Honda je velmi nečitelná automobilka. Je téměř jisté, že USA CTR nedostanou, petice nepetice. Pokud by Honda chtěla v US prodávat 5D hatch, prodávala by ho tam. Co skutečně stojí za tímto postojem, je ale hodně nejasné.
Ačkoli Honda říká, že CTR bude auto navržené exkluzivně pro Evropu, téměř jistě poputuje, stejně jako minulá generace, i do Austrálie, kde se 5D normálně prodává a zcela určitě i do Japonska, kde se ovšem už žádný Civic neprodává (a to ani sedan).
USA se motoru 2.0 VTEC TURBO rozhodně v nějaké +-250k verzi dočká také, ale až v příští generaci Civicu.
Já měl za to, že homologační nároky jsou v USA nižší než v EU, takže pokud by splňovali podmínky pro Evropu, tak prodej v USA by nemusel být až takový problém. Teda kromě uvedení skutečné a né laboratorní spotřeby v TP >:D a sedaček na XXXL * >:-[]
v USA nesleduji jen zcela zbytecne CO2, ale hromadu jinych emisi, on si prave kazdej mysli ze kdys tam maj obri motory tak ze to musi bejt zakonite skodlive, jenze oni je maj i dost udusene a vzhledem k obsahu to nejsou zas tak vykonne motory a zrejme lip spalujou to co se v emisich hlida
S tím se dá polemizovat. Mnoho dnešních benzínových motorů chladí při vysoké zátěži katalyzátor či turbo bohatou směsí. Euronormy to nijak nepostihujou, protože tam se simuluje jízda důchodců, co vezou plato vajec na zadních sedadlech. A kdo víc, co jde z výfuku vznětových motorů při regeneraci DPF, která probíhá taktéž až při vyšší zátěži na dálnici, což při homologačním testu nikdy nenastane.
Spíš než o emise jde o bezpečnost. To je většinou problém všeho co se dováží do USA. Jak bylo zmíněno tak třeba Elise tam skončil kvůli bezpečnosti. Asi se jim nezdála absence ABS, dva airbagy apod. Díky tomu se třeba zpožďuje představení určitých modelů na tamějším trhu, jelikož je třeba doplnit bezpečnostní prvky - viz. Alfa 4C, která dostane 100kilo navíc.
Zajímavá je obecná vyjímka na auta starší 20let(nebo tak nějak), kdy si můžete z dovést cokoli a nikdo se neptá. Proto američtí automobilový fandové bedlivě sledují kultovní auta z Evropy a Asie z dob minulých.
Tak ABS i ESP je povinné i v EU. Zabijákem bývají airbagy, kdy jsou v USA povinné vícestupňové. Některé automobilky na to dostaly výjimku (Lotus, Lamborghini), jiné ne (Pagani). Kvůli tomu se nesměla v USA prodávat Zonda a i Huayra má smůlu, jak to vypadá, byť původně měly být předpisy USA zohledněny při jejím vývoji, jen její airbagy jsou pro Američany příliš "hloupé" a tedy nebezpečné (mimo jiné) pro děti. :-)
Jak tak klikám galerii, přiznávám, že se mi to auto začíná víc a víc líbit. Zadek je pecka, a ve srovnání s originálem pecka na druhou. Snad přední převis působí na některých obrázcích trošku přerostle...
Moc veľké chute by som si nerobil, realita predsalen býva omnoho triezvejšia, ako štúdie. Aj keď je treba povedať, že táto štúdia spravila z nepekného bežného Civica naozaj atraktívne auto (teda pre tých, ktorým tento expresívny štýl vyhovuje).
Věř mi, že live je to doslova kulervoucí. ;-) Ono je těch změn oproti běžným 9G více, než se na první pohled zdá a výsledek je opravdu působivý. A co je ještě lepší, zdá se, že na tom Honda pro sérii nehodlá mnoho měnit. :-!