Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američtí regulátoři ukončili vyšetřování požárů v autech Tesla

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Američtí regulátoři ukončili vyšetřování požárů baterií v elektrických vozech tamního výrobce Tesla Motors a nenašli žádný sklon k poruchám.

Případy se vznícením baterií loni znervóznily investory, kteří se obávali o bezpečnost bateriových článků. Akcie automobilky po oznámení regulátorů vystřelily vzhůru a vykazovaly nárůst o více než čtyři procenta.

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) zahájil vyšetřování opakovaných požárů u elektrických sportovních vozů Model S loni v listopadu, když se vznítily dva elektromobily v USA a jeden v Mexiku. V obou případech v USA začala auta hořet poté, co předměty na silnici prorazily kryt baterií elektromobilů.

Automobilka podle agentury AP souhlasila s tím, že do spodku vozů namontuje další ochranné štíty, které mají zabránit poškození baterií a možnému vzplanutí. Novými kryty zpětně vybaví také již prodané vozy Model S v USA. Do aut doplní titanový plát a dvě hliníkové součásti. Trvá přitom na tom, že o svolávací akcie nejde.

Automobilka podle nedávného vyjádření svého šéfa Elona Muska plánuje v letošním roce více než zdvojnásobit počet svých provozoven v Evropě. Média již v lednu informovala, že Tesla chce v Evropě postavit továrnu. List Mladá fronta Dnes tehdy napsal, že Česká republika má o investici zájem a posílá výrobci elektromobilů nabídku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
2. 4. 2014 12:27
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Vím, že o vozovku může hodit nějakou jiskru. Jen si nemyslím, že je vysoká pravděpodobnost vznícení vozu při podobném incidentu od samotného předmětu. Největší rizikem jsou podle mne rozpálené díly pohonného ústrojí a zkrat (obecně vzato) - při nehodě se také kov může brousit o silnici; je to otázka toho, jestli je palivo v nesprávný čas na nesprávném místě a jestli vůbec ta jiskra stačí. Ale mohu se plést.

Beru, že se to při vážné nehodě může stát - je to vážná nehoda. Také jedna Tesla myslím projela betonovou bariérou. Jde mi čistě o to, na kolik je samotná podlaha slabým místem. Pokud se nebavíme o ochraně před minami, tak podle mne není. Překážka narazí do auta ještě před prostorem pro posádku. A ty plechy něco vydrží. Auto podle mne spíš vyskočí do vzduchu, když na něco takového najede, než povolí podlaha. Jo, kdybys vzal 20 cm vysoký zabetonovaný sloupek (s něčím s "normální" světlou výškou)... ten by ti asi podlahu otevřel jak otvírák konzervu.

Pokud tomu dobře rozumím, u Tesly to odnesly baterie umístěné vpředu. Tam, kde je normálně motor. Což nijak neodporuje mému názoru. Odpovídá to třeba tomu proražení olejové vany. Z mé zkušenosti mají v USA s bordelem větší problémy. V Evropě jsem se s tak špatnou situací nesetkal.

PS: Tak se mi skutečně podařilo najít případ, kdy došlo k proražení podlahy (pravda, u staršího auta, které je kdo ví jak prorezlé). V USA, samozřejmě, kus ocelového profilu možná metr dlouhý (pět na pět cm v průřezu) prošel až zadní lavicí. Opravdu by si měli na silnicích uklidit. Celkem by mě zajímalo, jak se mu to pod autem vzpříčilo, že ho to nabodlo.
1. 4. 2014 22:45
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Samozrejme, že môže hádzať iskry - šúcha sa po asfalte - nie je to nič neobvyklé.
Čo sa ostatného týka - Oba prípady, kedy začali tie Tesly horieť boli spôsobené prierazom kovového predmetu skrz batérie, nie jednoduchým nárazom.
Čo som všetko ja "neslyšel" a ono sa to deje ...
1. 4. 2014 15:09
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Když kus kovu trefí plastovou nádrž, tak hází jiskry? Spíš bych se bál rozpáleného výfuku.

Může se stát, že prorazíš olejovou vanu. Nevím, jak je to dnes časté (na silnicích, ne mimo ně). Nikdy jsem ale neslyšel o tom, že by nějaké smetí na silnici prorazilo karoserii a zranilo posádku. To se spíš stane, že se vybouráš, když se snažíš překážce vyhnout. Pro průnik do interiéru totiž budeš potřebovat mnohem více energie než pro narušení těsnosti (samozřejmě záleží na materiálu). U baterií to bude podobné. Nepotřebuješ rozrýt celý podvozek, konkrétně Li-ion jsou celkem citlivé na náraz. Člověk je v kontaktu s podlahou jen chodidly, respektive patami.
1. 4. 2014 11:05
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Bol to kus kovu, takže je predpoklad, že bude hádzať iskry, takže je slušný predpoklad, že by sa to vznietilo. Nie je to pravidlo, to je pravda.
K haseniu som dal odkaz, ale v zásade máš pravdu.
Možno šiel podvozok až moc nízko ...
Keď zoberieš množstvo "normálnych" áut a ich nehôd, je celkom možné, že sa to stáva. Problém je v tom, že okolo Tesly je slušný hype a keď sa niečo stane ich autám, moc sa to zveličuje.
1. 4. 2014 10:53
Re: Ostatní mimo USA si to majú namontovať sami.
Že prorazíš nádrž, neznamená, že auto začne hořet. Jen se zvedne riziko požáru. A není to zrovna nejlepší pro životní prostředí.

Li-ion se, pokud vím, nehasí. Baterie se chladí, aby se problém nerozšířil i na dosud nepoškozené články. Což by teoreticky u Tesly neměl být problém, kvůli tomu mají myslím jednotlivé články oddělené, ale asi to nestačí.

A k tvému komentáři o nohách... já tedy o žádném takovém případu nevím a že aut s takto řešenou podlahou jezdí hodně. Tesla není jediné auto s podvozkem, který se při vysokých rychlostech snižuje. Jak nízko vůbec podvozek Tesly šel? A kolika autům se vůbec stane, že si prorazí nádrž (když už nepřipraví posádku o nohy) o nějaký odpad na silnici?