K základním nevýhodám elektromobilu patří hlavně špatný dojezd a ještě horší infrastruktura, servis neřešme - ono s tou Teslou je taky dost problémů.
Není nad to, najet s tím Golfíkem nahoře 200 km, s indikovaným dojezdem 4 km dojet na Jarov a tam se hodinu a půl dívat na to, jak si někdo nabíjí Soula EV. K čemu mi je, že tam je ChaDeMo i CCS Combo, když ta nabíječka umí dát jen 1x50 kW. :'-(
[odkaz]
Jj...to je život na baterky :-)
Tohle auto parádně funguje na trase práce-domov, pokud člověk může nabíjet na obou místech.
Na dovolenou nebo jednání napříč republikou je třeba si vzít jiný wágen. Obávám se, že v nejbližších 10+ letech se na tomto vůbec nic nezmění. Jestli se někdo upíná k dobíjení z veřejných nabíječek, tak je to blázínek a snílek.
Jako jediné auto do rodiny určitě ne, jako druhé auto do rodiny klidně ano.
Jezdím s i3 denně kolem komína, za 5 měsíců mám již najeto 14 tisíc km a je to v pohodě. Na delší cesty a s rodinou mám V-Klasse a takhle mi to vyhovuje.
Auta na baterky nejsou tak univerzální jako spalováky, ale na určité potřeby (jako městské auto a denní ježdění kolem komína) jsou ideální.
Ale elektroauto sa dá aj ako jediné auto do domácnosti. Ak máš dom s garážou, kde si to nabíjaš a do práce a späť to máš tak do 80km. A nemáš potrebu jazdiť na chatu do pralesa či za dedom do Popudlianskych Močidlian každý druhý víkend. A na dovču ideš letecky a nie autom. Na tých 10 povinných rodinných návštev cez pol republiky si to nehasíš elektroautom ale prenajmeš si auto z požičovne. To by šlo, nie?
Mne k takému chýba už len ten dom s garážou. ;-\
Určitě jsou lidé, kterým by dojezd EV stačil. U mně ne. Jezdím celý rok dost často na prodloužené víkendy do Alp a potřebuji klasické auto. Půjčovna je sice hezká, ale mám rád vlastní auto (zabordelím si ho jen sám, mám tam trvale věci, atd.) a hlavně v termínech typu Vánoce, jarní prázdniny, letní prázdniny, květnové svátky, atd. je problém sehnat jakékoliv auto z půjčovny.
Nikomu EV nevnucuji a pokud pro jeho vlastnictví a používání nemáš podmínky, tak je lepší zůstat u klasického spalováku.
Snažím se být realista a ne fanatik, který tlačí EV horem dolem.
Táto technológia nemá v súčasnom stave miest žiadne opodstatnenie vzhľadom na dobíjanie- Dlhé nabíjacie časy, málo miest na dobíjanie. Ak má niekto barák, tak prosím. Ale ten kto býva na sídlisku, tak je to pre neho pase. Neviem si predstaviť s tými nevýhodami, že by sa prudko zvýšil počet elektro aut ako by sa riešilo dobíjanie. Neviem či majú vyriešené horlavosť auta, batéria keď začne horieť, tak s pánom bohom, to neuhasí ani 10 cisterien.
Opodstatnenie vidím tak car sharingu stojan a parkovacie miesto po meste, kuriérske služby, rozvoz tovaru po meste atď.
Připomínáte mi první porevoluční léta, kdy někteří jedinci tvrdili, že počet aut již nemůže růst, protože tu pro další auta není dostatek pump.
Jinak hasiči jsou na elektroauta připraveni, mají své postupy a manuály. Potvrdil mi to kamarád-hasič, že elektroauto není pro ně nic, na co by nebyli připraveni.
Jedná veta "nemá opodstatnenie" a druhá veta "ak má niekto barak tak prosim". Takže zjavne opodstatnenie majú. To že ty ho nevieš využiť, neznamená že je zbytočné. Neviem čo sa stále rieši cena a dojazd.
elektroniku vseobecne je lepsie kupovat cez kamennu predajnu priamo osobne... napriklad nejaky ruksak nie je problem kupit cez eshop to je jasne ( tam sa moc nema co pokazit ) .. ale elektroniku alebo bicykel si nikdy nedovolim kupovat inak ako osobne v kamennej predajni
a auto uz kupovat cez net si vobec neviem ani predstavit kedze auto si musis skusit a aj samotny predajca popri tom neraz kopec veci ukaze vysvetli a tak dalej a tak dalej
od Alzy dobrej tah, ale zakaznik na tom vpodstate trati, krome Tesly se da na vsechny elektromobyly vyjednat sleva u dealera, popripade i tovarni sleva, to u Alzy prez net pujde asi stezi vyjednat sleva, a ze muze u auta v cenove hladine okolo milionu dosahovat i par set tisic >:D
Nebavím se o skladovkách, které jsou u dealera a vy je pak kupujete od dealera.
Pokud objednáváte i3 do výroby, tak uzavíráte smlouvu přímo s BMW, dealer vystupuje jen v roli agenta a BMW se u přímého prodeje striktně drží ceníku.