Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američtí fanoušci chtějí Hondu Civic Type-R, pomůže jim petice?

Jan Mička
Diskuze (17)
Produkční verze nejostřejší Hondy Civic už pomalu klepe na dveře. Američtí fanoušci se však bojí, že se na ně nedostane.

O nejnovější Hondě Civic Type-R, která se v podobě prototypu oficiálně představila minulý týden na ženevském autosalonu, jsme psali již několikrát. Ačkoliv není přesně znám termín ukázky produkční verze (možná již za půl roku v Paříži), prodej v Evropě je takřka jasnou záležitostí. Co ale zbytek světa? Američtí fanoušci značky a modelu jako takového si snaží dostupnost na vlastním trhu zajistit online peticí, pod kterou se jich do této chvíle podepsalo okolo 10.000. Bude to ale nakonec stačit?

Americká divize japonské automobilky volání fanoušků zachytila a veřejně vyjádřila vděk za podporu. Zároveň však nedokázala potvrdit, zda k prodeji na tamním trhu skutečně dojde. Důvodem jsou především rozdílné emisní a bezpečnostní předpisy, jejichž splnění by mohlo být nepřiměřeně nákladné. V takovém případě by musely jít požadavky fanoušků bohužel stranou.

Ačkoliv se může zdát stanovisko automobilky neoblomné, na americké zákazníky rozhodně nezapomíná. Jako malá náplast se dá totiž považovat model Civic Si Coupe, který pohání čtyřválec o objemu 2,4 litru a výkonu 205 koní. Motor je spojen výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, skrze kterou putuje výkon na přední kola. A aby toho nebylo málo, dostala hnaná náprava diferenciál s omezenou svorností.

Nátlaku amerických fanoušku se však nemůžeme divit. Produkční Honda Civic Type-R totiž dostane dvoulitrový čtyřválec 2.0 VTEC Turbo, kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou a mechanickým samosvorným diferenciálem. Prozatím se hovoří o maximálním výkonu okolo 280 koní, uvidíme však, jaká bude realita.

Jan Mička
Diskuze (17)
15. 3. 2014 12:26
Re: Homologace
Tak ABS i ESP je povinné i v EU. Zabijákem bývají airbagy, kdy jsou v USA povinné vícestupňové. Některé automobilky na to dostaly výjimku (Lotus, Lamborghini), jiné ne (Pagani). Kvůli tomu se nesměla v USA prodávat Zonda a i Huayra má smůlu, jak to vypadá, byť původně měly být předpisy USA zohledněny při jejím vývoji, jen její airbagy jsou pro Američany příliš "hloupé" a tedy nebezpečné (mimo jiné) pro děti. :-)
14. 3. 2014 08:04
Re: Homologace
S tím se dá polemizovat. Mnoho dnešních benzínových motorů chladí při vysoké zátěži katalyzátor či turbo bohatou směsí. Euronormy to nijak nepostihujou, protože tam se simuluje jízda důchodců, co vezou plato vajec na zadních sedadlech. A kdo víc, co jde z výfuku vznětových motorů při regeneraci DPF, která probíhá taktéž až při vyšší zátěži na dálnici, což při homologačním testu nikdy nenastane.
14. 3. 2014 07:24
"Petice"
Ani se moc nedivím, že je petice moc nezviklala, po přepočtu je to asi jako by u nás tu petici podepsalo 300 lidí..
Avatar - EauRouge
13. 3. 2014 23:37
Re: Homologace
Spíš než o emise jde o bezpečnost. To je většinou problém všeho co se dováží do USA. Jak bylo zmíněno tak třeba Elise tam skončil kvůli bezpečnosti. Asi se jim nezdála absence ABS, dva airbagy apod. Díky tomu se třeba zpožďuje představení určitých modelů na tamějším trhu, jelikož je třeba doplnit bezpečnostní prvky - viz. Alfa 4C, která dostane 100kilo navíc.

Zajímavá je obecná vyjímka na auta starší 20let(nebo tak nějak), kdy si můžete z dovést cokoli a nikdo se neptá. Proto američtí automobilový fandové bedlivě sledují kultovní auta z Evropy a Asie z dob minulých.
13. 3. 2014 17:58
Re: Homologace
Euro6 není zrovna volná norma.