Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Americká trojka žádá Kongres o 34 miliard dolarů, GM a Chrysler potřebují okamžitou pomoc

General Motors, Ford a Chrysler včera v americkém Kongresu požádaly o 34 miliard dolarů z kapes daňových poplatníků. GM a Chrysler dokonce varovaly, že bez okamžité pomoci zbankrotují.
Zpět na článek
3. 12. 2008 18:07
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 11:11
3. 12. 2008 11:29
3. 12. 2008 11:31
3. 12. 2008 14:05
3. 12. 2008 14:38
3. 12. 2008 17:06
neregistrovaný "tommy.xy"
3. 12. 2008 18:06
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 11:33
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:40
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:42
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 18:08
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 13:47
neregistrovaný "mates"
3. 12. 2008 14:57
neregistrovaný "mates"
3. 12. 2008 14:09
neregistrovaný "507--"
3. 12. 2008 17:04
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 12:17
3. 12. 2008 12:54
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 17:23
neregistrovaný "tommy.xy"
4. 12. 2008 13:14
neregistrovaný "tommy.xy"
3. 12. 2008 14:36
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 15:27
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 18:04
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:57
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 17:03
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:06
neregistrovaný "507--"
3. 12. 2008 16:23
neregistrovaný "yaroukh"
3. 12. 2008 16:59
neregistrovaný "MiSho1969"
3. 12. 2008 18:03
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 23:37
neregistrovaný "yaroukh"
4. 12. 2008 09:39
3. 12. 2008 10:48
tak to je hustá provokace až vydírání
svý prachy ale dostanou, to je taky jasný
Rozbalit vlákno
15
3. 12. 2008 10:59
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Nebol by som si az taky isty, ze ich dostanu. Najma Chrysler to ma hodne nahnute, kedze je vlastneny len sukromnymi investormi (vo Forde/GM ma stat este daky podiel). To by potom kazdy sukromnik mohol ziadat tiez podporu od statu, ked sa mu v podnikani nebude darit. A okrem toho, ziadna automobilka nepredlozila plan ktory by daval realnu sancu na to, ze sa z tych problemov vyhrabu.

Ono 34 miliard dolarov, to uz je riadna palka! Viac ako 100$ od kazdeho obcana. Navyse uz davno sa vravi, ze na americkom trhu je miesto len pre dve domace automobilky. Osobne to vidim tak, ze Chrysler bud prejde fuziou (len kto by ho chcel?), alebo neprezije buduci rok. GM to ma nahnute tiez. Ford prezije.
3. 12. 2008 11:07
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
nepředložili plán že se z toho vyhrabou, PROTOŽE SE Z TOHO NEVYHRABOU. Takže kongres má dvě možnosti, léčbu šokem a nechat je lehnout rovnou, nebo si KOUPIT ČAS - a na to to vypadá, protože ty plány jsou směšný až ubohý.
3. 12. 2008 11:01
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
no skoro jako vydírání to vypadá, ale bohužel situace je tam taková jak je napsáno v článku 8-s
Radši nedomýšlet co by se stalo, kdyby podpora nepřišla, GM a Chrysler by se asi během několika měsíců odporoučeli do kytek, ted kdo by to koupil... čínani?
No a Ford to má taky nahnutý...
Avatar - Bubáq
3. 12. 2008 11:25
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Nejde přece o samotné plány: ty mají podpořit žádost o pomoc v přežití. Jde o pracovní místa: pokud přijde o práci cca 12 mil. lidí napojených různým způsobem na základní OEM výrobu, pak také klesne celková koupěschopná poptávka v celé oblasti (USA, Kanada, Mexiko) a narostou sociální výdaje! A to ne zrovna málo... Mám dojem, že v daném případě by bylo lepší pokusit se místa v autoprůmyslu zachránit, nebo alespoň některá. A co vy, pánové, vy ještě práci máte?
Avatar - King
3. 12. 2008 11:52
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Problém je, že Holy 3 měla problémy již před krizí a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by min. GM a Chrysler věděli, jak z toho ven, protože pokud by to věděly, nepropadaly by se výrazně dolů už před ní. Takže hrozí, že krachnou, pomoc nepomoc. Takže možná škoda těch 34 mld USD...

Číslo 12 000 000 sis vycucal z prstu. Jak už jsem psal dole, americký autoprůmysl už ani náhodou nejsou jen americké značky. Nevím přesně podíly výroby jednotlivých značek, ale např. US trh v listopadu patřil neamerickým značkám se 380 000 auty, zatímco BIG 3 prodalo necelých 364 000 aut.
3. 12. 2008 17:51
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Ford to ma taky nahnuty, ne nema, naopak v roce 2011 ma byt v zisku.
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 18:07
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Ford ma jedine stastie, ze ma predsa len najrozumnejsie portfolio a ak to neprezije Chrysler, ci GM, tak Ford to vlastne zachrani
3. 12. 2008 18:33
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Ford se zachranuje sam a de mu to dobre.
3. 12. 2008 18:25
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
To je taková doba, že než se dočká, mlže taky osmkrát krachnout. Ford je v pořádný *. ROzhodně to není automobilka bez starostí. :-!
3. 12. 2008 18:37
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
No evidetne jsi necetl plan Fordu pro konges ;-\ Ford je na dobre ceste byt v US 1ka. V poradne p..... je jen GM a CH.
3. 12. 2008 18:41
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Hele, to čím tady argumentuješ, je jen nějaká vize, ke který má Ford asi tak daleko, jako já na Čukotku.

VW má taky plán, jak se do páru let stane světovou No.1.
Ford můžou položit sami amíci - zákazníci. A ty, nebo management, s tím nic neuděláte.
Vize bez peněz jsou k ničemu.
3. 12. 2008 18:58
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
To neni jen nejaka vize, to konkretni detailni propracovany plan i riziky podle kteroho Ford uz dobu jede a proto je na tom lepe nez GM a CH. Tak ze ten plan funguje a dobre.
Navic Ford penize ma a je schopen dokoncit restrukturalizace i bez penez z kongeru! Ale GM a G ne!
[odkaz]
3. 12. 2008 19:02
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Myslím, že další diskuze na toto téma je zbytečná.
Až bude Ford v černých číslech, tak pak tu piš o něčem, že Ford ví. Zatím ví jen tolik, že se ho krize může citelně dotknout a své plány na ziskovou výrobu může citelně oddálit.
3. 12. 2008 19:12
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Zatím ví jen tolik, že se ho krize může citelně dotknout a své plány na ziskovou výrobu může citelně oddálit.

Ne to neni pravda. Mulally v kongresu uvedl ze plan bude dokoncen presne bez najakejo oddaleni jen z penez Fordu.
3. 12. 2008 19:19
Re: tak to je hustá provokace až vydírání
Hele Dedlifte, Ford není žádná výrobně stojící automobilka, chrlí jedno auto za druhým i teď, když tu plkáš. Pokud se nezačnou auta prodávat (a že se teď nijak dobře neprodávají a výhled není nikterak růžový, spíše naopak), tak si Ford svůj plán může strčit za klobouk. Nebo ho radikálně přepracovat.

Zákazníci teď nekupují a to je ten největší problém. Fabrika prodělává a neprodává tolik, kolik by měla. Každý den Ford tratí a nevydělává. Nikdo neví, jak dlouho to bude trvat. Zatím Fordu narůstají ztráty. Toť fakta.
Avatar - King
3. 12. 2008 11:11
Zombie trojka
Být či nebýt, to je, oč tu běží. Finanční krize paradoxně může zachránit americkou Velkou trojku. Chrysler už to měl nahnuté před sloučením s Mercedesem a po jeho odchodu je na zavření. GM už si zatlouká hřebíky do rakve taky pár let a nebyl na tom o mnoho lépe než Chrysler. A jedinou výhodou Fordu je, že měl a zatím stále ještě má, co prodat a snížit si tak ztráty. Nebýt finanční krize, Chrysler by padl do roka a GM do dvou. To by zachránilo Ford, protože Amící taky musí v něčem jezdit, že...

Jenže je tu finanční krize a s ní móda pomoci tady tomu a tam tomu: za peníze daňových poplatníků lepit díry v rozpočtech firem s neschopným managementem. A to dokonce v liberálním USA. Paroubek musí dojetím zamáčknout slzu. A to je šance pro lůzry, které už 20 let drtí japonské automobilky, lůzry, kteří za celou dobu nebyli schopni na úspěšnou strategii Toyoty a Hondy najít odpovídající recept. S nataženou rukou (hned po vystoupení ze soukromého Jetu, že, Ricku?) žadoní taky o nějaký ten dolar, protože je krize ohrozila. O všem, co tomu předcházelo, se nemluví.

Krach autoprůmyslu? Ale kdepak, Toyota i Honda většinu aut pro americký trh vyrábí v USA z komponentů od v USA sídlících firem. Evropské značky se také v řadě případů blíží 50% podílů US výroby. A po GM a Chrysleru koupí prázdné fabriky s vybavením Korejci, Číňani a možná Indové. Žádný stres. Dopady nebudou tak velké, jak se nám to snaží naservírovat zmíněné firmy. Tím spíš, že Ford tohle všechno asi ustojí. Prodá do Číny Volvo a využije uvolněného trhu. Amíci se už moc těší na Ka...

Vše závisí na jedné věci - dá Kongres dolar nebo nedá? Už rozhodnutí GM držet si skomírající značku pro důchodce - Buick si přímo říká o hlasité NE. Ale na druhou stranu - když se píchlo trochu morfinu Citibank a dalším firmám, proč zrovna GM a Chrysleru ne? Ale proč by o finanční pomoc nemohla zažádat i Honda of America? Společnost registrovaná USA, řádně platící daně v USA a zaměstnávající Američany? Proč má být potrestána nepřiznáním půjčky za to, že dobře hospodaří?

I v Kongresu jsou populisté. Peníze asi americké automobilky dostanou, zabalené do lesklého papíru intenzivního vývoje úsporných aut. Podle mě to ale agónii Chrysleru jen prodlouží a oddálí o nějký ten rok. Možná díky tomu přežije GM, ale tam je to tak 60:40 že také ne. Otázkou je, co se stane s evropskými aktivitami Opelu a Chevroletu? Pokud si Ford včas podchytí trh, dostane se z toho, protože se trh neuvěřitelně pročistí a než koupí nějakou tu značku Cadillac čínská SAIC, na trhu vzniknou obrovské díry. Není ovšem vyloučeno, že je zaplní Toyota, Honda, Nissan, Mazda a Hyundai...
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Bubáq
3. 12. 2008 11:19
Re: Zombie trojka
Hm, hm... a kdo má jistotu, že Japonci vyrábějící v USA přežijí? Copak jich se krize SPOTŘEBITELŮ netýká? Pánové, pánové, mám dojem, že názory chrlíte rychleji, než myslíte.
Avatar - King
3. 12. 2008 11:29
Re: Zombie trojka
Chce to mít trochu přehled. Zatímco Japonci, Korea a třeba BMW mají v současnosti meziroční propady lehce pod 30 % (mimochodem Ford taky), u Chrysleru je to 50 % a u GM 40 %. Navíc JPN značky finanční injekce na přežití nepotřebují. A pokud padne byť i jeden z velkých US hráčů, znamená to uvolnění trhu měsíčně o skoro 100 000 aut (Chrysler), respektive 160 000 aut (GM). A krize nekrize - auta se budou prodávat dál. takže menší trh mínus Chrysler (GM) rovná se minimálně stejné, možná lepší prodeje pro ostatní. nevím, jak bych ti to ještě lépe vysvětlil, mysliteli...
Avatar - King
3. 12. 2008 11:31
Re: Zombie trojka
Nemluvě o tom, že neamerické značky mají pevné pozice na trzích, na nichž se dopady americké krize tolik neprojevily.
3. 12. 2008 12:32
Re: Zombie trojka
Myslím, že jsi nepochopil, co chtěl naznačit paco.
Krize se bude týkat všech v USA, nelze dělat vyjímky. Když američan nemá výplatu (třeba ten, který buď v automobilce pracuje, nebo u dodavatele), tak ji logicky nikde neutratí a to ani za japonské auta.
Avatar - King
3. 12. 2008 14:05
Re: Zombie trojka
Pochopitelně, že se to dotkne velkého množství lidí. Ale nová auta se budou prodávat dál. Nebo si myslíš, že se z USA stane druhá Kuba?
3. 12. 2008 14:12
Re: Zombie trojka
A ty si zase myslíš, že nové auta budou prodávat jen Japonci? Jako, že sami američané si nechají padnout své vlastní a podpoří ty japonské?
Avatar - King
3. 12. 2008 14:38
Re: Zombie trojka
Pokud padnou všechny US značky, tak ano - budou se prodávat Japonci, Korejci a Evropani. Kdo taky jiný? Pokud nějaká US značky zbyde, možná ji patriotizmus zákazníků udrží nad vodou. Ale tomu asi ani sám nevěříš. Pamatuješ, jak dopadla kampaň Buy American?

A ještě něco na zamyšlení: Co je "vlastní" značka a co je japonská? Američané v Hondě vloni vyrobili 1 010 000 aut. Nevím, jestli jich tam dělá víc než ve Fordu, ale ten vloni vyrobil o 100 000 aut méně. Americké ekonomice tedy víc prospěla Honda, která teď navíc ani nechce žádné miliardy na podporu. Což je chyba.
neregistrovaný "tommy.xy"
3. 12. 2008 17:06
Re: Zombie trojka
Chapu to dobre, ze prospesnost ekonomice posuzujes ciste na zaklade poctu vyrobenych aut?

To mi prijde "trochu" malo. Neslo by to podeprit srovnanim danovych odvodu, objemu vyplacenych mezd, strukturou pracovnich pozic (nejaky vyvoj?), odvodu do penzijnich fondu a na zdravotni pojisteni, prispevku na charitu, atd. at to nevypada jako placnuti do vody, tedy jako obvykle. ;-)
3. 12. 2008 17:43
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Jen kecas ;-)

Prodeje US 11/2008 (ks)
Ford 103 055
Honda 68 345

>:D ;-)
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 18:06
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Ty si fakt mimoza... Pozri si cely rok, Ty mudrlant. Najdes si jeden mesiac alebo dva a snazis sa na tom zahojit svoj modry oval v hlave... :-)
3. 12. 2008 18:46
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Pozri si cely rok sam ty hloupa mimozo >:D Ford je pred Hondou, tak ze se s tim konecne smir >:D Proste Honda na Toyotu nebo Ford v prodejich douhodobe nema a za rok mit teprve nebude!!!!
Avatar - King
3. 12. 2008 19:25
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Nejde o to, kolik prodáš, ale o kolik méně, než dosud. Protože máš nějaké výchozí kapacity, výrobní prostředky, zaměstnance, na výchozí produkci nastavené splácení úvěrů. Automobilka, která vyrobila předloni 100 aut, vloni 99 a letos 98 bude v lepší kondici, než ta, co předloni vyrobila 3 000 000, vloni 2 000 000 a letos milion. Jinak prodeje za celý rok mě fakt zajímají. Povídej. :-)
3. 12. 2008 11:51
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
no netýká, jako US trh funguje úplně jinak, podívej se třeba na King of Cars - reality show od megadealera Dodge [odkaz] Je to já nevím 50dílů na prodeje aut, styk se zákazníkem ale taky financování. Až z toho pochopíš o čem ta krize je: přijde zákazník, že chce velkej pick-up, nemá ŽÁDNÝ peníze, jenom něco staršího na protiúčet. Zbytek se odvíjí od zákazníkova KREDITNÍHO RÁMCE. Kredity vyschly = obchody se zastavily. ALE NE PROTO, ŽE BY AMÍCI CHTELI MENŠÍ AUTA. Sny se nemění, a když chceš velký Durango, tak po Fieste ani neštěkneš, ledaže musíš denně jezdit do práce a na nic většího ti banka nedá kredit
Avatar - King
3. 12. 2008 11:54
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Jo, na to bych málem zapomněl, Amerika teď dojíždí na to, že si dopřávala většího blahobytu, než na jaký reálně měla. Přesně jak píšeš...
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 11:33
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
no nieco na tom bude, mne vadi ze vyslovene az vydieraju.

ovsem mozno Cinania doplatia na kruzi este daleko horsie a ziadne nakupy nebudu :-)
3. 12. 2008 12:11
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
To máš alw Babo zcela pravdu. Všichni se tváří a chovají - zejména naši renomovaní nevonáři, publicisté a jiní analytici, že krize je jenom v USA a Evropě, ale nikdo už nezdůrazňuje, jak krize postihuje (resp. postihla Rusko a - Čínu). Teprve když se podíváš na nějaký poněkud odbornější server, tak se dozvíš, že jak Čína, tak Rusko budou muset nacpat většinu těch svých nashromážděných rezerv do vlastní ekonomiky a jestli se v případě USA mluví o 800 mld. USD, tak v případě Číny a Ruska je to podle odhadů přes tisíc miliard.

Srandovní je představa, že si někdo dneska koupí Volvo nebo Saaba - obě jsou v červených číslech a v současné době by měla cenu jenom tak akorát značka beze všeho ostatního. Představa, že Číňani, Rusové nebi Indové koupí všechno je naivní a pokud si management Fordu či GM myslí něco takového, tak bych je poslal rovnou do kytek, protože to svědčí, že netuší, která bije.
Avatar - T613
3. 12. 2008 13:33
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Rusko je v krizi již od Olympijské války.
Saab a Chrysler pujdou do kytek, ale Volvem a GM si tak jist nejsem.
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:40
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Saab vlastni GM, nie?
3. 12. 2008 15:48
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
zatial áno, má 100% jeho akcií, ale je na predaj
3. 12. 2008 16:53
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Máš pravdu že Rusko a Čínu krize zasáhne,ale už kvůli těm rezervám které mají (hlavně Čína),nebude dopad tak drtivý,jako právě na západní státy.Když nemáš tak snadný přístup k úvěrům,kdy ti bude líp?Když máš rezervy a nebo nemáš?Nebo budeš tisknout bezcenné papírky?Navíc v krizi lidé utrácejí raději za levné věci,než za dražší,to hraje do karet zase Číně.Roky se do Číny přesouvala výroba,takže i kdyby jsi chtěl být na nich nezávislý a vše zase vyrábět na západě,tak jen vybudování kapacit by bylo šíleně drahé a hlavně zdlouhavé.
I když budou některé značky naprodej,jde o to zda nebudou zadarmo drahé.
3. 12. 2008 11:43
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
:yes:
3. 12. 2008 12:19
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Bohužel, tohle vidíš ty na základě střízlivé úvahy a zdravého selského rozumu. Management oné velké trojky přemýšlí jinak a přiznat si barvu už je pozdě. Kdyby totiž uvažovali rozumně, nebyli by v těch dnešních problémech.

O úvěrové krizi (tehdy spíše o problému) v USA jsem se dozvěděl poprvé před třemi roky kdy známý prodával barák v LA a stěhoval se zpátky do ČR. Podmínky pro hypotéku byly už před těmi třemi roky takové, že na ní 75% Američanů nedosáhly. A prodat barák byl tím pádem taky problém. Už v té době banky věděly, jak bezstarostné úvěrování hypoték i ostatní spotřeby (auta na prvním místě) začíná být problematické.

Pozoruhodné je, jak například Daimler alianci s Chryslerem ukončil - kdy to bylo? Dva tři roky zpět? Proč to asi udělal? Zajímavé....
Avatar - King
3. 12. 2008 12:25
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Pokud se o něčem podobném už vědělo ca 3 roky, je skutečně překvapivé, že v té době nezahájily automobilky intenzivní restrukturalizace a nespustily krizové plány. :-O
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:42
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
na co? Radsej nasadens do svojho sukromneho jetu a ides zobrat (vydierat vladu).
3. 12. 2008 15:52
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
no ja myslím, že oni minimálně v GM (predpokladám ale že aj u ostatných) spustili velké reformy už pár rokov dozadu. Jedným z hlavných (nehovorím že jediným) dovodov finančních ťažkostí GM boli aj ich hriechy z minulosti - absolútna moc odborov. To, čo si odbory v GM za tie roky dokázali vydobiť, to keby vedel náš súdruh premiér, tak tých odborových bossov by ako bohov uctieval. Myslím, že si vydobily napr. 2 ročné odstupné, rozne penzijné a pojistné plány, ktoré im bežali aj po skončení pracovného pomeru a pod. No a GM tu strácalo obrovské love, takže sa z toho nejako snažili vykúpiť, zjavne neúspešne ;-\
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 18:08
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
tak tak, to je pravda
neregistrovaný "mates"
3. 12. 2008 13:47
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Na tom neco je. Ja bych asi nebyl tak radikalni, ale globalne se shodneme :yes:
Avatar - King
3. 12. 2008 14:07
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Já už myslel že mě stihne osud Vaška Klause a že se svým pravičáckým názorem budu v místním oranžově socialistickém ovzduší takovým disidentem auta.cz. ;-)
neregistrovaný "mates"
3. 12. 2008 14:57
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
A to zase prr! V tom te nenecham, ani kdyby Bursik s Paroubkem zalozili Lihovou frontu >:-[]
neregistrovaný "507--"
3. 12. 2008 14:09
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
Tak také nezmysli som ešte nčítal. Pripadáš mi ako niekto, kto s vyloženými nohami na zábradlí von z balkóna pije svoju žltú limonádu, aj s deci vodky a trebe nezmysli-DO NEBA.
Avatar - King
3. 12. 2008 14:39
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
tak teďs mě zničil...
3. 12. 2008 16:00
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
to jo, ukamenoval tě argumentama >:D

měl by sis sundat nohy z balkónu, dopít žlutou limonádu a rychle vyrazit koupit GURU V ve výprodeji, než se všechni prodají >:D
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 17:04
Re: Prodeje nových vozů v listopadu
:-)
Avatar - King
3. 12. 2008 12:17
Výroba aut v USA
Co bych pro Paca a jeho 12 000 000 lidí bez práce neudělal... Vloni, kdy na tom ještě Ch/GM/F byly o dost lépe než letos, vyrobili:

GM: 1,84 mil. aut, Ford: 0,96 milionu, Chrysler: 1,35 mil. Celková produkce aut v USA přitom činila 7,7 milionu aut. Na zbytek světa připadá 3,2 mil (nepočítám různé spolupráce Big3 + někdo). Takže 41 % výroby v Americe nemá co do činění s GM/Fordem/Chryslerem. A letos bude tento podíl ještě o poznání větší. Podotýkám přitom, že něco jako krize existuje cca 2 měsíce... 8-s
Rozbalit vlákno
28
3. 12. 2008 12:21
Re: Výroba aut v USA
Jinak ještě díky za to, cos napsal. Je fajn, když tady člověk narazí na příspěvky, co maj hlavu a patu :yes: :-) Přeju hezpej den.
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 12:54
Re: Výroba aut v USA
tak tak :-)
3. 12. 2008 13:38
Re: Výroba aut v USA
Hele, seskoc uz z toho lunarniho vozitka znacky Honda a supajdi zpatky na Zemi. :-) "neco jako krize existuje cca 2 mesice" ??? :-O Tvoje IP adresa je zjevne z taky z mesice...Jupiterova. Kdyz uz nectes ekonomicke zpravy, cti alespon ty na auto.cz...a ze jich tady o krizi automobiloveho prumyslu v US bylo pozehnane, take o zmene preferenci americkych spotrebitelu atd. Staci mrknout na nektera US fora, kde vsichni zadoni o zarazeni maoobjemovych motoru (casto dieselu) do importu evropskych vyrobcu do USA...dokonce s manualni prevodovkou ! To vsechno jsou trendy souvisejici s krizi US aut.prum. nejde jen o financni (hypotecni/uverovou) krizi. ;-) Mohu se z toho radovat jako spotrebitel, protoze to uspisi vyvoj mnoha novych hybridnich modelu, snizeni spotreby atd. ALE take nemusi byt nic z toho, pokud ty automobilky lehnou...uvaha, ze vznikle vakuum zaplni nekdo jiny behem pul roku, je zcestna...pak by krize akcelerovala na celem svete zpusobem ne nepodobnym Veyronu. ;-\
Avatar - King
3. 12. 2008 13:55
Re: Výroba aut v USA
Koukám, že pro tebe jsou holinky a hodinky jedno a to samý - obojí se natahuje, že? Pokud teda nemáš quartzky... O finanční podporu automobilky nežádají kvůli krizi (AMERICKÉHO) automobilového průmyslu, kterou si způsobily svou nulovou flexibilitou samy (za přispění ropných šejků) a nikdo jiný, ale kvůli finanční krizi, která propukla v souvislosti s krachem investičních společností, což akcelerovalo jejich pád, který by jinak přišel o rok nebo dva později. Žádat vládu o podporu, protože neustojím tlak automobilek, která dělají auta prostě líp, to by si nikdo nedovolil. Takhle vycítili šanci na balík prachů.
Avatar - prekladys
3. 12. 2008 14:14
Re: nažeňte je do moře
ať už by jich byl milion ve finální montáži či 4, 8, 12 v subdodavatelské a navazující sféře, vysvětli mi:

1/co s těmi lidmi budeš dělat?
2/jak budeš řešit obrovský pokles spotřebitelské poptávky?
3/jak zmírníš dopady na globalizovaný trh?
4/jak hodláš řešit následný výpadek daňových příjmů?
5/kde vezmeš na sociální a další programy?
6/jak hodláš řešit případné sociální nepokoje?

mám pokračovat?
tisíc otázek a žádná všeobjímající odpověď, jednoduché řešení.

Poradím ti. Nastuduj si dějiny státu Michigan a pak navrhuj řešení. V této situaci se totiž velké ekonomiky chovají přesně opačně, než za velké krize 29-33. Zkrátka zkoušejí jinou cestu. Protože i tenkrát jsme šli do kytek všichni, nejen burziáni na Wall Streetu. A to se do Států plulo lodí týden a přímý letecký spoj neexistoval. Věř mi, že pokud padne (bude rozcupován) GM, pocítíš to i ty, a budeš rád, pokud jen na své peněžence.
Avatar - King
3. 12. 2008 14:29
Re: nažeňte je do moře
Až ti na tohle budu moci odpovědět, naskočím do svého soukromého jetu a zaletím si pro Nobelovku za ekonomii.

Zatím to můžu říct jen to, že nevím, kolik lidí zaměstnává třeba GM. Ale vzhledem k tomu, že ve Škodovce pracuje asi 4500 lidí a vyrábí 400 000 aut ročně, nebudou to desítky milionů ani s navazujícími sférami. A pokud ano, je to jeden z důvodů krize - nadzaměstnanost.

Je špatné, když přijde o práci byť jen jediný člověk, který ji dělá tak, jak má. Jenže problém je, že u GM, Chrysleru a Fordu je spousta lidí, kteří evidentně nedělají věci tak, jak mají. Ať už jde o R&D, marketing, kvalitu výroby, spolehlivost a já nevím, co všechno. Už skoro 20 let jim jiní ukazují, že se dá všechno dělat lépe, s nimi to ale až dosud nepohnulo. Jasně, že tam jsou tisíce lidí, co určitě dělají svůj džob oukej, ale ve výsledku to není patrné. Takže se zeptám já tebe: co zachrání a čemu pomůžou miliardy od vlády do firem, které fungují jako černá díra?
neregistrovaný "tommy.xy"
3. 12. 2008 17:23
Re: nažeňte je do moře
Takze mame na vyber 2 moznosti. Spatnou a potencialne katastrofickou. Ty nevis, co obnasi ona potencialne katastroficka, ale presto ji zastavas.

To by slo akceptovat v momente, kdy by ona potencialne katastroficka byla pro stat citelne levnejsi nez ta spatna. Zatim to ale podle odhadu vypada, ze je to naopak. Proc tedy volit tu druhou moznost? Na charakterni postoje typu "uz toho bylo dost" je IMHO prilis nebezpecna doba.
3. 12. 2008 18:05
Re: nažeňte je do moře
jenže to co píšeš je Evropské pojetí a buď sociální stát nebo minimální centrální plánování. V US se uvažovalo jinak: není práce? jdi jinam. Američani nejsou lidi co by do jedný práce šli v 18ti a z tý samý šli do důchodu. A když dokázala projít naše země transformací po komančích, tak proč by se US, drtivě silnější, neměly vypořádat s krachem GM
neregistrovaný "tommy.xy"
4. 12. 2008 13:14
Re: nažeňte je do moře
To ale prave neni, viz Lehman Brothers, AIG, hypotecni agentury, Citigroup a uverovy program Fedu, ktery uz pujcil kde komu. V USA uz se zjevne uvazuje jinak.

Ona trzni ideologie je hezka (sam jsem konzervativec), ale jsou tu odhady nakladu na obe reseni, kde to druhe vychazi podstatne hur (34 mld. "bailout" a proti tomu i pres 100 mld. dopadu na statni rozpocet - pokles danovych vynosu a koupeschopnosti obyvatelstva, prevzeti zavazku zkrachovalych penzijnich fondu, socialni programy pro mozna az 4 mil. lidi, atd.) a tady mi jednoducha ideologicka prupovidka, ze se to v Americe dela jinak (ac zjevne nedela), prijde trochu malo, nicmene jiny argument pro druhe reseni tady nikdo nenabidl a obavam se, ze ani nenabidne, proto IMHO Big3 uvery dostane, jen je otazka kdy, jestli jeste letos, nebo az zacatkem pristiho roku s novym Congressem a Obamou.
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:36
Re: nažeňte je do moře
ale tu nikto nechce, aby GM skrachoval. ze na, tu mate... Len nechce, aby sa vyhodili dalsie prachy uplne zbytocne. Hlavne GM a Chrysler (Ford lepsie) dost nezachytili dobu a mali so situaciou robit nieco davno... Davnejsie bolo vidno trend, ze v USA sa prestavaju predavat obrovske SUV, co zeru aj travu okolo cesty.

Ano, ja si tiez myslim, ze ked GM skrachuje, tak to pocitime vsetci, europa priamo hned len so Saab a Opel (Vauxhall). len neviem, ci tomu pomozu dalsie vyhodene miliardy
3. 12. 2008 14:34
Re: nažeňte je do moře
Kingu...vypadava ti signal cestou ze Zeme na Mesic nebo je problem mezi tvou zidli a klavesnici? ;-) Napis mi neco o financni krizi, ja o tom nic nevim vis a rad bych se od odbornika tveho formatu poucil >:D Kdyz jsi velky hrac, muzes si hodne dovolit (i na stat) a muzes tlacit na pilu...to pisu o GM a Fordu, ne o tobe :-) ...navic v soucasne situaci bych to nevidel na vydirani, ale konstatovani faktu, ze jsou pred krachem. Ted se to musi VYRESIT a ne blabolit o vysokych odmenach a spatne praci manazeru. Ciste teoreticky (s pravicovym pohledem na svet) to mohu videt stejne, ale ekonomika/trh se neda popsat jako akvarium. Mimochodem...velkymi hraci se tyto koncerny nestaly diky Bohu nebo loterii, ale diky svemu podnikatelskemu uspechu...takze podle tebe je ted, kdyz se jim v historicky velmi kratke dobe nedari, maji hodit pres palubu jen tak ?! To pak neni pravicovy nazor, to je magorina ;-)
Avatar - King
3. 12. 2008 14:50
Re: nažeňte je do moře
V historicky velmi krátké době? Letos GM slaví 100 let a posledních 20 jde dolů. Dovol také, abych ti připomenul, že se GM nestal světovou jedničkou díky podnikatelskému úspěchu, ale kvůli špatným obchodním rozhodnutím - GM pohřbilo nesmyslné skupování všech značek, které zrovna byly na prodej. To mu sice vyneslo dobrá prodejní čísla, nedalo se to ale ufinancovat. U Fordu a jeho PAG je to dost podobné. Dalším faktorem, který srazil US firmám vaz, je nesmyslná sociální politika (doživotní výsluhy zaměstnancům - další socializmus, co jak vidno, nefunguje). Nekonkurenceschopná modleová řada už je jen dalším faktorem.

Je možné, že mi ruší signál ten meteoritický roj, kterým zrovna prolétávám, takže bych se zeptal tebe, coby kapacity na americký problém: Co přesně vyřeší těch 34 mld dolarů, co vyřeší prodloužení života jednoho-dvou koncernů o rok? Bojím se, že staré psy ve vedení nové kousky Obama nenaučí. Když se to nepovedlo za 20 let Japoncům...
Avatar - prekladys
3. 12. 2008 15:19
Re: nažeňte je do moře
promiň, ale pro detail ti unikají souvislosti.
škodovka montuje (nevyrábí) auta, ve svém důsledku jsou to statisíce lidí u nás, Německu, Slovensku, Rusku, Číně a bůhví kde jinde, od hlídacích služeb a hajzlpapíru na latrinách až po finanční služby a to, co na autě vidíš.

ne nadarmo je stát více méně ochoten tuhle jízdu financovat, i když peníze nemá (předpokládám že víš, jakých deficitů dosahuje dlouhodobě jejich rozpočet) nepůjčuje si přímo jen od amerických bank ale jejich prostřednictvím od čínských bank(státní ekonomika) a bank napojených na ropný kapitál. a tihle jsou ochotni půjčit!
jde totiž o mocenskou rovnováhu ve světě, a půjde-li do kytek USA, nikdo pořádně není schopen odhadnout, kam se zbytek západního světa včetně vyspělých asijských ekonomik (i číny a ropných států) propadne.

takže si nastuduj dějiny Michiganu, to máš vše v malém, tam se můžeš zaměřit na detail. představ si přitom, že MI je dnešní USA a celé USA je globalizovaný západní svět. a pak mysli. na to nepotřebuješ doktoráty z ekonomie a nobelovu cenu.
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 15:27
Re: nažeňte je do moře
zakladna otazka ale je, ci t pozicanie prachov bude mat nejaky efekt a ci nepredzli len agoniu, o tom to je. GM teraz tazko vstane ako poliata zivou vodou, to je problem. A tie plany fakt nestoja za moc
Avatar - prekladys
3. 12. 2008 15:59
Re: nažeňte je do moře
v tom má king pravdu, že tahle agónie trvá už dlouho, řekl bych od ropné krize 73-74 ale začátek konce je u každého zrodu. jsou obětmi globalizace, kterou sami nastartovali...
tedy agónii to nejspíš jen prodlouží, ale tím vznikne prostor na zmírnění dopadu.
problém je v tom, že se vezeme spolu, což většina křiklounů tady nechápe.
3. 12. 2008 16:09
Re: nažeňte je do moře
nešlo by ty dějiny státu MI v nějaké zhuštěné formě tady popsat? Jen tak orientačně, ať víme, čím argumentuješ a nemusíme to každý hledat v pracovní době >:-[]
Avatar - prekladys
3. 12. 2008 16:31
Re: nažeňte je do moře
pár hesel týkajících se amerických modelů:
Detroit - (motor city) před druhou válkou GM,Ford,Chrysler a většina již zaniklých značek, a to nejen vrcholový management ale velké procento finální montáže a subdodavatelů
Flint - (vehicle city) před druhou válkou centrum GM (fisher body, chevrolet (kompletní výroba náklaďáků a většina osobních, buick (celý), AC a další subdodavatelé.
pak zhusta roztroušeni po celé zemi stovky dalších menších subdodavatelů.
třeba buick ve flintu smontoval přes 16 milionů osobních aut v letech 1904-1999 - tedy polovinu veškeré produkce buick do té doby
v 50. a 60. letech tam vznikala 1/2 až 2/3 celoamerické produkce osobních aut

dneska je to vylidněný stát s nejvyšší kriminalitou na hlavu v USA.
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 18:04
Re: nažeňte je do moře
to je fajn, ale otazka. Pomozu tie miliardy zachranit velku trojku? Ja mam proste strach, ze nepomozu
3. 12. 2008 15:25
Re: nažeňte je do moře
Jeste jednou jen pro tebe Kingu:"velkymi hraci se tyto koncerny nestaly diky Bohu nebo loterii, ale diky svemu podnikatelskemu uspechu"...ctes tam neco o GM jako jednicce? Ja ne. Pisu o tom, ze k pravicovym/konzervativnim hodnotam patri take zachovani kontinuity...nejen nazorove...tedy, ze je treba podporit automobilky, ktere tady jsou 100 let a po tu dobu neco prinasely, ted chteji pomoc...PROC NE? U nas pravice dojizdi na to, ze kasle na luzu...to je spatne...luza se zvedne a jde k volbam=Paroubkovo vitezstvi. To je ten lepsi pripad, v US luza rovnou zapaluje domy a nici auta. Protoze nechci viset na poulicni lampe nohama dolu, rikam, ze pravice musi byt zodpovedna za urcity zivotni standard vsech...bohuzel i tech, co maji v hlave vymetino...a udrzet tak socialni smir. No a ted vezmi nasi malou republiku s nasi linou luzou a vynasob to pomerem k USA a vezmi v uvahu, ze tamejsi luza je zhusta ozbrojena :-) P.S.: nezpochybnuji nektere tve vety o chybach vedeni v minulosti, megalomanske skupiny znacek nebyly strizlivym krokem, ale ja spis myslim na to, co ted bude...
3. 12. 2008 18:45
Re: nažeňte je do moře
to je teda pěkná blbost s tím "je třeba podpořit" koukni když budeš mít shnilou Fildu, tak ji dáš na GO protože ti 15let sloužila, nebo ji pošleš do šrotu? já myslím že ji pošleš do šrotu. Jestliže měl někdo 20let, a 20let to je od "Flintu" na přípravu se AŤ NEDOPADNU JAKO ONI, tak je mi sociálně OPRAVDU U ZADKU, jestli těch 20 let někdo promarnil nebo začal žít jinak.
Avatar - King
3. 12. 2008 18:53
Re: nažeňte je do moře
Ale v tom se shodneme. Možná to vyznělo tak, že zajásám, až půjde GM pod hladinu. Tak to není. Dokonce si myslím, že kdyby se prachy, co vydává Uncle Sam na zbrojení, nalily raději do ekonomiky tak, aby se začal plnit Kjótský protokolu, nebo do podpory vývoje alternativních pohonů a zdrojů energie, těžili by z toho všichni.

Jinak je fajn mít jisté sociální standardy, ale nevím, jestli to má co do činění s tím, že když špatně hospodařím, nastavím ruku a stát dá. A pokud to udělá firma, která má jistou "váhu", je to prostě vydírání, kde jsou rukojmími zaměstnanci a subdodavatelé. Ale na tom se asi neshodneme. Ostatně - kdyby existovala jen jedna správná ekonomická škola, nevznikly by jich od vydání Bohatství národů tolik. ;-)
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 14:57
Re: nažeňte je do moře
no jak sa v EU rodavaju prachy, uz aj BMW zacne priznavat problemy... a kazdy bude natahovat ruku. Ved vlastne automobilka, co nepoziada sa znevyhodni...
3. 12. 2008 16:14
Re: nažeňte je do moře
tak, tak. veď v rakúsky už pýtali aj banky, ktoré sú pekne v pluse a bez problémov. A čím argumentovali? No že vraj konkurencia dostala, takže oni sú znevýhodnený. Dostali? Dostali! :-!
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 17:03
Re: nažeňte je do moře
no ja robim zrovna pre nejaku z dcer Erste Group :-) :-) presusotrvali na Islande stovky milionov eur (tusim 300 milionv) a dostali od vlady 2.49 miliardy... Nieco mi hovori, ze je to celkom pekny biznis... A este nemaju tu hanbu a tvarit sa, ako treba vsade setrit, ze situacia je zla. A taka SLSP odhaduje, ze zisk stupne iba o 14% a nie 40%, no je strasne, ked sa to pohybuje v desiatkach miliard korun :-)

Takze ja sa tym dalsim bankam nedivim...
3. 12. 2008 17:53
Re: nažeňte je do moře
Vyroba a prodej neni to same ;-)
Avatar - King
3. 12. 2008 18:39
Re: nažeňte je do moře
To je pravda, Fordu se povážlivě plní sklady...
3. 12. 2008 19:14
Re: nažeňte je do moře
Mene nez Honde ;-)
3. 12. 2008 19:38
Re: nažeňte je do moře
A ještě dodej žvást o tom, "jak má Honda finanční problémy".
To se tu fakt už asi potrhám smíchy. >:D
neregistrovaný "507--"
3. 12. 2008 14:06
TAK VÁM JE TREBA
Špiny hnusné, pamätáte sa na GM EV-1? Už mohli mať skúsenosti, KNOW-HOW, platí to aj pre Ford s jeho THINK a oni nič. Leda tak ropný papaláši povedali, že elektromobil v žiadnom prípade. A ako to skončilo? Už zastaralé batérie ešte stále strážia, FORD nechal zničiť THINKY, leń Nóri priam nespali celé mesiace, aby vyjednali aspoň u seba výrobu... A Toyota-aj s jej portfoliom, ktoré je také ako u americkej trojky, asi polovica SUV... ale straty žiadne. Teda-len pokles zisku. Ako je to možné? Tak okrem vynikajúcej stratégie, venovanie sa aj malým autám a-HYBRID. Nuž, veľká trojka sa ani len na hybrid nezmohla. A teraz-teraz Ford urýchkluje vývoj elektromobilov a hybridov. Pritom už mohol mať také skúsenosti, že, už ich aj mohol ponúkať. Ach, myslel som si, že tupci nemôežu byť na najvyšších miestách koncernov, či už automoiblových alebo naftárskych. A SÚ! :-)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "yaroukh"
3. 12. 2008 16:23
Re: TAK VÁM JE TREBA
K smíchu.
neregistrovaný "MiSho1969"
3. 12. 2008 16:59
Re: TAK VÁM JE TREBA
Klud vsetko bude v pohode, neboj sa das si svoju dnesnu davku tabletiek, mamka donesie zirafku a vsetko bude OK ;-) A vies co vravel psycholog, nemas chodit na pocitac, skodi to aj tebe aj okoliu.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:29
Re: TAK VÁM JE TREBA
to chce namáčet přirození ve studené vodě a všechno bude dobré!
3. 12. 2008 17:30
Poslouchejte Drapalika
Historie svisti rychleji nez kdo cekal. Neni to tak dlouho. Ani ne pred rokem, kdy vse bezelo bez problemu, jsem se snazil presvedcit Vas - misni diskutery, ze je bezpodminecne nutne, pozadovat po automobilkach nove uspornejsi technologie, jinak nam hrozi hluboka krize. Psal jsem o nutnosti konstrukce plug-in hybridu a elektromobilu. Tim jsem mistni publikum az na vyjimky dost pobavil. Hahaha Drapaliku, hybridy, co s nimi? elektromobily, jdi ty fantasto, mozna za 20 let. Jsi jouda, automobilky to prece maji dobre spocitane a vedi proc stale prodavaji stejne motory. Jo prdlajs. Ubehlo 9 mesicu a realita je jeste horsi nez moje temne vize. Pouceni ? - poslouchejte Drapalika, radi Vam dobre. .... No jo, to jsem trochu prehnal, ale je na kazdem z nas, aby automobilky tlacil k novym technologiim (kdyz uz automobilky samotne se tomu brani "zubynechty"). Odmitnete utracet svoje tezce vydrene penize za stavajici zastarale technologie. Pozadujte nejenom nove natvarovane plechy ale i zasadni inovace, progres, uspory, nove pohony, protoze jde o nase penize. Nakonec krize automobilek, zpusobena spatnym vedenim managementu na jedne a zakazniky neberoucicmi v uvahu rizika z blizke budoucnosti na druhe strane, posle do krize nas vsechny.
Rozbalit vlákno
74
neregistrovaný "babo"
3. 12. 2008 18:03
Re: Poslouchejte Drapalika
mozno toto az tak priamy dosledok chybajuceho hybridneho systemu nie je. Skor sa znizila kupischopnost obyvatelstva a nikto uz nechce a hlavne si nemoze dovolit obrovsku karu zo zastaralym motor 4.0l a vykonom 200ps a spotrebou 20l(obrazne).
Kazdopadne podla mna naftova loby a absencia lepsich hybridov bude este par automobiliek mrziet...
3. 12. 2008 18:43
Re: Poslouchejte Drapalika
Ale tak jiste. Hybrid neni vselek a neni to jedina technologie. Vtip je v tom, ze automobilky zaradily uspornost a nove technologie nekam na chvost sveho snazeni a velka americka trojka to ignorovala zcela. Stejne tak zakaznici. A ted se najednou vsichni divi, ze prodeje padaji o 50% a svadeji to na financni krizi. Nechapou ze financni krize je jenom spoustec zasadni zmeny zakaznickeho chovani. Nechapou, ze mezi financni krizu, uspornosti jejich aut a jejich prodeji je prima souvislost.
3. 12. 2008 18:13
Re: Poslouchejte Drapalika
Jseš mimo. Tady vubec nejde o hybridy, ty jeden mudrlante. Ropa je dneska 3x levnější než před tvými 9 měsícema.

Používej mozek, proboha.
3. 12. 2008 18:26
Re: Poslouchejte Drapalika
Vidim ze nekomu to nedojde ani kdyz krize busi na vrata. Kdyz je takovych vice, musi byt automobilovy priumysl nutne tam kde je. Krize - malo penezu v penezence - potreba jezdit - nakup provozne usporneho auta. Nemusi to byt nutne hybrid. To je jenom jedna z moznosti. Dals je treba nakup maleho auto - TPCA nestaci vyrabet. To, ze na rok, dva budeme mit prechodne levnejsi ropu na nezbytnosti uspornych technologii nic nemeni. Automobilka je tanker, ktery zataci 3 roky. Rocni vlny v cenach nehraji roli.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:28
Re: Poslouchejte Drapalika
Omyl - krize, málo peněz v peněžence, nebudu nakupovat nové auto. Nebudu nakupovat žádné auto. Co auto.. nebudu nakupovat nic co akutně nepotřebuju, a syslím a syslím a syslím
3. 12. 2008 18:47
Re: Poslouchejte Drapalika
Lidi, kteri potrebuji jezdit je dost a ty proste prechazeji ke znackam, ktere jim nabidnou usporne auto. Proto treba Japonske znacky nepadaji zdaleka tak katastrofalne jako velka trojka.
3. 12. 2008 18:49
Re: Poslouchejte Drapalika
Ale ted uz padaji Japonci take a hure nez Ford.
[odkaz]
Avatar - King
3. 12. 2008 18:55
Re: Poslouchejte Drapalika
Ano, v listopadu ano. Jenž Ford už padá několik let, Japonci necelého půl roku. :-)
3. 12. 2008 19:02
Re: Poslouchejte Drapalika
Ano ale Ford uz ted mene nez Japonci ;-) Ford bude uz jen stoupat, a za rok bude bez strat. Klidne se muzes vsadit ;-)
3. 12. 2008 19:04
Re: Poslouchejte Drapalika
:-) To jo, kdyz mu stat prispeje nejakou to miliardickou tak ano.
3. 12. 2008 19:16
Re: Poslouchejte Drapalika
Ne to neni pravda. Mulally v kongresu uvedl ze plan bude dokoncen presne bez najakejo oddaleni jen z penez Fordu.
neregistrovaný "yaroukh"
3. 12. 2008 23:37
Re: Poslouchejte Drapalika
Prdlajs. FoMoCo ty prachy za současný situace ani nepotřebuje. Žádá o ně ze dvou důvodů: 1) "pro strýčka Příhodu" 2) když padne GM a/nebo Chrysler (kteří jsou k tomu mnohem blíže a bez peněz to je téměř jistota), bude mít hodně velký problémy i FoMoCo, ptž. s těmi dvěma sdíli subdodavatele, kteří by za takové situace šli do kopru, což by bylo pro FoMoCo pochopitelně smrtící.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:50
Re: Poslouchejte Drapalika
velká trojka nepadá na hubu kvůli krizi, ale kvůli sérii špatných rozhodnutí datovaných snad už od Reagana. Tahle krize to vše jen urychlila, ale není její příčinou.
Avatar - King
3. 12. 2008 18:58
Re: Poslouchejte Drapalika
Přesně. Ale je dobrým důvodem, proč natáhnout packu, aby do ní spadla nějaká ta miliardička na pomoc obětem finanční krize...
3. 12. 2008 19:03
Re: Poslouchejte Drapalika
>:D No vzdyt to rikam od zacatku. Krize neni pricina. Pricina jsou spatna rozhodnuti vedeni automobilak. A to zejmena rozhodnuti ignorovat rizika ignorovat investice do novych technologii a svou produkci zalozit na mastodontnich zravych modelech. Rikam snad neco jineho???
Avatar - T613
3. 12. 2008 19:07
Re: Poslouchejte Drapalika
ale to není primárně o technologiích. To je o velkých očích, kdy se naslibovalo zaměstnancům modré z nebe a pak se to látalo, kde se dalo.
3. 12. 2008 19:53
Re: Poslouchejte Drapalika
To ma take samozrejme svuj podil. Mozna to je papuvod proc automobilky setrily na investicich do novych technologii. Ale zaklad je, ze zakaznici prestali pres noc temer zcela kupovat velka a zrava auta a ty ostatni kupuji mene. Tot zaklad.
3. 12. 2008 18:53
Re: Poslouchejte Drapalika
Jejda jejda jejda, ty máš v hlavě naprosto vymeteno a máš tam jen dvě slova. Hybrid a spása. To se snažíš robouvat úplně na vše.
3. 12. 2008 18:51
Re: Poslouchejte Drapalika
:yes: jak jednoduše se to dá říct .... a nemusí se do toho tahat ani multiplikační efekt >:D
3. 12. 2008 18:32
Re: Poslouchejte Drapalika
Drápalíku, ty vůbec nemáš páru o tom, co krizi způsobilo! Zkus si o tom něco přešíst.

To, co se děje s automobilkami, je jen DŮSLEDEK, nikoli DŮVOD.

Stejně mám dojem, že to tvoje mozková dimenze není schopna pochopit.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:33
Re: Poslouchejte Drapalika
tak to co se děje s americkou trojkou není důsledek, ale urychlení
3. 12. 2008 18:50
Re: Poslouchejte Drapalika
Urychlení samo o sobě nic neznamená. Zkus si tu svoji větu přečíst a co taky říká.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:52
Re: Poslouchejte Drapalika
pokud jsem v červených číslech dlouhou dobu, a pak přijde finanční krize, která se projeví razantním snížením koupěschopnosti populace, tak to můj pád pouze a jen urychlí. Proto je tato krize obyčejným urychlovačem.
3. 12. 2008 18:55
Re: Poslouchejte Drapalika
Asi se nechápeme, ty mluvíš o nějakém urychlení, což ale samo o sobě nic neznamená. Urychlení je jen funkce, ale samotná funkce bez proměnných není nic. Já mluvím o proměnných.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:57
Re: Poslouchejte Drapalika
oba mluvíme o tom samém ;-)
Avatar - King
3. 12. 2008 18:37
Re: Poslouchejte Drapalika
Já si myslím, že Drápalíka nechápete. Japonci si už počátkem 90. let uvědomili, že je načase začít se věnovat alternativním pohonům. V roce tuším 1996 se objevil první experimentální Prius, v roce 1998 se začaly celosvětově prodávat Insight a Prius a zkraje 21. století se začala prudce zvedat cena ropy. Najednou spokojený hamburgerožrout dal za plnou nádrž F150 o pětinu víc, pak o čtvrtinu - a najednou bylo zle. Místo Cadillacu Escalade se začala prodávat Honda CR-V, která žere polovinu. Jenže GM a Ford a Chrysler žádné kloudné CR-V nemají a pokud ano, snaží se ho vnutit lidem s V6 3,0 nebo 3,5. Voila, další bod pro Japonce. Teď sice ropa zlevnila, ale jen do chvíle, než Arabové utáhnou kohoutky a počkají, než poptávka zase vyžene cenu na původní úroveň. Jenže do toho se přidala finanční krize a najednou bude i v bohaté Americe spousta lidí, pro které je moc žravé i to CR-V. A tak se ještě zvýší poptávka po Priusech a spol. Jenže problém - ani GM, ani Ford, ani Chrysler nemají, co by jim nabídly. Zase bod pro Japonce a klouzačka BIG 3 dostává strmější sklon. Drápalík má pravdu. Jakkoli nesouhlasím s jeho vizí plug-in, to, co před pár lety vypadalo jako japonský výkřik do tmy je najednou dealbreaker.
3. 12. 2008 18:58
Re: Poslouchejte Drapalika
Jo, dobre shrnuto. Boha jak to, ze tak evidentni trendy, ktere uz dnes bori imperia, vidime jenom my dva? Jasne, nejde o hybrid. Budoucnost muze mit ruzne podoby. Jde o to, aby uz konecne nekdo s nasazovanim novych technologii zacal a ono se to nejakym smerem bude vyvijet a nikdo nevi, jaky bude fimalni tvar za 20 let. Ale kdo nehleda nenajde a konci jako velka trojka. Doba, kdy se dalo opatrne cekat, az to nekdo vyvine a pak se pridat na viteznou stranu je uz pryc.
3. 12. 2008 19:07
Re: Poslouchejte Drapalika
Drápalíku, pokud "něco" vidíš, zajisté pracuješ jako ekonomický analytik pro renomovanou společnost. Pokud ne, tak chyba bude na tvém přijímači.

To co ty a king vidíte, jsou jen špičky ledovce, nikoli ty základy.
Avatar - King
3. 12. 2008 19:19
Re: Poslouchejte Drapalika
Ale o tom se nehádáme. Je to součást mozaiky. Ale fakt je ten, že moderní technologie za pár peněz, to je jeden z hlavních činitelů, které americkým značkám pomohly srazit vaz.
Avatar - King
3. 12. 2008 19:08
Re: Poslouchejte Drapalika
Jasně že nejde o hybridy, ale technologie je to, co odlišilo Japonce od Ameriky a umožnilo jim získat podíl, jaký dnes mají. Takže je rozhodně jedním z klíčů, který stojí za pádem Big 3. Otázkou je, proč zrovna Hybrid se stal v Americe mantrou, když Evropa je vůči tomuto trendu dost rezistentní. Jestli my tady raději tu rakovinu z pevných částic ze spalin dieselů, těžko říct. Kdykoli vylezu za inverze na ulici (a to bydlím na malém městě), lituju, že nemám license to kill a nemůžu ty smraďochy bazukou rozložit na atomy. 8-s
3. 12. 2008 19:00
Re: Poslouchejte Drapalika
no tohle taky není úplně pravda. Stačí si spočítat návratnosti těch věcí. Jako naftový motor = 60tis. km, přestavba na LPG = 40tis. km, baterky v hybridech = nikdy... To co se tady hustí je nesmysl. Protože na úspoře paliva NIKDY nevydělá spotřebitel, v první řadě je to automobilka a pak až spotřebitel. Když chceš jezdit levně, tak NEJDŘÍV platíš. Takže jesliže v US dávají do aut 20let starou V6ku nebo V8, ale ten motor je 100x zaplacený, tak právě z toho chování těží spotřebitel. A v USA auta stojí půlku co tady, a benzín taky. Takže motivace úspory paliva je úplně mimo. JESTLI o něco jde, pak jde o částečnou nezávislost na Arabáších, ale ta je zase dost nadsazená z našeho pohledu, ale skutečnost je taková že Arabáši jsou banda tupých degenerovaných líných lemplů, který by bez prachů za ropu zdechli hladem a žízní, protože neumí vůbec ale vůbec nic.
Avatar - King
3. 12. 2008 19:14
Re: Poslouchejte Drapalika
Ano, přesně z toho důvodu si myslím, že plug-in hybrid je už moc velký ekonomický hardcore (o ekologickém se budeme bavit za 10-15 let). A to, co říkáš, je také důvod, proč byly počátku hybridy tak drahé a jejich koupě byla spíš prestižní záležitostí, než pragmatických rozhodnutím. Jenže teď je na českém trhu Civic Hybrid za 530 000 korun - úžasná cena za kompletně vybavené auto. A v polovině roku 2009 přijde Insight II, který by se měl dostat pod 450 000. Mělo by se jich vyrobit až 200 000 ročně. To už náklady výrazně sníží a stane se z toho běžné dostupná technologie. 2010 - hybridní sporťák - okrajovka, ale potěší. Ve stejné době Jazz Hybrid - možná ještě levnější než Insight. A Toyota si to nenechá líbit - chystá levnou verzi Priusu jako konkurenta Insightu. Jen málo před 10 let a z pokusu je rentabilní a dostupná "tuctovka".
3. 12. 2008 19:16
Re: Poslouchejte Drapalika
Recyklovat stare technologie je dobry recept na spokojene a bohate akcionare, ale jde to delat jen urcitou dobu. V bezne reci se tomu rika "ziti z podstaty" a po par letech konci hlubokou krizi. Vida, je tu. Cena technologii je primo umerna usili a financim, jake investujes do jejich vyvoje. Neninvestujes do bateriovych technologii - nenajdes zpusob jak je vyrabet levneji a pak jsou drahe. Oni nejsou drahe, protoze by tak nezbytne musely byt, ale protoze jsi nevyvinul usili na vyvoj levnejsich baterii. Setril jsi penize na vyvoj - o to jsi mel vetsi zisk - skoncil jsi v krizi - udelal jsi kratkodobe dobre dlouhodobe fatalne chybne rozhodnuti.
3. 12. 2008 19:25
Re: Poslouchejte Drapalika
jojo takový je život, kdo si dneska koupí CRT televizi místo LCD nikdo. A taky se nepláče. Já říkám jenom to že všechny automobilky kromě amerických stáhly kalhoty když brod je ještě daleko (konec ropy). Ale koukněme se na ČEZ, budeš mít hybrid, OK, ale až bude víc hybridů, tak nebude elektrika, ale bude dost ropy = takže ti, co si hybrid koupí ZASE prodělají, protože místo šejků přijdou zlatokopové typu pan Roman
3. 12. 2008 20:01
Re: Poslouchejte Drapalika
Rysuje se velmi zajimava cesta v domacich slunecnich stanicich. To je na jinou diskuzi. Ale nez mne vsichni ukrici, ze slunecni clanek je nesmysl, projdete si na internetu posledni deni v oboru slunecnich clanku. Nove technologie snizujici razantne cenu a zvysujici vykon jsou na staru. Myslim, ze pro bezne jezdeni (samozrejme ne denne stovky km) se rysuje realna alternativa. Takze uvidime.
3. 12. 2008 20:31
Re: Poslouchejte Drapalika
podle mě, se všechno vyřeší až lidi pochopí, že je prostě blbost lpět na autě jako denním prostředku, přece jenom je to 15ti násobek hmotnosti člověka. Já si plánuju na jaro dovéz ze Států Segway, nepotřebuje to žádný extra výkon protože to má 60kilo, běžný nákup to uveze taky, dojezd 40km a hlavně se to dostane všude. Nechápu lidi, co stojí denně před Wilsoňákem 20 minut, neváží si svýho času.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:14
Re: Poslouchejte Drapalika
Drapalíku tahle krize není ropná, ale bankovní.. jak říká klasik: "není peněz, není lásky". Všichni se bojí budoucnosti a odmítají utrácet za cokoliv co nutně nepotřebují.
3. 12. 2008 18:16
Re: Poslouchejte Drapalika
Pochybuju, že to milej Drápalík pochopí, ten vůbec neví o čem se teď točí.
3. 12. 2008 18:36
Re: Poslouchejte Drapalika
Ale jdi ty brepto. Drapalik pochopil jiz pred rokem to, co evidentne nekterym nedochazi jeste dnes. Jedina cesta vpred je pres nove technologie. V Evrope i v CR je penez dost. Jen kazdy ceka, az to jeste spadne nebo az prijdou nove usporne technologie. Drahe a jeste zastarale a neusporne zbozi nema smysl nakupovat.
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:47
Re: Poslouchejte Drapalika
Toto vše by platilo, kdyby v současné době byla ropná krize, nikoliv finanční. Lidi nemají peníze, a tak nic nekupují. Vedlejším produktem toho je, že jsou paliva za babku. Musí, protože jinak by je nikdo nenakoupil, takže utáhnutí kohoutku určitě, ale nárůst cen příliš velký nebude. A když tak jen na krátkou chvíli, protože klesne poptávka. Takže pokud mám auto a nerozsype se mi pod rukama tak si ho nechám. Přeci jen je to velký výdaj, s možnou finanční sebevraždou. Takže do toho osmiválce budu dál rvát ten "levný" benzín a omezím jízdy na nezbytně nutné množství.
Pochopitelně v případě nákupu vozu budou mít ty úspornější navrch. Jenže ten nákup vozu se odehraje jen v případě akutní potřeby nebo v tom případě, že nemám strach z ohrožení své životní úrovně krizí.
Tato krize je zcela tebou prorokovaný scénář (ten se týkal ropné krize), i když jejím důsledkem bude urychlení vývoje spořivých vozů (ale zas na druhou stranu stejný scénář již zde byl a po patnácti létech, byl vývoj tam kde byl před ropnou krizí)
Avatar - King
3. 12. 2008 19:02
Re: Poslouchejte Drapalika
Takže ze současné krize budou těžit servisy a dodavatelé dílů, hurá, problém subdodavatelského průmyslu je vyřešen. :-)

Ale pokud jde o prodeje, bavíme se o trhu, jenž měl vloni 7,5 milionu kusů. Letos to bude tak 6,5 a příští rok třeba 5,5. Ale těch 5,5 milionu se prostě prodá. Nových. A buď si jistý, že Hummery to nebudou. ;-)
Avatar - T613
3. 12. 2008 19:10
Re: Poslouchejte Drapalika
Dyť to tam píšu >:D
Ale proč klesá poptávka po autech? Že by nedůvěra ve věci příští?
3. 12. 2008 19:10
Re: Poslouchejte Drapalika
tyjo jenže nic jako "spořivý vůz není" prostě E=mc2, nic co to obejde není, a není to ani turbo. A co je benzín, benzín je super zásobárna energie, stejně jako podkožní tuk, takže *.viny typu spalování ethanolu z jídla ve jménu spořících a ekoblábolů nadělaly tu hlavní škodu.
Nic jako ropná krize taky nebylo, to nikdy nebylo způsobené nedostatkem ropy. Co bylo letos? Plné tankery stály na moři a čekali, protože za každý den co připluly později vydělali, pak zaváhali, a rafinerie mají omezený průtok, takže cena spadla = easy. V 70letech si Arabáši vzpoměli že americe ukážou, tak ukázali. Příště se nažerou kulek z M6. Ale pořád tam nikde není NUTNOST ŠETŘIT.
3. 12. 2008 19:14
Re: Poslouchejte Drapalika
Tak tak. :yes:
Avatar - T613
3. 12. 2008 19:18
Re: Poslouchejte Drapalika
spořivým vozem jsem myslel, ten co nežere při stejné velikost 18litrů/100km, ale třeba jen 9 ;-)
3. 12. 2008 19:34
Re: Poslouchejte Drapalika
nojo ale to je fáma, typu mandelinka bramborová brouk imperialista. Těžko se vykládá že máš drtit 1.4 kompresoroturbo místo pohody 3.0 V6. Prostě je to recept jak prodat. Já jsem z IT, to co je v tom vývoji je jako rozdíl mezi firmama Microsoft a Oracle. Oba jsou IT giganty ale mají odlišnou strategii. Microsoft žije z Office = každý rok jsou nový, mají milion funkcí navíc a lidi jsou "zblbnuti" aby koupili licenci, i když je nepotřebujou. Oracle ten žije ze služeb, tzn. prodá věc jednou, ale pak se namastí na maintainance. A to samý je v těch autech, Evropský cpou teď zrovna turbo pomalu i do Matize, americký nemají co nabídnout, protože na autě toho není moc co vymýšlet, ale aspoň nikomu necpou pohádky o CO2 a downsizingu
3. 12. 2008 19:26
Re: Poslouchejte Drapalika
Nejde o to, zda je krize ropna ci jina. Kazda krize by mela na automobilky uplne stejny dopad jako vidime dnes - ropna, financni, hypotecni. Krize jako krize. Dusledkem je mene penez u zakazniku a potreba uspornejsich vozu. Ano, kratkodobe lide treba pockaji a nekoupi nic. Ale za par mesicu prijdou do prodejen, v hlave budou mit vzpominku, jak behem par mesicu stoupla ropa na dvojnasobek sve ceny,a vyhledy byly jeste tragictejsi a reknou - uz nikdy vice. Budou to zcela jini zakaznici ze zcela jinymi prioritami nez dnes. Usporne vozy jsou odpoved na libovolnou krizi a jejich "nevyvoj" je chybou, kterou trh neodpousti.
3. 12. 2008 19:31
Re: Poslouchejte Drapalika
Ty tady píšeš o něčem, jako že když se objeví úsporné automobily, tak se najednou budou mít všichni dobře. To si opravdu myslíš, že ten obrovský moloch lidí, kteří jsou nějakým způsobem zapojeni do ropného lobby, budou jen tak koukat, jak nemaj do čeho píchnout a jejich výplata bude při dobrém poloviční?
Každej ví, že když poklesne spotřeba (čehokoli - plynu, vody, paliv), tak stoupne jejich cena. Chápeš? Tak bude jedno, jestli jezdíš za 15 litrů, nebo za 6, každý si chce přijít na své a každý očekává, že mu poroste plat.
3. 12. 2008 19:37
Re: Poslouchejte Drapalika
To je zase na jinou diskuzi. Ale ropne koncerny jiz dnes nakupuji treba elektrarny a postupne se meni na jine koncerny. Navic nektere nove technologie dokazi nasi zavislost na libovolnem koncernu zasadne snizit, treba az k nule. Ale to je na jinou diskuzi.
3. 12. 2008 19:42
Re: Poslouchejte Drapalika
Ne,není. Ty si myslíš, že prostě každému se bude líbit (tebe nevyjímaje), že ti neporoste plat a spíše bude klesat - pokud tedy pracuješ. Svět je nastavený jinak. Rozhodně ne tak, že všichni začnou šetřit a taky se najednou všichni budou mít dobře.
3. 12. 2008 20:03
Re: Poslouchejte Drapalika
Proste se jenom prejde na jine zdroje. Nic noveho pod sluncem.
3. 12. 2008 20:13
Re: Poslouchejte Drapalika
Jo a ty si myslíš, že ty zdroje zůstanou na stejný ceně, co? Najivo.
3. 12. 2008 20:34
Re: Poslouchejte Drapalika
btw. nedávno se objevil Zeitgeist II. jestli to někomu něco říká... není tak dobrej jako I. většinou i celkem nudnej, ale řeší tam přesně tohle, jestli svět má na to, aby se všichni měli dobře, a NEBO JESTLI O TO VLASNĚ TAK ÚPLNĚ NEJDE?
Avatar - T613
3. 12. 2008 19:34
Re: Poslouchejte Drapalika
ale je v tom rozdíl!
finanční krize - nakupuješ základní potřeby, dokud se ekonomika nezlepší, a ta se zlepší až po získání opětovné důvěry lidí v ekonomiku.
energetická krize - lidé se zbavují energeticky náročných věcí za méně energeticky náročné.

A spořivé vozy? Ty GM a Chrysleru nepomohou. Ti se musí zbavit jiných pijavic, kterými nejsou staré technologie, ale staré závazky a přežitky.
3. 12. 2008 20:07
Re: Poslouchejte Drapalika
Jak myslis. Ja v tom nevidim rozdil. Krize ktera zacne jako ropna se behem par dni meni na vseobecnou. Vseobecna bere lidem penize na ropu. Vzdyt je to jedno. At tak ci tak vzdy zacnes setrit.
Avatar - T613
3. 12. 2008 20:26
Re: Poslouchejte Drapalika
bože můj! to nezačalo ropnou krizí, ale tím, že banky pučovali peníze kde komu! Ti pak zjistili, že na to nemají, nespláceli a prodávali své domy. Ty pak neměly cenu těch hypoték = banky byly v minusu, a ty pak nemohly splácet své krátkodobé úvěry velkým finančním institucím, které dávají dlouhodobé úvěry. To s cenami ropy má společného asi tolik co parní stroj s elektromotorem :-|

Mimochodem tento scénář předpovídal guvernér ČNB, když tady začala móda levných hypoték ;-)
3. 12. 2008 20:36
Re: Poslouchejte Drapalika
...dnešní news, růst realitního indexu v USA za minulý týden +100% - hypotéky jsou zase levný, NIKDO SE NEPOUČIL :-!
Avatar - T613
3. 12. 2008 20:38
Re: Poslouchejte Drapalika
na co ti je půjčka, když nevíš jestli na ni za pár měsíců budeš mít ... kde vzít tu jistotu, že dostanu prémie ve stejné výši, nebo že budu vůbec zaměstnán ..
3. 12. 2008 20:46
Re: Poslouchejte Drapalika
jenže všem je to jedno, doba přeje - a i tohle je toho důkazem - těm co koupili na co neměli, riskovali, nešetřili... Koukni na socany, koukni na Ameriku, to je prostě k zblití, a co se bude dít? zase to zalepí taxpayer (jako obvykle). Málo daní? Zvýšíme. Pořád málo? Zrušíme ráje..... na blití
3. 12. 2008 23:58
Re: Poslouchejte Drapalika
Jo. Ale dnes uz je lhostejne cim to zacalo. Krize uz jede napric hospodarstvim napric staty. Ale dusledek - malo penez u lidi, mala ochota nakupovat, pad prodeju - jsou stejne at uz to zacalo cimkoliv. A jejich reseni je take stejne at uz krize zacala cimkoliv.
Devadesata leta tahla prosperitu vypocetni technika, dalsi desetileti internet a mobilni technologie. Nasledujici desetileti bude tahnout revolucni premena automobilovych technologii. To co dnes mnozi odmitaji vytahne nektere automobilky z dlouhodobe bryndy.
4. 12. 2008 11:30
Re: Poslouchejte Drapalika
To, že jednou dojde ropa, to je tady každému jasné. A ty se tady považuješ za nějakého vizionáře, což je mimochodem směšné, když napíšeš, že hybrid atp. je spása.
Jak psal dole lowkick, současné hybridy jezdí stále na uhlovodíkové paliva, tudíž zavisí na ropě a než se přejde na elektřinu nebo vodík, k tomu je ještě hodně dlouhá cesta. Taktéž přeměna vozoveho parku na CELÉM světě není rozhodně nic uskutečnitelného do páru let, ale spíše do páru desetiletí. :-!
Avatar - T613
4. 12. 2008 12:43
Re: Poslouchejte Drapalika
Ono to není lhostejno. Při finanční krizi se chováš jinak než při energetické.
3. 12. 2008 18:44
Re: Poslouchejte Drapalika
Tak to jedině vyházet z aut zbytečnosti,a prodávat je tím pádem levněji.Velké bude stát jako dnešní malé v plné palbě. :-!
Avatar - T613
3. 12. 2008 18:48
Re: Poslouchejte Drapalika
když budeš pracovat v sektoru, kterého se krize bude dotýkat, tak pujdeš a koupíš si to auto? Anebo počkáš až se mraky nad tvou budoucností rozeženou?
3. 12. 2008 18:59
Re: Poslouchejte Drapalika
To záleží na tom,jak moc to nové auto potřebuješ.Já osobně se bez auta neobejdu,ale když budu mít desetileté auto,a nové mi nepřinese nižší náklady na servis,na pohoné hmoty a přitom si velikostně i výkonem motoru vystačím se starým,tak si ho ještě nechám třeba 5let.Kdyby ale byla nabídka evidentně technologicky lepší(lepší užitné parametry),tak jdu do nového.Na vestavěnou navigaci za 50 nejsem zvědavej.
Avatar - T613
3. 12. 2008 19:20
Re: Poslouchejte Drapalika
ano je to o tom jak moc ho potřebuješ. ale kdyby se nad tebou smrákalo a tvé auto bylo vcajku, tak by si do toho nového nešel. Strach by ti to nedovolil. A o tom to je. "Není peněz, není lásky" :-)
3. 12. 2008 19:31
Re: Poslouchejte Drapalika
Jo, prave jsi presne popsal, jak usporne technologie motivuji k nakupu prave v dobe krize. Ono to treba neiniciuje masove prodeje. Ale i to malo, o kterou to zvedne urcitou znacku v dobe kdy lide masove nenakupuji, muze rozhodnout o preziti ci konci.
3. 12. 2008 19:35
Re: Poslouchejte Drapalika
Chápeš A, nechápeš B.

Pokud u takových komodit klesne spotřeba (prodej), stoupne cena. Základní ekonomické pravidlo.
Avatar - T613
3. 12. 2008 19:36
Re: Poslouchejte Drapalika
jo jsem fakt zvědav jak by ses tak choval, kdyby se v tvém odvětví zatahovali mračna. Jak si na krk pověsíš finanční závazek >:D
3. 12. 2008 19:45
Re: Poslouchejte Drapalika
Tak ja jsem v dobe, kdy vsichn nakupovali na dluh za prepalene ceny cekal a nechaval si stare auto, protoze jsem tusil, ze problemy automobilek jsou za dvermi. I kdyz jsem tedy cekal, ze krize bude spustena ropou (coz ale konec koncu prvni pulrok byla). Ted kdy dluznici maji stazenou zadnici, nechavaji si stare auto a ceny padaji, jsem pripraven nakupovat. Ale ne stary srot, ale nove technologie. To je trening z akcii - kupuje se kdyz je levno.
Avatar - T613
3. 12. 2008 19:49
Re: Poslouchejte Drapalika
tak jo, já ti budu "věřit", že v případě, kdyby se nad tvou živností začala dělat oblačnost, tak by si kupoval auto za levno >:D
3. 12. 2008 20:42
Re: Poslouchejte Drapalika
jako to je dobrá otázka, ale odpověď dostaneš v závislosti na tom koho se ptáš. Jsou lidi kteří dokáží podnikat a jsou si vědomi "časového okna", a pak jsou lidi, kteří pláčou nad rozlévajícím se mlékem, ale nedokážou reagovat. Přál bych každému to co píše dole Drápalík. Vědet, kdy je co drahé, kdy to má svou cenu, a kdy je čas nakupovat. Jsou úžasné obchodní příležitosti které krize přináší, a není důvod si stěžovat, pokud člověk má na víc než průměr (a stačí lehce)
Avatar - T613
3. 12. 2008 21:36
Re: Poslouchejte Drapalika
Jedna věc je nakupovat pokud jsi v pohodě. Pak krizi můžeš využít ve svůj prospěch. Viz. jeden investor, který prohlásil, že se na světových burzách cítí jako dítě v cukrárně.
Druhou věcí je pokud se ti nad budoucností udělá oblačnost. Co uděláš? Budeš nakupovat kraviny jako je auto jen protože je tak úžasně levné? Může to být super kup anebo poslední hřebíček do rakve tvých financí.
Avatar - woody-alien
4. 12. 2008 00:39
Re: Poslouchejte Drapalika
To je furt dokola. Přitom je zřejmý, že auto je první na ráně, první věc kterou škrtneš ze seznamu věcí, který sis chtěl koupit. A moderní technologie ani umění vyčkávat na tu správnou cenu na to nemaj žádnej vliv. Aspoň ne v masovým měřítku.
4. 12. 2008 09:39
Plug off...
Vidim, ze se to tady zvrhlo v diskusi na tema "hybrid zachranuje svet aut", ale to si musime takovych 30 let pockat. Uz jsem to jednou psal: 90% vsech hybridnich pohonu je zamereno na VYSSI VYKON vozu a ne primarne na NIZSI SPOTREBU!!! Stredni trida s naftovym dvoulitrem muze bezne jezdit kolem 5-6 litru, tak proc vynaset do nebes Prius se stejnou spotrebou??? No, nekdo vyvoj hybridu zaplatit musi, jen to asi nebudou mistni nadsenci, kteri ho tak vynaseji do nebes. Az totiz bude k dispozici jako ojetina, baterky budou zrale tak na ekologickou likvidaci za cenu vyssi nez bude mit ta ojetina. ;-)
Rozbalit vlákno
0