Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američan jezdil s vozem Rolls-Royce přes 77 let

David Bureš
Diskuze (47)
Allen Swift dostal Rolls-Royce Piccadilly P1 Roadster v roce 1928 a jezdil s ním až do své smrti v roce 2005. Nyní je tento automobil vystaven v muzeu.

Američana Allena Swifta se dá označit za opravdového milovníka svého auta. Vždyť se svým vozem, Rolls-Roycem Piccadilly P1 Roadster, jezdil přes 77 let. Před svou smrtí pak Muzeu springfieldské historie věnoval milion dolarů na zakoupení nové budovy, kde je od té doby vystaven i jeho Rolls-Royce.

Swift dostal Piccadilly P1 Roadster v roce 1928 od svého otce jako dárek k dokončení studia. Za více než sedm dekád s ním Swift ujel přes 273.000 kilometrů. Swift vůz používal až do své smrti v říjnu 2005, kdy mu bylo 102 let.

Tento Američan byl legendou mezi sběrateli vozů značky Rolls-Royce. Vždyť automobil Rolls-Royce vlastnil delší dobu než kdokoliv jiný na světě. Za tuto skutečnost byl dokonce v roce 1994 oceněn na srazu aut této britské značky.

Swiftův Rolls-Royce i po více než 70 letech provozu fungoval bez větších potíží. V roce 1988 byla karoserie automobilu restaurována, na motoru pak byla provedena generální oprava.

Dnes je zelený Rolls-Royce součástí sbírky Muzea springfieldské historie, kde je vystaven v expozici věnované dopravě. Zde má co dělat, a to nejen díky svému majiteli. Ve Springfieldu v Massachusetts totiž mezi lety 1921 a 1931 fungovala továrna značky Rolls-Royce. Automobilka zde tenkrát zahájila výrobu, aby uspokojila zájem zdejších zákazníků. Ve Springfieldu bylo vyrobeno 2.944 Rolls-Royců.

David Bureš
Diskuze (47)
4. 1. 2013 11:32
Re: Re:
Děláme jen vysokoúrovňové plánování. Na zbytek si najímáme specializované firmy. Takže řešíme třeba napájení (střídavý, stejnosměrný, jaké napětí, kam), chlazení (vzduch, kapalina, případně jaká), komunikační technologii, dispozici uzlu. Třeba Google, Facebook, ti používají levné a nijak zvláštní servery - jeden socket, trocha RAM, disk, nebo dva a jeden Ethernetový port. Na softwarové úrovni pak počítají s velkým množstvím výpadků. My se přikláníme ke kapalině a Infinibandu. To vede k vysoké hustotě. Pokud bychom šli cestou třeba čtyřsocketových serverů, tak je jen těžko můžeme při poruše "vyhazovat". :-) Naším cílem je více méně právě takový modulární počítač. Jen půl metru široký a dva metry vysoký. :-) Základ v podobě šasi a pasivní backplane. Teď jsme ve fázi, kdy počítáme, jestli je to efektivní návrh.
2. 1. 2013 21:00
Re: kus nostalgie ako ked 17 rocny boli na "amfiku" v 1985
otec zacinal ako kuric na pare a hadzal do kotla ako pomocnik rusnovodica ale to si nepamatam.ale pamatam si ako ma vozil na 669 cmelakovi tazky posun a na sergeji.ta sila ked tahas tisic ton co sa Ti vstrebava kazdym otocenim kontrolera do celeho tela pod kozu a pod kosti sa neda opisat.lepsie ako sex.ten kto nezazil neuveri.
2. 1. 2013 20:41
Re: kus nostalgie ako ked 17 rocny boli na "amfiku" v 1985
Vevnitř jsem nikdy nebyl. Jen pamatuju, jak končila pára (556), tak to tahalo nákladní vlaky s uhlím na štrece z Jihlavy na České Budějovice. Tenkrát to ještě jezdilo bez tlumiče, to byl fakt nářez. To když se rozjíždělo z nádraží, tak člověku poskakoval žaludek. Snad se někdy vypravím do muzea v Lužné a potkám ho v akci (jenže už s tlumičem).
Jen tak pro potěšení: [odkaz] taky dobrá technika ;-) .
2. 1. 2013 20:29
Re: kus nostalgie ako ked 17 rocny boli na "amfiku" v 1985
ano viem ale nepamatam si to uz.ta spotreba isla na nejake hodiny ci co.ale otec uz zomrel a nepametam si to uz.ale viem ze viezol stym sergejom "vykapaty"rychlik" do bratislavy a vlakveduci sa sa skoro posral a nevedel ako ma pisat do vlakopisu skratene jazdne jazdne casy.ten kto je strekar tak tomu rozumie...
2. 1. 2013 20:20
Re: kus nostalgie ako ked 17 rocny boli na "amfiku" v 1985
Ty motory jsou úžasný :-)

Jen malý dodatek k té spotřebě, tyhle motory si berou cca 300-400 litrů na hodinu, jedna nula ti tam přebývá.