Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Američtí studenti neznají původ automobilů

Vysokoškolští studenti ve Spojených státech nemají příliš povědomí o tom, odkud pochází světoznámé obchodní značky. Odhalil to průzkum společnosti Anderson Analytics.
Zpět na článek
31. 5. 2007 09:11
neregistrovaný "VolvoS40"
31. 5. 2007 21:45
neregistrovaný "Vlasam Pleško"
31. 5. 2007 09:14
anonym
31. 5. 2007 09:32
anonym
31. 5. 2007 10:18
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 11:33
anonym
31. 5. 2007 18:09
neregistrovaný "marek"
31. 5. 2007 10:22
anonym
31. 5. 2007 10:41
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 11:04
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 13:27
neregistrovaný "MAto"
31. 5. 2007 09:07
neregistrovaný "buran"
31. 5. 2007 09:15
neregistrovaný "VolvoS40"
31. 5. 2007 09:33
anonym
31. 5. 2007 10:27
anonym
31. 5. 2007 12:37
neregistrovaný "venturi"
31. 5. 2007 13:42
anonym
31. 5. 2007 10:19
neregistrovaný "M."
31. 5. 2007 11:11
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 13:44
anonym
31. 5. 2007 10:56
neregistrovaný "jozi"
31. 5. 2007 09:23
anonym
31. 5. 2007 09:43
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 10:43
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 16:15
neregistrovaný "leon"
31. 5. 2007 21:26
neregistrovaný "Tom"
31. 5. 2007 11:26
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 14:36
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 15:04
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 10:39
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 11:06
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 10:07
anonym
31. 5. 2007 10:14
anonym
31. 5. 2007 10:43
anonym
31. 5. 2007 10:51
neregistrovaný "hawkeye"
31. 5. 2007 11:55
neregistrovaný "Lol"
31. 5. 2007 10:43
neregistrovaný "nonick"
31. 5. 2007 10:56
31. 5. 2007 17:24
31. 5. 2007 11:15
31. 5. 2007 11:37
31. 5. 2007 13:30
neregistrovaný "Lovap"
31. 5. 2007 14:51
31. 5. 2007 15:40
neregistrovaný "beran"
1. 6. 2007 08:00
1. 6. 2007 08:03
neregistrovaný "miro"
1. 6. 2007 09:17
anonym
31. 5. 2007 16:41
neregistrovaný "Drsoň"
1. 6. 2007 07:42
31. 5. 2007 11:54
neregistrovaný "Donald"
31. 5. 2007 13:48
neregistrovaný "Gerland"
31. 5. 2007 12:19
31. 5. 2007 12:38
neregistrovaný "Marek"
31. 5. 2007 13:32
neregistrovaný "Marek"
31. 5. 2007 13:02
neregistrovaný "kart.king"
31. 5. 2007 13:31
neregistrovaný "Gerland"
31. 5. 2007 15:21
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 14:45
31. 5. 2007 15:49
neregistrovaný "misogsk"
31. 5. 2007 22:06
neregistrovaný "Alessio"
1. 6. 2007 09:39
neregistrovaný "Alessio"
1. 6. 2007 11:50
neregistrovaný "Alessio"
1. 6. 2007 09:35
neregistrovaný "Alessio"
31. 5. 2007 15:42
neregistrovaný "Marek"
31. 5. 2007 20:09
1. 6. 2007 09:44
neregistrovaný "Alessio"
31. 5. 2007 21:33
anonym
Avatar - King
31. 5. 2007 09:06
Taky trošku tápu...
Abych se přiznal, tak nevím, odkud je původem Lego, ale USA ani Japonsko bych netipoval. Není to náhodou Belgie, když tam mají Legoland (pokud je v Belgii ;-) ) :*)
A u LG si nejsem taky jistý na 100 %, ale bývalý Goldstar byl tuším jihokorejský. :-!
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "VolvoS40"
31. 5. 2007 09:11
Re: Taky trošku tápu...
Lego je z Danska ale fabriku maji tusim nekde na Kladne :-!
neregistrovaný "Vlasam Pleško"
31. 5. 2007 21:45
Re: Taky trošku tápu...
Jou Jou na Kladně je fabrika Lega
anonym
31. 5. 2007 09:14
Re: Taky trošku tápu...
Jestli nevíš jenom Lego (dánské) a tápeš u LG, tak to svědčí jenom o propastném rozdílu tvé schopnosti myslet a znalostech, které jsi zachytil s běžnou populací v USA. Já zase neznám Hermes...Ale co, kámoška mě vyprávěla o Američanovi, se kterým se na smrt rozhádala, když mu řekla, že USA není největší a nejlidnatější země světa >:D Když ho upozornila, že Kanada je na plochu větší a Čína má třikrát tolik obyvatel co USA, vynadal jí do prolhaných komunistek a přestal s ní zcela komunikovat, což zakázal i celé své rodině....
anonym
31. 5. 2007 09:32
Re: Taky trošku tápu...
jj, me zase jeden vysokoskolsky vzdelany clovek vysvetloval, co je to vlastne michany napoj, jak to dela a s nalezitou hrdosti za kazdou vetou dodal, ze je to AMERICKY VYNALEZ...zpocatku jsem to bral jako nezavaznou a zabavnou konverzaci, po hodine tlachani jsem zjistil, ze jde do tuheho a ze nasi konverzaci mysli smrtelne vazne a ze mu v podstate jde o to ze me udelat misionare a abych ty jeho blbosti hlasal nejlepe po celem svete => nejdriv mi bylo do smichu, pak uz ne...a takhle to tam je se vsim
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 10:18
Re: Taky trošku tápu...
>:D
anonym
31. 5. 2007 11:33
Re: Taky trošku tápu...
Ono to nemusi byt jen s vecma.... byl jsem u Grand Canyon a nejaka skupinka americanu se ptala odkud jsme. Neodpovidali jsme Ceska republika, protoze to by bylo jako kdyby jsme neodpovedeli. Tak jsme rekli, ze z Evropy. A tak cca 18 leta holka me naprosto sokovala svym dotazem: Mami a kde je Evropa?
neregistrovaný "marek"
31. 5. 2007 18:09
Re: Taky trošku tápu...
Tak to snad né, slyšel jsem už mnoho, ale tohleto je fakt nářez. Neskutečné.
anonym
31. 5. 2007 10:22
Re: Taky trošku tápu...
Tak to je masakr >:D lepší jít od takové diskuse a nechat tupou hlavu žít jeho život v neznalosti nebo mu doporučit nastudovat literaturu popř. vygooglit si fakta.
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 10:41
Re: Taky trošku tápu...
Dánsko :-) , OK, to už si budu pamatovat. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 14:54
Re: Taky trošku tápu...
Musíš si začít více hrát. ;-)
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 11:04
Re: Taky trošku tápu...
Tak se zase můžu blejsknout já, Hermes je francouzská kosmetická firma >:D
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 14:51
Re: Taky trošku tápu...
No kosmetická, já je viděl spíš přes hadry... ;-)
neregistrovaný "MAto"
31. 5. 2007 13:27
Re: Taky trošku tápu...
A co tak RUSKO? to je tiez mensie ako usa >:-[] >:-[] >:-[] USA :no:
neregistrovaný "buran"
31. 5. 2007 09:07
Co dodat....
Před pár dny tady jakýsi chytrolín žijící v USA psal, jak jsme hloupí a jak nevíme o USA vůbec nic. No, tohle ani není ukázka hlouposti a neznalosti, ale ignorace a arogance. A inteligence týhle země chce rozhodovat o světě. Pánbůh nás ochraňuj....Jenom pro ty chudinky, co kňourají, že Česko v Americe nikdo nezná - buďte bez obav, totéž se dá říct i o řadě dalších a jaksi tradičnějších zemí jako je třeba Švédsko nebo Holandsko. A Finsko nebo Norsko? Ani náhodou.....ale setkáte-li se s nimi, vědí hned všechno a budou vás okamžitě poučovat jako největšího pitomce...
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "VolvoS40"
31. 5. 2007 09:15
Re: Co dodat....
Ten chytrolin pravdu ja toho o Statech moc nevim- napr. netusim co je hlavni mesto Maine nebo Iowy takze nejsem lepsi nez oni- jsem na tom uplne stejne- jen ziji na jinem kontinente, ktery je ponekud rozdroben do spousty statu a statecku kdezto oni ziji v jednom velkem state ktery je federaci spousty statu.
PS: Vlastne ani netusim co je hlavni mesto Jury :-(
anonym
31. 5. 2007 09:33
Re: Co dodat....
jenze bud v pohode => oni taky kolikrat neznaji, co je za hranici jejich statu
anonym
31. 5. 2007 10:27
Re: Co dodat....
To musíš hned přechcat, přece je hloupost znát víc než 50 hlavních měst amerických států, když skoro nikdo nezná ani všechna Evropská. Měl ses ho zeptat na hlavní města některých jiných států, jestli by věděl. Pokud to bylo přes chat, tak si to dohledat, to beztak ten moula taky dělal. A to že žiješ v Evropě a v USA přece ještě nic neznamená. To je nejstarší kontinent a oni jen čtvrtina jiného kontinentu. Hned bych brousil do Kanady, jižní Ameriky, Asie..tam nebydlíte ani jeden...na znalosti by průměrný Čech průměrného Amíka vždy majznul.
neregistrovaný "venturi"
31. 5. 2007 12:37
Re: Co dodat
Na ZŠ jsem všechny staty musel umět, ale už jsem vetsinu zapoměl. Ale Evropu tu znam na 1:)
anonym
31. 5. 2007 13:42
Re: Co dodat
Za pár let se jim v debilitě vyrovnáme.
neregistrovaný "M."
31. 5. 2007 10:19
Re: Co dodat
To je všeobecně známá věc, že Amíci žijí jen pro sebe. O inteligenci v USA se neboj, lidé jsou tak z velké části hloupoučcí, na druhou stranu pokud jde o jejich špičky, to je jiná, tam jsou na výši - ať už je to astronomie, medina nebo jakákoli další oblast. Vlastně s ochranou životního prostředí zase tak na výši nejsou, tím myslím ani na naší úrovni.
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 11:11
Re: Co dodat
Jestli to není tím, že si ty mozky umí importovat. :-!
anonym
31. 5. 2007 13:44
Re: Co dodat
Je to účel systému -lehké ovládání blbců.
neregistrovaný "jozi"
31. 5. 2007 10:56
Re: Co dodat
Uz ma seru.. Este aj Lexus a Land Rover by si privlastnili.. Si myslia ze dobre auta su z USA alebo z nemecka.

aaach, su to ale obmedzeny ludia :(
anonym
31. 5. 2007 09:14
Americani nevi ze Motorola je americka
boze to je ale narod tupcu
Rozbalit vlákno
0
anonym
31. 5. 2007 09:23
logicke, neprekvapive;)
ale dyt kazdy vi, ze elitni znalosti jsou vyhrazeny pomerne uzkemu okruhu americke populace (ca. 15%)...zbytek jsou totalni ´matchos´;-/ btw. jinak si myslim, ze to celkem logicky potvrzuje neuspech "domacich" znacek, ani netroufnu tvrdit, do jake zeme by je zaradili;-))))
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 09:43
Tak teda nevim
co je tak dulezityho vedet odkud je vyrobce kde ceho? V dnesnim globalizovanem svete je to stejne putna. Kdyz treba vyrobky nekoho prodavam, nebo s nima nejak aktivne prichazim do styku, tak vim, odkud ten vyrobce je, ale abych se pidil u kde koho po tom, odkud je, to ani nahodou.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Dinar
31. 5. 2007 10:15
Re: Tak teda nevim
Navíc, nežijme v bludu, udělej podobnou anketu mezi našimi studenty nebrousícími denně po Auto.cz a dočkáš se podobného skóre, jen možná s tím rozdílem, že Lexus na tom nebude nejlíp, ale nejhůř. :-!
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 10:43
Re: Tak teda nevim
Bojím se, že máš trochu pravdu, nějak nám to tržní prostředí vede k tomu, že se lidé začínaj starat víc sami o sebe než o okolí. ;-\
Avatar - Dinar
31. 5. 2007 10:49
Re: Tak teda nevim
Jasně, efekt globalizace, informace Made in ... je už nepodstatná, důležitý je Brand. ;-)
neregistrovaný "leon"
31. 5. 2007 16:15
Re: Tak teda nevim
... sem si akrat vybavil slova z jednoho americkyho filmu ... Ruský nebo Americký, všechno je to Taiwan ... či spíše dnes už Čína
neregistrovaný "Tom"
31. 5. 2007 21:26
Re: Tak teda nevim
jj :yes: Raději to nedělat, možná by jsme totiž dost ztratili iluze ;-)
Avatar - Charger
31. 5. 2007 21:31
Re: Tak teda nevim
tak to není..párkrát jsem mluvil s mladýma kteří normálně o auta zájem nejeví, ale základní znalosti kdo co vyrábí- to mají- učí se to prý v zeměpise který stát má jaké automobilky :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 6. 2007 11:33
Re: Tak teda nevim
Tak tak :-) Na gymplu me zenske prekvapovaly, vetsinou k prislusnemu statu vyjmenovaly automobilky spravne !!
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 10:33
Re: Tak teda nevim
No.. tady jde o všeobecný rozhled a ten by měl být napříč národy co největší.. Ale možné je, že si myslí že Jaguar je domácí značka, tak co. Mě děsí, že to jsou právě mladí lidé, kteří jsou tak zaslepení. A bohužel, kouknu-li se kolem sebe, u nás to za 10 - 20 let asi nebude lepší.
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 11:26
Re: Tak teda nevim
Do vseobecneho rozhledu bych rozhodne nepocital znalost lokalizace vyrobce cehokoliv.
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 12:18
Re: Tak teda nevim
No vidíš, třeba u automobilů, nebo všeobecně světově působících značek, já ano. Ale ono nejde o výrobce, to že se americký tenisky vyráběj někde v Bangladéši je možný. Jde o původ značky, kde byla založena. Což se tradičních značek, kterými 95% automobilových společností týká.
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 14:36
Re: Tak teda nevim
Hele, vetsina lidi rozlisuje auta podle barev. Chapal bych u neceho echt tradicniho. Emental, sampus atd. Myslim, ze vseobecny rozhled by mel byt o necem jinym. O zemepisu, kulture atd. Ale tady na to bude mit kazdy trochu jiny uhel pohledu. Kazdopadne neni az tak duletity co vse zrovna vis, jako to, jak jsi ochoten se dovidat a prijimat nove poznatky a jestli jsi ochoten se sam dovzdelat, kdyz zjistis, ze nevis neco co by ti mohlo k necemu byt.
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 14:48
Re: Tak teda nevim
Hezky si to vystihl. Ale myslím, že částečně si i protiřečíš a to s tím zeměpisem. Vždyť součástí zeměpisu (předmětu) byl i průmysl/ekonomika. A velké společnosti jakými jsou automobilky, se tam vyskytují. Právě o tu ochotu se dozvědět něco víc mám u dětí obavu, jak jsem psal, bohužel je to spíše celosvětový jev, než jen věc američanů. Nazval bych to "Svět podle MTV". BTW. VW nebudeš mít rád v žádný barvě. ;-) >:-[]
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 15:04
Re: Tak teda nevim
Ruzovej Passat bych vzal na milost >:-[] >:-[] >:-[]
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 10:39
Re: Tak teda nevim
To nejde takhle šmahem sfouknout, určitě jde o součást všeobecného přehledu. A pokud jde o státy, je sice pravda, že taky neznám všechny státy USA, ale určitě bych jich dal dohromady většinu a totéž platí i o Kanadě, ovšem pokud mi někdo řekne Milwaukee, nebudu to hledat ve Střední Africe, stejně jako Bangladéš v Jižní Americe.
Avatar - Dinar
31. 5. 2007 10:45
Re: Tak teda nevim
Tahle neznalost okolního světa není problém jen Američanů, je to obecný jev u velkých národů, ty jako příslušník malého národa jsi už z podstaty nucen mnohem více vnímat a vědět o okolních, více či méně vzdálených, národech, logicky to vede k tomu, že průměrný Dán nebo Čech má v geografii nebo světové historii o něco větší přehled než Američan, Rus nebo sebestředný Francouz. ;-)
neregistrovaný "King"
31. 5. 2007 11:06
Re: Tak teda nevim
Může být. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 6. 2007 11:35
Re: Tak teda nevim
ted si to vystihl presne :yes:
anonym
31. 5. 2007 10:07
alofok
* je * a s tím se nedá nic dělat
Rozbalit vlákno
0
anonym
31. 5. 2007 10:14
Jejda...
Tohle už je trochu moc, jestli testovaný vzorek odpovídá znalostem značek všech Amíků, pak potěš koště :-) celkem úlet, na druhou stranu ten původ nepotřebují zase tak nutně znát. Ale potvrzuje to jací jsou, tohle není bohužel jediná oblast, kde nevědí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
31. 5. 2007 10:18
Já fakt nemůžu...
Nemůžu se tady k tomu vyjádřit, protože na červenec potřebuju jejich vízum... >:D ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 10:30
Už do toho nebuš
Mám obavu, aby tedy věděli kam mířit tím jejich "zázrakem", snad budou mít dobrej software.
Rozbalit vlákno
4
anonym
31. 5. 2007 10:43
Re: Už do toho nebuš
Neboj se, oni ten radar u nás těma raketama z Polska určitě trefí >:D >:D >:D
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 10:55
Re: Už do toho nebuš
No, to by byla ideální situace. Ale úplně nejlepší, kdyby si to postavili celý v Polsku, nebo se na to vykašlali úplně..
neregistrovaný "hawkeye"
31. 5. 2007 10:51
Re: Už do toho nebuš
Sranduješ? Dobrý softvér? Už si niekedy videl Windowsy?
:-) :-) :-) :-)
neregistrovaný "Lol"
31. 5. 2007 11:55
Re: Už do toho nebuš
No jo ale Mac OS X je tiez z USA a to je ina kava :-!
neregistrovaný "nonick"
31. 5. 2007 10:43
Nokia
Neni Nokia nahodou z Finska???
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 10:56
Re: Nokia
Jo je. Ale jednou je napsáno z USA, tak je z USA.
31. 5. 2007 10:56
NAREZ
tak toto som od americkych vysokoskolakov necakal :no: Necudoval by som sa keby robili anketu niekde v gete medzi nigga, ale toto su vysokoskolaci - vykvet naroda...Bohorovne sebavedomie, ale mizerny vseobecny prehlad :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - nielblack
31. 5. 2007 17:24
Re: NAREZ
Nevim jak ty, ale ja jsem to cekal a neni se cemu divit. Uz paty rok ziji v USA a co jsem za tu dobu slysel moudrosti ,tak to by nevymyslel ani nejvetsi fantasta. Napr. kdyz jsem se ptal kde si mysli kde je Ceska republika, tak mi naprosto vazne rekl ze je vedle Ciny,a druhy co stak vedle nej ho "opravil" ze Ceska republika je stat v USA s tim ze zacina na exitu 91 z Atlanty do Savannah. No to me dostali, ale nechal jsem je pri tom. Pravda je jedna, kterou uz tu nekdo rekl a to ze USA ovlada max 10% chytrych lidi a zbytek se necha ovladat. A tech 10% dela vse proto aby to tak zustalo resp. aby zbytek nebyl moc chytry.
31. 5. 2007 11:15
USA
Jsou prvni krok k zaniku zapadni civilizace. Jejich bohorovna ignorance je alarmujici. Myslim, ze spatne ozanceni puvodu nekterych znacek jde i na vrub nevedomosti, ze treba statny jako Dansko nebo Nizozemi vubec existuji. Vzdyt podle pruzkumu se pres 60% dotazanych americanu domniva, ze Evropa je stat v Asii. Ano priznavam se, ze neznam dokonale amalytickou politckou mapu USA (ono po americanech nikdo nechce aby znali treba Spolkove zeme v Nemecku, ze). Vim ale bezpecne s jakymi staty USA sousedi, jaka maji nejvetsi mesta, a znam jejich nejvetsi pohori, poloostrovy, reky, parky etc... Jakykoliv sociologicky pruzkum prokazuje, ze americane jsou z 95% banda tupych namyslenych ignorantskych idiotu, kterym vladne 5% tech inteligentnejsich. Korunovanym oslem ameriky je pak sam prezident USA... Vsichni amerikanofilove se dle meho nazoru radi k tem hloupym ignorantum kterym mysl zaslepil "americky sen" a i v dospelem veku zerou vsemozne bachorky :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
31. 5. 2007 11:37
Re: USA
Můžeš udělat x podobných závěrů, ale pak stačí krátký pohled do historie, abys zjistil, že když se ti vzdělaní a neignoranští Evropané do sebe každých cca 50 let pustí, musejí za ně nakonec tahat kaštany z ohně ti nevědomí a ignoranští Američané. Vím, z pohledu dvacetiletého hocha je historie stará 60 let pravěkem, ale je třeba si uvědomit, že v posledních sto letech se tohle stalo hned dvakrát, takže k zániku hodnot západní civilizace resp. západní civilizace jako takové spěla Evropa v poměrně nedávné historii mnohem více a snaživěji než jednodušší a přímočařejší Američané opírající se o jedinou nepřetržitě fungující a funkční demokracii. :-!
neregistrovaný "Lovap"
31. 5. 2007 13:30
Re: USA
No, ja to vidím trochu inak. Že sa Európania do seba občas pustia? No a? V Európe boli vojny x-krát, a čo? Aspoň sa urýchlil vývoj. Pozor - WWII nepovažujem za normálnu vojnu (holocaust, vyvražďovanie civilov a pod - to sa predtým, ani v WWI nestávalo, aspoň nie programovo). A uvedom si, že WWI v podstate naštartovala priemysel v USA - dodávky tovaru a podobne. V WWI Amíci nemali vlastné lietadlá a zbrane boli takisto pomerne zastarané. Ohromne ich to nakoplo smerom dopredu.
Avatar - Dinar
31. 5. 2007 14:51
Re: USA
Nějak nechápu tvoje věty pod mým příspěvkem, že války 20. století (obě) do jisté míry napomohly poválečné konjunktuře americké ekonomiky... a co? Jak to souvisí s faktem, že politické mechanismy slavných a historických národů pupku světa jménem Evropa dvakrát za posledních 100 let tak fatálně selhaly a odevzdaly Evropu diktátorům, a svobodu + obnovu netotalitních systémů musela Evropě zajistit až ta hloupá a ignorantská Amerika. Nic jiného tu neřeším, a z toho pohledu mi dívání se na Američany skrz prsty, třeba proto, že většina neví, kde je ČR, připadá jako trapná povýšenost, představitelé těch milých, vzdělaných a inteligentních Evropanů, věděli dobře kde ČSR je (někteří i smluvně) a přesto nás s lehkým svědomím odepsali během pár hodin, a pokud půjdu ještě o kousek dál do historie, nebýt Wilsona, možná nebylo ani žádné Československo. Ne, pro mě stokrát raději jednoduchý Joe z Iowy, než levicový intelektuál z kavárny na Montmartru. ;-)
neregistrovaný "beran"
31. 5. 2007 15:40
Re: USA
No, taky trošičku znám historii a tohle je jenom jeden slavný mýtus o USA, které zachraňovaly demokracii. USA ve skutečnosti (jak píše Lovap)skutečně z každé z těchto válek těžily jak se dalo. A když tak mluvíš o té mnichovské smlouvě - víš o tom, jak jistý vevyslanec USA v Londýne Kennedy (otec pozdějšího prezidenta) vehementně podporoval ty politiky v Anglii, kteří se na tomhle podíleli? Jak je jménem USA utvrzoval ve správnosti jejich počínání? A pročpak ti demokratičtí a skvělí Američané zastavili v roce 1945 v Plzni a ani se nehnuli (ačkoliv o to byli z Prahy žádáni) a nechali v klidu přijet do Prahy Rusy? A pročpak doslova hodili do chřtánu Stalinovi Polsko? Pročpak nebránili tu demokracii v těchto případech? Potřebovali Rusy, aby jim pomohli porazit Japonce a celá jihovýchodní Asie pro ně byla daleko zajímavější (větší kořist), než kousek té Evropy. A co takhle události v Maďarsku v roce 1956? Američtí prezidenti od roku 1948 vzkazovali do východní Evropy, aby zde národy povstaly, že jim pomohou. A když se tak v Maďarsku stalo, najednou se k tomu generál Eisenhower neznal ona "oficiální" místa tvrdila, že to co hlásalo rádio Svobodná Evropa, byla jenom soukromá iniciativa soukromých osob - a odvolali je z redakce...A co takhle slavná válka severu proti jihu? Mýtus o válce za svobodu černých otroků, o které sever ve skutečnosti ani nestál a jednalo se mu - světe div se (a jak napsal Lovap) o možnost ekonomického rozvoje, který Jih svým uspořádáním ale také politickou vahou v rámci systému Unie brzdil. A těch 650.000 mrtvých v zemi s 35 miliony obyvatel v 19.století? Slušný výkon....A první totální válka s vypalováním měst (Shermanův pochod od Atlanty k pobřeží...), vysídlováním civilního obyvatelstva, koncentračními tábory. Ve chvíli, kdy se USA staly velmocí, začaly se chovat ještě hůř a bezohledněji, než velmoci tradiční. Ale konec, tohle není historický portál, zpět k autům.....
Avatar - Dinar
1. 6. 2007 08:00
Re: USA
Berane, žádný mýtus, já tu neřeším, jestli USA dělají něco z čistého zájmu o šíření demokracie, říkám jen to, že jejich politický systém je pevnější a odolnější než evropské, které v minulém století dvakrát zkolabovaly, a že to byli američané, kdo nás musel zachraňovat. Dá se to popřít? A že to nedělali z čirého altruismu? No, to je objev. >:D Spíš je legrační, jak na jedné straně tu lidem vadí, že se američané staví do role světového policajta, na druhé jim pak třeba vyčteš, že v Evropě neřešili Maďarsko nebo kdejakou lokální krizi. A co se týká předhazování Polska Stalinovi nebo potřebu Rusů k boji s Japonskem (jenom tohle je tak na dvouhodinovou debatu), no, chce to znát širší souvislosti a vývoj v čase, složitosti jednání v Teheránu 43 nebo v Jaltě o rok později, třeba specielně pro to Polsko zachránili spojenci maximum možného, i když tady to byla víc práce Churchilla než Roosevelta. Ale o.k., zpět k autům.
neregistrovaný "miro"
1. 6. 2007 08:03
Re: USA
tolko nezmyslov, co si tu vyplodil by nezvladol ani priemerny american, si skratka fakt baran, co len keca o dejinach a nic o nich nevie, len zopar tez bezo zmyslu. ani nema zmysel ti to vsetko vyvracat a vysvetlovat, asi by si len trepal to svoje piate cez deviate...
anonym
1. 6. 2007 09:17
Re: USA
dyž je beran, tak je beran - jeho věc, ale ty seš holt zakomlexovanej drotár, kterej se sere, kam nemá a blije, že druhý kecaj nesmysly což je typická ukázka půlogramota, co neni schopnej sledovat dvě věci najednou. Dinar asi něco asi ví, jenom ty seš hovado :no: :no:
neregistrovaný "Drsoň"
31. 5. 2007 16:41
Re: USA
Amerikáni někdy za nás tahali kaštany z ohně? Kdyby z toho neměli profit, nedělali by to... ;-\ Myslet si, že to dělali z dobré vůle je dost naivní... stejně tak, jako myslet si, že Johnovi Paroubkovi a jiným jde především a jen o naše dobro... >:-[]
Avatar - Dinar
1. 6. 2007 07:42
Re: USA
Ty čteš někde něco o tom, že bych si myslel, že za nás tahali ty kaštany z pouhé dobré vůle? Drsoni zjednodušující myšlení je možná vlastní tobě, tím myslím tu argumentaci profitem, celkově je to mnohem složitější. Pro tuto diskusi, ale nepodstatné, mně tu šlo jen o fakt, že USA dvakrát za nás ty kaštany, když už jsme toho my, jako slavná Evropa, sami nebyli schopni, vytáhli. Pokud to popřu, lžu si do vlastní kapsy.
neregistrovaný "Donald"
31. 5. 2007 11:54
Re: USA
Já bych USA nepodcenoval. Jsou hrozně silní tím, jak občané věří v USA, v nějaké základní hodnoty a jak dovedou být jednotní. V porovnání s EU a členy EU je to obrovský kontrast. Když je "průser" tak američané věří systému a vládě, že se o ně postará. Evropské státy jsou bržděny vnitropolitickou situací a zájmy jednotlivých skupin a nejhorší je, že se to promítá i do rozhodování vlád a i do zahraničních vztahů. Neříkám, že souhlasím s chováním USA vůči vnějšímu světu, ale když už se pro něco rozhodnou, tak jsou v tom jednotní (nebo tak aspon vystupují).
neregistrovaný "Gerland"
31. 5. 2007 13:48
Re: USA
Absolútny súhlas. Američanom ide len o ovládnutie sveta. Všetky tie ich vojny - v mene slobody - a tak sú len nezmyselné žvásty. Načo isli do Vietnamu, do Iraku? Naháňať po pralese vietkongov? Na nich sa môžu vykašľať. Ide len o moc a peniaze. A čo je najhošie, to sú ľudia, ktorí im to žerú a myslia, že o dobre robia. :no:
31. 5. 2007 12:19
Sbalit vlákno
0
Reagovat
AMÍCI
Na Youtube jsem viděl video, kde zkoušeli Američany. Na otázky typu: Kolik bylo světových válek (prý 3), kolik stran má trojůhelník (nejčastější odpověď-jedna), kde leží jaká země(Německo je podle jednoho studenta nepřítel číslo jedna, a Austrálie se musí začít bát americké invaze), odpovídali snad hůře než malé dítě. Jejich všeobecné znalosti nejsou žádné, ale škodí jim to snad?? Ne. Američané nepotřebují vědět, kde leží ČR, potažmo celé Evropa. I bez těchto znalostí se nám o jejich ekonomické vyspělosti může jen zdát. Ve školách se učí jen to, co potřebují (je toho sakra málo), ale i to málo prodají lépe než my. Já bych Američany nepodcěňoval. Možná jsou hloupoučcí a nepřemýšlejí o jednoduchých a primitivnívh věcech, ale z toho mála, co vědí, vytěží naprosté maximum, což se o zbytku světa říct nedá ;-\
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Marek"
31. 5. 2007 12:38
Re: AMÍCI
Nemas odkaz na to videjko? ;-)
31. 5. 2007 12:56
Re: AMÍCI
[odkaz]
neregistrovaný "Marek"
31. 5. 2007 13:32
Re: AMÍCI
Dakujem,dobre som sa zabavil >:D
neregistrovaný "kart.king"
31. 5. 2007 13:02
vubec netusej
Ty si snad myslí, ze amerika je vsemocná, nebo co. Kazdá druhá znacka podle nich pochází z usa....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Gerland"
31. 5. 2007 13:31
Amerika = i d i o t i
To nie je nič nové, že Američania nepoznajú pôvod značiek. Ved oni ani nevedia, kde sa nachádza Európa. Česko si mýlia s Čečenskom a pod. To je tá ich ignorácia celého sveta. Myslia si aké majú dobré školy a slobodnú krajinu, ale to je len klam. Každý ázijský či európsky študent ich schová do vrecka aj s ich hamburgermi. A medzi nami sú ľudia, čo obdivujú ich tú ,,kultúru´´, ktorú sa snažia preraziť do celého sveta. Amerika to je chorý národ plný hlupákov. Veď oni z 50% znečisťujú túto planétu svojim životným štýlom. A vy v ČR nedajte si postaviť ten radar. To by bolo ich víťazstvo. Vždy im ide len o vlastné záujmy a peniaze, nič iné. Vsjo.
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2007 14:43
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mates"
31. 5. 2007 15:21
Re: Asi sa povracám!
Ja teda amiky nijak neprozivam, mam vuci nic spis averzi, nez abych je zboznoval, ale tohle je sila. Ty jsi maturoval z toho, kde ma ktera automobilova znacka sidlo? Chce se to obcas vickrat nadechnout a zamyslet se, aby si nekdo nemyslel, ze jsi tupy amik, ktery se nahodou naucil psat slovensky.
31. 5. 2007 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2007 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 15:09
INVADE US ALL
Pro případ, že by se to video ztratilo. [odkaz] Nejprve řekněme, že i v jednom českém pořadu padají opravdu blbosti a že to ani s námi nebude tak slavný, ale díky školnímu systému jsme na tom, u srovnatelně starých lidí, řekl bych o mnoho líp. A teď k videu. Pro mě osobně je opravdu je děsivé, jak jednoduše přistupují k svrchovanosti ostatních států, ne jen ty odpovědi, ale už jen ta otázka. Do kterého státu bychom měli vpadnout příště? Tomu mám jako rozumět tak, že USA plánují obsadit celý svět? Protože obyčejným lidem už je jedno, co dělá jejich vláda, nebo proti tomu jsou bezmocní. Mě to utvrzuje o tom, že demokracie je jen prázdný pojem, je to hra o koryta. Všude. Z toho důvodu se mi hnusí jakékoliv uvádění USA za vzor, zejména jako příklad demokracie. Směšné.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "misogsk"
31. 5. 2007 15:49
Re: INVADE US ALL
Amerika vobec nie je symbol demokracie a v podstate nikdy nebol. Staci si len vziat vyvrazdovanie indianov a tvorenie americkeho lebensraumu(nic odlisne od Hitlerovcov), neskor otroctvo a rasova segregacia. Dnes tam mas skutocnu demokraciu iba ak potrebujes zbran.
Avatar - nielblack
31. 5. 2007 17:45
Re: INVADE US ALL
Skvele jsem se bavil, ale na druhou stranu to je realita, kterou denne potkavam v USA. Je nacase se vratit zpet do Evropy, abych se nenakazil >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2007 18:41
Re: INVADE US ALL
Já jsem se pobavil u toho týpka, co na otázku kolik má trojúhelník stran odpověděl: "Damn, four." Ne snad kvůli tomu, že by to byla kdovíjaká prbel, ale jak to řekl. Jinak hrůza, což o to, ale třeba ten typickej yankee dědek, že by měli rozsekat celej blízkej východ.. Kde to jsme.
neregistrovaný "Alessio"
31. 5. 2007 22:06
Re: INVADE US ALL
Ale notak...amíci su můžou pustit kterýkoliv díl "nikdo není dokonalý" a bude to přeci to samý! Vyzobané odpovědi, hlavně několik specialistů se opakuje. Asi mají mnohem menší přehled o světě než průměrný čech, ale zase to nejsou samí idioti (i kdyý dle mé zkušenosti takový středozápad...samý hill billy :-) )
31. 5. 2007 22:30
Re: INVADE US ALL
Přesně tak, taky bych to tolik nehrotil. Většina Američanů nemá všeobecné znalosti o své zemi, natožpak o světě. Vím, že vědět to, kde leží Evropa, je základ, ale jak je vidět, i bez toho se dá žít. V Německu jsem zažil případ, kdy mi jeden Němec říkal, že už u nás v Čechách byl. Byl prý v Žilině. Když se zeptáte kdekoliv v západní Evropě na to, kde leží Česká republika, tak není neobvyklé to, že o žádné ČR nikdy neslyšeli, v lepším případě si vzpomenou na Československo. Ruku na srdce, kolik z vás se orientuje v zemích bývalého Sovětského svazu?? Američané jsou možná omezení, oni totiž ale bez toho přežijí, protože USA jsou nejsilnější a nejbohatší stát. V USA je o mnoho efektivnější výuka. Naučí se toho málo, ale naučí se to, co budou jednou v životě potřebovat. A to, co neví, si někde najdou, dnes není problémem na netu najít cokoliv (od autobusového spojení přes návod k výrobě atomovky atd.). Stejně většinu věcí zapomene, když něco potřebujeme, tak si to najdeme, u nás se učí až moc zbytečných věcí, které stejně lidé za pár minut zapomenou, nebo jim vůbec nerozumí.
neregistrovaný "Alessio"
1. 6. 2007 09:39
Re: INVADE US ALL
souhlasím, až na jednu drobnost - oni znají svou zem rozhodně lépe (teoreticky, zcestovat takovou zem dá práci) než kdejaký evropan. Už jsem to psal - vezmi si jen ty hry na zakládání unie co hrajou jako děti ve škole. K tomu probírají ústavu, znají nazpaměť jména všech prezidentů...
1. 6. 2007 11:43
Re: INVADE US ALL
Máš pravdu, v Americe je patriotismus strašně silný, ale pochybuji, že všichni, nebo aspoň drtivá většina Američanů, zná všechny státy USA+jejich hlavní města a aspoň polovinu prezidentů (George Bush je 43. prezidentem). Ono ani vlastně není tak těžké se tohle všechno naučit, když historie se píše až od roku 1492. Já ale Amíkům nic nevyčítám. Kdybychom byli v jejich pozici my, tak bychom se taky určitě nezajímali o celý svět. V Americe prostě společnost všeobecné znalosti nevyžaduje. Ostatně Američané si zase musí tlouct prstem na čelo, když vidí, jaký nepatriotismus vládně v Evropě. To zase oni berou jako přednější.
neregistrovaný "Alessio"
1. 6. 2007 11:50
Re: INVADE US ALL
ano, to je pravda (mimochodem, od dvou lidí vím, že se tam často jména prez. a státy učí jako my vyjmennovaná slova)
neregistrovaný "Alessio"
1. 6. 2007 09:35
Re: INVADE US ALL
? němáš co dodat? >:D ;-)
neregistrovaný "Marek"
31. 5. 2007 15:42
nieco neuveritelne
Najhorsie na tom vsetkom je ze takyto primitivi maju ambicie ovladat cely svet 8-s vid. napriklad znamy "Pax americana",ktory vymyslel Bushov verny kamarat Wolfowitz.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - da_b0mb
31. 5. 2007 20:09
Nic novyho
Nedavno jsem videl nejakou video anketu...ty lidi ani nevedeli kolik stran ma trojuhelnik,stat zacinajici na pismeno U uvedla jedna pani Utopia ;-) (zvlastni,cekal bych spis USA),pak nemeli poneti o nabozenstvi v Izraeli,nebo britskou měnu ;-) To,ze neznaji znacky bych jeste toleroval,ale ten jejich zemepis ? K smichu...PUPEK SVETA
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alessio"
1. 6. 2007 09:44
Re: Nic novyho
Čoveče a já viděl jeden díl Krampolova pořadu, kde na otázku "čím se hraje na smyčcové nástroje" odpovědělo správně pět lidí z deseti. češi...pupek světa (to, že to bylo zřejmě sestříhané z mnohem více odpovědí jako tohle US video je nasnadě,ne? :-) )
anonym
31. 5. 2007 21:33
... taky nic novýho
Promiňte, ale většina zdejších komentářů spíš ukazuje na omezenost některých českých "chytráků". Pokud bychom soudili úroveň vzdělanosti národů podle kvality internetových fór, dost často mám bohužel pocit, že k největším blbcům na světě určitě patří Česi...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - da_b0mb
1. 6. 2007 08:55
Re: ... taky nic novýho
Tezkej omyl
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 6. 2007 12:07
Jak to vidim ja...
Myslim, ze kdybych provedl treba na filozoficke fakulte UK pruzkum, odkud pochazi ta ktera znacka auta, tak by nedopadl o moc lip. Jasne, Amici asi budou v globale o neco vic blbejsi, ale jak uz tady spousta lidi proneslo, oni si to mohou dovolit. No co, aspon se sem tam muzem nekomu zasmat :-)

Mimochodem, pred lonskym MS ve fotbale, sem mel krasny rozhovor s jednim Amikem, ktery tvrdil: "OK, this championship will be our! Ghana - what's the hell ??? It's some Africa crap. Italy - they're old and slow, we're young and fast, we'll smash them. And Polland, this is the substandard sort of losers..." Taxem nevedel jestli mam byt pobaveny nebo nas*any.. rikam: "Polland ?? perhaps CZECH REPUBLIC !!" "What ?? Where is it ??", "Second on the FIFA world chart." Pak uz drzel hubu >:D
Rozbalit vlákno
0