Irv Gordon je majitelem jediného osobního vozu na světě, který pokořil nepředstavitelnou hranici 4 milionů ujetých kilometrů. A to není vše – učitel v důchodu se chystá ujet další statisíce kilometrů ve stejném voze.
To je chyba si myslet, že je krásné. Krásné křivky se brzy okoukají. Lepší jsou tvary nezajímavé, které nepodléhají zubu času. TO JE BLBOST CO JSEM NAPSAL, ŽE. Přesto to čtu dost často.
je sice fakt, ze 4mil kilometru je poradna porce, ale chtel bych videt toho "pana motoristu", kdyby mel jezdit jednu sezonu po ceskych silnicich. Nebo trebas v zime. Ono se to po tech sirokych rovnych silnicich v USA dobre jezdi.
Ale pořád se to nedá ani náhodou srovnávat s českou okreskou. Už jenom proto, že to co je v americe malá cesta do nějakýho zapadákova, tak je u nás nejvytíženější dálnice...
chlacpci.. :-) V amerike jazdia bezproblemou 16 rocne deti, takze to o niecom svedci :-) cesty su siroke, rovne, zatacku ktoru u nas 70 rocny dochodca na kile reze 80, tu brzdia na 30mph.. Aut je tu dost, ale jazdenie je pohodove.. prajem americanom zazit slovenske cesty v tatrach v zime.. :-) by to zo svojimi picupmi nedavali :-) a stale sa hadaju ze ford 150 prejde dalej ako toyota land cruiser 100.. ludia bez rozumu musia mat na to prisposobene cesty..
Mňa by len zaujímalo, čo na tomto aute je ešte originál z toho pôvodného, lebo aj keď je Volvo určite poctivo robené auto, určite dve tretiny auta už musel zákonite vymeniť. Ja som za posledných 12 rokov najazdil 800 tis. km na piatich autách, Felíciu s 365 tis. km ešte stále mám a tiež sa drží statočne, neviem si však predstaviť podvozok, blatníky, sedačky, plasty, lak,predné sklo, to všetko musel dávno meniť, snáď len motor môže byť originál, po 4-5 tich generálkach, ale to sa potom chváli asi len tým istým technickým preukazom a ŠPZ.
No, moje volvo 240 ma za 16 let urcite neco nad 500tis. Km (nevim presne, od zhruba 400tis mi nejde pocitadlo) a za tu dobu se na nem (krom filtru, oleje a rozvodu) menili jen zadni tlumice, jednou (loni) cele vyfukove potrubi a jednou pred tim jen zadni cast, 2x cepy prednich kol, uhlik do alternatoru, 3x brzdove desticky, a lanko od spojkoveho pedalu.... a pak tam je to porouchane tacho... A na STK mi technik nechtel verit, ze to auto ma tolik najeto, ze pry je vsechno v poradku a vespod pry dnesni ochcavky vypadaji nesrovnatelne hur po najeti 200tis.! >:D
Tomu všetkému verím, aj moja Felícia má 365 tis. km, a s motorom ešte nebolo nič robené, olej vôbec nedolievam, má ešte originálne tlmiče aj kompletnú spojku, ale je predsa rozdiel 400 tis. km a 4 milióny km, to je predsa 10x viac, a jednoducho neverím, že to auto nie je aspoň na 80 percent vymenené. Ale aj tak všetka česť Volvu, ale keby tak držali všetky autá, čo by robili automobilky.
Vzhledem k tomu, že jsem vlastníkem Volva z roku 1988 a jen já na něm najel přez 170 000 km a to prakticky bez závad i po našich silnicích, tak tomu věřím. Když vezmu v úvahu, že kromě posledního tlumiče výfuku je zbytek ještě originál, karoserie neví nic o korozi i při celoročním provozu, motor má skoro 400 000 km a vezme si na 15 tis. km jen 3 deci oleje a jede jak čerstvě zajetý, tak nedám na klasické Volvo dopustit. Kdo z vás se může něčím podobným pochlubit? Počítám, že nějaká koloběžka co má místo motoru přerostlý motorek od stěračů s nápisem 1.2 HTP, to asi nebude co ?
to kolko najazdil je fakt super ;)
ale tie jeho pravidla... ako pre blondynky...
citujem - ak vase auto vydavy divne zvuky, kopanim do nho sa neopravi... (svojvolny preklad)
tie jeho zasady vedia uz aj 15 rocne deti ;)
Výkon auta obdivuhodný, o tom žádná. Pro jeho řidiče mám jedinou radu, která je za milion jeho rad. Ať nechá svého miláčka odpočívat v garáži a projde se pěšky. Jeho zdraví to moc prospěje.
Auto krasny, videl s nimurcite spoustu peknejch mist, ale pri prumerne rychlosti 60 mph (ktere urcite nedosahl), v nem stravil temer pet let cisteho casu, pridame-li 8h spanku denne, je to sedm a pul roku. Sakra, to je poradnej kus zivota, kdyz si uvedomime, ze z toho zbytku jeste byl vyznamnou cast v praci...
Nezavidim mu ani trochu. Spis mi to uz prijde jako obsese. Kazdej se bavi necim jinym...
Tolik najeto a vypada jak kdyby byl svatecni ridic! :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Jen aby se mu nejaka nehoda nestala a EXTRAjedinecne auto zemre.
Celkom by ma zaujimalo ci by bolo dnesne auto schopne podobneho najazdu kilometrov? Dnes ked sa na kazdej suciaske sa ukajaju ekonomovia a kazdy vyrobca si priamo praje aby sa jeho auto rozpadlo kratko po zaruke... takto sa im dari umelo zvysovat rok od roku poptavku po novych autach :-(
Je to strasne, ale ak automobilka vyrobi rovnake mnozstvo aut ako predchadzajuci rok povazuje sa to pomaly za upadok... Nemozem citat ako sa premiove automobilky snazia navysovat produkciu, je to normalne aby napriklad Jaguar, Maserati atd vyrabaly tisicky aut rocne... ale co je uplne najhorsie mam pocit ze toto plati uz v celom priemysle :-(
Záleží po jaké silnici a s jakým vytížením a jak divoce, bys jezdil. Nemám bohužel srovnání v osobácích, ale vidím to v aautobusech. Jinak vypadají po cca milionu najetých kilometrů autobusy, které nedávno vyřazoval Most a Litvínov a jinak vypadají v Heerenveenu (NL), kde najíždí do vyřazení okolo 1,5 mil. km. Z celkem rozsáhlých zkoušek na hydropulsu vyplývá, že pokud karosérie vytrží nacyklovat zhruba ten milión kilometrů, a pokud ji nesežere rez, nebo ji někdo nenaboří, tak je v podstatě věčná, protože její namáhání zjevně leží pod únavovou životností. Navíc u osobních aut si uvědomme, že na rozdíl od dřívější doby, je jejich struktura navržena pro taková zatížení při nárazu, že jich běžným provozem ani nelze dosáhnout. Zrovna tak povrchová ochrana zinkem, drží v podstatě bez údržby, 14 let i v našich provozních podmínkách. Pokud se nebudem bavit o třídě motorů HTP & spol, tak ten milión kilometrů lze při přiměřené péči najet do GO i na agregátech mazaných olejem. Plná syntetika dělá svoje. Problém je a byl vždy, kolová a spojková ložiska, elektrika (lámou se svazky, vyjiskří relé a vypínače), vzduch i hydraulika (pryžové hadice a pryž vůbec obecně). Výrazně dřív než cokoliv ostatní, odchází hlavně elektronika (snímače, čidla). To dřív na autech nebývalo. I přesto si myslím, že pokud by se našel další janek s podobnou úchylkou jako tenhle amík, tak se by se dalo ujezdit. :-)
Ted nevim jestli si opravdu myslel strukturu a podvozek a podobne nebo jen plechy (namaha).
Tohle opravdu nemam rad! ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ :no::no::no::no::no::no::no:
Ty si jako myslis ze HTP je zly motor. A proto nema nic vydrzet?! Jdi s tim do haje!
Protože obecně se agregáty počítají na únavovou životnost => Wöhlerova křivka. Únavová porušení jsou buď v oblasti konvenční vysokocyklové únavy na povrchu (kumulace nevratných mikrostrukturních změn v objemu materiálu a také akumulace nevratného skluzu na povrchu), nebo únavová porušení z vnitřních defektů (inkluze, póry). Důsledkem je, že například letecké motory, mají výrobcem stanovený počet povolených provozńích hodin. U aut se to nezveřejňuje, ale obecně platí, že za málo peněz je i málo muziky. :-)
Trochu jsem nepochopil to s Wohlerem a životností. Wohler ti říká, jaká musí být amplituda kmitů, aby to vydrželo (v záv. na počtu cyklů). když prostě bude větší než určitá mez a dostane se z Wohlerova pásma, pak dojde k porušení. Zahrnul bych ale mnoho dalších faktorů, pokud bych mluvil o životnosti motorů
Toto Volvo je jedno z nejznamejsich a nejvyhledavanejsich na trhu. Veleznamym ho ucinil Roger Moore, jako Simon Templar s nim jezdi ve veleuspesnem TV serialu "The Saint". Dodal mu jakousi auru, ktera se ceni. Podobnymi kroky jde "dnesni" Mondeo diky tomu, ze se objevilo v 007. V dnesni dobe jde o ceneny vuz, ktery na silnicich vidame pouze zridka. V Cesku jich spocitame na prstech.
Toľko najazdených kilometrov je myslím dobrým dôkazom starej poctivej švédskej školy, ktorá je už bohužiaľ minulosťou. Aj keď snáď aj dnes tie Volvá niečo vydržia, ale už to nie je čo bývalo.
Tedy presneji:
Vsechno se to zacalo kazit kdyz zacalo Volvo spolupracovat s Renaultem. :no::no::no: Tehdy se to veschno po*ralo. Kvalita bezpecnost sla dolu. Bylo jedno ci byli svedi dobri. Splupracovali s timi hnusnymi Francouzmi a rysovalo se o od vyvoje. Protoze kazdy auto je vyvyjeno s ohledem na budouci kvalitu vyroby. A tak byla nekvalitna. Nepomohla ani vyroba ve Svedsku.
A pak Ford! :-|
S 40 ze je nejlepsi na bourani. Kouknete se jak stloup simulujici strom pronikl do kabiny. A pak Bravo jak nepronikla ani polovina! A to ty Italove az dosud nevedeli stavet bezpecna auta! :-O
nechapem co mate vsetci s fordom..su to kramy a ze mondeo ma dake caro.. hahaha. nekvalitna krabica.
volvo bolo ok kedysi ked sa este stavali kvalitne auta. nie ako dnes cim viac sa usetri tym je lepsie. dobre casy uz boli. a ani volvo uz nieje co byvalo aj ked sa snazi viac ako anglani, francuzi a taliani..
Taková reklama na Volvo se panu Gordonovi určitě vyplatí. Jen by mě zajímalo,zda existuje někdo zceala nezávislý, kdo je schopen ty najeté kilometry potvrdit. Nejsem prostě z těch, kteří hned naletí na každý humbuk. Přesto dodávám, že Volvo je skvělý výrobce aut.