Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Americké nárazové testy SUV: velké auto neznamená automaticky bezpečné

Poslední nárazové zkoušky americké vládní organizace Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ukázaly, že i ty nejprodávanější modely, jako jsou Jeep Grand Cherokee nebo Chevrolet Blazer, jsou velmi málo odolné při nárazech zejména z bočních stran.
Zpět na článek
12. 10. 2007 10:06
12. 10. 2007 10:19
12. 10. 2007 10:59
anonym
12. 10. 2007 21:43
neregistrovaný "nobodyx"
12. 10. 2007 11:46
12. 10. 2007 13:41
anonym
12. 10. 2007 13:58
12. 10. 2007 15:56
12. 10. 2007 16:46
neregistrovaný "antiGti"
12. 10. 2007 22:10
anonym
14. 10. 2007 18:57
14. 10. 2007 18:58
12. 10. 2007 15:27
14. 10. 2007 18:55
12. 10. 2007 11:22
neregistrovaný "branoza"
12. 10. 2007 12:20
neregistrovaný "RBK"
12. 10. 2007 15:58
12. 10. 2007 12:31
12. 10. 2007 12:53
12. 10. 2007 13:58
12. 10. 2007 13:39
anonym
12. 10. 2007 13:54
neregistrovaný "mam_las"
12. 10. 2007 16:23
anonym
13. 10. 2007 20:09
anonym
12. 10. 2007 14:16
neregistrovaný "subario"
12. 10. 2007 15:19
neregistrovaný "simson33"
12. 10. 2007 16:30
anonym
14. 10. 2007 19:04
18. 10. 2007 12:17
anonym
14. 6. 2008 22:49
neregistrovaný "anti"
12. 10. 2007 14:28
neregistrovaný "epsyn"
12. 10. 2007 15:46
12. 10. 2007 16:08
neregistrovaný "NorgE"
12. 10. 2007 16:38
anonym
12. 10. 2007 16:50
neregistrovaný "branoza"
12. 10. 2007 21:20
anonym
12. 10. 2007 22:44
neregistrovaný "tedwine"
14. 10. 2007 19:09
17. 10. 2007 07:58
anonym
Avatar - Blue Sun
12. 10. 2007 10:06
..
Konečně na to taky někdo přišel.
Rozbalit vlákno
13
12. 10. 2007 10:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
anonym
12. 10. 2007 10:59
Re: ..
je to jedno, proste to ukazalo, ze americky auta jsou jen malo bezpecny traktory >:D
neregistrovaný "nobodyx"
12. 10. 2007 21:43
Re: ..
traktory su europske turbo-diesle, blbecku!
Avatar - Blue Sun
12. 10. 2007 11:46
Re: ..
Moje poukázání je všeobecné a směřuje proti neustálému nárůstu rozměrů vozidel. Vzhledem k tomu, že i lehká a malá auta mohou být bezpečná (4 nebo 5 hvězd NCAP), je růst aut pro bezpečnost irelevantní. Pro ekologii naopak zásadní, každý kilogram navíc znamená nárůst spotřeby. Navíc, a je to v článku uvedeno, jsou některá auta menších kategorií bezpečnější. Tím pádem gigantické rozměry už zcela ztrácí smysl.
anonym
12. 10. 2007 13:41
Re: ..
vedle jak ta jedle
Avatar - Dragon.001
12. 10. 2007 15:56
Re: ..
Už to nehul!

www.polibsišos.cz
neregistrovaný "antiGti"
12. 10. 2007 16:46
Re: ..
Si fakt mimo, radši takové bláboly nepiš, je to tak na ban.
anonym
12. 10. 2007 22:10
Re: ..
SUV nemusí byťvždy ťažké, BMW 5, A6 aj MB E sú okolo 2 ton a Q7 od 2,2 vyššie a so spotrebou to tiež nie je úplne jednoznačné.
14. 10. 2007 18:57
Re: ..
Nemají tebou jmenované sedany spíš 1,7-1,8 t?
14. 10. 2007 18:58
Re: ..
Jenže ty testy NCAP apod. testují de facto situaci, kdy se auto srazí se stejně těžkým autem. Pak platí ty hvězdy. Ale pokud se srazíš s jedoucím "tankem", tak to většinou dopadá jinak... ;-\
Avatar - Ivorry
12. 10. 2007 15:27
Re: ..
Přesně tak. Zkoušky měly být SUV vs. osobák. Pak bych byl zvědavý na výsledky ;-) Takovédle výsledky mě vůbec nezajímaj :yes:
14. 10. 2007 18:55
Re: ..
No jo, jenže v Oumerice jezdí takovýmdle tankem docela velké procento lidí, takže i ta pravděpodobnost srážky s tankem je docela velká...
neregistrovaný "branoza"
12. 10. 2007 11:22
SUV
slovom bezpecne auto by sa malo pouzivat este spojenie "vzhladom ku ..."
nech ten jeep narazi do oktavky a uvidite co z nej ostane
>:-[]

mastny flak :-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "RBK"
12. 10. 2007 12:20
Re: SUV
nevim jak s tou Octavkou, ale videl jsem bocni naraz Fabie do Grand Cherokee (resp. situaci po narazu). Zatimco ridicka Jeepu postavala opodal a bavila se policitou, z Fabie jeste vyrezavli ridice v bezvedomi.
Avatar - Dragon.001
12. 10. 2007 15:58
Re: SUV
:yes: a vvvo votom to je!
12. 10. 2007 12:31
Jedině SUV
nic jinýho už nechci. :yes:
Rozbalit vlákno
2
12. 10. 2007 12:53
Re: Jedině SUV
Jedine tank, nič iné nechcem :-)
12. 10. 2007 13:58
Re: Jedině SUV
ja by som bral radsej 500-metrovu vesmirnu lod... >:D
anonym
12. 10. 2007 13:39
srovnávat srovnatelné
Auto kategorie SUV s hmotností okolo dvou tun je při střetu s osobákem s hmotností jedné tuny nutně bezpečnější, bez ohledu na to, kolik kdo má airbagů. Bezpečnost aut je věc toliko relativní a bohužel pořád platí, že kdo má auto násobně těžší, má daleko větší šanci. Kdo by chtěl např. sedět v pětihvězdičkovém Cliu při střetu s tříhvězdičkovým (nevím, možná i méně) Patrolem?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "mam_las"
12. 10. 2007 13:54
Re: srovnávat srovnatelné
Takže jezdím na mašině, protože rychle se pohybující cíl, se těžko trefuje. >:D
anonym
12. 10. 2007 16:23
Re: srovnávat srovnatelné
Zadna z tvojich poucek neplati. Zalezi model od modelu. Na Youtube si muzes nalezt celni stret malickeho Renault Modus, s obrovskym a tezkym kombi Volvo (ted si nezpominam presne na typ, vyrabeny nekdy v 90tych letech). Na vlastni oci se muzes presvedcit, jak Modus projel Volvem jako nuz maslem. Zatimco prostor ridice v Modusu netknuty, ridic ve Volvu slisovan. Takze zadne pausalni vykriky "tezsi ma vzdy vetsi sanci" neplati. Je to vzdy model od modelu uplne jine.
12. 10. 2007 17:05
Re: srovnávat srovnatelné
jenže ten modus váží to samé co to volvo ;-) tkaže když vezmu v potaz že na malé auto musím to železo nandat hustěji + x let vývoje technologií atp tak se zase není moc čemu divit ;-)
anonym
13. 10. 2007 20:09
Re: srovnávat srovnatelné
Jestli to nebude tim, ze to Volvo 940 ma deformacni zony, ktere se skutecne deformuji a posadka toho Modusu zazije takove pretizeni, ze uz to nerozchodi. ;-)
14. 10. 2007 19:03
Re: srovnávat srovnatelné
No jo, v malém autě to jinak udělat nejde. Tam není na metrovou deformační zónu místo. Tam se musí spoléhat na to, že to auto, do kterého se narazí, bude natolik velké, že dost energie pohltí. Ale o tom to není. Pokud je živ. prostor ve Volvu zcvrknutý, tak to neříká nic o velikosti deformačních zón, ale spíš o tom, že to je stará kára, která nemá dostatečně stabilní kastli. Protože moderní velká auta se sice zdeformují na předku a tím převezmou velkou část energie na sebe, ale kabina zůstane (musí!) netknutá...
neregistrovaný "subario"
12. 10. 2007 14:16
no ...
Ono je sice hezké, že je člověk v SUV relativně v bezpečí oproti ostatním "normálním" autům, ale na druhou strana je SUV tím pádem nebezpečný pro ostatní "normální" vozový park ... :-)
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "simson33"
12. 10. 2007 15:19
Re: no ...
Je to přesně tak jak píšeš, proto jsou malá a lehká pětihvězdičková auta jen relativně bezpečná, pokud dojde ke střetu napříč třídami, je vždycky ten s těžším autem ve výhodě - jednoduchá, byť drsná, matematika
anonym
12. 10. 2007 16:30
Re: Mytus, mytus
To ze tezsi vzdy vyjde mene pochrouman je MYTUS !!! Jak pisu vyse, kazdy se na Youtube muze presvedcit jak dopadl maly Modus versus mohutne combi Volvo z 90tych let. Ridic Volva na mraky, ridic Modusu lehke zraneni. Proste kdyz si nekdo koupi 12 let stare velke auto, s tim, ze bude v bezpeci je uplne vedle. Samozrejme pri stretu velkeho se 4mi hvezdami a maleho s 5ti, hure dopadne ten v malem. Ale u starsich aut je to uplne jinak. V zajmu sve bezpecnosti doporucuji kazdemu shlednout. Budete prekvapeni.
14. 10. 2007 19:04
Re: Mytus, mytus
Nahoď, pls, link, ať to nemusíme hledat... ;-)
neregistrovaný "anti"
14. 6. 2008 22:49
Re: Mytus, mytus
srovnavas dve stejne tezke auto:) kdyz sem videl jak se fotr naboural s partolem do auta nevim co to bylo z auto nebylo nejstarsi byl to bocni naraz pri 50 km rychlosti tak ridis toho druheo auta skoncil u zpolujezdce protoze na miste ridice sedel motor patrola mu nic nebylo jenom ohnuty ram ale to druhe auto bylo zesrotovane jak bys ho prejel tankem nastesti ridic prezil mimochodem pro rejpavce nebyla to fotrova chyba:)
neregistrovaný "epsyn"
12. 10. 2007 14:28
sikmy oci
No je sice pekny potapet SUV, ale nechapu vetu, jeep g. cherokee z testu vyvazl nejhure...podle te tabulky ze vsech tech SUV vysel nejlip..... ;-\
Rozbalit vlákno
0
12. 10. 2007 15:46
SAAB 9-7X
Saab vždy dbal na bezbečnost.Zajímalo by mne proto,jak to vypadá ohledně bezpečnosti u modelu 9-7x,když vychází z modelu Chevrolet Blazer,který v testu dopadl nevalně.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "NorgE"
12. 10. 2007 16:08
Neúplný příspěvek
Vynikajících výsledků a tím i doporučení od IIHS dosáhlo více SUV, než jen ty, které jsou zmíněny na konci článku. Např. Subaru Tribeca, Honda Pilot... Chce to více objektivních informací a méně amatérismu, vážení redaktoři.
Rozbalit vlákno
0
anonym
12. 10. 2007 16:38
Pro ty, kdoz ziji v iluzich
Kazdy, kdo se chce presvedcit, ze velke starsi auto dopadne pri stretu s malym modernim katastrofalne necht se podiva
Youtube a vyhleda Renault Volvo crashtest. Pardon, jako neregistrovany nemuzu vkladat odkazy.
Rozbalit vlákno
1
12. 10. 2007 17:05
Re: Pro ty, kdoz ziji v iluzich
jenže ten modus váží to samé co to volvo ;-) tkaže když vezmu v potaz že na malé auto musím to železo nandat hustěji + x let vývoje technologií atp tak se zase není moc čemu divit ;-)
neregistrovaný "branoza"
12. 10. 2007 16:50
no neviem
neviem neviem, ale to volvo 940 mi nepripada ako niake velke a mohutne SUV. urcite bu mat vacsiu vahu a jeho svetla vyska je urcite rovnaka ako toho modusu.
Vyhoda velkych SUV je aj v ich vyske, ked male auto doslova vbehne pod velke. :yes:

tot moj nazor, chcete byt v bezpeci, kupujte velku a tazku opachu, teda okrem ciny >:-[]
Rozbalit vlákno
3
anonym
12. 10. 2007 21:20
Re: no neviem
Proste nic neplati absolutne. Dnesni SUV (snad krome Hummeru) nejsou tak vysoka, aby se pod ne osobak napasoval. Tezke auto ma zase delsi brzdnou drahu a horsi manevrovaci schopnosti, takze s mensim se muzete mnoha kolizim vyhnout. Takze pokud to shrnu, nejbezpecnejsi budete, pokud budete mit auto vetsi a tezsi nez je vetsina aut na nasich silnicich, ovsem ne to nejtezsi a nejvetsi a zaroven novejsi nez rekneme 5 let. Pokud nemate na takove auto penize, poridte si stroj, ktery splnuje alespon nejakou podminku z vyse uvedenych. Bud je vetsi a tezsi (ale urcite ne starsi nez10 let), nebo nove s dobrym vysledkem narazovych testu. Neplati, ze velka a tezka staroba je bezpecnejsi nez mensi 5ti hvezdickove, ani neplati, ze 5ti hvezdickove miniauto vas ochrani pred 3hvezdickovym SUV. Proste neni jednoducha poucka. Ale to, ze 10 let stare SUV neni ve vetsine kolizi bezpecnejsi nez dnesni auto nizsi stredni tridy s 5ti hvezdami, na tom bych trval.
neregistrovaný "tedwine"
12. 10. 2007 22:44
Re: no neviem
asi tak nejako.. vsetci povinne kupovat Clia.. (cim starsie. tym lepsie] Aby som z kolizi vysiel lepsie ked ma trafite v mojom Tuaregu :-)
14. 10. 2007 19:09
Re: no neviem
Velmi dobře shrnuto :yes: Jen bych poznamenal, že to tvrzení o delší dráze těžšího auta neplatí obecně. Pokud bude to těžčí auto mít široké gumy, tak může mít kratší brzdnou dráhu, než třeba malý auto na benzích šetřících uzkých gumách... Viz BMW X5 nebo Audi Q7, který maj brzdný dráhy dost pod 40m...
anonym
17. 10. 2007 07:58
hahaha
tak pri bocnom naraze je Jeep horsi ako napr fabia ??? nech si do nej teda sadne ten macher co to povedal , ja sa budem dalej radsej vozit o pol metra vyssie:D
Rozbalit vlákno
0