Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký trh v dubnu 2011: Pořadí značek

David Bureš
Diskuze (18)
Meziročně si v dubnových prodejích na americkém trhu pohoršili jen čtyři výrobci, Lincoln, Lexus, Infiniti a Chrysler.

Během letošního dubna se na americkém trhu prodalo 1.157.928 nových aut, což je meziroční nárůst o 18 %. Nejúspěšnější značkou byl Ford, úspěšný byl ale překvapivě i Saab. V USA i nadále pokračuje trend z prvního letošního čtvrtletí, že prodeje aut opět rostou.

Ford na americkém trhu v dubnu prodal 182.542 aut, což znamená meziroční nárůst o 24,53 %. Na druhé příčce skončil Chevrolet (169.794 prodaných aut), třetí byla Toyota (141.964 aut).

Po ní následovaly další asijské značky – Honda, Nissan, Hyundai a Kia, Dodge byl osmý. Nejlepší evropskou automobilkou byl v dubnu Volkswagen, s 28.542 vozy skončil v celkovém pořadí jedenáctý.

Úspěšný byl také Saab, kterému tak pomohlo osamostatnění se z koncernu GM. V celkových počtech švédská automobilka sice nijak nedominuje, meziroční prodeje Saabu v USA však vzrostly o závratných 223,72 %. Loni v dubnu Saab ve Spojených státech prodal 215 aut, letos to bylo 696 vozů.

V tomto ohledu bylo úspěšné také Mitsubishi a Porsche. Zatímco japonské automobilce se dubnové prodeje meziročně zvýšily o 105,52 %, u Porsche narostly o 81,57 %.

Fiat se na americkém trhu zatím zabydluje, za duben prodal 882 aut.

Nejvíce si naopak pohoršil domácí Chrysler. Loni v dubnu prodal 22.386 aut, letos jich bylo 20.379, což je propad o 8,97 %. Oslabil také Lexus (o 4,26 %) a Infiniti (o 6,24 %). Prodeje Lincolnu zůstaly na stejné hladině jako loni v dubnu, poklesly jen o 0,59 %.

Americký trh - Pořadí značek v dubnu 2011
PořadíZnačkaProdej v 4/2011 [ks]Prodej za 4/2010 [ks]Rozdíl [%]
1.Ford182 542146 58924,53
2.Chevrolet169 794135 36925,43
3.Toyota141 964139 0802,07
4.Honda113 195102 9789,92
5.Nissan64 76556 55814,51
6.Hyundai61 75444 02340,28
7.Kia47 07430 03656,73
8.Dodge44 32038 79514,24
9.Jeep32 38419 64564,85
10.GMC31 20424 22428,81
11.Volkswagen28 54223 13523,37
12.Subaru24 76223 1986,74
13.Mazda20 63818 9358,99
14.Chrysler20 37922 386-8,97
15.Ram19 26014 87729,46
16.Mercedes-Benz19 15717 6288,67
17.BMW18 80117 2688,88
18.Buick18 41312 18151,16
19.Lexus17 57618 359-4,26
20.Cadillac13 12711 31715,99
21.Acura11 60410 7198,26
22.Audi10 0189 3197,5
23.Mitsubishi8 0813 932105,52
24.Lincoln7 2367 279-0,59
25.Infiniti6 7617 211-6,24
26.Mini6 4463 84367,73
27.Volvo6 4044 54640,87
28.Scion5 7103 57759,63
29.Porsche3 1721 74781,57
30.Land Rover2 9822 7498,48
31.Suzuki2 1321 9509,33
32.Jaguar1 24989639,4
33.Fiat8820-
34.Saab696215223,72

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 15:14
Re: Tak nevím,
Takže VW si musí vybrat, bud jít s většinou modelů na ceny jako u Jetty a doufat že si ho zákazníci vyberou anebo to dělat jako s Touaregem a být výrazně dražší než všichni ostatní.

Myslím že víc bude fungovat ta první varianta, přeci jen ta Jetta se začla prodávat lépe jak dřív.
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 15:12
Re: Tak nevím,
Můžeme srovnat ten Touareg
Touareg VR6 3,6 280 HP
Cena: 45 270 USD - zvolil sem základ - jen 18" alu a kůži

ameriky

Jeep GCH 3,6 V6 Overland AWD
Cena: 43 155 USD (dal si si schválně nejvyšší Overland výbavu + navigaci a stejně sem levnější) a v ceně mam 20" kola
Ještě bych se vešel do ceny i s V8 HEMI

Ford Explorer 3,5 V6 AWD Limited
Cena: 44 475 - mam nejvyšší výbavu, 20" kola, BLS detekci mrtvého úhlu atd.

Chevrolet Equinox v maximální výbabě LTZ, 3,0 V6 se všemi příplatky
38 100 USD
Je to teda menší no, ale chevy nic moc nemá -

pravda do ceny se vejdu i s Tahoe V8 ale to bych zas nebral za konkurenci

korejci

Hyundai Veracruz 3,8 V6
Cena: 35 890 USD

A už se mi to nechce hledat dál.

Už víc proč touareg neboduje a bodují jiní?

Protože za V6 Touargeg v základu mohu mít jiné modely v plné palbě popřípadě s V8kou....

Proto se prodá víc Explorerů, GCH atd.
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 14:44
Re: Tak nevím,
Pasat už v USA není v nabídce, pouze typ CC, což je stylovka a dokonce jediný model VW, který se mi designově líbí. Nemam vůbec problém to přiznat.
Můžeme srovnat, ale ne s něčím amsovým typu Impala. To jaksi fakt nejde.

Pokud chceš srovnat masovky, tak nová Jetta je to pravé.
Podíváme se jí na zoubek:
Jetta SE 2,5 R5 170 HP, 6st. automat
Cena: 20 065 USD - jenže má jen 16ky kola a horší výbavu, když dáme lepší jako má konkurence, naskočí to o 1300 USD, takže pak 21 400 USD

Bohužel Jetta V6 motor nenabízí o:(

Takže s čím to srovnáme:
americká konkurence

Chrysler 200 Touring 2,4 R4 173 HP, 6st. automat
Cena: 21 200,- USD

Chevy Malibu LS 2,4 169 HP, 6st.automat
Cena: 21 975,- USD

Ford Fusion 2,5 R4 175 HP; 6st. automat
Cena: 21 475,- USD

Hyundai Sonata 2,4 R4 6st automat
Cena: 21 145 USD

Kia Optima 2,4 R 6st automat
Cena: 21 190 USD

Takže VW je úplně nejlevněší, ale ve většině případů s horší výbavou, pokud se přidá package, stojí zhruba stejně jako americké a korejské zančky.

Takže VW se docela podbízí cenou, rozhodně není výrazně drazžší jako ty masovky.
Přesto v prodejích v usa Jettu poráží s přehledem jak Sonata, tak Malibu i Fusion...
Avatar - Dinar
10. 5. 2011 13:56
Re: Tak nevím,
Hm, loni jsem srovnával cenu passatu V6 s konkurencí, a nejblíže cenově byl lexus IS V6, nějaké Hyundaie nebyly cenou ani na dostřel. Byl dokonce dražší než S60. Podobně touareg, cenově s XC90 stejná liga. Ty máš jistě přehled, tak sem nějakou cenu např. touarega vs. SUV od hyundaie nebo Mazdy šoupni. Docela by mě to zajímalo, v EU touareg mezigeneračně docela výrazně slevnil.
Avatar - Barrichello
10. 5. 2011 13:30
Re: Tak nevím,
Problém je, že američtí zákazníci ale vůbec nevnímají VW jako konkurenci Volva, Buicku či Acury, ale jako konkurenci Hyundai, Toyotě, Hondě, Fordu a Chevy.
Tudíž jaksi nechtějí platit ani víc, proč by měli když konkuence nabízí to samé.