se kolem toho cela vláda ČR, protože to byla velká a důležitá operace a samozřejmě v rámci své působnosti také někteři ministři vlády federální, mezi nimi take samozřejmě federální ministr financí Václav Klaus. Vládu kontroluje parlament a v letech 1990-1992 vládu ČR kontrolovala ČNR (Česká národní rada). Ministrerstvo průmyslu kontroloval Hospodářský výbor ČNR. S odstupem let je zřejmé, že transformace Škody Auto byla mimořádně úspěšná.
Avatar - Ji/Ri
12. 12. 2015 11:21
Re: Škoda Auto
Děkuji za odpoved :-) ... Ještě bych se rad zeptal, které další automobilky, či firmy, jevily zájem o podnik, tedy krom VW a Renault. Děkuji.
12. 12. 2015 16:36
Re: Škoda Auto
Reálná nabidka byla jen od VW a od Renaultu. Renault chtěl vyrabet v tovarne v Mladé Boleslavi své tehdy nove Twingo, značku Škoda by nezachoval, to Renault jasne deklaroval, nebyl by vyvoj a AZNP Mladá Boleslav by se stala jen montažním zavodem Renaultu. VW nabizel zachovaní značky Škoda a předpokladal další vývoj. Vize tehnejšiho předsedy představenstva VW Hahna byla, že Škoda bude prioritne orientována s využitím Favoritu na východní trhy. To že vznikla Octavia bylo díky úsilí Ludvíka Kalmy. Že po 25 letech jsou Octavie dnes služebními vozy policie a četnictva od Skandinavie přes Velkou Británii po Rakousko, Švýcarsko a dalši západní zeme. Že taxiky ve Španělsku, ve Francii, v Německu, v Belgii a mnoha dalších zemich jsou vedle mercedesů a volkswagenů velmi často Superby a Octavie, to by tehdy ani pan Hahn nepředvídal. Prestiži Skody v marketingu směrem do zahraničí hodně prospělo i spojení značky s ledním hokejem, ktere prosadil Frank Farský, a podpořily to i úspechy našich hokejistů v druhé polovině devadesátých let.
Avatar - Emel
14. 12. 2015 10:10
Re: Škoda Auto
Hodně dobré doplnění článku, nejen v tomto příspěvku :yes: .

PS: stydím se za tu bilanci palců, 0:5 právě teď... ale na anonymní okopávače kotníků musíte být zvyklý, tak Vás to snad neodradí :-)
12. 12. 2015 10:43
Aspoň že tak..
To by v Bolce chrlili ošizený škoda thalie..
Rozbalit vlákno
0
13. 12. 2015 09:06
škoda -ww
Aha tak kdo říká ,že škoda není je hnidopich.Jenže škoda neni!No pan redaktor a ostani jsou placeni asi ww. Renault má nejake procenta v auto vazu. Lada šlape pěkne a to same mohlo být se škodovkou.Buhví jak to bylo ,každy řekne renault je nechá padnout a bude montovat svoji značku.A co delá ww ...podvozek pasat ,bora ,motor to same no všechno .Škodovka má jen znak oni dobře vědí jak bude ww počítat zisk.Jim nic neudela nechat znak když je to prakticky pořád passat jen s okřídleným šípem ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
14. 12. 2015 01:19
Re: škoda -ww
Jo Lada resp AvtoVAZ šlape úžasně, v roce 2013 ztráta cca 200 mio. USD, v roce 2014 ztráta cca 700 mio. USD, letos bude opět ztráta, otázka je jenom jak velká. To by si ve Škodovce lebedili mít takové výsledky.
>:D
Avatar - white label
14. 12. 2015 01:42
Re: škoda -ww
Bože, ty jsi pořádně mimo mísu, už to raději nikdy neber... ;-)
Avatar - Emel
14. 12. 2015 10:11
Re: škoda -ww
Neumí napsat ani VW... co bys chtěl.
14. 12. 2015 10:46
Díky
Pěknej článek, díky :-) Mam stejnej názor že Škodovka dopadla nejlíp jak mohla a považuju jí furt za českýho výrobce aut. :-!
Rozbalit vlákno
0