mno kdesi sem četl, myslím že to byl šéf fiatu, a ten tvrdil že existuje resp.se šušká něco o krachu největších autom. hráčů na světě, v každým regionu nějaká větší automobilka prostě už teď jaksi přebejvá >:D:-!
Áno priznávam sa nie som fanúšik GM a tobôž Chrysler. Ale podľa mňa sú to vyhodené peniaze. Ano zachránili pracovné miesta ale za akú cenu ? A hlavne čo sa tým vyriešilo ? Táto pomoc im vystačí na prvé mesiace 2009. A peniaze budú fuč a opäť budu tam kde boli dnes. A potom čo ? Zase sa im dá 15 miliard na pol roka ? A čo potom. Je to začarovaný kruh. Ba priam rakovina. Ich výrobné porfólio je zlé a za rok ho nedokážu zmeniť. Takto rýchlo to proste v automobilovom svete nejde.
Když si na dostizích zlomí kůň nohu, tak dostane kulkou do hlavy, je to sice brutální, ale kůň se netrápí. Kdyby se ho snažili za každou cenu zachránít, tak kůň bude trpět jako kůň :-). Sice mu prodlouží žívot o pár měsíců, ale bude to "život" nebo jen přežívání v ukrutných bolestech?
Mna sa nepytas, ale ak smiem, tak moj nazor je asi taky: na Chrysler by som uz nevsadil ani deravu fusaklu. Vydrzi s pravidelnymi dotaciami, bez nich padne na hubu do roka. Ma uplne zle portfolio, potreboval by uplne vymenit ponuku aut. To sa ale neda za rok, ani za dva. Chrysler je odsudeny na smrt. Jedine co by ho spasilo je daka fuzia, alebo blaznivy investor co im naleje aspon 50 miliard...
GM to ma nahnute, ale este sa moze zachranit. Ovsem nie takto. 15 miliard pre vsetkych troch, to je zalostne malo. Naozaj len na tie 3 mesiace pokial sa chyti prace novy kongres, a potom sa uvidi. GM to ma tak 50:50. Navyse sa moze opriet napriklad o Opel, a cerpat od nich "male" a usporne auta.
Ford je tiez v tazkostiach, ale ma najlepsie sance (aj ked o chvilu uz nebude mat co predavat). Dostatocne zavcasu zacal na americky trh umiestnovat "male" auta (Focus, Mondeo). Rozhodne je z tej trojice na tom najlepsie...
Kdepak ty prachy jsou? Kdyz prodavam auto pod vyrobnimi naklady, tedy koupim za 100 a prodam za 90 (zjednodusene), tak se da obecne rict, ze s kazdym autem jsem tahal 10 z kapsy a dal je nekomu, ktery tech 10 za neco utratil. Kdyz mi penize dosly, tak mi dala banka, ta mi uz neda, ale je fakt, ze jsem ze svych a z uveru dokazal vytahnout treba 100 x 10, tedy 1000. Ty jsem dal nekomu, kdo je pouzil dal a dal a dal... Takze jsou ty prachy, nebo ne? A ted to obcas vypada, ze se vytratily do vzduchu a nema je nikdo (tedy pardon, i ten vzduch se da zpenezit)... Divne ;-)
leží na účtech a nemají chuť být nasypány do černé díry. Od doby co se peníze půjčují za úrok, je jednoduchý předpodklad, že se vrátí i peníze i úrok. Splňují to ty automobilky?
tvojí matematikou: ta 1/10, která byla ve skutečnosti puštěná do oběhu, tu je, ale nestačí. 9/10 neexistující hotovosti je zkrátka moc...
k tématu v záhlaví článku
a tohle jsi četl:
objednávky kamionů značky Volvo klesly za třetí čtvrtletí meziročně o 99,63 procenta - z 41 970 kusů na pouhých 155. Říjnové prodeje byly pro americkou automobilku GM nejhorším měsíčním výsledkem od konce 2. světové války.
9/10 je castka, ktera je regulerni, tedy pokryta a zobrazuje naklady na vyrobu.
Fajn, vykyvy prodeju ano, ale zastaveni prodeju uz ne. Pak je samozrejme otazka, zda-li nejsou veskere expansni plany vsemozneho prumyslu pouze nafouyknutou bublinou, jelikoz kazdy z nas se naji jen tak, aby nepraskl a za 24h zemekouli neobjede. Ale to uz je druha strana mince ;-)
to máš tak, vrcholový sportovec - olympionik musí každoročně podat vyšší výkon, avšak v okamžiku, kdy dosáhl svého fyzického maxima, přijde na řadu umělé posílení - anabolikum, postupně se stává už jen hříčkou v rukou lékařů: musejí ho napumpovat tak, aby překonal rekord, a případně zkolaboval až poté...
převedeno - racionalizace ad ultra při zachování nekonečného růstu. ve svém důsledku to vede až k tomu, co třeba kia provedla doma - tam ji vlastně patří už jen sdílené know-how a peněžní tok, ze kterého si ukusuje. je to stejné, jako by ten sportovec už vůbec nepotřeboval svalovou hmotu a krev...
Kia je trochu horsi priklad, ta automobilka ma z naseho pohledu progres ve vetsine aspektu. US vyrobci ne, presto to jistou dobu stacilo. Nicmene to nezodpovida na otazku, kde jsou ty penize?
to je vsude, na tom mas postavenou celou EU a umele "subsides" farmaru a jinych odvetvi.
Kde je dneska nezavislost na cukrove trtine v CR, a jinych produktech....
Zatim vse funguje dokud velci hraci jako Nemecko, Francie a Spanelsko dostanou co chteji. Nejsem proti EU ale system je postaveny jasne...kdo je protezovan.
jistě, je protěžována silnější většina (její zájmové skupiny) na úkor slabší menšiny, tak to bohužel bylo, je a bude. ale tohle myslím nepatří k tématu
Prosím vás, můžete mi někdo vysvětlit, k čemu ta finančí pomoc přesně je určena? Na provoz, na vývoj, na platy?
Laicky to vidím tak, že příčina problému tvkí v prodeji. Prostě automobilky neprodávají dost aut, aby se uživili. Nebo spíš produkují jako před krizí, ale prodávají už za krize. Takže i kdyby tam nasypaly těch miliard třeba 100 ať vyrábí dál, co s těma autama budou dělat? Budou je dávat místo poukázek na jídlo?