Americká policie dává přednost SUV před tradičními sedany
Celá desetiletí byly pro americkou policii (a tedy i pro hollywoodské akční filmy) charakteristické policejní sedany s motorem V8 a pohonem zadních kol, mezi kterými jasně dominovaly vozy Ford Crown Victoria. Ale to už dávno neplatí. Crown Victoria přestal být nabízen v roce 2011 a jeho nástupci Fordu Taurus přibyla silná konkurence z řad ostatních amerických značek (Chevrolet Caprice a Impala a Dodge Charger), nyní ale probíhá ještě mnohem dramatičtější změna.
Americká policie začíná mít v oblibě vozy kategorie SUV. Už v roce 2011 se předpokládalo, že letos bude činit podíl SUV na nových nákupech 30 %, první polovina roku ale u Fordu ukázala, že tyto odhady byly velmi skeptické. SUV Explorer, prodávané jako Ford Police Interceptor Utility, naprosto rozdrtilo Taurus, když aktuálně tvoří 70 % prodeje.
Překvapivě volí modely SUV nejen v zapadákovech se špatnými cestami, pořizuje je kupříkladu i kalifornská dálniční policie, mimochodem ta nevadská se k podobnému kroku chystá v dalších několika letech, až doslouží současné modely. Nárůst zájmu ovšem registruje i konkurenční policejní Dodge Durango a Chevrolet Tahoe, nicméně nejsebevědomější zůstává Ford, jenž předpokládá, že atraktivita modelu Police Interceptor Utility výrazně vzroste s příchodem přeplňovaného motoru 3.5 EcoBoost V6. Zatím se policejní Explorer prodává pouze s V6 3.7 Ti-VCT. Policejní honičky v amerických akčních filmech tedy patrně v budoucnu budou ochuzeny o divoké drifty.