Pan novinar je s prominutim pekny blbec co se tyce forda. Ford USA a Ford Europe nelze davat dohromady, jsou to v podstate dve nezavisle firmy - obcas vice, obcas mene propojene. Mozna ma pan novinar zast, ze v dobe krize v USA nepotreboval Ford zadnou injekci. Ford rozhodne neodejde, kazda krize jednou skonci.
vsechno je v konecnem dusledku jen byznys. vyklizeni pozic je osemetne, ale dlouhodoba ztratovost je 100x vetsi zlo. Ford a Opel to vedle VW opravdu nemaji lehke. Osobne bych to resil omezenim aktivit Opelu v Evrope ve prospech Chevroletu, ktery je ziskovejsi a pockal bych, jestli se trh nestabilizuje.
Myslim, ze to moze platit pre GM, urcite ale nie pre Ford. Ford ponuka na trh velmi zaujimave a uspesne auta. S-Max, Galaxy, Mondeo, B-max, Focus su zavedene a predavane, uspesne konkuruju ostatnym automobilkam, bez fordu by to nebolo ono.
Přesně tak, Ford ma v Evropě obrovskou historii. Vzhledem k tomu , že je to druhá nejprodávanější automobikla v EU...t.ak tohle by pan novinář mohl napsat o všech ostatních? Ti co jsou na místě 3 až nekonečno...ať odejdou z Evropy?
Neviem, ale mne prijdú nové modely od Fordu (hlavne Grand C-Max a Focus ale aj ostatné) ako dosť dizajnovo nevydarené. Málokto to v EU kupuje. Takže Ford si za to môže v podstate sám. Pretože oni auto v rovnakej kvalite ako VW vedia urobiť ale sami sa odpísali šialeným dizajnom exteriérov a interiérov :-O
Ak sa dobre pamatam, tak hodne davno v dobe Escortov bol problem s dovozcom, tak ho vymenili. Odvtedy je tam sucasny, ktory ma len o nieco lepsie predaje, celkovo v porovnani s Europou su katastrofalne. Asi nie je v EU stat, kde by bol Ford na 6tom mieste a nizsie.
Čo viem ja od majiteľov Fordov tak bez výnimky nadávali na značkové servisy. Príklad - kamoška menila po cca 50 tis. brzdové doštičky hoci jazdí veľmi "jemne" a po roku jej "dokazovali", že ich treba vymeniť zas .... ale to ich už poslala niekam ....
Čo bolo bolo.
Pozrite si EU štatistiky predaja za Q1 2012.
Všetky väčšie automobilky padajú okrem VW a Hyundai/KIA.
VW je veľmi silná značka a v podstate sa jej tento rok snaží konkurovať len Hyndai/Kia.
Ostatní brutálne strácajú (aj 10 tky percent), stráca aj Ford (-6%).
Ford musí začať vyrábať autá na rovnakej úrovni ako Polo, Golf, Passat, inak sa v EU nepresadí ;-\
Mě se zdá, mě přijde, mám dojem... Co to je za diskuzi? Snad existují čísla. To že se někomu momentálně nelíbí nějaké auto od Fordu nebo GM snad ještě neznamená, že je bezpodmínečně nutné výrobu v Evropě zabalit. Navíc radu nevypustili analytici jak se píše v nadpisu ale jeden analytik, no de facto novinář. Obecně Fordu se v Evropě zase tak bídně nedaří a GM má sice problémy s Opelem ale za to se slušně prodává Chevrolet, který je v Evropě doma teprve pár let. Takže s takovými soudy, kdo by měl kam odcházet bych ještě počkal.
cifry mluví jasnou řečí, nést dlouhodobě ztráty není možné, pokusů dostat se do zisku v Evropě učinil jak Ford tak GM již celou řadu nicméně dlouhá recese která nyní v EU bude následovat jim může zlámat vaz pokud rychle nevezmou nohy na ramena.
Pokud automobilka dlouhodobě nevytváří zisk, tak je něco špatně. ;-\ Nedá se žít s prodeje, který dosahuje velkých tržeb, ale přitom vytváří ztrátu. Chce to restrukturalizovat, ale ne zavírat. S tím nesouhlasí asi nikdo z EU, aby Ford a Opel zde skončili. Bylo by tu pusto. :-!
Ford mal minuly rok v Europe cisty zisk z 1 vyrobeneho auta cez 1100 € co je viac ako ma Volkswagen. Z mainstraimovych znaciek bol suverenne najlepsi. Takisto v case krizy v rokoch 2008/09 nepotreboval Ford statnu dotaciu len vdaka vybornym vysledkom Ford of Europe. Niekto zjavne nevedel o com pise... :no:
"...Ford umí být konkurenceschopný – je zde druhou nejprodávanější značkou a v šesti z posledních osmi let zde zaznamenal zisk."
Znamena to, ze posledne 2 roky je v strate?
"v rumunské továrně Craiova. Zde se již vyrábí tříválec 1,0 EcoBoost, od začátku příštího roku tu bude vznikat také nový zážehový motor o objemu 1,5 litru."
Co je to za motor? Pocul som iba o novom 1.5TDCi pre B-max a Fiestu
Sucasna pozicia VW mi pripomina koniec 90-tych rokov a dominanciu Microsoftu. Polovica odbornikov ich miluje, polovica nenavidi a bezny plebs to kupuje ako teple rozky.
Správná otázka spíš bude, komu to má prospět? Odpověď je více než nasnadě - uvolněné pozice by si měla opět převážně zabrat nudná a nevzhledná produkce vw.
Každá krize jednou skončí a opakovaný vstup na trh by mohl být podstatně dražší než vydržet pár let ztráty - v případě Opelu. Navíc jeho pozice v rámci GM není jen o prodeji, ale také o vývoji.
Takže vzkaz pro Ford a Opel - pozice neopouštět, nevzdávat to, každé auto prodané od jiné značky než protěžované vw s pochybnou minulostí je :yes:
Jen ubohý přežitek z dob kdy byly klasické motory 1,9 a od té doby nic VW dobrého navymyslel...nemluvě o tom že ten motor nebyl ani tak od VW a ani kastla golfu nebyla čistě VW.... čisté převzetí-koupení-okopírování nápadu od někoho jiného....