Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Anketa: Jste pro, aby dostávali hasiči část peněz z povinného ručení?

Vláda se ve středu bude zabývat poslaneckým návrhem, který chce zavést dotace hasičům z vybraného povinného ručení.
Zpět na článek
8. 7. 2012 14:30
9. 7. 2012 11:03
8. 7. 2012 16:03
8. 7. 2012 18:03
8. 7. 2012 18:30
8. 7. 2012 16:28
8. 7. 2012 16:30
8. 7. 2012 18:30
8. 7. 2012 18:36
8. 7. 2012 19:34
8. 7. 2012 20:27
9. 7. 2012 10:21
8. 7. 2012 20:31
8. 7. 2012 17:05
8. 7. 2012 18:33
8. 7. 2012 18:58
9. 7. 2012 11:39
8. 7. 2012 12:59
Další přerozdělování peněz
Děkuji nechci - na nákup vybavení a k řadovému hasiči se dostane tak 1% z částky. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
8. 7. 2012 13:00
Ať si to cálují hasiči a pojišťovny mezi sebou
Ať pojišťovna ty výjezdy hasičů platí, pak to bude v klidu.
Rozbalit vlákno
1
9. 7. 2012 06:17
Re: Ať si to cálují hasiči a pojišťovny mezi sebou
A která pojišťovna? Na trhu jich funguje cca 20.
Avatar - petrumr
8. 7. 2012 14:30
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
8. 7. 2012 17:58
Re: alkohol
Na jednu stranu máš pravdu, na druhou stranu i slušný řidič občas dostane "šmíra" a uklízí to po něm zase ti hasiči.
9. 7. 2012 11:03
Re: alkohol
No já nevim, ale když jsem měl před lety bouračku já (viník byl ten druhej), tak to hasiči neuklízeli (ani tma nebyli) a normálně se volala nějaká úklidová služba, která to uklízela, ne hasiči. Podle mne by ten výjezd měla platit normálně pojišťovna nebo viník, pokud není pojištěn. Ať už jde o bouračku aut nebo o požár domu nebo cokoliv jiného. Tenhle návrh je zase jen způsob, jak vybrat od lidí více peněz. Prostě další skryté daně. Kalousek je lump a měl by jít už někam.
8. 7. 2012 16:03
ano
Pokud se ty peníze skutečně dostanou k hasičům a nezvedne se moc cena povinneho ručení tak s tím nemám problém. Nikdy nevím kdy budu potřebovat jejich pomoc a vážím si jejich práce. :yes:
Rozbalit vlákno
3
8. 7. 2012 18:03
Re: ano
Já mám jenom obavu, že se cena zvedne a přísun k hasičům tomu nebude odpovídat. Kdyby se zvedla (klidně i o dost) a měl jsem jistotu, že to půjde hasičům "na ruku", tak klidně platím víc. Stejně tak dálniční známky - klidně zaplatím 1500 nebo 2000 s vědomím, že těch 1450-1950 jde na silnice (beru, že něco ta administrativa kolem stojí). Jenže tady se člověk skoro ani nechce radši pídit po tom, kolik vlastně čeho na co jde...
Avatar - Pekelná Micinka
8. 7. 2012 20:45
Re: ano
Nejlepší by bylo, kdyby byl společný fond kam by všechny pojišťovny odváděly 2% z každého uzavřeného hp, ze kterého by se pak třeba losováním z několika stanic, které by potřebovaly novou techniku nejvíc vybrali třeba 2 každý rok, které by dostali novou káru, nebo vybavení. Akorát nevím, jak pořešit to, aby to byli ti hasiči, kteří jezdí nejvíce k motoristům (když se to platí z ph), jedině, že by pojišťovny ještě něco dosypali z jiných tipů pojistek a pak by to bylo více jedno. Na druhou stranu, pro pojišťovny je zajímavější snižovat následky na zdraví, to mohou hasiči jen tím, že dotyčného dříve vystříhají ven, pojišťovny by spíše asi měly zajímat ambulance.
8. 7. 2012 16:28
Nechápu
ano hasiči jsou velice užiteční a jejich práce není často jednoduchá, ale nechápu proč by měli slušní řidiči co nezpůsobují nehody platit výjezd hasičů. Ať si je zaplatí viníci nebo jejich pojišťovny a pokud pojištovny na to nemají peníze, tak musí "bouračům" zvednout ještě více povinné ručení.

Otázkou možná je kdo má platit hasiče, když zrovna nic nedělají, ale jejich zásahy by vždy měl platit viník(pokud se najde)!
Rozbalit vlákno
9
8. 7. 2012 16:30
Re: Nechápu
Slušní lidé nebourají?
8. 7. 2012 18:30
Re: Nechápu
trapný co si napsal. Vždyť tam mám napsáno: "slušní řidiči co nezpůsobují nehody" a samozřejmě existují i "slušní řidiči co způsobí nehodu(y)"
8. 7. 2012 18:36
Re: Nechápu
Nechci slovíčkařit, ale definuj slušného řidiče. Pokud je slušný řidič ten který vždy dodržuje všechna pravidla silničního provozu tak to jich u nás moc asi nebude. A já mezi ně rozhodně nepatřím a i tak si nemyslím, že bych byl pirátem. Jinak s tebou prakticky souhlasím jen mě zaujala ta tvoje formulace.
Každopádně si přiznejme že asi nikdo nevěří, že se k hasičům něco dostane. ;-\
Avatar - rohYpnol
8. 7. 2012 19:34
Re: Nechápu
slušný řidič - jede tak, aby nikoho neohrozil a neomezil. Stručné, jasné výstižné. Přitom se za tím schovává vše. A neznamená to, že pojedeš 50 - 90 - 130. Někde je mimo město třeba 120 bezpečná rychlost, jinde je i 70 moc...
8. 7. 2012 20:27
Re: Nechápu
nechme toho, tohle je diskuze na několik dnů a každý na to určitě má různý názor. Snad všichni pochopili o co mě šlo a dál slovol "slušný" nemá cenu rozebírat.
9. 7. 2012 10:21
Re: Nechápu
Kdybys tam doplnil vědomě, tak bych souhlasil. Každý chybuje.
8. 7. 2012 17:05
Re: Nechápu
Ceny pojišťoven by již měly odrážet riziko toho, že někdo víc nabourá. Pokud to tak nedělají (nebo ne pořádně), popravdě jejich blbost, protože jde o jejich peníze.

Podle mě by ale hasiči a záchranka pojišťovně viníka nehody prostě výjezd naúčtovat. Tenhle návrh je jen pokus ušetřit výdaje státu.
8. 7. 2012 18:33
Re: Nechápu
Ano já vím, že tady jsou bonusy, atd... ale napsal sem to proto že už vidím jak ty pojišťovny zase budou plakat, že nemají :*)
8. 7. 2012 17:33
bral bych to takhle
... nabourám auto, k bouračce vyjedou hasiči. Vlastní vinou jsem se zařadil mezi ty, kvůli kterejm museli hasiči vyjet. Pak bych souhlasil s tim že by mimo náhrady škod šla z mýho pojištění třeba další tisícovka na tyhle fondy. ALE! - nechápu proč by řidič kterej nikdy nehodu nezpůsobil měl dávat prachy pryč. Až budu způsobovat nehody ke kterejm musí hasiči, ok, ale jinak... Navíc se tim nehradí činnost hasičů jenom na silnicích, ale i při ostatních akcích - PROČ BY TOHLE MĚLI PLATIT ŘIDIČI? Už tak se na řidičích stát napakuje kde to jde - silniční daň, dálniční známky, daň z pohonejch hmot atd.
Idiotskej nápad
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
8. 7. 2012 19:36
Re: bral bych to takhle
proč by ten, kdo se nedožije důchodu, měl odvádět sociální? Proč by ten, kdo je zdravý, měl platit zdravotní 8-s 8-s 8-s ?
Avatar - Ronault.
8. 7. 2012 23:15
Re: bral bych to takhle
Já bych to tak neviděl... Taky bych byl raději, kdyby se neodvádělo paušálně nějaké procento, ale kdyby si hasiči prostě po každé nehodě pěkně naúčtovali výjezd. Měli by sazebník a dle něco by to pojišťovna pěkně zacvakala. Tak když se to bude někde přeposílat, tak se to na tu služebnu k těm lidem, kteří riskovali životy, ani nemusí dostat.
Avatar - rohYpnol
8. 7. 2012 23:46
Re: bral bych to takhle
to je na delší debatu. U pojišťovny zase seškrtají, co jsou ochotni proplatit a co ne, najdou tisíc důvodů proč neplatit, proč platit pozdě nebo administrativní buzerace atp. Je třeba si uvědomit, že pojišťovna to nebude dělat "pro dobro věci", ale aby vydělala.
Já jsem taky pro to, aby si ožralý hradil kompletní lékařské vyšetření vč. výjezdu sanitky(a že to jsou palety, co tudy tečou...), taky jsem pro to, aby vyžraní tlustí (ne obézní vrozeně či nemocí!) lidé měli dražší pojištění, protože pro své zdraví nic nedělají, aby kuřáci měli dražší zdravotní pojištění, taky jsem pro to, aby hasiči za naše peníze nehonili prasata z kamionu po D1 nebo zametali pivní flašky či shazovali sních ze soukromých střech... Ale... :-|
9. 7. 2012 10:32
Re: bral bych to takhle
Vskutku, proč? Takovýhle systém má jeden účel - společnost nechce vidět lidi trpět. Něco nepříjemného pak cítíme, je to nepohodlné. Když povolíš lidem riskovat, tak budeš žít s dilema, co s těmi, kterým to nevyšlo - nechat je trpět, nebo to za ně zaplatit a mít klid. Samozřejmě pomíjím to, že tenhle systém vznikl z jiného důvodu - jako jakási forma solidarity. Je to pojištění, u pojištění na solidaritu nevěřím.
8. 7. 2012 18:58
...
A dopadne to tak, že se pojištění zvýší na dvojnásobek a hasiči z toho neuvidí ani korunu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
8. 7. 2012 19:42
Státní bezedná kasa
je na státu, aby zajistil finance. Zdanění (reálné) je už nyní tak nechutné, že z jakéhokoliv dalšího navrhnutého poplatku, příspěvku nebo ať si to nazvou jak chtějí, je mi zle :no:
Nic proti hasičům, čest jejich práci. Ale peníze pro jejich činnost se mají najít jinde. Stačilo by nenakoupit Cassy, Pandury nebo zkrátka udělat aspoň JEDNU armádní zákázku necinknutou, a byl by u hasičů tak na 5 let klid :-!
Rozbalit vlákno
3
9. 7. 2012 00:53
Re: Státní bezedná kasa
Armádní zakázky jsou úplnej p.d, ve srovnání s objemy, které tečou přes dopravní stavby všeho druhu a dotační rpogramy. 600 mega za CASY je prasárna, kterou si připravil Kalousek ruku v ruce se socany (že se denska nemluví o tom, že to byl Kalousek a lidovci, co to ministerstvo drželi za všech socanskejch vlád...), kdo si nastavili púravidla pro nákup vojenské techniky tak, aby to šlo přes Omnipol.....když se na MNO snažil Vondra zřídit národní výzbrojní úřad, který by spolupracoval s NATO a byl by tak pod větší kontrolou, okamžitě na něj "ojektivní a nezávislí" novináři začali za souhlasného povyku většiny národa vytahovat kauzu Promopro, ačkoliv za ní mohl ještě míň než Parkanova za ty CASY...

Ale zpět k tématu, hasičům (tedy těm, co opravdu vykonávají tuhle činnost - a to včetně skutečné logistiky a dokonce i potřebné prevence) loni snížili v rámci úspor platy až o 5 klacků měsíčně, nicméně přebujelé administrativy se tohle nedotklo ani náhodou. I když obecně novinářům v téhle zemi skoro neveřím, zpráva, že si vedoucí použili mzdové fondy zaměstnanců na svoje odměny by mně seděla.....

Kdyby z těchto složýek vyházeli všechny protekční a zbytečné "ouředníčky", měli by skutečně potřební státní zaměstnanci o dost vyšší platy - nicméně nezaměstnanost by o tři procenta stoupla.

JInak výjezdy hasičů bych pojišťovnám platit nařídil, jejich nářek nad vysokými náklady dokládá jeden jediný pohled do vyročních zpráv. Má-li někdo miliardové zisky, tak to neznamená, že je musí mít pořád a že se mu musí neustále zvyšovat. Nakonec, v tomhle segmentu konkurence funguje.....
9. 7. 2012 06:31
Re: Státní bezedná kasa
Vyházet něčí známé z funkcí? Nebudeme se bavit raději o něčem, co má šanci projít? [plačící smajlík]
9. 7. 2012 06:24
Jsem zásadně proti
Hasičům sebrali státní peníze, ale nesebrali jim úkoly. Že třeba obec o necelých 2000 obyvatelích musí ze zákona hradit akceschopnost hasičů, na kterou nedosáhnou bez oprav techniky zadarmo svépomocí nebo bez dotací z kraje (nebo z EU), to je jistě smutné a nesvědčí to o dobrém hospodaření státu.
Ovšem taková skrytá daň, že bychom to měli vykrývat z peněz, určených na něco jiného, to je normální prasečina. Trochu něco jako televizní daň, eufemisticky nazývaná "koncesionářský poplatek". Je to normální daň, akorát že přejmenovaná, aby to vypadalo, že máme nižší daňové zatížení. Není to žádná suma, která by mě vytrhla, ale vadí mi to z principu.
Ať jim stát zaplatí z daní, co uzná za správné, ale tenhle návrh je další krok směrem od právního státu. Stát si s námi chce hrát na slepou bábu.
Rozbalit vlákno
6
9. 7. 2012 08:00
Re: Jsem zásadně proti
Asi tak, souhlas. Článek neuvádí, z jakých zdrojů jsou dnes hasiči financovaní. A proč ty zdroje nestačí, nebo proč se dokonce snižují. A jak přesně jsou hasičům rozdělované a na co. Naproti tomu není ani jasné, proč by se eventuální "solidární doplatek" takových chybějících peněz měl krýt zrovna z povinného ručení. Proč ne třeba z pojištění domácností, pojištění odpovědnosti občanů atd. Auta sice hoří, ale to dům a stodola taky. Nemluvě vůbec o pojištění podniků a podnikatelů, třeba rizikových chemických provozů. Spíš se zdá, že páni poslanci zamířili mlsné oko na řidiče proto, že řidičů jsou zkrátka milióny, ručení je povinné, takže nemůžou tenhle druh pojištění vypovědět, a jezdit musejí/chtějí, a nakonec zas - jako vždycky - zkousnou pysk a budou zticha...
Bylo by imho užitečnější, kdyby poslanci svou odvážnou iniciativu zaměřili na adresnou kontrolu použití vybrané silniční daně, příjmů z dálničních známek a spotřební daně z PHM. Je docela možné, že nějaké ty stamiliónky pro hasiče by se tam vylouply.
Příště může takhle nějaká jiná poslanecká parta přijít s návrhem, že se z povinného ručení bude připlácet na záchranku nebo policajtům na boty či něco jiného, taky bohulibého.
btw: ten koncesionářský poplatek na státoprávní televizi, ten mi taky pije krev.
Avatar - Choochoo
9. 7. 2012 08:30
Re: Jsem zásadně proti
Pojistovny se pakuji a platit nic nechteji. Chce je to zrusit, udelat jednu nevidelecnou na prerozdelovani vybranych prostredku a bude penez ze s nima budou moct hasici tapetovat >:-[]
9. 7. 2012 10:42
Re: Jsem zásadně proti
Když uděláš tu jednu nevýdělečnou, tak to zase bude firma plná kamarádíčků, kteří budou brát statisíce za sezení na rukou.
10. 7. 2012 00:06
Re: Jsem zásadně proti
A teď je to jak v těch 10 soukromých pojišťovnách? Tam se zaručeně všichni předřou, to vidím pokaždé, když takovou pojišťovnu navštívím... Takhle by aspoň klesla režie.
Avatar - Choochoo
9. 7. 2012 08:27
Re: Jsem zásadně proti
Kdyz prijede zachranka a hasici k nehode, tak je snad zachranka placena z povinneho ruceni ???
Takze taky souhlas, stat rozhaze prachy z dani a chce to hodit na nekoho jineho. Jestli hasici zachranúji majetek pojistovnam napr. pri pozaru stodoly, tak at si to taky zaplati.
9. 7. 2012 10:45
Re: Jsem zásadně proti
Nikdy jsem to přesně nezkoumal, ale pojišťovna platí způsobené škody. Je to veřejná služba, proto jsou placeni ze státního rozpočtu. Výjezd platíš jen v případě, že byl neodůvodněný, jako takovou pokutu za zneužití.
9. 7. 2012 11:39
dalsi nesmysl
kolik z tech penez by se k hasicum opravdu dostalo? pocitam ze minimum

minimalni pojistna castka u povinneho ruceni je tusim tak okolo 30 milionu, tak proc by hasici nemohli mit proste sazebnik za zasahy, a pokazde kdys by zasahovali u nehody, tak by jim dana pojistovna vynika danou sazbu za danou nehodu rovnou neproplatila? rekneme treba 1000 korun za hodinu kazdeho hasice ktery u nehody zasahoval, a tyto penize by dostala primo dana sluzebna/y hasicu ktere u nehody zasahovali, a ne preposilani penez prez ministerstva ktery z toho ukousnou 99%
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2012 00:17
Jak je to v USA?
Mám pocit, že tam prostě to dávno funguje tak, že když někdo něco vyvede, kde třeba musí zasahovat policie, rozbije si při tom auta, všechno ten viník dostane k úhradě. Nevím jak je to tam s hasiči.
Jsem pro aby zásahy hasičů u nehod hradily pojišťovny z povinného ručení, stejně tak jako hradí třeba léčení zraněných. Je to tak logické. Další věc co bych zavedl, tak u této povinné platby strop pro zisk pojišťovny např. 10 procent. Zbytek by pojišťovny musely vracet pojištěným na konci období. Jinak časem vznikne na povinném ručení kartel který bude mít miliardové zisky a povinné ručení nezlevní. Protože je povinné, spotřebitel nebude mít možnost volby a bude ho muset stejně platit. Jako je to dnes s pumpami - tady kolem Brna je benzín i LPG zhruba o 2 koruny plošně dražší než v čechách a "nikdo neví proč". Kartel se těžko dokazuje.
Rozbalit vlákno
0