Zhruba každé 20. vozidlo, které je v ČR na cestě, monitoruje aplikace viaRODOS z centra pro rozvoj dopravních systémů RODOS při Národním superpočítačovém centru IT4Innovations v Ostravě.
Těch dvacet a něco korun nikoho nezabije. Jenomže jsme v Čechách, kde by v okamžiku kdy to je možný, vstoupí do toho někdo od bláta, a za chvíli by to stálo 30, pak 35, pak 45. atd. protože potřebuje něco do kapes a vidí možnost.
Opravdu mne dožírá, když se plácá teorie jak prospěšné technologie jsou v provozu, a co řidičům přináší. Přináší leda to, z čeho bič neupleteš.
Jen několik týdnů nazpět se před mou cestou z práce objevila díky těmto "skvelým technologiím" na patřičných kanálech "informace", že je uzavřen klimkovický tunel, ale směr je průjezdný díky objížďce přes Klimkovice, exit 349.
Ta situace byla ve skutečnosti naprosto fatální, parkoviště začalo už za přivaděčem v Ostravě (velký rondl), což je 6km od tunelu.
Žádná informace o skutečném stavu nebyla k dispozici, a dopravní zprávy (RDS) přicházely neustále s velmi zastaralou informací o průjezdnosti přes Klimkovice, kdy už vše hodinu bez hnutí stálo. Dostal jsem tedy zcela špatné informace, a jel po D1, namísto abych to objel přes Příbor.
Takže bláboly o výhodách řidičům jsem přestal brát vážně, a tyto projekty jsou určeny na něco zcela jiného, což se spíš hodí na portál csirt, a jiné téma.
Takže kdo tady vlastně co obhajuje? Komu taková informace prospěla k bodům?