Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Anketa Auto roku 2014 má pětici finalistů

Jubilejní, dvacátý ročník ankety Auto roku 2014 v České republice zná pětici finalistů. Škoda Octavia mezi nimi nechybí.
Zpět na článek
5. 11. 2013 20:46
5. 11. 2013 21:06
5. 11. 2013 21:37
5. 11. 2013 22:10
5. 11. 2013 22:12
5. 11. 2013 22:17
5. 11. 2013 23:06
5. 11. 2013 23:25
6. 11. 2013 09:47
6. 11. 2013 13:57
6. 11. 2013 15:14
6. 11. 2013 15:27
7. 11. 2013 09:19
7. 11. 2013 07:51
6. 11. 2013 11:06
6. 11. 2013 12:35
7. 11. 2013 05:33
7. 11. 2013 08:19
7. 11. 2013 09:17
7. 11. 2013 09:28
7. 11. 2013 09:30
6. 11. 2013 08:44
6. 11. 2013 11:14
anonym
6. 11. 2013 11:15
6. 11. 2013 11:16
6. 11. 2013 11:50
6. 11. 2013 12:15
6. 11. 2013 20:15
6. 11. 2013 12:17
6. 11. 2013 12:24
6. 11. 2013 13:06
7. 11. 2013 07:55
6. 11. 2013 12:32
6. 11. 2013 12:36
6. 11. 2013 12:42
6. 11. 2013 20:20
6. 11. 2013 13:08
6. 11. 2013 12:37
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 11. 2013 13:08
6. 11. 2013 14:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 11. 2013 15:01
5. 11. 2013 21:14
5. 11. 2013 21:34
5. 11. 2013 22:14
6. 11. 2013 11:24
6. 11. 2013 12:37
6. 11. 2013 13:39
6. 11. 2013 17:01
5. 11. 2013 23:40
6. 11. 2013 06:45
6. 11. 2013 06:56
7. 11. 2013 08:02
6. 11. 2013 11:32
anonym
6. 11. 2013 10:48
6. 11. 2013 11:41
anonym
6. 11. 2013 13:34
6. 11. 2013 14:58
6. 11. 2013 15:17
6. 11. 2013 15:34
6. 11. 2013 13:44
6. 11. 2013 15:19
6. 11. 2013 15:34
6. 11. 2013 17:03
6. 11. 2013 18:38
6. 11. 2013 18:39
7. 11. 2013 07:15
7. 11. 2013 09:20
7. 11. 2013 10:08
5. 11. 2013 20:46
Thriller
Ježíší, to je napínavý... Kdopak asi letos v tý naší republice vyhraje??? Vůbec si netroufám tipovat... >:D
Rozbalit vlákno
47
5. 11. 2013 21:06
Re: Thriller
Modrá nebo červená Škodofka >:D
Avatar - skejpa
5. 11. 2013 21:37
Re: Thriller
V klubu motoristických novinářů to není tak jasné. Mám pocit, že jednou už to vyhrála Mazda 6. Nechme se překvapit :-)
Avatar - VWrofl
5. 11. 2013 22:10
Re: Thriller
A že by si to taky znovu zasloužila jak za design, tak za motory! :yes:
Avatar - skejpa
5. 11. 2013 22:12
Re: Thriller
Tak to každopádně ! :yes:
5. 11. 2013 22:17
Re: Thriller
Souhlas. Mazda 6 si zaslouží uznání. To auto má vše od designu, přes techniku, až po rozumnou cenu. Ale bohužel, něco mi říká, že to v naší čeké kotlině stačit nebude... My jsme národ nas.anýho dikobraza... ;-\
5. 11. 2013 23:06
Re: Thriller
Mazda 6, ač model povedený, je stále poměrně drahý. Více jak půl milionu za základ je prostě pro českého člověka moc.

Proto má větší šanci právě nová Octavia a 308.
Avatar - Pekelná Micinka
5. 11. 2013 23:21
Re: Thriller
To je argument jak noha!
5. 11. 2013 23:25
Re: Thriller
Tak tam rovnou prdnem eSkládu, ne? Je lepší se na to dívat střízlivě, noho... :-!
Avatar - Pekelná Micinka
5. 11. 2013 23:51
Re: Thriller
Tak že to asi nevyhraje F-Type, to se dá čekat. Ale nevím, proč by to musela vyhrát zrovna O III s argumentem, že její cena začíná pod půl mega.
6. 11. 2013 09:47
Re: Thriller
Protože je to české auto, nové, relativně levné a ještě neoceněné.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 11. 2013 12:57
Re: Thriller
Mně tedy národnost auta v podobných anketách vlastně nezajímá. Pokud to není auto čínské, ruské nebo severokorejské. >:-[]
Avatar - Ozzman
6. 11. 2013 13:57
Re: Thriller
Nezlob se, ale nejsi ty ten, který tu tvrdí dost často, že zákazník na cenu nekouká? Proto bych to v přápadě auta roku přál F-Typu, mne přijde krásný >:-[]
6. 11. 2013 15:14
Re: Thriller
A tobě přijde, že tu každý jezdí v šestkový Mazdě? >:D
Avatar - Ozzman
6. 11. 2013 15:27
Re: Thriller
Hm.. ani ne:D nedávno sem ji viděl po dlouhé době, asi si je začnu fotit na památku >:D Nevyskytují se moc často >:D
Avatar - Katikakus
7. 11. 2013 09:19
Re: Thriller
Lacine, nikoli levne. To je obrovsky rozdil. ;-)
Avatar - white label
5. 11. 2013 23:51
Re: Thriller
Pokud si odmyslím racionální hledisko podobných anket, dal bych to v porvé řadě eF-Tajpu!
Avatar - Pekelná Micinka
5. 11. 2013 23:51
Re: Thriller
To já, Bych si ho klidně i koupil. ;-)
Avatar - white label
5. 11. 2013 23:52
Re: Thriller
Já bych si ho od tebe klidně i vzal. >:-[]
7. 11. 2013 07:51
Re: Thriller
Pokud si odmyslím novinářsky zaujaté hledisko, tak nejlepším autem je bez pochyby Sko.
Nicméně bych se opravdu hóóóóódně divil, kdyby vyhrálo.
6. 11. 2013 11:06
Re:
No nevím, na novou 6 sice nemám, ceněna je velmi slušně, lépe je na tom snad jen Ford s Mondeem, kde základ stojí cca. 450 s 1,6 EB, pak je tady Avensis s dýchavičnou 1,6. Víc značek ze2C které by měly relativně slušně vybavený základ a byly levnější než Mazda, mně teď nenapadá. Další věc je, že Mazda 6 je stále nový model, navíc, vyráběný v Japonsku, což je pozitivum, pokud bychom to ale brali striktně z pohledu ceny, pak je to samozřejmě věc, která auto prodražuje. Nicméně, máš pravdu v tom, že u nás asi vyhraje Octavia, taky si to myslím, Jen nevím, jestli u novinářské obce, nebo u lidí.
6. 11. 2013 12:35
Re: Re:
Já komentuju situaci u nás.
Můj tip, co možná a proč vyhraje, jsem napsal. A když má škodovka nový model, většinou právě vyhrává ten. To ovšem neznamená, že s tím také souhlasím. ;-)
Avatar - Katikakus
7. 11. 2013 05:33
Re: Re:
Peto, ted jeste vysvetli, jak do tveho "konceptu" s prilis vysoku cenou zapada vitez AR 2011 - MB SLS AMG. To je podle tebe lidovka? Hlavicko!
7. 11. 2013 08:19
Re: Re:
Opět ti uniklo gró příspěvku, opět nečekaně. Zkus to tady vejš. ;-)
Avatar - Katikakus
7. 11. 2013 09:17
Re: Re:
Proto te zadam, abys mi to vysvetlit, Peto.
7. 11. 2013 09:28
Re: Re:
"Já komentuju situaci u nás.
Můj tip, co možná a proč vyhraje, jsem napsal. A když má škodovka nový model, většinou právě vyhrává ten. To ovšem neznamená, že s tím také souhlasím. "

Co ti na tom není jasné? >:D
Avatar - Katikakus
7. 11. 2013 09:30
Re: Re:
Takze, uznavas, ze ten tvuj puvodni prispevek ohledne vysoke ceny byl nesmysl. OK, to beru, Peto. ;-)
Avatar - Snooob
6. 11. 2013 08:44
Re: Re:
Nie každému "šmakuje" fluidný korejský dizajn a nič iné len marketingové označenie "Skyactiv"
anonym
6. 11. 2013 11:14
Re: Re:
1) O žádný fluidní design se nejedná, je to designový "jazyk" Kodo. 2) Skyactiv není jen marketingové označení, jsou to úplně nové motory. 3) Chápání dCc čistě individuální, takže design bych sem netahal. 4) Na to že je Mazda 6 stále ještě novinka, občas vidět jsou, takže to s tím designem zase taková tragedie nebude, někomu sedne, jinému ne
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2013 11:50
Re: Re:
Neřeš zapšklého škodivkáře... šetři si nervy.
Avatar - Snooob
6. 11. 2013 12:15
Re: Re:
Heeej??

Máš zaujímavú schopnosť dedukcie... 8-s
Avatar - Katikakus
6. 11. 2013 20:15
Re: Re:
A trefil te uplne presne, snoope... >:-[]
Avatar - Snooob
6. 11. 2013 12:17
Re: Re:
1. sorry, tak fuidný designový "jazyk" Kodo
2. nové motory a technológie majú aj ostatné automobilky ale nikto z toho "nestrieka" ako zo Skyactiv >:D
6. 11. 2013 12:24
Re: Re:
"Stříká" tady z toho pár lidí proto, že se Mazda vydala cestou vylepšování atmosferických motorů, místo aby použila snazší cestu a dělala downsizing, kvůli tomu je nemalé části lidí sympatická. Navíc, mezi "nový" a nový je rozdíl. U většiny automobilek, jde o více či méně podstatnou evoluci stávajícího, ne o zcela nové motory.
Avatar - Snooob
6. 11. 2013 13:06
Re: Re:
Skyactiv nie je len atmo benzín - najprv si naštuduj...

Ty si konštruktér motorov keď veš čo je lahšie vyvinúť?

Ecoboost, TSI, TwinAir apod. sú len evolúcie?! 8-s
7. 11. 2013 07:55
Re: Re:
A u skyactive nejde jen o evoluci?
Je tam snad něco, co jsme ještě nikde jinde neměli možnost mít?

Ne.

Je to pořád stejný motor jako dřív, byť je "chytřeji" navržen, je to taky "jen" evoluce.

Pokud se nepletu, tak balík řešení skyactive se netýká jen motorů.
Avatar - Righ
6. 11. 2013 12:32
Re: Re:
Hybaj zapšklý škodovkáři, to nechápeš, jakou revoluci Mazda 6 se svými dvěma motory SKYACTIV (!) způsobila? Vždyť dvoulitrový diesel se 150k a benzinová atmosféra téhož objemu jsou v autě střední třídy něčím, co automobilovou mapu překreslilo přímo od základů. To víš, taková 3-er sice nabízí cca 10 motorů, z nichž valná většina je lepší než cokoliv od Mazdy, nemluvě o perličkách typu hybridu a chystanýho Mka, ale jakmile vzduchem prolítne zaříkávadlo SKYACTIV, bavorští a stejně tak i všichni ostatní musí sklopit uši.
6. 11. 2013 12:42
Re: Re:
Nikde jsem neřekl, že Mazda má nejlepší motory na světě, (což by ostatně byla blbost, valná většina motorů je něčím zajímavá). Pro ty méně chápavé jsem napsal, že si cením toho, že se Mazda vydala cestou vylepšování atmosféry, že to někdo může chápat jinak, je samozřejmě jeho právo. Navíc, logicky, větší automobilka je i víc finančně zajištěna, má větší zisky, může nabídnout větší portfolio modelů, víc motorů, to je snad každému jasné. Jinak samozřejmě, co se týká zrychlení, budou mít přeplňované motory výhodu vždycky, o tom žádná.
Avatar - Righ
6. 11. 2013 20:20
Re: Re:
Ten svůj ironickej příspěvek jsem neadresoval přímo tobě, ber to jako obecnej povzdech nad naprosto přehnanym až směšnym vzýváním Mazdy 6 a "technologií Skyactiv" tady na fóru. Mně osobně jinak Mazda 6 nijak nevadí, považuju ji za celkem pěkný auto za slušnou cenu a oceňuju i na poměry třídy vskutku výjimečně nízkou hmotnost. To samo o sobě stačí k tomu, abych Mazdu 6 považoval za nejlepší mainstreamový (!) auto vyráběný na východ od Česka.

Její vynášení do nebes, jak to zde provádí určitá část diskutérů, kterou spojuje především zaťatá nenávist vůči koncernu VW, mně ale přijde úplně mimózní. Už třeba proto, že motoricky to zkrátka není žádnej zázrak - všeho všudy 2 agregáty, z toho jeden úplně obyčejnej diesel (vím, můžeš si na auto napsat "nejnižší kompresní poměr na světě") o úplně průměrnym výkonu a pak benzín, kterej je mimořádnej jedině tím, že nemá přeplňování (plus si můžeš na auto napsat to samý, co u dieselu, akorát za "nejnižší" dosadíš "nejvyšší"). No a v absenci přeplňování osobně nevidím žádnej přínos, v daný třídě a při danym výkonu je podle mě atmosférickej benzin asi stejně smysluplnej jako atmosférickej diesel. Zážehová atmosféra dává smysl v jinak velkých motorech, resp. ve vozech s diametrálně odlišnym určením, než v autech určených pro obchoďáky (Mazda 6) a pro důchodce (CX5). >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 11. 2013 12:37
Re: Re:
ani diesel ani benzin Sky nemaju na svete adekvatneho brata - pretoze neexistuju ine produkcne motory s takymi extremnymi kompresnymi pomermi.
Avatar - Snooob
6. 11. 2013 13:08
Re: Re:
Takých motorov by sa našlo - čo sú niečím výnimočné..
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 11. 2013 14:39
Re: Re:
poviem to inak... motor Veyronu je vynimocny.

Ale automobilizmus neposunul ani o centimeter dopredu.
Avatar - iudex
6. 11. 2013 15:01
Re: Re:
Ale posunul. Doteraz (aj pri konci životnosti) je Veyron so svojím neskutočným výkonom referenciou, ktorú sa všetci pokúšajú dosiahnuť, resp. prekonať. Takže etalón triedy, referencia, ikona, a to najmä vďaka motoru a dynamickým výkonom. Keď toto nie je posun, tak už neviem čo. ;-)
5. 11. 2013 21:14
Rok
Ja stale nechapem ako mozu Auto roku 2014 vyhlasovat zaciatkom roku, logika mi hovori ze by sa malo vyberat z aut, ktore boli predstavene v roku 2014, nie?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
5. 11. 2013 21:34
Re: Rok
nie je tomu tak, rovnaky princip maju aj ankety europske auto roka alebo severoamericke auto roka [odkaz]

nie je ziadne prekvapenie ze "auta nasledujuceho roka" sa vzdy vyberaju z modelovej ponuky akutalneho rocnika, takto je to aspon v ankete europske auto roka uz od roku 1964 ;-)

ja by som dal hlas 308micke :yes:
5. 11. 2013 22:14
Re: Rok
Vem si modelovou situaci: Zájemce o nadpozemské auto nejmenované české automobilky vstoupí do prodejny s nápisem Porsche Praha, a bude si chtít to auto (které opravdu překvapivě asi vyhraje). Prodejce to spočítá, a na dotaz kupujícího na nějakou slevu mu odpoví: "Pane, co byste chtěl? Tohle je auto roku!!! AUTO ROKU!!! Letos nic lepšího, pokrokovějšího, technicky vybavenějšího, pohodlnějšího a krásnějšího nemůžete koupit." >:D

PS: Jééé to zas bude palců dole... >:D
6. 11. 2013 11:24
Re: Rok
Opravdu si myslíš, že nějaký prodejce bude při otázce na slevu reagovat tak, že k tomu není důvod, že se jedná o auto roku? Pokud ano, tak ho nepovažuji za mentálně zdravého. To je jako kdyby si zákazník vybral novou C4 a při otázce na slevu by mu prodejce řekl: "Pane to přece nemyslíte vážně, my jsme několikanásobný vítěz kategorie WRC, což dokazuje naši kvalitu, naše auta jsou už beztak výhodná sama o sobě, další zvýhodnění není možné."
6. 11. 2013 12:37
Re: Rok
Ber to tak, že chtěl napsat něco hodně vtipného. ;-)
6. 11. 2013 13:39
Re: Rok
Jsi asi jedinej, kdo nepochopil srandu. :-)

Ale věřím tomu, že v showroomech vlajky s nápisem Auto roku budou vlát, a ten prodejce se o tom nezapomene zmínit... Nedělám si iluze o tom, že by to vítězná automobilka neměla spočítaný, a každá, i neviditelná investice, nebo sponzoring se dobře zhodnotí... Zase jde jen o reklamu, protože tahle anketa o autech už dávno není... Nebo si myslíš (řečnická otázka), že OIII, která se vrátila o pár kroků zpět, možná pod úroveň OII (multilink jen na nejsilnější motory, materiály, rozměr sedáků...) může skutečně patřit mezi 5 nejlepších novinek roku v ČR? Co nového přinesla nová generace OIII???

Ale třeba se fakt pletu, a OIII zůstane v poli poražených...
6. 11. 2013 17:01
Re: Rok
A ako bonus mu predajca nalepi na zadne okno zadarmo nalepku "Auto roku 2014"!
No nekup to!
Avatar - Pekelná Micinka
5. 11. 2013 22:21
AR 2014
Tak letos bych asi taky měl těžkou hlavu, co vybrat. Ale reálně čekám Ma6 nebo Peugeot.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
5. 11. 2013 23:40
Re: AR 2014
Bude to zajímavé..
Asi u nás stejně vyhraje O III..
I když z ní tedy unešen nejsem.
Vybral bych osobně novou Mazdu 3 a ta tam není!
Tak tedy tu 6..nebo Mercedes!
6. 11. 2013 06:45
Škoda
Octavia neni špatný auto ale jestli to vyhraje tak je jasný že to bylo nějaké nekalé, protože takový S-klasse je 1000x hezčí stylovější a má mnohem lepší technologie i pohoné jedotky.
Rozbalit vlákno
2
6. 11. 2013 06:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 11. 2013 08:02
Re: Škoda
Ano, S-klasse je jednoznačně nejlepší auto mezi uvedenými kandidáty.
A jelikož jsme, kde jsme, a rozhodovat bude autonovinářská "elita", vyhraje Octavia.
6. 11. 2013 07:37
Juknu nahoru...
...a autonadšenci volí OIII, kromě nový S-Klasse jsem něco projel, ale Octa by ta nej nebyla. Podle čeho to soudíte klucííí?

Srdcem a řidičským citem Jag a s trochou úcty S-Klasse, vše ostatní mi přijde pouze nějaká přizdisr.... volba přes kapsu. Ale tady jde o nej auto. :-)
Rozbalit vlákno
33
Avatar - iudex
6. 11. 2013 08:47
Re: Juknu nahoru...
Tak bez debaty naj auto je Jag. Nekompromixne krásny, nekompromisne premakaný a nekompromisne zábavný. Ale žiaľ v našich postsocialistických končinách, kde stále v hlavách ľudí prežíva téza rovnostárskej spoločnosti sa takéto okázalé, drahé a nepraktické (!) auto nemôže predsa zvoliť autom roka. Obdobne to platí pre Sko. Vytiahne sa klasicky argument ceny, resp. value for money (prípadne size for money) a tam všetko smeruje k jednému víťazovi. 8-s
Avatar - Righ
6. 11. 2013 09:56
Re: Juknu nahoru...
Jak souvisí postsocialismus s rovnostářstvím? Je to přesně opačně, v postsocialistických "krajinách" kvete nerovnost podstatně víc než v západní Evropě, a to tím více, čím dál na východ se v rámci toho postsocialistickýho území budeme prodírat. Stačí srovnat ČR a Slovensko. Parametr "value for money" ve všemožných anketách věru není vynález nás na Východě.

Btw předloni vyhrál anketu RR Evoque - symbol neokázalosti, láce a praktičnosti (!).
Avatar - iudex
6. 11. 2013 14:20
Re: Juknu nahoru...
Zle si ma pochopil. Myslel som to tak, že práve tie rozdiely narástli príliš rýchlo a tej chudobnejšej mase to príliš kole oči. Preto sa to niekedy premieta do nejakého odmietania tých luxusných výrobkov, ktoré si môže dovoliť len tá novozbohatlícka vrstva. Niečo á la kyslé hrozná. Kapiš?
Avatar - Righ
6. 11. 2013 19:56
Re: Juknu nahoru...
Obávám se, že věta "...žiaľ v našich postsocialistických končinách, kde stále v hlavách ľudí prežíva téza rovnostárskej spoločnosti..." nejde ani při nejlepší vůli vyložit tak, jak se o to teď pokoušíš. :-) Mnohem spíš v tom vidím myšlenku, že "téza rovnostárskej spoločnosti" v "našich postsocialistických končinách" přežívá jako pozůstatek socialistických časů a tehdejšího uměle udržovanýho a oslavovanýho rovnostářství, a ne jako důsledek překotnýho porevolučního vývoje, jak to dodatečně vysvětluješ. Ale co už, dost bylo slovíčkaření, ten Evoque je každopádně pádnej důkaz, že to u nás s tim rovnostářstvím nebude tak horký. ;-)
6. 11. 2013 10:26
Re: Juknu nahoru...
Když volím nej auto, pak z hlediska tedy i nějakýho VfM S-Klasse, nevím kdo co tak inovativního do jednotlivých tříd přinesl. ;-)
Avatar - GeorgeWWW
6. 11. 2013 08:53
Re: Juknu nahoru...
Tak já taky nepovažuju za nej auta Golf, Focus, 156, atd. To by ty anktety vyhrávaly pouze supersporty, kabria nebo nejvyšší třída. Určitě má velkou váhu to oné známé "vallue for money", proto to vyhrávají i auta ze střední třídy.
6. 11. 2013 09:24
Re: Juknu nahoru...
...aspoň někdo používá hlavu :-) :yes:
6. 11. 2013 10:28
Re: Juknu nahoru...
Octa, P308, Ma6 jsou pro tebe lepší auta než M-B S, Jag F? Nebavme se o penězích...
anonym
6. 11. 2013 11:32
Re: Juknu nahoru...
Přesně, ten value for money argument je podle mně tak trochu mimo. Proč by auto roku nutně muselo kopírovat trendy na jednotlivých trzích? Tato soutěž stejně prodeje té kter%ovlivní, domácí automobilky budou na svých domovských trzích silné vždycky.
7. 11. 2013 08:04
Re: Juknu nahoru...
Nechvástal ses před pár dny, že už tu nebudeš psát?
Avatar - twistedTSD
6. 11. 2013 17:46
Re: Juknu nahoru...
O penězích se bavit musíš, protože se jedná o dost podstatné kritérium hodnocení anket tohoto typu.
6. 11. 2013 09:27
Re: Juknu nahoru...
Takze Skoda je tim padem vicemene mimo >:D
6. 11. 2013 10:28
Re: Juknu nahoru...
V pořádku...bavíme se o nejlepším autě. Píšu tedy o nejlepších, ne o průměrný nabídce. Chápu VfM, ale ne jako alfu a omegu celý ankety.
6. 11. 2013 09:23
Re: Juknu nahoru...
Ty jseš taky nej auto! >:D
6. 11. 2013 09:45
Re: Juknu nahoru...
Jde ale o auto roku v ČR. Již tohle je silně omezující kritérium. A jak na potvoru, Octavia je zrovna nový, v ČR ještě neoceněný, model. ;-)
6. 11. 2013 10:29
Re: Juknu nahoru...
Lepší neoceněný, než nedoceněný >:-[]
6. 11. 2013 11:30
Re: Juknu nahoru...
Přemýšlel jsem nad tím, jestli to slovíčko nepoužít, ale přišlo mi to už příliš pichlavé. >:-[]
6. 11. 2013 12:31
Re: Juknu nahoru...
A hle, dostal jsem minus, asi jsem ho použít měl. >:D
Avatar - Righ
6. 11. 2013 09:59
Re: Juknu nahoru...
Osobně bych považoval za relevantní pouze výběr mezi LaFerrari a RR Wraith, všechno ostatní mám za nějakou přizdisráčskou volbu přes kapsu.
6. 11. 2013 10:31
Re: Juknu nahoru...
;-) Už vidím, jak si někdo dá studentskej řízek ve vývařovně a řekne, že je to lepší jídlo než steak z argentinskýho bejčka, protože je levnější a najedl se stejně...
Avatar - Righ
6. 11. 2013 10:38
Re: Juknu nahoru...
Pche, steak z argentinskýho bejčka? To věru není jídlo, kterým by se pyšnily světový top restaurace, to ti udělaj v kdejakym pajzlu v horní dolní. Už zase provádíš nějaký přizdisráčský volby přes kapsu? >:-[]
6. 11. 2013 11:56
Re: Juknu nahoru...
Ne, zvolil jsem nejsrozumitelnější srovnání ;-)
Avatar - Righ
6. 11. 2013 12:17
Re: Juknu nahoru...
To byla řečnická otázka, mně je jasný, co jsi chtěl říct. ;-) Pointa mýho původního příspěvku je snad jednoznačná - budeme-li skutečně důsledně abstrahovat od ceny, nevyjde nám jako nejlepší auto ani F-Type nebo S kláda, ale nějaká kusovka za milion euro. A ta je dobrá spíš pro plakát na zdi než pro pořádání anket, který se jednak snažej oslovit podstatnou část veřejnosti a jednak v sobě maji mít i jistej PR potenciál. Podobně je jistě řada jídel "objektivně" lepších než steak, ale kdybys nechal lidi o nejlepším jídle hlasovat, vybrali by spíš než exkluzivní pokrm z degustačního menu za 5 tisíc něco sice chutnýho, ale současně i relativně běžnýho a dostupnýho. Jako třeba ten steak, anebo takovou svíčkovou. To mi mmch připomíná, že je nejvyšší čas na oběd. >:-[]
6. 11. 2013 12:30
Re: Juknu nahoru...
Beru vše, držel jsem se nominovaných aut. To je alfa a omega. Pakliže volím nejlepšího z nich, tak musím nahlížet přece ze všech úhlů pohledu a ne automaticky zavrhovat něco jen z důvodu vyšší ceny.

A brou chuť, já se včera "spravil" neodolatelně prasácky mastnýma bramborovýma lupínkama večer na stadionu >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
6. 11. 2013 12:50
Re: Juknu nahoru...
Tak Alfa, ani Omega tam není... bohužel. >:-[]
Avatar - Righ
6. 11. 2013 20:32
Re: Juknu nahoru...
Tak jestli to bereš takhle důsledně a nebýt omezen nominovanými vozy, šáhnul bys v příslušný anketě třeba po Rollsu nebo po Pagani, nemůžu ti vyčítat účelovou argumentaci. Akorát si myslim, že by taková anketa nebyla k ničemu, v čemž mi dává trochu za pravdu, že o žádný podobný anketě nevím.

V případě opačnýho přístupu (S-klasse ještě ano, Rolls už ne) je to ale zase jenom o subjektivnim pohledu, jaká cena je u auta ještě vzhledem k jeho objektivním kvalitám ospravedlnitelná a od jaké výše už je to zkrátka "moc drahý" a do ankety o auto roku nevhodný. A pokud na to člověk nahlíží touhle optikou, chápu, že většina hodnotitelů má tu hranici nastavenou podle rozpočtu střední třídy, myslim tý společenský, nikoliv automobilový. :-) Mám-li uvést příklad, Peugeot 308 ještě ano, F-Type už ne.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 11. 2013 13:01
Re: Juknu nahoru...
Kusovka na tom nemusí být vůbec dobře, její předností je, že lze postavit přesně na míru podle přání zákazníka. Takže o to víc, co bude vyhovovat jemu, o to méně jinému.
Avatar - Righ
6. 11. 2013 20:37
Re: Juknu nahoru...
Vždycky platí, že čím větší míra individualizace, tím líp. A že si dá jinej do Huayra-y sedačky z bílýho tygra a růžovou palubku tě nijak neomezuje, aby sis to ve svym kousku zařídil docela jinak.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 11. 2013 22:05
Re: Juknu nahoru...
No právě. A proto je do ankety nezařaditelná. A to se nebavím o autě, co si jen vybavíš, ale hypoteticky, že si necháš postavit auto od nuly.
6. 11. 2013 10:10
Re: Juknu nahoru...
Octa nevyhraje uz jen z politickych duvodu. Prece nemuze koncern, kteremu se ekonomicky dari, vyhrat tuto anketu dvakrat za sebou. Proto to vidim na 308.

EDIT: Sorry, az ted jsem zjistil, ze se jedna o ceskou verzi te ankety. :*)
6. 11. 2013 13:10
Re: Juknu nahoru...
A palečkové ti krásně ukazují, že jsi to trefil naprosto přesně. >:D :yes:
6. 11. 2013 14:21
Re: Juknu nahoru...
Já tedy "nejlepší" v "auto roku" nevidím. :-) Je rozdíl, jestli se bavíš o tvém chápání auta roku, o tvém tipu na vítěze, nebo o tom, jak bys hlasoval (vzhledem k daným pravidlům). S-klasse patří k tomu nejsofistikovanějšímu na trhu a povedený sporťák je vždy důvod k oslavě (F-Type), ale pokud se bavíme o této anketě, pravděpodobnost vítězství jednoho z nich je celkem malá. Takové auto spíš obsadí druhé místo - po té, co si splní povinnost přidělením nejvyššího počtu bodů nějaké rozumné volbě, si trochu spraví chuť.
6. 11. 2013 10:43
rodina nie kompletna
A kde su Golf, Leon a Rapidaci? Mazda je skvele auto, dokonca lahsie, nez nova odlahcena Octavia, ale je drahsie, takze za urcitych okolnosti, by to mohla vyrat Octavia, ale ak by tam bol Golf, tak nie je mozne, ze by to vyhrala - ak jedinym kriteriom nebude velkost batozinoveho priestoru, potom by to aj tak vyhral Civic :-)
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2013 10:48
Jaguar
Tato selmicka klidne roztrha zbytek startovniho pole na cimpr campr. Pokud to ma byt lidovejsi vuz, tak 308.

V Octavii velky pokrok nevidim. Je to koncern na 143. způsob.

Mazda 6 je podle mne velmi precenovana, byt to zdejsi kimono-klub asi nerozdycha.

S klada asi není typickym vitezem podobných anket.
Rozbalit vlákno
8
anonym
6. 11. 2013 11:41
Re: Jaguar
Přeceňovaná? V čem? Mazda je i na poměry Japonska malou automobilkou, a přesto přišla s úplně novými, modely a motory. Nejsou to žádné facelifty, nebo více či méně zevrubné %Fo. Jízdně jsou podle testů Mazdy na výši a ční i nad svou domácí konkurenci, takže ještě jednou, kde vidíš to, že by Mazda 6 byla přeceňována?
6. 11. 2013 11:41
Re: Jaguar
facelifty a úpravy stávajícího.
6. 11. 2013 13:34
Re: Jaguar
Humbuk jmenem SKYACTIV je bublina. Spotrebu a hmotnost snizuji vsichni. Je to dobre auto, ale zdejsi diskuteri z nej delaji nejlepsi auto sveta a to je k smichu. To auto ma stejne tolik nevyhod jako vyhod. Napr. hrozny infotainment system, vnitrni hluk aj.

A design je take kapitola sama o sobe. Zatimco Takeri byla bomba, realne provedeni se blizi k i40.
Avatar - iudex
6. 11. 2013 14:58
Re: Jaguar
No tak ak Ti M6 pripomína Hyundai, čo Ti potom pripomínajú najnovšie Mercedesy (CLA a spol)? ;-)
A o tom Skyactiv si niečo naštuduj predtým, než to od stola sfúkneš s tým, že to robia aj iní.
6. 11. 2013 15:17
Re: Jaguar
Novy Mergl a nova Mazda je designove dost velky rozdil. Videl jsi Mazdu 6 na silnici se zapnutymi LED?

A snizovani hmotnosti je dnes opravdu trendem u vsech schopnych znacek.
Avatar - iudex
6. 11. 2013 15:34
Re: Jaguar
Paušalizáciou to neodbiješ. Ide práve o ten odlišný prístup Mazdy, iní dajú tenší plech či vymenia komplikovanejší multilink za trubku, Mazda to zobrala komplexne od podlahy, nielen karoséria, ale aj motory, prevodovky, skrátka komplet všetko. A nie je to len odľahčovanie, ale aj znižovanie strát, vyššia efektivita atď.
A M6 som samozrejme videl a žiadnu podobu s Hyundaiom tam nevidím (na rozdiel od CLA). ;-)
Avatar - Charger
6. 11. 2013 13:44
Re: Jaguar
Mazda 6 je přeceňovaná, ale dal bys hlas Peugeotu 308...to hovoří za vše ;-)
6. 11. 2013 15:19
Re: Jaguar
308 pouze proto, ze spolu s Leonem dokaze nabidnout hodne muziky a slusne penize. Jinak to zadny revolucni model neni. Tim vsak neni zadny z tech 5.
6. 11. 2013 14:04
A proboha, Octavia to má vyhrát za co??????
Tak já jsem sice jen anonymní ňouma z internetu, ale jakou cenu má Oktávka pro automobilový průmysl kromě toho, že se prodává a je skoro na každým rohu???

Laciná a ošizená konstrukce? Vychytaná loketní opěrka, kvůli které mě bolel loket už po 150km jízdy? Parádní sedadlo řidiče, který vrzalo při každém mém nástupu a výstupu?

Za mě začnu od zadu:
Octavia: proč ne rovnou golf, nebo leon? Je to jen další tuctovka s nijakým novým řešním (pardon, náklon motoru o 12 stupňů a použití řemenu, protože neumí řetěz mě neopije).

Peugeot: tenhle model je spíš důležitý pro Peugeot, než pro automobilsmus.

Mercedes: ač vidím S jako krále limuzín, nepřináší zase tak moc z mýho pohledu novýho a beru to spíš jako evoluci minulé generaci. Na druhou stranu nevím, jeslti je ještě v nynějších lidských možnostech zajít někam dále při ceně do 2,5 mio.

Jaguar: trochu předražený fantastický sporťák. Neřídil jsem, nevím, neznám...
I proto, že to není mainstream, ale spíš jakési znovuzrození legendy bych to spíš viděl na vítězství....

Mazdy 6:
v současné době jediný od základu nový mainstream na trhu. Správná predikce nutnosti úbytku hmotnosti a zároveň co nejlepšího čerpání současných lehce do provozu uveditelných poznatků ohledně spotřeby/zábavy za volantem.
To, že od Mazdy více méně všichni kopírují fráze o nutnosti řesení hmotnosti ukazuje, že ma správný směr, který navíc teď udává.

Za mě mazda.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
6. 11. 2013 14:27
Re: A proboha, Octavia to má vyhrát za co??????
Na ňoumu hovoríš celkom súvisle. ;-)
Vidím to podobne, Jag musí byť naj pre každého, kto auto vníma ako niečo viac, ako len premiestňovadlo z A do B, je to potešenie pre oko i ostatné zmysly, zároveň veľmi významné auto pre Jag, ktoré sa po dlhých rokoch vrátilo k svojim najlepším tradíciám (viď E-type).
Mazda je naj pre technofilov a triezvejšie uvažujúcich, kde sa nedá neoceniť inovatívny prístup od podlahy, žiadne trochárenie, ale úplne nový koncept a inovatívnu technológiu Skyactive odlišnú od konvečných metód (downsizing). A tu aj tá value for money neutrpí, na rozdiel od Jaga.
Avatar - Snooob
6. 11. 2013 17:20
Re: A proboha, Octavia to má vyhrát za co??????
Technofil, a taký naivný!
Reklamný "leták" znesie všetko! A preto never všetkému.
Avatar - Katikakus
6. 11. 2013 20:23
Re: A proboha, Octavia to má vyhrát za co??????
:yes:
6. 11. 2013 15:34
IMHO
1. Jaguar
2. Mazda
3. Mercedes (to za tu prisernu palubovku/volant, inak by siel o miesto hore)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
6. 11. 2013 17:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2013 18:38
Octavia
nevím proč by neměla vyhrát Octavia... sice není nejhezčí ani nejvýkonnější, ale je použitelná pro každý den (též P308)... má slušnou nabídku motorů (i kombinací s převodovkami), nabízí verzi kombi a 4x4, výbavu si každý může poskládat podle svého, není nejdražší (zároveň také není levná)... P308 je podle prvních reakcí hodně povedený, ale pro mě je z této pětice nejuniverzálnější Octavia a proto bych zvolil ji.
----------------------------
jen mě velice mrzí, že koncern VW zakázal použití víceprvkové zadní nápravy ve všech verzích octavie, jak tomu bylo u O2 :-( :'-( s víceprvkem je to o třídu lepší vůz než bez něj... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
6. 11. 2013 18:39
Mazda
Každé menované auto zastáva svoju vlastnú kategóriu ... S-klasse je nepochybne jedno z najlepších áut na svete , ale nie pre bežného smrteľníka , niečo podobné platí aj pre JAG . A zo zvyšných áut mi príde najprínosnejšia pre automobilový "svet" Mazda 6 , ktorá s technológiami Skyactive , kvalitou spracovania a atraktívnym dizajnom zatopila hlavne Nemeckej konkurencii pod kotlom ... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
7. 11. 2013 00:41
Chtělo by to nějaké kategorie
protože hodit luxusní/sportovní MB a Jag do jednoho pytle s mainstreamovými plechovkami (Oct, 308 a Ma6) musí vést k nekonečným diskuzím a jejich porovnávání nemá žádný kloudný smysl. Takže kdybych to vzal alespoň na dvě kategorie luxusněsportovní a mainstream tak v lux. třídě si prvenství zaslouží S-klasse, protože málo platné definuje svoji třídu a s novou generací stojí na jejím vrcholu a Jag, jakkoliv je sympatickým počinem tak ve své třídě na momentálním vrcholu prostě není (tam sedí pevně a neoddiskutovatelně 911).
No a v mainstreamu je to jedno, tam je to spíše záležitost "všelidového" referenda, protože v této kategorii se žádné vrcholné technologie na rozdíl od luxusních nebo sportovních aut nevyskytují, takže jejich pořadí je čistě otázkou toho, která plechovka je v daném regionu oblíbenější.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
7. 11. 2013 07:15
Pořadí
Kdyby záleželo na mě, bylo by pořadí následovné:
1. Jaguar F-Type
2. Mazda 6
3. Mercedes - Benz S
4. Peugeot 308
5. Škoda (peněz) Octavia

Ale obávám se, že to dopadne takhle:
1. simply never
2. Peugeot 308
3. Mazda 6
4. Mercedes - Benz S
5. Jaguar F-Type
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Katikakus
7. 11. 2013 09:20
Re: Pořadí
Ja myslim, ze simply never nevyhraje. Mnoho novinaru vidi, ze OIII je ve srovnani s predchudcem krokem zpet. Osobne tipuji na viteze M6, i kdyz za me osobne by to byl F-type. ;-)
Avatar - dal
7. 11. 2013 10:08
Re: Pořadí
Obávám se, že vyhraje OIII i když je i vzhledem ke svým předchůdcům nepovedená.
M6 by si zasloužila vyhrát protože přináší nejvíce inovativních řešení, dobře jezdí a dobře i vypadá.
17. 12. 2013 21:48
Anketa Auto roku 2014
Nechápu proč tam je Ochcávka, příšerná záležitost. To není auto - to je náklaďák pro čecháčky. Zase je v tom korupce a podvod, no jo češi. Ten koberec v kufru to je hnus, tady se šetřilo, ale celková cena je katastrofální, protože to manažeři těžce přehnali. Děkuji, nechci, nikdy!!!
Rozbalit vlákno
0