Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AMG slaví čtyřicáté narozeniny

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Dvorní úpravce značky Mercedes-Benz zušlechťuje automobily s třícípou hvězdou na chladiči už od roku 1967. Zpočátku se veškeré síly firmy soustředily na závodní automobily, ale časem se přidaly i úpravy vozu pro běžný provoz.

Jméno společnosti pochází z prvních písmen příjmení jejích zakladatelů, kterými jsou Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Třetí písmeno G dodalo rodiště Hanse Wernera Aufrechta město Großaspach. Zakladatelé svou společnost oficiálně označili jako „Specialistu pro vývoj, konstrukci a testování závodních vozů.“

V roce 1967 začínali pánové Aufrecht a Melcher sami dva ve starém mlýně v Burgstallu. Tyto prostory se postupem času staly pro úspěšnou firmu těsné a tak v roce 1976, kdy v AMG pracovalo 40 zaměstnanců, došlo na stěhování do Affalterbachu. V současnosti zde pracuje přibližně 750 zaměstnanců, společnost nabízí 18 modelů vycházejících ze sériových Mercedesů a připravuje závodní vozy pro šampionát DTM.

Mezi první úspěšné stroje, které opustily dílnu AMG se stal Mercedes-Benz 300 SEL 6.9 AMG. S tímto vozem si Hans Heyer a Clemens Schickentanz dojeli pro první místo ve své kategorii a druhé místo v celkovém hodnocení závodu 24 hodin Spa v roce 1971.

Zatím posledním výtvorem se značkou AMG je Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series, který je téměř shodný s vozem Safety Car formule 1. Pohonná jednotka tohoto vozu poskytuje výkon 354 kW (481 k) při 6800 ot/min a točivý moment 630 Nm při 5000 ot/min. tyto hodnoty stačí k pokoření rychlosti 100 km/h za 4,6 s a dosažení maximální rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezena.

Většinovým vlastníkem společnosti AMG je od roku 1999 koncern DaimlerChrysler, ale divize zabývající se motoristickým sportem je stále v rukou jednoho ze zakladatelů a je vedena Hansem Wernerem Aufrechtem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
15. 5. 2007 17:12
Re: CL65 AMG
Ruční skládání motoru!!
13. 5. 2007 22:38
Re: CL65 AMG
Předražené? Skládají ho vpodstatě ručně stejně jako Ferrari, a co se týče výbavy, materiálů či výkonů, je to TOP. Jen mimochodem, bez omezovače není problém přes 300km/h.
13. 5. 2007 16:30
"the Hammer"
Černé E-čko je verze 300 E 5.6 AMG, V8 s 360 koni a 510 Nm. Byla představena v roce 1986. Byl to první sedan s maximální rychlostí 300km/h. Přezdívalo se mu "the Hammer". V roce 1988 posílil na 6.0 AMG s 385 koni a 566Nm.
To SL-ko, předchozí generace, je zase verze 73 AMG z roku 1999. Motor vznikl na zakázku nějakému šejkovi, později se stal základem pro Zondu. Je to V12 7.3 litru s 525 koni a 750 Nm.
AMG má rozhodně co slavit.
:yes: :yes:
Avatar - Kubass
13. 5. 2007 15:01
jednička!
GO MERCEDES GO!!! Mercedes je jednička a naprostá špička, a AMG jakbysmet...
Avatar - sparrow1
13. 5. 2007 13:33
Pěkné ale nedostupné
Pěkný upravy ale pro běžného smrtelníka nedostupné.Ale parkrát jsem Medvědem jel a už C180 jezdila dost slušně i bez uprav.Takže ten draze zaplacený výkon od AMG je zbytečný a dá se stejně využít tak na okruhu ;-) a poskakovat v koloně po Praze s 481koníkama pod kapotou to je týrání vozu i řidiče